Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

si prepalil o 300 koni?
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

mp3turbo napísal: Zato z opacneho konca clanku by som si ten dvanasthrncek zobral. Tam to zase nevydrzia prevodovky ako pozname WW, takze pohoda
Vydrzia, nakolko prevodovky robi ZF a ti si tiez s poslednou 8HP nenechalo srat na hlavu, a odstupnovalo vstupne vykony tak, ze VW nema inu moznost nez do terajsich audin davat tie najvykonnejsie 8HP55, a do W12 8HP75/8HP90. To ze oni vydali 6HP19 ktora sa dostala do trojlitra A6, a potom kapali menice, to si zlizlo ZF, VW zarobil, a zakaznici calovali, preto ZF pristupilo k odstupnovaniu prevodoviek v takom rozsahu, ze nie je mozne ju posadit na hranu (rozdiely medzi vyssimi stupnami su cca 150-200nM vstupneho vykonu, v nizsich verziach (co sa do komercnych Audin nedostanu nakolko tam ide S-Tronic, su rozdiely ofc mensie). Taktiez TCU prevodovky obmedzuje signalom motor, takze VW/Audi aj keby posadilo 8HP55 (550 vst vykon) do 4.2 V8 TDI (co ma 800Nm), tak proste TCU obmedzi vykon motora, aby sa sama nedosrala, to ze to tuner upravi, to uz je na zakosovi, ale ZF to krasne vychytala, ze dala mozgu svojich prevodoviek aj trosku rozhodovania co sa spolahlivosti tyka.

S multitronicom koncia, uz nove sa vyvijat nebudu (nemaju preco, ZF 9HP a 10HP su omnoho spolahlivejsie, uspornejsie, a lacnejsie). A S-tronic nabit na 800Nm stoji VW prilis vela chechtakov, preto tam ide ZF.





.
Používateľov profilový obrázok
ZoranICS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2239
Dátum registrácie: St 18. Jún, 2008, 18:51
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ZoranICS »

VAG si nerobi domace ulohy... robia ich zan dodavatelia a platia za to zakaznici ;)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zakladna otazka je, tak ako uz v minulosti, ci xHPyy naozaj dlhodobo vydrzi yy0 Nm tociveho momentu. Lebo doteraz bola odpoved neprilis jednoducha.

A pri 800Nm to su uz ine pecky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

mp3turbo napísal:zakladna otazka je, tak ako uz v minulosti, ci xHPyy naozaj dlhodobo vydrzi yy0 Nm tociveho momentu. Lebo doteraz bola odpoved neprilis jednoducha.

A pri 800Nm to su uz ine pecky.
Predpokladam, ze to bola skôr otázka prvoapriloveho charakteru, nakoľko sám dobre vieš, ze motor neprodukuje točivý moment kontinuálne, ani lineárne, ba ani v tom istom case takú hodnotu ako ma predpisanu. 6HP19/21 neskorších verzii na tom boli o hodne lepšie, a drzia dodnes.





.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nebolo to myslene sposobom ze motor vzdy a vkuse produkuje take Nm ako ma napisane maxima - samozrejme ze nie. Ide len o to ze majitelia tomu radi pridrbavaju a prevodovky to proste nezvladali uplne vzdy.

A tie nestastne nevymeny olejov podla Ojdi autoterorizovanych servisov k tomu... ked ZF vravelo ze menit, Ojdi veselo tvrdilo ze nemenit. Tak parada.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

A rovnako bmw, jaguar, range, chrysler, takže keď hovorime a, hovorme aj b.





.
Používateľov profilový obrázok
ZoranICS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2239
Dátum registrácie: St 18. Jún, 2008, 18:51
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ZoranICS »

Privela vyrobcov pouziva "dozivotna napln"... Nie len spomenuti.
Vieme co to znamena ;) nevymenis, dozije :D
Neexistuje dozivotny olej, ani ina napln. Ak chces aby nieco fungovalo tak v tom tu napln menit treba. Podla potreby/sposobu uzivania, najneskor vsak po 4~5 rokoch. To je zivotnost samotneho oleja.
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2235
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

tak dajte z praxe, kedy a na akom aute ste menili olej v manualnej prevodovke? zohladnovat aj vek, ci len km alebo naopak? dik
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Crisler nebol taky ako Ojdi - vyzadovali vymenu olejov uz od roku 1998 co ich ja sledujem. Takze sme povedali aj B.

V "stazenych" podmienkach co je podla servisnej dokumentacie aj "prevazujuce mestske jazdy", dokonca vyzadovali vymenu ATF+4 fluidu kazdych myslim 20.000 mil a to sa teda nevidi len tak. A teraz pozor, sranda : AJ V MANUALNYCH PREVODOVKACH. Holt no... niektore automobilky...

Nechcem Snejkiho vytacat o najlepsej autickarskej firme na svete a jej zarputilosti - velmi dobre vedeli ze ZF vyzaduje a predpisuje vymeny olejov v automatoch, ale sa proste na to vysrali. Naschval. Preto aby sa zakaznikom kazili ? Cojaviem. Naskok durch technika, ci to uz davno neplati ? alebo skor marketing. Neviem.


edit : ja som menil olej vo VSETKYCH manualnych prevodovkach ktore som kedy mal. Szkoda Ocktavia 1.6i v roku 2001, Fort Galaxia jedna-devat tédéí no ale ta uz zase mala trosku aj za sebou, Fort Tranz(vest)it 2.5d/td, Crisler 2.5crd, vsade, uplne vsade. Kupim auto, na zdvihak, vymenit prevodovy olej pretoze tam uz bol XYZ tisic kilometrov a ABC rokov od novoty, proste nemoze byt ako novy. Co to je za problem ? Taka ista veda ako vymenit olej v motore. Cena ? Dvadsat eur, dva litre po 10 eur. No boze. Niekto takuto sumu vyfajci za tyzden a este si k tomu sposobuje aj rakokokovinu.

Aj kvoli tymto vymenam olejov v manualoch sa mi kopec kamaratov smialo a robili si vtipky. Ja si nerobim vtipky z ich prevodoviek ked ich na chrbte nesu do opravy a platia desiatky tisic korun za opravy, mne to smiesne nepride.

Ale ved ako zaznelo : fak it. Pokazi sa, opravis za 2500 az 3500eur, no co je to prepana jaky problem [na aute s hodnotou 6500eur ked jazdi a nie je pokazene]. To by bolo aby sa auta nekazili, to by prestal pokrok. Dneskaj sa kazia vsetky a tak to ma byt, pre dobro ludstva !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
ZoranICS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2239
Dátum registrácie: St 18. Jún, 2008, 18:51
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ZoranICS »

Honda, Cicik TypeR - predpisana vymena: normalna jazda 60kkm, "nakladacka" 30kkm - podla servisnej knizky. Realna nakladacka 1000km alebo skor.
Felicia! po 10 rokoch - tomu sa nakladat neda :laugh:
Rio, planovane toho roku, blizi sa 60kkm
Rally auta sem tahat nebudem... ;)

Automaticke prevodovky, odporucane kazdych 30-60kkm, podla zataze.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

Takže asi by už bolo načase po 140k km to v 15 ročnej prevodovke vymeniť ze :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
ZoranICS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2239
Dátum registrácie: St 18. Jún, 2008, 18:51
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ZoranICS »

Asi aj hej :D
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

chrysler voyager II 2.5TD vymena kazdych 50-60kkm ... v prevodovke ma 10w40 :) (co to som postudoval :D ale teraz narychlo neviem ci manual ci automat ci oboje :D)
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

ja som menil vo svojej Honde pri cca 160k km, lebo mi začala ťažko radiť. Po výmene radí bez problémov aj v obmedzovači, dokonca viem zaradiť jednotku aj v 50-tke ;)
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"