Všeobecná diskusia
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7934
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
si prepalil o 300 koni?
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Všeobecná diskusia
Vydrzia, nakolko prevodovky robi ZF a ti si tiez s poslednou 8HP nenechalo srat na hlavu, a odstupnovalo vstupne vykony tak, ze VW nema inu moznost nez do terajsich audin davat tie najvykonnejsie 8HP55, a do W12 8HP75/8HP90. To ze oni vydali 6HP19 ktora sa dostala do trojlitra A6, a potom kapali menice, to si zlizlo ZF, VW zarobil, a zakaznici calovali, preto ZF pristupilo k odstupnovaniu prevodoviek v takom rozsahu, ze nie je mozne ju posadit na hranu (rozdiely medzi vyssimi stupnami su cca 150-200nM vstupneho vykonu, v nizsich verziach (co sa do komercnych Audin nedostanu nakolko tam ide S-Tronic, su rozdiely ofc mensie). Taktiez TCU prevodovky obmedzuje signalom motor, takze VW/Audi aj keby posadilo 8HP55 (550 vst vykon) do 4.2 V8 TDI (co ma 800Nm), tak proste TCU obmedzi vykon motora, aby sa sama nedosrala, to ze to tuner upravi, to uz je na zakosovi, ale ZF to krasne vychytala, ze dala mozgu svojich prevodoviek aj trosku rozhodovania co sa spolahlivosti tyka.mp3turbo napísal: Zato z opacneho konca clanku by som si ten dvanasthrncek zobral. Tam to zase nevydrzia prevodovky ako pozname WW, takze pohoda
S multitronicom koncia, uz nove sa vyvijat nebudu (nemaju preco, ZF 9HP a 10HP su omnoho spolahlivejsie, uspornejsie, a lacnejsie). A S-tronic nabit na 800Nm stoji VW prilis vela chechtakov, preto tam ide ZF.
.
Re: Všeobecná diskusia
VAG si nerobi domace ulohy... robia ich zan dodavatelia a platia za to zakaznici
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
zakladna otazka je, tak ako uz v minulosti, ci xHPyy naozaj dlhodobo vydrzi yy0 Nm tociveho momentu. Lebo doteraz bola odpoved neprilis jednoducha.
A pri 800Nm to su uz ine pecky.
A pri 800Nm to su uz ine pecky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Predpokladam, ze to bola skôr otázka prvoapriloveho charakteru, nakoľko sám dobre vieš, ze motor neprodukuje točivý moment kontinuálne, ani lineárne, ba ani v tom istom case takú hodnotu ako ma predpisanu. 6HP19/21 neskorších verzii na tom boli o hodne lepšie, a drzia dodnes.mp3turbo napísal:zakladna otazka je, tak ako uz v minulosti, ci xHPyy naozaj dlhodobo vydrzi yy0 Nm tociveho momentu. Lebo doteraz bola odpoved neprilis jednoducha.
A pri 800Nm to su uz ine pecky.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
nebolo to myslene sposobom ze motor vzdy a vkuse produkuje take Nm ako ma napisane maxima - samozrejme ze nie. Ide len o to ze majitelia tomu radi pridrbavaju a prevodovky to proste nezvladali uplne vzdy.
A tie nestastne nevymeny olejov podla Ojdi autoterorizovanych servisov k tomu... ked ZF vravelo ze menit, Ojdi veselo tvrdilo ze nemenit. Tak parada.
A tie nestastne nevymeny olejov podla Ojdi autoterorizovanych servisov k tomu... ked ZF vravelo ze menit, Ojdi veselo tvrdilo ze nemenit. Tak parada.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
A rovnako bmw, jaguar, range, chrysler, takže keď hovorime a, hovorme aj b.
.
Re: Všeobecná diskusia
Privela vyrobcov pouziva "dozivotna napln"... Nie len spomenuti.
Vieme co to znamena nevymenis, dozije
Neexistuje dozivotny olej, ani ina napln. Ak chces aby nieco fungovalo tak v tom tu napln menit treba. Podla potreby/sposobu uzivania, najneskor vsak po 4~5 rokoch. To je zivotnost samotneho oleja.
Vieme co to znamena nevymenis, dozije
Neexistuje dozivotny olej, ani ina napln. Ak chces aby nieco fungovalo tak v tom tu napln menit treba. Podla potreby/sposobu uzivania, najneskor vsak po 4~5 rokoch. To je zivotnost samotneho oleja.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
tak dajte z praxe, kedy a na akom aute ste menili olej v manualnej prevodovke? zohladnovat aj vek, ci len km alebo naopak? dik
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
Crisler nebol taky ako Ojdi - vyzadovali vymenu olejov uz od roku 1998 co ich ja sledujem. Takze sme povedali aj B.
V "stazenych" podmienkach co je podla servisnej dokumentacie aj "prevazujuce mestske jazdy", dokonca vyzadovali vymenu ATF+4 fluidu kazdych myslim 20.000 mil a to sa teda nevidi len tak. A teraz pozor, sranda : AJ V MANUALNYCH PREVODOVKACH. Holt no... niektore automobilky...
Nechcem Snejkiho vytacat o najlepsej autickarskej firme na svete a jej zarputilosti - velmi dobre vedeli ze ZF vyzaduje a predpisuje vymeny olejov v automatoch, ale sa proste na to vysrali. Naschval. Preto aby sa zakaznikom kazili ? Cojaviem. Naskok durch technika, ci to uz davno neplati ? alebo skor marketing. Neviem.
edit : ja som menil olej vo VSETKYCH manualnych prevodovkach ktore som kedy mal. Szkoda Ocktavia 1.6i v roku 2001, Fort Galaxia jedna-devat tédéí no ale ta uz zase mala trosku aj za sebou, Fort Tranz(vest)it 2.5d/td, Crisler 2.5crd, vsade, uplne vsade. Kupim auto, na zdvihak, vymenit prevodovy olej pretoze tam uz bol XYZ tisic kilometrov a ABC rokov od novoty, proste nemoze byt ako novy. Co to je za problem ? Taka ista veda ako vymenit olej v motore. Cena ? Dvadsat eur, dva litre po 10 eur. No boze. Niekto takuto sumu vyfajci za tyzden a este si k tomu sposobuje aj rakokokovinu.
Aj kvoli tymto vymenam olejov v manualoch sa mi kopec kamaratov smialo a robili si vtipky. Ja si nerobim vtipky z ich prevodoviek ked ich na chrbte nesu do opravy a platia desiatky tisic korun za opravy, mne to smiesne nepride.
Ale ved ako zaznelo : fak it. Pokazi sa, opravis za 2500 az 3500eur, no co je to prepana jaky problem [na aute s hodnotou 6500eur ked jazdi a nie je pokazene]. To by bolo aby sa auta nekazili, to by prestal pokrok. Dneskaj sa kazia vsetky a tak to ma byt, pre dobro ludstva !
V "stazenych" podmienkach co je podla servisnej dokumentacie aj "prevazujuce mestske jazdy", dokonca vyzadovali vymenu ATF+4 fluidu kazdych myslim 20.000 mil a to sa teda nevidi len tak. A teraz pozor, sranda : AJ V MANUALNYCH PREVODOVKACH. Holt no... niektore automobilky...
Nechcem Snejkiho vytacat o najlepsej autickarskej firme na svete a jej zarputilosti - velmi dobre vedeli ze ZF vyzaduje a predpisuje vymeny olejov v automatoch, ale sa proste na to vysrali. Naschval. Preto aby sa zakaznikom kazili ? Cojaviem. Naskok durch technika, ci to uz davno neplati ? alebo skor marketing. Neviem.
edit : ja som menil olej vo VSETKYCH manualnych prevodovkach ktore som kedy mal. Szkoda Ocktavia 1.6i v roku 2001, Fort Galaxia jedna-devat tédéí no ale ta uz zase mala trosku aj za sebou, Fort Tranz(vest)it 2.5d/td, Crisler 2.5crd, vsade, uplne vsade. Kupim auto, na zdvihak, vymenit prevodovy olej pretoze tam uz bol XYZ tisic kilometrov a ABC rokov od novoty, proste nemoze byt ako novy. Co to je za problem ? Taka ista veda ako vymenit olej v motore. Cena ? Dvadsat eur, dva litre po 10 eur. No boze. Niekto takuto sumu vyfajci za tyzden a este si k tomu sposobuje aj rakokokovinu.
Aj kvoli tymto vymenam olejov v manualoch sa mi kopec kamaratov smialo a robili si vtipky. Ja si nerobim vtipky z ich prevodoviek ked ich na chrbte nesu do opravy a platia desiatky tisic korun za opravy, mne to smiesne nepride.
Ale ved ako zaznelo : fak it. Pokazi sa, opravis za 2500 az 3500eur, no co je to prepana jaky problem [na aute s hodnotou 6500eur ked jazdi a nie je pokazene]. To by bolo aby sa auta nekazili, to by prestal pokrok. Dneskaj sa kazia vsetky a tak to ma byt, pre dobro ludstva !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Honda, Cicik TypeR - predpisana vymena: normalna jazda 60kkm, "nakladacka" 30kkm - podla servisnej knizky. Realna nakladacka 1000km alebo skor.
Felicia! po 10 rokoch - tomu sa nakladat neda
Rio, planovane toho roku, blizi sa 60kkm
Rally auta sem tahat nebudem...
Automaticke prevodovky, odporucane kazdych 30-60kkm, podla zataze.
Felicia! po 10 rokoch - tomu sa nakladat neda
Rio, planovane toho roku, blizi sa 60kkm
Rally auta sem tahat nebudem...
Automaticke prevodovky, odporucane kazdych 30-60kkm, podla zataze.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Takže asi by už bolo načase po 140k km to v 15 ročnej prevodovke vymeniť ze
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
chrysler voyager II 2.5TD vymena kazdych 50-60kkm ... v prevodovke ma 10w40 (co to som postudoval ale teraz narychlo neviem ci manual ci automat ci oboje )
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
ja som menil vo svojej Honde pri cca 160k km, lebo mi začala ťažko radiť. Po výmene radí bez problémov aj v obmedzovači, dokonca viem zaradiť jednotku aj v 50-tke
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať