Všeobecná diskusia
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
myslim ze je jedno co denne jazdi, ale kolko naraz prejde nie?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Toto neviem prečo píšeš. Ale nieje to pravda.Snake napísal:74Ah ti altik nedobije ani omylom, duplom nie ak predpisana je 45Ah, to by si musel jazdit 100 kilakov denne aby si ju dobil na nominalnu hodnotuXeigen napísal:Bezproblémovo auto vládne aj silnejšiu batériu. Ja som dával 74Ah a odporúčaná bola 45Ah a bezproblémov vyše roka na tom jazdím.
Jediný problém ktorý môže nastať s batériou s vysokou kapacitou je teoreticky väčší dobíjací prúd, ktorý alternátor síce zo začiatku môže zvládať no v dlhodobej prevádzke by mohol mať problém (bol by naplno vyťažený). Samozrejme to by sa dalo celkom jednoducho poriešiť.
Samozrejme nečkajte že felicia dobije 200Ah baterku za 30kM, ale to nedobyje možno ani tu svoju 45Ah. (alebo aká tam ide)
Nevidím problém voziť vo felde aj 400Ah. Pokiaľ to je 12V a trochu sa upraví maximálny dobíjací prúd, aby sa alternátor ztoho nedosral v polke životnosti. Ale inak v bežnej prevádzke by to bolo ajtak asi dosť jedno. Uvediem príklad.
Jožo si pustí jemné melódie na hodinku a už nevie naštartovať, tak to potlačí zkopca felda chytí na dvojke a ide rovno k Ferovi kúpiť 12V VATRU do zetora 200Ah, že on sa tu nebude je**ť s p*********i. Dakus to tam poreže, niečo navarí a nakoniec si prichití tú kravu v motorovom priestore. Baterka má od nova asi 60% svojej kapacity tj. 120Ah. Sadne Jožo dnuka zapne jemné melódie a otočí klúčom. Štartér dobre že nevyletí, felda chytí ani nestihne pretočiť. Všetko super lenže baterku dobíja alternátor v tomto momente pravdepodobne svojím maximálnym výkonom (nevidím až tak do toho, na 800ot koľko to môže byť? vo Wattoch? dajme tomu 250W). Keď Jožo pridá na 3000ot tak už ide altík na plný výkon teda nejakých 800-900W. Dobíja toľko koľko len môže a teraz sa trocha viac opotrebúvajú kladky remeň a samotný altík. No ale Jožo ma v p**i, šak agregát stojí 50€. Nakoniec sa po nejakých kilometroch VATRA dobije na nominálnu kapacitu 200Ah, takže teraz alternátor už v podstate nemá čo robiť nejaký ampér ide stále aj do baterky ale zvyšok sú len 2x35W do gadžovskych HID xenonov v parabolach reflektora, ktorými Jože je*e už dlhšie celú dedinu. Potom niečo do zadnych svetiel a dakus ide aj do rádia aby Jožovi hrali jemné melódie. Čiže altík znova beží na nejakých klasických 150W (trocha prehnaných možno). Baterka je plne dobitá šičko švici, tesly vo dveroch hraju jak o život. A felda si jazdí s 50 kilovou baterkou. A ráno točí tak, že by Jožo sa mohol rozbiehať po meste jak tie Toyoty čo sú na hybridný pohon. Ráno keď štartne krátkodobým štartovacím prúdom 150ampere (v špičke aj cez 500). Tak mu to vybije za tú chvíľku 1Ah z celkovej kapacity, čiže zostane 199Ah, motor beží a za 2 minútky je kapacita opäť na nominálnej hodnote 200Ah.
Myslím že tento predpoklad je celkom správny s tým, že keby Jožo ešte trocha pošpekuloval, upravil by jemne kabeláž od dobíjania k batérii a obmedzil maximálny prúd, aby felda netrpela za každým keď bude dobíjať obrovskú vyšťavenú VATRU. Ale určite ho to neserie, lebo má na robote aj horšie veci ako sú ložiská, čapy a brzdy, nehovoriac o tej hrdze.
______
EDIT: Samozrejme nezapočítavam znižovanie kapacity pri stojacom aute, zime atď...
pri stojacom aute záleží od konkr. auta u mňa asi 40mA tzn. že pri 24H státia moja baterka stratí 0,96Ah, zima vplýva na rôzne batérie rôzne
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
sice pobavilo, ale bateria ma aj viac vlastnosti ako kapacita
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Autobatéria:
Napätie
Kapacita
Maximálny prúd
Vnútorný odpor
A? s čím som nepočítal?
Napätie
Kapacita
Maximálny prúd
Vnútorný odpor
A? s čím som nepočítal?
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
skor s cim si pocital, myslim ze hentak by to slo len keby sme sa bavili o kapacite a ostatne zanedbali (teda, este napatie, ale to je dajme tomu u autobaterii konstanta). prave vnutorny odpor myslim ze tu nieco zohra, a prave preto ju altik nedobije poriadne ked tam bude o moc vacsia bateria
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Vnutorny odpor baterie a kapacita su vzajomne nezavisle vlastnosti. Pouzit vacsiu bateriu nemusi byt problem, kedze altik, ktory je stavany na mensie baterie dava spravidla aj mensi nabijaci prud. A to baterii neskodi. Vacsia bateria moze vadit pri autach, ktorych elektronika rata s urcitou velkostou baterie (napr. BMW).
Tu je skor na zamyslenie, nakolko by mala vyrazne vacsia bateria zmysel, kedze pri beznej mestskej (kratsej) trase by ju nemusel stihat dobijat do plna a teda pri pocuvani radia na parkovisku by sa vybila rovnako rychlo ako ta mensia.
Tu je skor na zamyslenie, nakolko by mala vyrazne vacsia bateria zmysel, kedze pri beznej mestskej (kratsej) trase by ju nemusel stihat dobijat do plna a teda pri pocuvani radia na parkovisku by sa vybila rovnako rychlo ako ta mensia.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Vnútorný odpor nemusí, ale v reále má súvis práve s kapacitou batérie, čím je kapacita väčšia tým je odpor menší, tzn. že batéria má väčší nabíjací prúd. A ako už bolo povedané menší nabíjací prúd ničomu nevadí, práve naopak. Ako som písal o Jožovi, kde sú zahrnuté tieto parametre, ktoré spomínam vyššie.
landrower: nerozumiem stále, povedz s čím nepočítam, čo sa týka tej felicie
a napätie nieje príliš konštantné aj keď sa jedná o dosť tvrdý zdroj ako je autobatéria, ale je jasné že sa bavíme o 12V.
_______________
EDIT: Aby debata nestala uplne klasicka felda má 70A alternátor.... dajme tomu ze 15A je odber ostatných komponentov ostava 55A... nejake straty nejake nevhodné podmienky atď a sme na poddimenzovaných priemerných 30A - nabíjacom prúde to znamená že 200Ah baterku to nabije za 6Hodín 45minút od úplného vybitia. Čiže jedna cesta KE-BA by to mohla dať s prstom v nose . No a keď je ten alternátor vážne dobrý a nie hrkátko na 20 ročnom aute tak dosiahneme automaticky lepší čas. (Nehovoriac o tom že je felda aj s 90A alternátorom )
EDIT2: Teda samozrejme ak to vnútorný odpor batérie vôbec dovoľuje takým prúdom nabíjať, ale to by asi nemal byť problém pri tejto kapacite
landrower: nerozumiem stále, povedz s čím nepočítam, čo sa týka tej felicie
a napätie nieje príliš konštantné aj keď sa jedná o dosť tvrdý zdroj ako je autobatéria, ale je jasné že sa bavíme o 12V.
_______________
EDIT: Aby debata nestala uplne klasicka felda má 70A alternátor.... dajme tomu ze 15A je odber ostatných komponentov ostava 55A... nejake straty nejake nevhodné podmienky atď a sme na poddimenzovaných priemerných 30A - nabíjacom prúde to znamená že 200Ah baterku to nabije za 6Hodín 45minút od úplného vybitia. Čiže jedna cesta KE-BA by to mohla dať s prstom v nose . No a keď je ten alternátor vážne dobrý a nie hrkátko na 20 ročnom aute tak dosiahneme automaticky lepší čas. (Nehovoriac o tom že je felda aj s 90A alternátorom )
EDIT2: Teda samozrejme ak to vnútorný odpor batérie vôbec dovoľuje takým prúdom nabíjať, ale to by asi nemal byť problém pri tejto kapacite
Re: Všeobecná diskusia
oloveny akumulator toho znesie az az
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
pri montovani audia na sutaze a pre vlastne potesenie sa bezne davali baterie do 1,5x kapacity a v pohode to dlhodobo zvladali.
Dokonca v pripade viacerych bateriek v kufri to stihalo dobijat tie zadne na tych 12,5V - stale nastartujes.
Dokonca v pripade viacerych bateriek v kufri to stihalo dobijat tie zadne na tych 12,5V - stale nastartujes.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Hat.. myslim ze som nic nevynechal.. Ucinnost motora ma nezaujima ty tankujes do A8 vies o ucinnosti svoje
Alternator na felde ma napisany vystup 70A. Dokonca by to malo byt pri napeti 14.4 V.... Ja som pocital s 12V . Rezervy tam je na rozdavanie si myslim. Inak je este nejaky slabsi alt. A silnejsi 90A. Ucinnost motora a alternatora je nepodstatna - zerie to benzin. My sa bavime o cisto elektrickom pohlade na vec.
Alternator na felde ma napisany vystup 70A. Dokonca by to malo byt pri napeti 14.4 V.... Ja som pocital s 12V . Rezervy tam je na rozdavanie si myslim. Inak je este nejaky slabsi alt. A silnejsi 90A. Ucinnost motora a alternatora je nepodstatna - zerie to benzin. My sa bavime o cisto elektrickom pohlade na vec.
Re: Všeobecná diskusia
Bili ta v skole ked si bol maly? nevadi, su na to lekari, alebo chod do prirody na cerstvy vzduch , bez fejsbuku najlepsie.stanomx napísal:Ucinnost motora ma nezaujima ty tankujes do A8 vies o ucinnosti svoje .
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
myslim ze dat ja neviem 70Ah baterku do auta kde je standardne 45-50Ah bateria by este mohlo byt OK relativne, ale uz naozaj s tym ides do extremov
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
land ty si podla mna schyzofrenik mohol by si nam konecne vysvetlit, kedy je to ok a kedy je to uz extrem? a vlastne preco?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať