Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

myslim ze je jedno co denne jazdi, ale kolko naraz prejde nie?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Snake napísal:
Xeigen napísal:Bezproblémovo auto vládne aj silnejšiu batériu. Ja som dával 74Ah a odporúčaná bola 45Ah a bezproblémov vyše roka na tom jazdím.
74Ah ti altik nedobije ani omylom, duplom nie ak predpisana je 45Ah, to by si musel jazdit 100 kilakov denne aby si ju dobil na nominalnu hodnotu
Toto neviem prečo píšeš. Ale nieje to pravda.
Jediný problém ktorý môže nastať s batériou s vysokou kapacitou je teoreticky väčší dobíjací prúd, ktorý alternátor síce zo začiatku môže zvládať no v dlhodobej prevádzke by mohol mať problém (bol by naplno vyťažený). Samozrejme to by sa dalo celkom jednoducho poriešiť.
Samozrejme nečkajte že felicia dobije 200Ah baterku za 30kM, ale to nedobyje možno ani tu svoju 45Ah. (alebo aká tam ide)
Nevidím problém voziť vo felde aj 400Ah. Pokiaľ to je 12V a trochu sa upraví maximálny dobíjací prúd, aby sa alternátor ztoho nedosral v polke životnosti. Ale inak v bežnej prevádzke by to bolo ajtak asi dosť jedno. Uvediem príklad.

Jožo si pustí jemné melódie na hodinku a už nevie naštartovať, tak to potlačí zkopca felda chytí na dvojke a ide rovno k Ferovi kúpiť 12V VATRU do zetora 200Ah, že on sa tu nebude je**ť s p*********i. Dakus to tam poreže, niečo navarí a nakoniec si prichití tú kravu v motorovom priestore. Baterka má od nova asi 60% svojej kapacity tj. 120Ah. Sadne Jožo dnuka zapne jemné melódie a otočí klúčom. Štartér dobre že nevyletí, felda chytí ani nestihne pretočiť. Všetko super lenže baterku dobíja alternátor v tomto momente pravdepodobne svojím maximálnym výkonom (nevidím až tak do toho, na 800ot koľko to môže byť? vo Wattoch? dajme tomu 250W). Keď Jožo pridá na 3000ot tak už ide altík na plný výkon teda nejakých 800-900W. Dobíja toľko koľko len môže a teraz sa trocha viac opotrebúvajú kladky remeň a samotný altík. No ale Jožo ma v p**i, šak agregát stojí 50€. Nakoniec sa po nejakých kilometroch VATRA dobije na nominálnu kapacitu 200Ah, takže teraz alternátor už v podstate nemá čo robiť nejaký ampér ide stále aj do baterky ale zvyšok sú len 2x35W do gadžovskych HID xenonov v parabolach reflektora, ktorými Jože je*e už dlhšie celú dedinu. Potom niečo do zadnych svetiel a dakus ide aj do rádia aby Jožovi hrali jemné melódie. Čiže altík znova beží na nejakých klasických 150W (trocha prehnaných možno). Baterka je plne dobitá šičko švici, tesly vo dveroch hraju jak o život. A felda si jazdí s 50 kilovou baterkou. A ráno točí tak, že by Jožo sa mohol rozbiehať po meste jak tie Toyoty čo sú na hybridný pohon. Ráno keď štartne krátkodobým štartovacím prúdom 150ampere (v špičke aj cez 500). Tak mu to vybije za tú chvíľku 1Ah z celkovej kapacity, čiže zostane 199Ah, motor beží a za 2 minútky je kapacita opäť na nominálnej hodnote 200Ah.

Myslím že tento predpoklad je celkom správny s tým, že keby Jožo ešte trocha pošpekuloval, upravil by jemne kabeláž od dobíjania k batérii a obmedzil maximálny prúd, aby felda netrpela za každým keď bude dobíjať obrovskú vyšťavenú VATRU. Ale určite ho to neserie, lebo má na robote aj horšie veci ako sú ložiská, čapy a brzdy, nehovoriac o tej hrdze.
:red:
______
EDIT: Samozrejme nezapočítavam znižovanie kapacity pri stojacom aute, zime atď...
pri stojacom aute záleží od konkr. auta u mňa asi 40mA tzn. že pri 24H státia moja baterka stratí 0,96Ah, zima vplýva na rôzne batérie rôzne
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

sice pobavilo, ale bateria ma aj viac vlastnosti ako kapacita ;)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Autobatéria:
Napätie
Kapacita
Maximálny prúd
Vnútorný odpor
A? s čím som nepočítal?
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

skor s cim si pocital, myslim ze hentak by to slo len keby sme sa bavili o kapacite a ostatne zanedbali ;) (teda, este napatie, ale to je dajme tomu u autobaterii konstanta). prave vnutorny odpor myslim ze tu nieco zohra, a prave preto ju altik nedobije poriadne ked tam bude o moc vacsia bateria
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Vnutorny odpor baterie a kapacita su vzajomne nezavisle vlastnosti. Pouzit vacsiu bateriu nemusi byt problem, kedze altik, ktory je stavany na mensie baterie dava spravidla aj mensi nabijaci prud. A to baterii neskodi. Vacsia bateria moze vadit pri autach, ktorych elektronika rata s urcitou velkostou baterie (napr. BMW).
Tu je skor na zamyslenie, nakolko by mala vyrazne vacsia bateria zmysel, kedze pri beznej mestskej (kratsej) trase by ju nemusel stihat dobijat do plna a teda pri pocuvani radia na parkovisku by sa vybila rovnako rychlo ako ta mensia.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Vnútorný odpor nemusí, ale v reále má súvis práve s kapacitou batérie, čím je kapacita väčšia tým je odpor menší, tzn. že batéria má väčší nabíjací prúd. A ako už bolo povedané menší nabíjací prúd ničomu nevadí, práve naopak. Ako som písal o Jožovi, kde sú zahrnuté tieto parametre, ktoré spomínam vyššie.

landrower: nerozumiem stále, povedz s čím nepočítam, čo sa týka tej felicie
a napätie nieje príliš konštantné aj keď sa jedná o dosť tvrdý zdroj ako je autobatéria, ale je jasné že sa bavíme o 12V.

_______________
EDIT: Aby debata nestala uplne klasicka felda má 70A alternátor.... dajme tomu ze 15A je odber ostatných komponentov ostava 55A... nejake straty nejake nevhodné podmienky atď a sme na poddimenzovaných priemerných 30A - nabíjacom prúde to znamená že 200Ah baterku to nabije za 6Hodín 45minút od úplného vybitia. Čiže jedna cesta KE-BA by to mohla dať s prstom v nose :hysterical: . No a keď je ten alternátor vážne dobrý a nie hrkátko na 20 ročnom aute tak dosiahneme automaticky lepší čas. (Nehovoriac o tom že je felda aj s 90A alternátorom :D )
EDIT2: Teda samozrejme ak to vnútorný odpor batérie vôbec dovoľuje takým prúdom nabíjať, ale to by asi nemal byť problém pri tejto kapacite
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

oloveny akumulator toho znesie az az
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

ucinnost altika a motora si kde nechal?





.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

pri montovani audia na sutaze a pre vlastne potesenie sa bezne davali baterie do 1,5x kapacity a v pohode to dlhodobo zvladali.
Dokonca v pripade viacerych bateriek v kufri to stihalo dobijat tie zadne na tych 12,5V - stale nastartujes.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Hat.. myslim ze som nic nevynechal.. Ucinnost motora ma nezaujima ty tankujes do A8 vies o ucinnosti svoje :)
Alternator na felde ma napisany vystup 70A. Dokonca by to malo byt pri napeti 14.4 V.... Ja som pocital s 12V . Rezervy tam je na rozdavanie si myslim. Inak je este nejaky slabsi alt. A silnejsi 90A. Ucinnost motora a alternatora je nepodstatna - zerie to benzin. My sa bavime o cisto elektrickom pohlade na vec.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

stanomx napísal:Ucinnost motora ma nezaujima ty tankujes do A8 vies o ucinnosti svoje :) .
Bili ta v skole ked si bol maly? :) nevadi, su na to lekari, alebo chod do prirody na cerstvy vzduch :), bez fejsbuku najlepsie.





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

myslim ze dat ja neviem 70Ah baterku do auta kde je standardne 45-50Ah bateria by este mohlo byt OK relativne, ale uz naozaj s tym ides do extremov :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Budem sa robiť že tie dva posty tu ani neboli a že som ich nevidel...





.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

land ty si podla mna schyzofrenik :? mohol by si nam konecne vysvetlit, kedy je to ok a kedy je to uz extrem? a vlastne preco?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"