Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Co aj viem, minule som usetril pol hodinku na 1,5 hodinovej ceste a siel som vcelku normalne.
Ale tak 200kw v aute do 2t je optimalny vykon. Hlavne ked sa trmacas kamion/kamion/dodavka/kamion...
Ale tak 200kw v aute do 2t je optimalny vykon. Hlavne ked sa trmacas kamion/kamion/dodavka/kamion...
.
Re: Všeobecná diskusia II
Mám 100kw a keď som to kúpil myslel som ako veľa to je. Ale teraz po roku a pol je to v dosť situáciách aj málo a kľudne by mohlo byť viac
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
Nemas pravdu. O predbiehanie vobec nejde.. par veci co mi napadne:
1. Pripajas sa na vypadovku/dialnicu v hustej premavke... Aj so 150hp sa mi stane ze sa pripojim az cez odstavny pruh/zebru, lebo som proste nestihol zrychlit...
2. Rozny chaos, hlavne pri zmenach jazdneho pruhu. Pripadne necakanej prekazky v tvojom pruhu ked potrebujes ist do druheho... Denne som v sitiacii kedy je najbezpecnejsie proste zmiznut prec.
Okrem toho, ak neratam extremne hustu premavku typicky o 4-5 poobede, alebo piatok poobede, tak usetris 1/4-1/3 casu
Re: Všeobecná diskusia II
Tak to ľudia na tých 50-60kW autách v hustej premávke asi nefungujú vôbec a stoja až kým sa premávka nepreriedi, či ako si to vysvetľuješ?
Spoiler: ukázať
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1663
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
jj to uz potom dava aj zmysel to usetrenie tretiny casu v hustej premavke
Re: Všeobecná diskusia II
Ja sa tu uz niekedy citim ako v spolku kreativneho citania.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
len co ked budu mat vsetci 200kW a potom sa zase nepripojis ? Tak bude treba 300kW. Potom budu mat vsetci 300kW a zase sa nepripojis, takze ... 450kW ?
A potom co, fuzny reaktor do kufra ?
Ja som sa v Bubline zatial vzdy a vsade pripojil, 12 rokov som jazdil 2001cku Sharan 1.9tdi 85kW co je teda daleko menej nez 100kW v osobnom aute, nikdy mi vykon nechybal, ani na bezpecne predbehnutie, ani na bezpecne pripojenie, ani na bezpecne zmiznutie. Okrem ineho som majitelom 12valca, to je ten podpis (poradie zapalovania valcov), a ... tiez ten vykon nepotrebujem.
Neverim tomu ze na 1.5 hodinovej ceste usetris 30 minut pretoze som jazdil do Mnichova. Z Bubliny 540km dvere-dvere, ked ides ako uplny sialenec 200+ cele Rakusko kde sa len da co sa bavime o tisicovych pokutach takze na to musis mat sakramentsky dovod, slusnu porciu štreky sa drzis 260km/h, spravis tu cestu tesne pod 4 hodiny a to v Mnichove neraz pojdes 160 na sekundu. Ale naozaj ze tesne, 3:50hod a taketo cisla, ziadna fajčpauza, furt je to 140km/h priemer.
Ked ides uplne podla predpisov, 136 tacho na dialnici, mas to za 5:00 az 5:10 s dvomi fajčkami, ked sa loudáš 105 celu cestu a 80 tam kde je osemdesiatka, mas to za 6:00 s tromi fajčkami. Vyskusane roky rokuce za sebou, takze mozete kludne mat iny nazor.
Kedze 1.5h hodinove trasy nepoznam, pomozem si matematikou. 1.5 hodiny x 130km/h celu cestu (co je nemozne) = 195km. Aby som usetril pol hodinu na tejto trase, musel by som ist presne hodinu, cize... 195km/h priemer. Na dosiahnutie takehoto PRIEMERU musis ist 260+ absolutne vsade kde je meter volnej cesty a s prepacenim, take neexistuje ani na Slovensku, ani na neobmedzenej nemeckej dialnici.
Takze tvrdim ze na 1.5 hodinovej ceste NEMOZES usetrit pol hodinu, to nedokaze ani Dejvid Koperfíld.
Ano, tiez sa niekedy citim ako v spolu kreativneho citania. Ale kludne si lietajte 295km/h po Kosiciach v odpajacich prudoch, mne je to jedno.
A potom co, fuzny reaktor do kufra ?
Ja som sa v Bubline zatial vzdy a vsade pripojil, 12 rokov som jazdil 2001cku Sharan 1.9tdi 85kW co je teda daleko menej nez 100kW v osobnom aute, nikdy mi vykon nechybal, ani na bezpecne predbehnutie, ani na bezpecne pripojenie, ani na bezpecne zmiznutie. Okrem ineho som majitelom 12valca, to je ten podpis (poradie zapalovania valcov), a ... tiez ten vykon nepotrebujem.
Neverim tomu ze na 1.5 hodinovej ceste usetris 30 minut pretoze som jazdil do Mnichova. Z Bubliny 540km dvere-dvere, ked ides ako uplny sialenec 200+ cele Rakusko kde sa len da co sa bavime o tisicovych pokutach takze na to musis mat sakramentsky dovod, slusnu porciu štreky sa drzis 260km/h, spravis tu cestu tesne pod 4 hodiny a to v Mnichove neraz pojdes 160 na sekundu. Ale naozaj ze tesne, 3:50hod a taketo cisla, ziadna fajčpauza, furt je to 140km/h priemer.
Ked ides uplne podla predpisov, 136 tacho na dialnici, mas to za 5:00 az 5:10 s dvomi fajčkami, ked sa loudáš 105 celu cestu a 80 tam kde je osemdesiatka, mas to za 6:00 s tromi fajčkami. Vyskusane roky rokuce za sebou, takze mozete kludne mat iny nazor.
Kedze 1.5h hodinove trasy nepoznam, pomozem si matematikou. 1.5 hodiny x 130km/h celu cestu (co je nemozne) = 195km. Aby som usetril pol hodinu na tejto trase, musel by som ist presne hodinu, cize... 195km/h priemer. Na dosiahnutie takehoto PRIEMERU musis ist 260+ absolutne vsade kde je meter volnej cesty a s prepacenim, take neexistuje ani na Slovensku, ani na neobmedzenej nemeckej dialnici.
Takze tvrdim ze na 1.5 hodinovej ceste NEMOZES usetrit pol hodinu, to nedokaze ani Dejvid Koperfíld.
Ano, tiez sa niekedy citim ako v spolu kreativneho citania. Ale kludne si lietajte 295km/h po Kosiciach v odpajacich prudoch, mne je to jedno.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Akoze moc sa mi tu nechce opisovat podrobnosti.
Neda sa to. Mas pravdu. Trip calculator ukazuje zle cisla a tuto temu nebudem dalej zivit nech sa nikto nepohorsuje a fotky nie su publikovatelne.
Pokracujte smelo dalej 295km/h po KE (a cez tyzden po BA).
Neda sa to. Mas pravdu. Trip calculator ukazuje zle cisla a tuto temu nebudem dalej zivit nech sa nikto nepohorsuje a fotky nie su publikovatelne.
Pokracujte smelo dalej 295km/h po KE (a cez tyzden po BA).
.
Re: Všeobecná diskusia II
-->len co ked budu mat vsetci 200kW a potom sa zase nepripojis ? Tak bude treba 300kW. Potom budu mat vsetci 300kW a zase sa nepripojis, takze ... 450kW ?
Vychadzame z toho ze auta v priebeznom pruhu nedrzia podlauh a redline... idu konstantnou rychlostu. V tom pripade zalezi na jedinom - ako rychlo zrychlis ty na ich 70-90-110-130-150 alebo kolko aktualne idu...
Ze si to dokazal so slabym autom? Gratulujem, zrejme tam nemate dostatok dopravnych rieseni typu https://www.google.com/maps/@48.7047147 ... 312!8i6656
alebo https://www.google.com/maps/@48.6802828 ... 312!8i6656
-->Neverim tomu ze na 1.5 hodinovej ceste usetris 30 minut pretoze som jazdil do Mnichova. Z Bubliny 540km dvere-dvere, ked ides ako uplny sialenec 200+ cele Rakusko kde sa len da co sa bavime o tisicovych pokutach takze na to musis mat sakramentsky dovod, slusnu porciu štreky sa drzis 260km/h, spravis tu cestu tesne pod 4 hodiny a to v Mnichove neraz pojdes 160 na sekundu. Ale naozaj ze tesne, 3:50hod a taketo cisla, ziadna fajčpauza, furt je to 140km/h priemer.
Rakusko je dost nevhodna krajina na ponahlanie sa. Zalezi od cesty....
Priemernu rychlost na okreskach ked idem s davom mam tak 60-70kmh(zalezi podla cesty a premavky, bez kolon), pri ~130 + obehovani vzdy ked sa da, dediny +- v limite, tak je ta priemerka okolo 90-100kmh... Bez toho aby clovek riskoval nejake vysoke 3 ciferne pokuty, dral pneumatiky v zakrute, siel brzda plyn, alebo siel agresivne... Ak ti nevadi ist 160+, ignorovat dediny, a zodrat pneu s brzdami, tak sa daju uplne ine veci.
Co sa tyka dialnice, tam je to menej zaujimave. Tam ten rozdiel musi byt velky. Trebars 140 a 200, alebo 100 a 160. A ist dlhodobo 200+ je rakovina(Pokuty, spotreba, blokujuca premavka), proste sa to neoplati. Vacsinou nastavim tempomat na 140-160 podla krajiny a nalady, opriem ruku o operku a kludne ist. Setri to nervy a peniaze.
Napada mi jediny pripad - iste obdobie sme sli kazde skore rano KE-Vazec a potom neskoro vecer zase do Kosic.
Pri 100-110(lebo stara dacia a hluk a spotreba a otacky), to vychadzalo na priemernu rychlost tak 85-90, cas jazdy 1:30-1:35
Pri 150-160 to trvalo hodinu aj nejake drobne (do tych 1:05)
Pol hodina rano, pol hodina poobede, 5x do tyzdna... tam nebolo o com, dacia bola no go
p.s. 12valec zavidim
Vychadzame z toho ze auta v priebeznom pruhu nedrzia podlauh a redline... idu konstantnou rychlostu. V tom pripade zalezi na jedinom - ako rychlo zrychlis ty na ich 70-90-110-130-150 alebo kolko aktualne idu...
Ze si to dokazal so slabym autom? Gratulujem, zrejme tam nemate dostatok dopravnych rieseni typu https://www.google.com/maps/@48.7047147 ... 312!8i6656
alebo https://www.google.com/maps/@48.6802828 ... 312!8i6656
-->Neverim tomu ze na 1.5 hodinovej ceste usetris 30 minut pretoze som jazdil do Mnichova. Z Bubliny 540km dvere-dvere, ked ides ako uplny sialenec 200+ cele Rakusko kde sa len da co sa bavime o tisicovych pokutach takze na to musis mat sakramentsky dovod, slusnu porciu štreky sa drzis 260km/h, spravis tu cestu tesne pod 4 hodiny a to v Mnichove neraz pojdes 160 na sekundu. Ale naozaj ze tesne, 3:50hod a taketo cisla, ziadna fajčpauza, furt je to 140km/h priemer.
Rakusko je dost nevhodna krajina na ponahlanie sa. Zalezi od cesty....
Priemernu rychlost na okreskach ked idem s davom mam tak 60-70kmh(zalezi podla cesty a premavky, bez kolon), pri ~130 + obehovani vzdy ked sa da, dediny +- v limite, tak je ta priemerka okolo 90-100kmh... Bez toho aby clovek riskoval nejake vysoke 3 ciferne pokuty, dral pneumatiky v zakrute, siel brzda plyn, alebo siel agresivne... Ak ti nevadi ist 160+, ignorovat dediny, a zodrat pneu s brzdami, tak sa daju uplne ine veci.
Co sa tyka dialnice, tam je to menej zaujimave. Tam ten rozdiel musi byt velky. Trebars 140 a 200, alebo 100 a 160. A ist dlhodobo 200+ je rakovina(Pokuty, spotreba, blokujuca premavka), proste sa to neoplati. Vacsinou nastavim tempomat na 140-160 podla krajiny a nalady, opriem ruku o operku a kludne ist. Setri to nervy a peniaze.
Napada mi jediny pripad - iste obdobie sme sli kazde skore rano KE-Vazec a potom neskoro vecer zase do Kosic.
Pri 100-110(lebo stara dacia a hluk a spotreba a otacky), to vychadzalo na priemernu rychlost tak 85-90, cas jazdy 1:30-1:35
Pri 150-160 to trvalo hodinu aj nejake drobne (do tych 1:05)
Pol hodina rano, pol hodina poobede, 5x do tyzdna... tam nebolo o com, dacia bola no go
p.s. 12valec zavidim
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Ne 12. Dec, 2021, 23:42, upravené celkom 2 krát.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
pri zrychleniach nezabudnut pindat na dochodcu ktory neocakaval GTRko vystrelujuce zo semaforu o-100 za cca 3 sekundy. Skusenost z BA 2 mesiace dozadu.
Bum skoro nehoda, lebo raz tam nic nebolo potom hej usetril mozno 2 sekundy a dedovi tak 2 roky zivota zobralo.
Je mi to jasne ze na druhych sa pozerat nie je v mode dnes ako bolo tuto ne raz empiricky dokazovane...
Bum skoro nehoda, lebo raz tam nic nebolo potom hej usetril mozno 2 sekundy a dedovi tak 2 roky zivota zobralo.
Je mi to jasne ze na druhych sa pozerat nie je v mode dnes ako bolo tuto ne raz empiricky dokazovane...
Re: Všeobecná diskusia II
Prdele to aby som šetril na nový motor do Sharanu, tak minimálne dáky 300KW aby som sa mohol s rodinou bezpečné presúvať
Re: Všeobecná diskusia II
Myslim ze len male % ludi berie na ceste vacsi ohlad ako ja.
A suhlasim s tebou aj v tom pripade s GTRkom... Treba proste ist primerane okolnostiam a premavke okolo teba. Nebudes skusat zrychlenie z 0-100 pod 3 sekundy v hustej premavke v krizovatkach, ked vies ze to tam proste nikto nemoze ocakvat.
Minuly rok som tak na obchvate od optimy som stretol seat exeo ktory sa pretekal s audi A4. Siel som za nimi ~160-170, celkom mi utekali. Dosli sme niekde pred autocamping(k mostom...) ja brzdim pod 100, lebo premavka, krizovatky... audi brzdi tiez... exeo ide dalej. Dedek na fabii samozrejme necaka ze exeo ide o 100kmh rychlejsie ako on, a preradi sa do laveho. Vraj sa pozrel do spataku, a pruh prazdny... dal smerovku a bum
Exeo totalka. Fabia skoncila odrazena asi o 350m(4minuty chodze) dalej, s dierou v kufri
V exeu siel primitiv, nijak inak to dopadnut nemohlo. Dedkovi vo fabii som dal kontakt, keby potreboval zaznam, a poradil mu nech trva na tom ze to nie je jeho chyba, a ze exeo islo uplne neprimeranou rychlostou.
O 2 dni volal vodic exea, ze chce zaznam tiez... Neznel uplne priatelsky
A suhlasim s tebou aj v tom pripade s GTRkom... Treba proste ist primerane okolnostiam a premavke okolo teba. Nebudes skusat zrychlenie z 0-100 pod 3 sekundy v hustej premavke v krizovatkach, ked vies ze to tam proste nikto nemoze ocakvat.
Minuly rok som tak na obchvate od optimy som stretol seat exeo ktory sa pretekal s audi A4. Siel som za nimi ~160-170, celkom mi utekali. Dosli sme niekde pred autocamping(k mostom...) ja brzdim pod 100, lebo premavka, krizovatky... audi brzdi tiez... exeo ide dalej. Dedek na fabii samozrejme necaka ze exeo ide o 100kmh rychlejsie ako on, a preradi sa do laveho. Vraj sa pozrel do spataku, a pruh prazdny... dal smerovku a bum
Exeo totalka. Fabia skoncila odrazena asi o 350m(4minuty chodze) dalej, s dierou v kufri
V exeu siel primitiv, nijak inak to dopadnut nemohlo. Dedkovi vo fabii som dal kontakt, keby potreboval zaznam, a poradil mu nech trva na tom ze to nie je jeho chyba, a ze exeo islo uplne neprimeranou rychlostou.
O 2 dni volal vodic exea, ze chce zaznam tiez... Neznel uplne priatelsky
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
na tom Šharane bezpecne obiehat, bezpecne pripajat a bezpecne unikať
12valec - nie je co zavidiet, furt je to len auto odtial tam, dolava doprava. Udrzovat pri zivote to stoji daleko viac penazi nez tankovat ; minule mi to vratil kolega co mal 535d s kropajami na čele ze tykkt to je tak zbytocne auto ale znizil mi spotrebu, na 16 litrov/100km. Mam ho preto lebo som vyfasoval naďom jó cenu od celozivotneho kamošša a ked na to dojde tak z motoru spravim stolik do obyvacky plus co zostane z kasne nabytok. Snad prezijem... ide to 295km/h, ale co z toho v realnom zivote.
https://i.etsystatic.com/21806735/r/il/ ... 0_gppt.jpg
https://www.ap-autoservices.co.uk/wp-co ... 24x576.jpg
https://i.pinimg.com/originals/9a/97/98 ... 5fb571.jpg
https://images.cdn.circlesix.co/image/2 ... 46efa4.jpg
usetrit pol hodinu : no na takej ceste ako pises, zo sialenych 90 na neuplne realnych slovenskych 160, jedine takto usetris polhodinu. Inak by to bolo 12 minut a to je o nicom, akurat budes sediet viacej na internete
12valec - nie je co zavidiet, furt je to len auto odtial tam, dolava doprava. Udrzovat pri zivote to stoji daleko viac penazi nez tankovat ; minule mi to vratil kolega co mal 535d s kropajami na čele ze tykkt to je tak zbytocne auto ale znizil mi spotrebu, na 16 litrov/100km. Mam ho preto lebo som vyfasoval naďom jó cenu od celozivotneho kamošša a ked na to dojde tak z motoru spravim stolik do obyvacky plus co zostane z kasne nabytok. Snad prezijem... ide to 295km/h, ale co z toho v realnom zivote.
https://i.etsystatic.com/21806735/r/il/ ... 0_gppt.jpg
https://www.ap-autoservices.co.uk/wp-co ... 24x576.jpg
https://i.pinimg.com/originals/9a/97/98 ... 5fb571.jpg
https://images.cdn.circlesix.co/image/2 ... 46efa4.jpg
usetrit pol hodinu : no na takej ceste ako pises, zo sialenych 90 na neuplne realnych slovenskych 160, jedine takto usetris polhodinu. Inak by to bolo 12 minut a to je o nicom, akurat budes sediet viacej na internete
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.