Všeobecná diskusia
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Blackhawk - ale zakon nepozna vynimky a sofer s nad 1,0 promile je brany ako ze pacha trestny cin... Nevidim ziadne odovodnenie k tomu aby niekto soferoval auto opity. Ako moze opity clovek zhodnotit realne co je dietatu?
nehovoriac o tom, ze si sadne dopredu, dozadu da dieta ktore sa dusi/nedycha?
Dieta nedycha, dusi sa, modreje, a vodic ho da na autosedacku dozadu a on si sadne dopredu a pojde do nemocnice hej? plus nevzdelany clovek co sa tyka zdravotnictva moze dietate este viac ublizit, ako mu pomoct, takze akoze nehladajme preco SA TO NEDA, alebo preco je to BLBOST, ale hladajme ako sa to DA. VZdy je moznost, ako dovolit ist aj mierne opitemu - vid nizsie...
Zakaz soferovania ktore udeli auto vodicovi na zaklade dychu je to iste, ako ked limiter obmedzi rychlost auta na maximalnu povolenu. Ty zachranis zivoty tym - mp3turbo, ze auto s opilcom nepojde, ja ale zachranim viac zivotov tym, ze nedovoli soferovi prekrocit rychlost. Kolko magorov uz malo celne zrazky, alebo sa zrazilo v protismere pri predbiehani a mali prekrocenu rychlost? Ano, aj tvoj napad usetri zivoty, ale moj v praxi by ich zachranil viac, tomu ver.
A pokial viem, sa mi zda ze nejaka japonska automobilka to uz ma, a nejake Volvo - ale to si niesom isty, ma nieco pre rodicov, ze ked pozicaju auto dietatu, cez smartphone vedia pozriet ako rychlo kde siel, kde sa nachadza a pod.
Ano, ak budu auta prepojene so systemami na kontrolu rychlosti a pod. uz to bude vyzera ze nas kazdy sleduje, ale tieto auta musia mat nieco ako moznost spojit sa s operatorom automobilky,a prip. vysvetlit ze musi soferovat aj ked nafukal a pod. Ano, je to z filmov, ale uz aj pre mozne dovody ktore ste uviedli auto musi mat moznost vypnut tie systemy /co ked vas dakto sleduje, ste ohrozeny na zivote, a pod./. Aj ked to s dietatom je fakt uz krajna situacia, ale ak raz namontuju do aut obmedzovace a pod. tak musia namontovat aj moznost obist to /ale len napr. cez centralu../. Sice, dnes clovek obide cokolvek, aj elektronicky limiter sportiakov na 250km/h..
nehovoriac o tom, ze si sadne dopredu, dozadu da dieta ktore sa dusi/nedycha?
Dieta nedycha, dusi sa, modreje, a vodic ho da na autosedacku dozadu a on si sadne dopredu a pojde do nemocnice hej? plus nevzdelany clovek co sa tyka zdravotnictva moze dietate este viac ublizit, ako mu pomoct, takze akoze nehladajme preco SA TO NEDA, alebo preco je to BLBOST, ale hladajme ako sa to DA. VZdy je moznost, ako dovolit ist aj mierne opitemu - vid nizsie...
Zakaz soferovania ktore udeli auto vodicovi na zaklade dychu je to iste, ako ked limiter obmedzi rychlost auta na maximalnu povolenu. Ty zachranis zivoty tym - mp3turbo, ze auto s opilcom nepojde, ja ale zachranim viac zivotov tym, ze nedovoli soferovi prekrocit rychlost. Kolko magorov uz malo celne zrazky, alebo sa zrazilo v protismere pri predbiehani a mali prekrocenu rychlost? Ano, aj tvoj napad usetri zivoty, ale moj v praxi by ich zachranil viac, tomu ver.
A pokial viem, sa mi zda ze nejaka japonska automobilka to uz ma, a nejake Volvo - ale to si niesom isty, ma nieco pre rodicov, ze ked pozicaju auto dietatu, cez smartphone vedia pozriet ako rychlo kde siel, kde sa nachadza a pod.
Ano, ak budu auta prepojene so systemami na kontrolu rychlosti a pod. uz to bude vyzera ze nas kazdy sleduje, ale tieto auta musia mat nieco ako moznost spojit sa s operatorom automobilky,a prip. vysvetlit ze musi soferovat aj ked nafukal a pod. Ano, je to z filmov, ale uz aj pre mozne dovody ktore ste uviedli auto musi mat moznost vypnut tie systemy /co ked vas dakto sleduje, ste ohrozeny na zivote, a pod./. Aj ked to s dietatom je fakt uz krajna situacia, ale ak raz namontuju do aut obmedzovace a pod. tak musia namontovat aj moznost obist to /ale len napr. cez centralu../. Sice, dnes clovek obide cokolvek, aj elektronicky limiter sportiakov na 250km/h..
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
https://media.ford.com/content/fordmedi ... eens-.htmlnejake Volvo - ale to si niesom isty, ma nieco pre rodicov, ze ked pozicaju auto dietatu, cez smartphone vedia pozriet ako rychlo kde siel, kde sa nachadza a pod.
http://dsl.sk/article.php?article=16953Ano, ak budu auta prepojene so systemami na kontrolu rychlosti a pod. uz to bude vyzera ze nas kazdy sleduje
Furt som nazoru, ze fajne celne zrazky spravis aj v 90tke
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
suhlasim co Filip napisal. Treba zabranit ludom robit blbosti, soferovat v protismere, ist nadmerne rychlo (no nech uz je to cokolvek a kolkokolvek, rychlost a alkohol su hrubo prevazujuce priciny poskodeni na zdravi a smrtelnych urazov)...
co sa tyka dietata a jedneho pivka :
>> Predstav si situaciu, ze si doma sam s dietatom, ktoremu sa nieco stane a ty si si par minut predtym
>> dal jedno pivko. Budes cakat na zachranku, ktorej to bude trvat ktohovie kolko?
predstavujem si. Dieta zacne modrat alebo upadne do bezvedomia (moj syn ochpadol v 40.5 stupnovej horucke pred dvomi tyzdnami a bol tyzden hospitalizovany na Kramaroch takze nieze trepem ale mam priame skusenosti. Okrem toho dostal nejaky afilakticky ci keru mariu sok, trepalo ho jak epileptika a mohol som sa posrat kamarade aby som si nevystrelil mozok z hlavy). Takze bavime sa uplne realne.
Sadnes s jednym pivkom, jednou ceresnovickou alebo podobnym fajnovym ovocim za volant. Stress nemas ziadny, si uplne fit - ved nemas mat z coho ze. Rubes do nemocnice. Pritlacis tomu trosku, povedzme tych 110 zase az tak vela nie je v meste ked mas super reflexy, cokolvek sa stane, vletis s tvojim dietatom ktore zachranujes do zastavky plnej ludi. 7 ludi zomrie, 14 tazko zranenych, 10 lahko zranenych, tvoje dieta samozrejme mrtve lebo si sa prevratil na betonovom stlpiku na strechu.
Otazky ?
Jaj ano, chcel by si aby tvoja zena a tvoje deti stali na tej skurwenej zastavke ked sused pojde zachranovat svoje dieta s jednym pifkom ??????????
Vsetkych ludi na svete zachranit neviem. Ani hlad v Afrike nevyriesim, ani pitnu vodu do Indie nedostanem, ani tvoje dieta neviem zachranit za kazdych okolnosti. Ani svoje. Ale bez absolutnej debaty alkohol a rychlost su totalne jednoznacne najrozsirenejsie dovody smrtelnych zraneni.
Poznamka : mojmu kolegovi opity sofer s dvomi promile zabil zenu, nastastie dve deti co boli v kociku prezili. Dve promile. Bol aj v televizii. Dam ti telefonne cislo ?
Druhemu kamaratovi ozraty sofer s 1.2%.. zabil dieta, zena zostala. Chces si pokecat ako bude zachranovat tvoje hypoteticke dieta s jednym alebo dvomi alebo tromi pifkami ?
co sa tyka dietata a jedneho pivka :
>> Predstav si situaciu, ze si doma sam s dietatom, ktoremu sa nieco stane a ty si si par minut predtym
>> dal jedno pivko. Budes cakat na zachranku, ktorej to bude trvat ktohovie kolko?
predstavujem si. Dieta zacne modrat alebo upadne do bezvedomia (moj syn ochpadol v 40.5 stupnovej horucke pred dvomi tyzdnami a bol tyzden hospitalizovany na Kramaroch takze nieze trepem ale mam priame skusenosti. Okrem toho dostal nejaky afilakticky ci keru mariu sok, trepalo ho jak epileptika a mohol som sa posrat kamarade aby som si nevystrelil mozok z hlavy). Takze bavime sa uplne realne.
Sadnes s jednym pivkom, jednou ceresnovickou alebo podobnym fajnovym ovocim za volant. Stress nemas ziadny, si uplne fit - ved nemas mat z coho ze. Rubes do nemocnice. Pritlacis tomu trosku, povedzme tych 110 zase az tak vela nie je v meste ked mas super reflexy, cokolvek sa stane, vletis s tvojim dietatom ktore zachranujes do zastavky plnej ludi. 7 ludi zomrie, 14 tazko zranenych, 10 lahko zranenych, tvoje dieta samozrejme mrtve lebo si sa prevratil na betonovom stlpiku na strechu.
Otazky ?
Jaj ano, chcel by si aby tvoja zena a tvoje deti stali na tej skurwenej zastavke ked sused pojde zachranovat svoje dieta s jednym pifkom ??????????
Vsetkych ludi na svete zachranit neviem. Ani hlad v Afrike nevyriesim, ani pitnu vodu do Indie nedostanem, ani tvoje dieta neviem zachranit za kazdych okolnosti. Ani svoje. Ale bez absolutnej debaty alkohol a rychlost su totalne jednoznacne najrozsirenejsie dovody smrtelnych zraneni.
Poznamka : mojmu kolegovi opity sofer s dvomi promile zabil zenu, nastastie dve deti co boli v kociku prezili. Dve promile. Bol aj v televizii. Dam ti telefonne cislo ?
Druhemu kamaratovi ozraty sofer s 1.2%.. zabil dieta, zena zostala. Chces si pokecat ako bude zachranovat tvoje hypoteticke dieta s jednym alebo dvomi alebo tromi pifkami ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Hodne casto jazdim v praci dialnicu BB-ZV, co je sice len 20km, ale aj takChris napísal:To su take kecy, nepotrebujem tempomat, nepotrebujem automat. Ked chodis z jednej dediny do prace do druhej dediny a s5 a nejazdil si v nicom lepsom nejazdil, tak jasne, ze tu pises hypotezy, konstatovania a neviem aky bullsh1t.
Zacni viacej jazdit dialnice a mesto/zapchy pochopis ihned o com to je.
A potom dlhsie trasy do LC, RS, RK, LM, PD, ZH, Nova Bana, Zarnovica a podobne. A par krat do roka na vychod okolo Kosic.
Pouzivam normalne auta, jazdil som na skodovkach (favorit felda, fabka, roomster), smarte (ten mal automat), pezoty 307 a partner (stary aj nove) a pod. Ziadne audi ci bmw, tam je rozdiel tak v pohodli ale princip (manual vs automat) ostava stejny. Nebeham 5km hore-dole, jazdim uz dobrych 15r takze neboj, zelenac niesom
Ale iste je pravda, ze ked si clovek zvykne, tazko sa odvyka.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
mp3turbo: To je dobry napad, necham skontrolovat aj tie lambda sondy. I ked podla toho, co pisal quicky, mozno ani ziadna chyba na aute v tomto smere nebude .
Novy motor: Chrysleracky HEMI 5.7L (246 kW), toto auto zatial setrim a akcelerujem dost lahko. Napriek tomu si sosne tych 24L/100 km (priemer za poslednych asi 120 km cisto BA).
Jasne, na prvy pohlad vykonnejsi motor, tazsie auto (asi o 400 kg), tak co sa cudujem. Lenze jazdil som po BA aj v 5.4L V12 (240 kW) a ta si stiahla takych 15L/100 km, takze ono sa to da. Hoci je teda novy motor vykonnejsi nez stary, tak predsa len je to novsia technologia, navyse to ma 2 sviecky na valec, tak aj to horenie by mohlo byt dokonalejsie. Tak nejak by som predpokladal, ze to bude mat spotrebu pod 20L. Zatial to vyzera, ze to primiesava benzin aj do ostrekovacov .
Stare auto som nepredal. Mam uz aj nejakeho zaujemcu a to som ho nikde nevystavil, ale este neviem, co s nim. Je to prima zabavny offroadik, mam to auto rad. Mozno teraz fixnem trosku prednu napravu a zopar drobnosti a necham si ho. Rocne naklady na to auto budu akurat PZP a STK (cca 180 + 30 €), ked bude stat. Kedze to nie je dieslova Skoda (), tak sa nemusim bat, ze by to nenastartovalo, ked to bude mesiac stat v mrazoch.
PS: Tie kvakaniny o tom, preco automat a tempomat netreba a/alebo je zly, to sa fakt neda citat. To pocuvam uz roky rokuce a vzdy od ludi, ktori tie funkcie nemaju. Taki spiatocnicki cirkevnici. Boha jeho, ze radim rychlosti, tak sa v aute nenudim... to uz co je? Na dialnici sa rychlosti az tak neprehadzuju a to chcem vidiet toho cloveka, ktory zaspava v meste, lebo nemoze drzat falus a hrat sa s nim. Niektori to este zabiju takymi kvakaninami, ze oni lepsie vedia, ako a co prave zaradit. Pri takejto debate je kazdy zrazu Fitipaldi, ktory denne driftuje do prace. Aj svihadla na otvaranie okien su asi lepsie ako elektrika, lebo si mozem otvarat akou chcem rychlostou a viem predsa lepsie, aka rychlost otvarania je prave vhodna nez ten hlupy motorcek a nasi dedovia na zigulakoch tiez otvarali iba rucne. V Amurike sa snad od 60-tych rokov nevyrobilo auto bez automatu a tempomatu, lebo su to zakladne veci pre komfort a bezpecnost. U nas kvoli takymto expertom, ktori sa musia pri jazdeni prebudzat manualom, je to vsetko povazovane za extra nobl vybavu. Potom sa ja musim na krizovatke pohynat za nejakym skackajucim embeckarom, ktory sa prave zobudil, ze uz 3 sekundy ma zelenu a idealne ked mi este pred auto vypusti cierny kudol dymu.
Stary motor: Chrysleracky Magnum 5.2L (156 kW), je to upgradnuty stary LA motor, ktory sa objavil v roku 1967, cize koncepcne tak 45 rocny motor. Inymi slovami, liatinovy zelezny ingot (ziadna hlinikova hlava), workhorse, velmi spolahlivy, ziadna jemna technika, ktora presne davkuje palivo, vstrekovace by som tipol asi ako keby si v sprche vypinal a zapinal vodu. Dlhodoba spotreba v Bratislave = 19,5L/100 km a to som nechodil velmi lahkou nohou. Preto som odhadoval, ze hocijake nove auto, co si kupim, bude mat nizsiu spotrebu.undertaker007 napísal:Som veľký vyznávač, uznávač a zástanca benzínov (a vlastním diesel ), ale toto je ozaj trošku hard - core, nie? Samozrejme neočakávam u 5l V8 spotrebu 4.73 l/100km, ale 24.2 l/100km sa mi ozaj nejak nepozdáva...
BTW: keď spomínaš, že žerie viac ako staré - koľko žralo staré? Výkonovo/obsahovo sú porovnateľné? A čo sa stalo so starým? Nejak sa mi totiž nepozdáva, že by si ho predal. >15 ročné, >2l, >4 valcové a ešte k tomu Jeep s astronomicky drahými náhradnými dielmi je na Slovensku nepredajný - či?
Novy motor: Chrysleracky HEMI 5.7L (246 kW), toto auto zatial setrim a akcelerujem dost lahko. Napriek tomu si sosne tych 24L/100 km (priemer za poslednych asi 120 km cisto BA).
Jasne, na prvy pohlad vykonnejsi motor, tazsie auto (asi o 400 kg), tak co sa cudujem. Lenze jazdil som po BA aj v 5.4L V12 (240 kW) a ta si stiahla takych 15L/100 km, takze ono sa to da. Hoci je teda novy motor vykonnejsi nez stary, tak predsa len je to novsia technologia, navyse to ma 2 sviecky na valec, tak aj to horenie by mohlo byt dokonalejsie. Tak nejak by som predpokladal, ze to bude mat spotrebu pod 20L. Zatial to vyzera, ze to primiesava benzin aj do ostrekovacov .
Stare auto som nepredal. Mam uz aj nejakeho zaujemcu a to som ho nikde nevystavil, ale este neviem, co s nim. Je to prima zabavny offroadik, mam to auto rad. Mozno teraz fixnem trosku prednu napravu a zopar drobnosti a necham si ho. Rocne naklady na to auto budu akurat PZP a STK (cca 180 + 30 €), ked bude stat. Kedze to nie je dieslova Skoda (), tak sa nemusim bat, ze by to nenastartovalo, ked to bude mesiac stat v mrazoch.
PS: Tie kvakaniny o tom, preco automat a tempomat netreba a/alebo je zly, to sa fakt neda citat. To pocuvam uz roky rokuce a vzdy od ludi, ktori tie funkcie nemaju. Taki spiatocnicki cirkevnici. Boha jeho, ze radim rychlosti, tak sa v aute nenudim... to uz co je? Na dialnici sa rychlosti az tak neprehadzuju a to chcem vidiet toho cloveka, ktory zaspava v meste, lebo nemoze drzat falus a hrat sa s nim. Niektori to este zabiju takymi kvakaninami, ze oni lepsie vedia, ako a co prave zaradit. Pri takejto debate je kazdy zrazu Fitipaldi, ktory denne driftuje do prace. Aj svihadla na otvaranie okien su asi lepsie ako elektrika, lebo si mozem otvarat akou chcem rychlostou a viem predsa lepsie, aka rychlost otvarania je prave vhodna nez ten hlupy motorcek a nasi dedovia na zigulakoch tiez otvarali iba rucne. V Amurike sa snad od 60-tych rokov nevyrobilo auto bez automatu a tempomatu, lebo su to zakladne veci pre komfort a bezpecnost. U nas kvoli takymto expertom, ktori sa musia pri jazdeni prebudzat manualom, je to vsetko povazovane za extra nobl vybavu. Potom sa ja musim na krizovatke pohynat za nejakym skackajucim embeckarom, ktory sa prave zobudil, ze uz 3 sekundy ma zelenu a idealne ked mi este pred auto vypusti cierny kudol dymu.
Re: Všeobecná diskusia
Nauc sa rozlisovat ludi, a realitu, a svet...a ak to aj bolo myslene na mna, tu mas odpoved.shiro napísal:Co je zle na tom mat vlastny nazor? Alebo som brnkol zazobancekovi s A8mickou po jeho nahonenom egu?shajek napísal:preco sa vkuse spravas ako totalny idiot ?
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
Zoom, lambdy su svine. Dokazu sa posrat asi siestimi sposobmi a napriek tomu nebude svietit MIL, engine check alebo cokolvek na pristrojovke. Fakap, welcome.
Tie chyby odhali jedine osciloskop v rukach sikovneho. Prieser je hlavne v samplovacej frekvencii riadiacich jednotiek a spravani mimo prevadzkovych parametrov (ono sa to viacmenej ani dobre neda; ked je lambda studena -18 tak sa sprava inak ako ked ju nakopnes v auguste pri +40).
Urcite si pocul pripady ze clovek vymenil lambdu a spotreba padla o tri litre dole ; to su presne tie osciloskopove lambdy.
Akceleracia : 120km je pramalicko, na to ale moje priyebane vylevy nepotrebujes. Skus zmenit styl akceleracie. Ked tvoja strojovna chrchle sedem sekund na 9% zatazeni, kludne by mohla mat vyssiu celkovu spotrebu ako ked ho na 4 sekundy pritlacis na tretinu (palivove mapy pre tvoj kus samozrejme nepoznam). Nevravim ze mas ohybat podlahu, len s forsazou zlucitelnou so zivotom a pripustnou pre toto mesto zahukaj do sania a uvidis co to spravi.
Another check : zavri mu volakde 100km/h na tempomate ktory nepotrebujes a odreportuj okamzitu spotrebu please.
edit : este sa lubia doyebat kardany, a na zaciatok to robi taketo "spotrebove veci". Podla zatazenia zhruba o polroka - rok pride velky buch a hodne drahy. V ziadnych otackach s autom netrasie, nestrpa ?
Tie chyby odhali jedine osciloskop v rukach sikovneho. Prieser je hlavne v samplovacej frekvencii riadiacich jednotiek a spravani mimo prevadzkovych parametrov (ono sa to viacmenej ani dobre neda; ked je lambda studena -18 tak sa sprava inak ako ked ju nakopnes v auguste pri +40).
Urcite si pocul pripady ze clovek vymenil lambdu a spotreba padla o tri litre dole ; to su presne tie osciloskopove lambdy.
Akceleracia : 120km je pramalicko, na to ale moje priyebane vylevy nepotrebujes. Skus zmenit styl akceleracie. Ked tvoja strojovna chrchle sedem sekund na 9% zatazeni, kludne by mohla mat vyssiu celkovu spotrebu ako ked ho na 4 sekundy pritlacis na tretinu (palivove mapy pre tvoj kus samozrejme nepoznam). Nevravim ze mas ohybat podlahu, len s forsazou zlucitelnou so zivotom a pripustnou pre toto mesto zahukaj do sania a uvidis co to spravi.
Another check : zavri mu volakde 100km/h na tempomate ktory nepotrebujes a odreportuj okamzitu spotrebu please.
edit : este sa lubia doyebat kardany, a na zaciatok to robi taketo "spotrebove veci". Podla zatazenia zhruba o polroka - rok pride velky buch a hodne drahy. V ziadnych otackach s autom netrasie, nestrpa ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
zoom ako vzdy si zabil
btw, ako hovori turbo, niektore motori maju radsej trocha to vytocit pri rozbiehani, to uz aj posrata felicia, ked sa rozbiehas jak dedo tak v meste bola schopna zrat 10-11l... ked som to slusne pritlacil, po BA som to na rovnakych trasach znizil na 8. s tym autom som vela experimentoval, co nanho funguje na spotrebu, kedze mi bolo jedno ci sa rozleti,
a ten ubersuper 1.3mpi motor s donebavolajucim burzoaznym vykonom 50kW mal rad svizne rozbehy, a dobrzdovat motorom na krizovatky, a nedrzat pri plynulej jazde v moc nizkych otackach - pod 2000 to nebolo buhvico.
ked sa ti nechce studovat palivove mapy atd. tak proste skusaj
btw, ako hovori turbo, niektore motori maju radsej trocha to vytocit pri rozbiehani, to uz aj posrata felicia, ked sa rozbiehas jak dedo tak v meste bola schopna zrat 10-11l... ked som to slusne pritlacil, po BA som to na rovnakych trasach znizil na 8. s tym autom som vela experimentoval, co nanho funguje na spotrebu, kedze mi bolo jedno ci sa rozleti,
a ten ubersuper 1.3mpi motor s donebavolajucim burzoaznym vykonom 50kW mal rad svizne rozbehy, a dobrzdovat motorom na krizovatky, a nedrzat pri plynulej jazde v moc nizkych otackach - pod 2000 to nebolo buhvico.
ked sa ti nechce studovat palivove mapy atd. tak proste skusaj
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Ad lambdy: No mozem skusit prehodit lambda sondy navzajom na obidvoch katalyzatoroch (tie spoza katu dam pred neho a opacne), kedze tie pred katom maju hlavny vplyv na miesanie vzduchu a paliva. To ale az niekedy, ked budem strepany pod autom v najblizsich mesiacoch. Taktiez sa mi nezda, ze by lambda sonda zavisela od okolitej teploty, ved ono to pracuje na nejakych 300-400 °C a ma to v sebe zhaviace teliesko, aby sa to tak nahrialo, aj ked vyfukove plyny maju mensiu teplotu. Uvidim, co povie diagnostika v utorok, ale necakam na Slovensku v autorizovanom servise zazraky.
Ad spotreba: Ked som siel 180 km po dialnici, mal som nastaveny certov vynalez (tempomat) na 90-100 km/h tacho. Priemerna spotreba za tu cestu bola 12,5L/100 km, co je asi rovnaka hodnota, ako mal stary motor (tam som sa tiez drzal cca okolo 12-13L na dialnici pri cca 110 km/h tacho).
Co sa tyka vibracii, tak ano, okolo 105-115 km/h auto chyta nejake vibracie, ale nemyslim si, ze to je kardan. Je to skor rozhegana predna naprava, ktora si uz ziada repas. Kardan som obzeral v jame a vyzera byt OK, aj spolu s kardanovymi krizmi. Taktiez neviem, ako su vyvazene kolesa, pricom lave predne je o dost viac natlakovane nez prave (aspon TPMS tak ukazuje). Najskor teda prebehnem take ocividne veci, mozno vymenim nejake lacne senzory (MAP, IAT). Zatial sa nepriklanam k tomu, ze by bola chyba v kardane. Na predoslom Jeepe funguje doteraz a dostaval RIADNE na drzku (tazky offroad, trial zavody, dost zdvihnute auto = vacsie uhly na vsetko). Co som pozeral tu, tak terajsi kardan je snad o 50% masivnejsi, je fakt ako odkvapova rura.
Pozeral som si teraz rozne diely, co by som objednal a zaujala ma jedna vec. Pozeral som aj vstrekovace paliva, ktore nehodlam menit, lebo mame benzinovu ameriku a ja si mozem kupit original Mopar vstreky na moje auto za 46,- € s DPH / kus. Namatkou som nasiel nejaky Skoda obchod a pozeram ceny trysiek (tu). Vidim tam vstreky pre 1.4TDI a 1.9TDI za 380,- €, alebo pre 2.0TDI za 490,- €. Moze mi nejaky setrivy embeckar vysvetlit, ci to je za jeden vstrek, alebo za nejaku celu rampu pre vsetky styri valce? Su tie ceny realne? Ved ak je to za 1 valec, tak to ja za cenu toho valca vynovim vsetkych 8 vstrekov a este mi ostane na benzin. Tusim Felipe sa tu cudoval par stranok dozadu, ze ako mozeme setrit na 3L motoroch... no asi takto. Nehovoriac o tom, ze ja prvych 300-400 tisic km nemusim na tie vstreky ani len pozriet. To asi nebude pripad dieslovej Schade.
Ad spotreba: Ked som siel 180 km po dialnici, mal som nastaveny certov vynalez (tempomat) na 90-100 km/h tacho. Priemerna spotreba za tu cestu bola 12,5L/100 km, co je asi rovnaka hodnota, ako mal stary motor (tam som sa tiez drzal cca okolo 12-13L na dialnici pri cca 110 km/h tacho).
Co sa tyka vibracii, tak ano, okolo 105-115 km/h auto chyta nejake vibracie, ale nemyslim si, ze to je kardan. Je to skor rozhegana predna naprava, ktora si uz ziada repas. Kardan som obzeral v jame a vyzera byt OK, aj spolu s kardanovymi krizmi. Taktiez neviem, ako su vyvazene kolesa, pricom lave predne je o dost viac natlakovane nez prave (aspon TPMS tak ukazuje). Najskor teda prebehnem take ocividne veci, mozno vymenim nejake lacne senzory (MAP, IAT). Zatial sa nepriklanam k tomu, ze by bola chyba v kardane. Na predoslom Jeepe funguje doteraz a dostaval RIADNE na drzku (tazky offroad, trial zavody, dost zdvihnute auto = vacsie uhly na vsetko). Co som pozeral tu, tak terajsi kardan je snad o 50% masivnejsi, je fakt ako odkvapova rura.
Pozeral som si teraz rozne diely, co by som objednal a zaujala ma jedna vec. Pozeral som aj vstrekovace paliva, ktore nehodlam menit, lebo mame benzinovu ameriku a ja si mozem kupit original Mopar vstreky na moje auto za 46,- € s DPH / kus. Namatkou som nasiel nejaky Skoda obchod a pozeram ceny trysiek (tu). Vidim tam vstreky pre 1.4TDI a 1.9TDI za 380,- €, alebo pre 2.0TDI za 490,- €. Moze mi nejaky setrivy embeckar vysvetlit, ci to je za jeden vstrek, alebo za nejaku celu rampu pre vsetky styri valce? Su tie ceny realne? Ved ak je to za 1 valec, tak to ja za cenu toho valca vynovim vsetkych 8 vstrekov a este mi ostane na benzin. Tusim Felipe sa tu cudoval par stranok dozadu, ze ako mozeme setrit na 3L motoroch... no asi takto. Nehovoriac o tom, ze ja prvych 300-400 tisic km nemusim na tie vstreky ani len pozriet. To asi nebude pripad dieslovej Schade.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
vstreky 2.0tdi stali v autorizaku cez 900eur samozrejme KUS a NIE PRE CELU DEDINU, to co ty vidis na internete je samozrejme ina cifra. Je nam vsetkym jasne ze to co sa v internetovom shope predava za X, bude v autorizaku kludne za 3X. Kolko stoja dnes neviem, toto je situacia circa dva roky dozadu.
Turbo v autorizaku : repas, diel s Xkom, cez tisic eur, 2.0tdi silnejsia 125kW verzia slabych 2.900eur tiez pred dvomi-tromi rokmi, kolko je to teraz neviem. Pozri si cenu na DPF 1.6tdi Szkody co som tot tento tyzden riesil pre fesaka : http://forum.autobazar.eu/skoda-superb- ... 65129.html
Co to je 1400eur za stupel do vyfuku, ked milujes uzucke sedadla Ocktavie2 to je prakticky zadarmo. EGR ventil na 2.0tdi, meneny dva alebo maximalne tri mesiace dozadu na WW Karawella 2.0tdi, 2.200eur bez najmensej srandy a to samozrejme po zlave okolo 450eur (EGR samotny 400eur ktory normalne stoji takmer 900eur, nahubok na ktory sa to musi napiect pretoze materialove inzinierstvo a nie sme cocoti vo fabrike aby sme to vyrobili normalne, takze zakaznik musi menit vsetko lebo sa to zapecie spolu : 1060eur, diagnostika k tomu, 12 hodin roboty kedze norma je 6 hodin - len ta robota 12x 45eur si zober).
Suvislo a zretelne ti poviem, ze za 30 centimetrovy ohnuty plech ktory ma pripojenie hadice s vodou a pripojenie cucaku s teplymi vyfukovymi plynmi sa mi ani trochu nezda 1.060 eur malo.
Za taky technologicky celok by si WW mal uctovat podla mna aspon 7.569,-eur, pretoze tam ta hodnota proste je. Ci sa to tebe, neznalemu, paci alebo nie za tisicku je to uplne jak zadarmo. Idem im napisat ze to maju moc lacne a budem sa dozadovat napravy.
Inak Karawella ma 4 roky a nepriestrelnych 80k km, jediny majitel od novoty, od novoty parkovana v teplej (nieze vyhrievanej) garazi rodinneho baraku a vyhrievanej garazi v robote. No co, usetrili sme. Inak ked sme uz pri tom : v Bratislave tento konkretny 2.0tdi pod 10 litrov nejazdi ani nechyrovalo, zato 14 v zime uplne s prehladom.
Vstrekovace na 1.4tsi a 1.8tsi sa uz tiez zacinaju masovo kazit. Benzinove. A tie auta nemaju 200.000km mnohe ani z polovice. Horsie ako benzinovy Renoault, tvorca automobilov.
Mercedes cls320d, rocnik 2007 : riadiaca jednotka 2000 eur, turbo 6000 eur (teraz akoze uplne vazne, menene polovica roku 2014, avsak na isty tlak ti ponuknu toho isteho slimaka bez hviezdy v znaku a zrazu je to uplne idealnych 3.200eur), automatisticka prevodovka bratku chyt sa stolika aby ti neutieklo blato do tangacov 14.000eur. Ten isty voz, predne svetlo, maska, naraznicek, 7.500eur na opravu - nacuval do neho iny tragac. DPFko na tu masinu stoji niekde v okruhu 4.500eur.
Macubuši ASX, tusim rocnik 2011 alebo 2012, nedobrzdene na predok. Auto bolo tak nechutne rozbite ze dva tyzdne jazdilo nez sa dostalo do servisu, cize ani chladice ani airbagy ani nic. Cenovka 11.500 eur. Myslim ze jedno svetlo chytene nebolo.
Ked sme uz pri Szkode : Superb2, xenonove svetlo : 1.700eur. Autorizak. Nie desat svetiel, jedno jedine. Asi tri roky dozadu, superba 2009.
Chalan isiel dva tyzdne dozadu na grand Vojajážeri 1998, tri cela tri liter ten hnusny benzin, cize samozrejme zastaraly archaicky 4kvaltovy aftomat. To auto ma nagulane tolko ze uz aj tachometer bolo treba kriesit z komy, s vozikom na ktorom mal nalozenu motorku a vnutri navalanych pneumatik ze aj strechu mu skoro vydulo (drifter bol nakupovat protektory, co ti poviem, szukaj na internete ze Marko Hucko) dosiel do Bratislavy za necelych desat litrov plynu. Cize prepocet 5 litrov benzina. Len tych pneu mohlo byt veselo 500 kilo plus dvaja chlapi cez dvesto kilo.
Otazky ? Snejki ma asi bude chciet opravit s nejakymi cislami, toto su realne numera ktore boli realne zaplatene a nevybral som si po posuchani v trenkach.
Turbo v autorizaku : repas, diel s Xkom, cez tisic eur, 2.0tdi silnejsia 125kW verzia slabych 2.900eur tiez pred dvomi-tromi rokmi, kolko je to teraz neviem. Pozri si cenu na DPF 1.6tdi Szkody co som tot tento tyzden riesil pre fesaka : http://forum.autobazar.eu/skoda-superb- ... 65129.html
Co to je 1400eur za stupel do vyfuku, ked milujes uzucke sedadla Ocktavie2 to je prakticky zadarmo. EGR ventil na 2.0tdi, meneny dva alebo maximalne tri mesiace dozadu na WW Karawella 2.0tdi, 2.200eur bez najmensej srandy a to samozrejme po zlave okolo 450eur (EGR samotny 400eur ktory normalne stoji takmer 900eur, nahubok na ktory sa to musi napiect pretoze materialove inzinierstvo a nie sme cocoti vo fabrike aby sme to vyrobili normalne, takze zakaznik musi menit vsetko lebo sa to zapecie spolu : 1060eur, diagnostika k tomu, 12 hodin roboty kedze norma je 6 hodin - len ta robota 12x 45eur si zober).
Suvislo a zretelne ti poviem, ze za 30 centimetrovy ohnuty plech ktory ma pripojenie hadice s vodou a pripojenie cucaku s teplymi vyfukovymi plynmi sa mi ani trochu nezda 1.060 eur malo.
Za taky technologicky celok by si WW mal uctovat podla mna aspon 7.569,-eur, pretoze tam ta hodnota proste je. Ci sa to tebe, neznalemu, paci alebo nie za tisicku je to uplne jak zadarmo. Idem im napisat ze to maju moc lacne a budem sa dozadovat napravy.
Inak Karawella ma 4 roky a nepriestrelnych 80k km, jediny majitel od novoty, od novoty parkovana v teplej (nieze vyhrievanej) garazi rodinneho baraku a vyhrievanej garazi v robote. No co, usetrili sme. Inak ked sme uz pri tom : v Bratislave tento konkretny 2.0tdi pod 10 litrov nejazdi ani nechyrovalo, zato 14 v zime uplne s prehladom.
Vstrekovace na 1.4tsi a 1.8tsi sa uz tiez zacinaju masovo kazit. Benzinove. A tie auta nemaju 200.000km mnohe ani z polovice. Horsie ako benzinovy Renoault, tvorca automobilov.
Mercedes cls320d, rocnik 2007 : riadiaca jednotka 2000 eur, turbo 6000 eur (teraz akoze uplne vazne, menene polovica roku 2014, avsak na isty tlak ti ponuknu toho isteho slimaka bez hviezdy v znaku a zrazu je to uplne idealnych 3.200eur), automatisticka prevodovka bratku chyt sa stolika aby ti neutieklo blato do tangacov 14.000eur. Ten isty voz, predne svetlo, maska, naraznicek, 7.500eur na opravu - nacuval do neho iny tragac. DPFko na tu masinu stoji niekde v okruhu 4.500eur.
Macubuši ASX, tusim rocnik 2011 alebo 2012, nedobrzdene na predok. Auto bolo tak nechutne rozbite ze dva tyzdne jazdilo nez sa dostalo do servisu, cize ani chladice ani airbagy ani nic. Cenovka 11.500 eur. Myslim ze jedno svetlo chytene nebolo.
Ked sme uz pri Szkode : Superb2, xenonove svetlo : 1.700eur. Autorizak. Nie desat svetiel, jedno jedine. Asi tri roky dozadu, superba 2009.
Chalan isiel dva tyzdne dozadu na grand Vojajážeri 1998, tri cela tri liter ten hnusny benzin, cize samozrejme zastaraly archaicky 4kvaltovy aftomat. To auto ma nagulane tolko ze uz aj tachometer bolo treba kriesit z komy, s vozikom na ktorom mal nalozenu motorku a vnutri navalanych pneumatik ze aj strechu mu skoro vydulo (drifter bol nakupovat protektory, co ti poviem, szukaj na internete ze Marko Hucko) dosiel do Bratislavy za necelych desat litrov plynu. Cize prepocet 5 litrov benzina. Len tych pneu mohlo byt veselo 500 kilo plus dvaja chlapi cez dvesto kilo.
Otazky ? Snejki ma asi bude chciet opravit s nejakymi cislami, toto su realne numera ktore boli realne zaplatene a nevybral som si po posuchani v trenkach.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
a velmi by som uvital keby si si nerobil srandy zo skodovackych ramp na vstrekovace, pretoze
http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 21446.html
a to este bez http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 21064.html
uz raz proste akceptuj ze narod vie co je dobre. Pche tie tvoje ameriky... a plazmove televizory s ciernou cernejsou ako blek pérl metaliza na fabii za priplatok... Palivo aj energia, mas srdce z kamena ked sa takto spravas ku tej nasej ekokotlógii.
Lacko s Robkom predali za dve miliardy smradlavy plyn svajciarskej garazi, to su skutocni vlastenci !! Vydrbali s tymi sprostymi kapitalistami svajciarskymi na celej ciare.
http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 21446.html
a to este bez http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 21064.html
uz raz proste akceptuj ze narod vie co je dobre. Pche tie tvoje ameriky... a plazmove televizory s ciernou cernejsou ako blek pérl metaliza na fabii za priplatok... Palivo aj energia, mas srdce z kamena ked sa takto spravas ku tej nasej ekokotlógii.
Lacko s Robkom predali za dve miliardy smradlavy plyn svajciarskej garazi, to su skutocni vlastenci !! Vydrbali s tymi sprostymi kapitalistami svajciarskymi na celej ciare.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: Všeobecná diskusia
tiež som bol rozhodnutý kúpiť tretiu Fabku v plnej výbave za 14 tisíc, no nakoniec som sa rozhodol pre motor Mivec
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102