Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5191
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

Keby si cital poriadne bmw klub, tak by si vedel, ze napr pred par rokmi tam bol thread ako sa jeden s e60 530DA natahoval s TT-SIMIK, co mu zle zrepasoval niekolkokrat automat , 3 mesiace zabiteho casu a tusim 2600€.

Nakoniec mu to v ZF Wien vymenili automat. Prevodovku funglovicu, rano doniesol poobede vyzdvihol za 1800€, to si pamatam dobre. Cize to je realne.

Neviem ako na SK, ale v AT predavaju mergle tzv. Taxi upravou. Masivnejsie napravy, volaco s motorom, nejaky zosilneny automat asi pridavne chladenie atd. Sam som na jednom jazdil pred 5-6 rokmi na E220D taxi uprave so 780tis km ;-) Okrem huciaceho servocerpadla bolo celkom v poho
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

mp3turbo: nemas uplne pravdu v porovnani polo vs passat.

ja som kupoval polo v roku 2008, ked zacala bezat akcia polo family plus /vypredaj pola 9N3 a pomalicky nastup novsej verzie - okolo zaciatku 2009/. CO urobili: dali na cennikove polo ktore v 2007 kupila svagrova mama za 480 000sk taku zlavu, ze som svoje dokazal kupit za 350 000sk, a malo x veci navyse /12v v kufri, sufliky v sedackach, kozeny volant paka prevodovka, osvetlenie kufra, svetla vzadu, vyskove sedacky obe, sportove sedacky obe presne, elektrony v cene, a x inych veci - uz si nespomieniem/. Cennikova cena mojho Polo v porovnani s rovnakym autom rok dozadu bola o mozno viac ako 200 000sk DOLE! Ak naratam tu vybavu tak minimalne. Pisem v SK, lebo vtedy som este platil v korunach.
Jej auto ma momentalne nejakych 100 000km, okrem zakladnych veci ako olej, brzdovku, rozvody, sviecky a predpisane veci sa nic ine nemenilo. Teda, to auto za 480t Sk sa sprava uplne inac, ako o rok mladsie Polo. A aby to nebola nahoda, minule som zistil ze znameho zena ma tiez Polo tak som sa zacal zaujimat, co na nom menila /skor som si chcel utvrdit, ze kolko veci.../. Ked povedal, ze okrem brzdovky a oleja a beznych veci NIC, nechapal som. Taktiez to bolo Polo rv2007.
Takze vyrobca pustil cenu dole, ale zaroven si objednal od dodavatelov diely nizsej kvality, ake boli v Polach do rv2007. Napr, cidlo ktore mi 2x odislo bolo prvovyrobou Valeo. V Pole rv2007 je Bosch. (nejdem zhadzovat valeo, ale proste tu sa ukazuje, ako vyrobca usetril 200 000sk. Auto poskladal z co najlcnejsich dielov, kym predtym bral cidlo mozno za 12€, v novom lacnejsom modeli sa dohodol na cene 7€ od valea. A x dalsich sucasti podobne. Na pole mi odpadlo sklicko spatneho zrkadla, zacalo zatekat do zadneho svetla /v zime to zamrzlo az na lad, ziarovky popraskali/, - opat svetlo horsej kvality ako na starsom drahsom Pole.

Cize mp3turbo - asi ako si pisal. Vyrobcovia znizuju cenu ale znizuju kvalitu, a vydrz suciastok, objednavaju lacnejsie diely, pretoze oni pod svoj zisk nepojdu. Ak ta octavia stala 620 000sk a teraz lepsia stoji 450 000sk, oni na oboch zarobia cca rovnake peniaze, len ta za 620 000sk bola kvalitnejsie a postavena z lepsich suciastok a pod.
Lenze cudujeme sa? Nehladiac na SVK, Polsko, Madarsko, na zapade su take platy, ze ludia si auta kupuju f akt na max 3-4roky a potom ich menia. Ved taky nemec aj ked splaca hypoteku, si moze za 12platov bez problemov kupit auto za radovo desiatky tisic eur, a neurobi mu to velku dieru v rozpocte. To len Slovak splaca auto 3-4-5rokov, a jemu to vadi, ak to auto fakt vydrzi presne tolko, lebo jedno dosplaca, a ma dalsie?
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> mp3turbo: nemas uplne pravdu v porovnani polo vs passat

jakze nemam pravdu ? Ze sa Pasatt robi z kvalitnejsich materialov, ze sa na nom tolko nesetri ? Ze ma lepsie a tvrdsie vystupne kontroly ? Toto nemam pravdu ?




Mimochodom, Polo za 480.000 korun, respektive 350.000 po zlave 200.000, tak to je fakt zly ftip. Velmi velmi zly. Seriozna koza, troj/stvorzonova klima, xenony, automat, solarny panel na streche, vyhrievany volant, nezavisle kurenie, nedajboze aspon 6kvalt prevodovka, mozem ?



Co nechapes na tom ze tragace sa nerozpadaju po 100.000km ? Preboha co je na tom cudne ??? Co je cudne na tom ze Hjundaj ti da zaruku na NEOBMEDZENE kilometre pocas prvych piatich ci kolkych rokoch ? Samozrejme ze si to nieco vyzaduje a su tam nejake podmienky (non-taxi, non-spedition, non-cocot) lebo zase je to vsetko o peniazoch, ale mas tam NEOBMEDZENE CISELKO. Cudne je skor to, ze si vsetci nekupujete Hjundaje a namiesto toho vyberate Pola, Raprdy a Ocktavie. Cudne je ze to nerobia vsetci vyrobcovia.

Uplne najcudnejsie je to, ze si to VSETCI ZAKAZNICI NEVYZADUJU OD NOVYCH AUT pri vsetkych vyrobcoch. To mi pride najdivnejsie.



>> Cize mp3turbo - asi ako si pisal. Vyrobcovia znizuju cenu ale znizuju kvalitu, a vydrz suciastok, objednavaju lacnejsie diely, pretoze oni pod svoj zisk nepojdu

no nieze ako som pisal, ale tak to proste je. Neviem kolko je ich zisk a co znamena ze pod neho nepojdu, ale proste vsetko sa optimalizuje na cenu - a hlavne tieto masove UberLacne UberTragace. Ci je to Polo, alebo Fiesta, alebo tato spodna trieda kde nie je, absolutne nie je ziadny priestor na manevrovanie. Ked kupis A8, ocakavas od toho kuwa iny zazitok A SPOLAHLIVOST A HLTANIE KILOMETROV nez je 100.000 na Pole za 10 rokov. 100k najazdia mnohe A8cky do dvoch rokov a to sa s nimi nikto nehladka 110 po dialnici, to yebe cez dve stovky a MUSI DRZAT.

Tak to je rozdiel v konstrukcii a konstrukcii. V aute a aute.


>> Lenze cudujeme sa? Nehladiac na SVK, Polsko, Madarsko, na zapade su take platy, ze ludia si auta kupuju f akt na max 3-4roky a potom ich menia.

nie je to uplne tak. V Nemecku som za posledny rok bol trosicku viac ako cely zivot predtym vsade vonku, a poviem ti ze vobec nie je pravda ze tam ludia po troch rokoch zahadzuju auta a s usmevom sa hrnu do noveho, na ktorom zase stratia OBROVSKE peniaze. Pohyboval som sa v Mnichove, co nie je zrovna chudobna oblast - pozri si aky je tam statisticky priemerny plat. A teda ze by som na uliciach videl len same najnovsie Pasatty, Ferarrri alebo Porše sa ani nahodou neda povedat. Uplne tak ako u nas, Renoualt Megane, Sopel Astra, Hjundaje, Béemwé e46, e60, Mercededés É a kludne aj starucke okáňe, fort fokus, uplne presne ako u nas. Aj vekovo, aj triedami. Nemaj boja ze vsetci jazdia minimalne WW Phétony alebo nové sedmičky ktore pridu do predaja az v oktobri.

Vobec nie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

Mnichov - nevravim, ze vsetci maju nove auta - tym, co im na to nezalezi nemaju, ale vacsina ludi - obrovska vacsina ma, a aj musi mat. pretoze kto nema zelenu nalepku, ani nemoze ist do centra. Nikdy som ale netvrdil ze kazdy ma nove, ale mozu si to dovolit, a mladsi nemci si isto dopraju.
vekovy priemer tych aut je na inej urovni ako u nas, ale to je samozrejme. No nemec asi nefrle, ked pride do servisu a povedia mu odislo toto hento tamto oprava 1250e. Ale slovak pri takej sume hned premysla ako usetrit, aku vec z ciny objedna, ktoremu garazmajstrovi to da opravit. No ma inu moznost?

K tym autam - nemas uplne pravdu, lebo ako som napisal, viem o dvoch polach ktore atakuju 100t km a nic im nieje, nemaju vady a pod. To zacalo az tym zlacnovanim ktore priniesla kriza, zacali sa pouzivat lacnejsie, menej kvalitne diely, a tym trpi uz aj taky Passat v inej cene. Aj ten zlacnel, anejako sa to MUSI prejavit.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

no mp3turbo zdorazinil, tak ako aj ja zdoraznujem ... 100kkm nic nieje ...
A podla mna, v cudzich krajinach ani tak neojebavaju firmy a nesnazia sa vydojit zakaznika co najviac ako u nas ..
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

Čo za nábeh je 100k km? Veď to je jasné že by autu ešte nemalo nič byť... Keď to je inak, vtedy niečo nieje v poriadku...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

"A podla mna, v cudzich krajinach ani tak neojebavaju firmy a nesnazia sa vydojit zakaznika co najviac ako u nas .." - realnu skusenost nemam, ale nemyslim si, ze nejake ukony napr. v autorizaku su lacnejsie ako tu.

Ja skor na autach z dovozu podla stavu v akom su mam pocit, ze tam menia niektore veci preventivne, lebo je to lacne. Predsa len, ak ma clovek co ma plat 3-4t € mesacne da za servis auto za 2roky nejakych 1500€, Je to "nic". na Slovensku su to 2platy,v nemecku to nieje ani polka jedneho platu a preto to my berieme "citlivo", ak na nas chce niekto zarabat, a opravuje veci, ktore ani zle niesu a pod.

Tie auta z dovozu nemaju good stav iba kvoli cestam ale aj kvoli tomu ze casto videli asi iba autorizak.
Ano, tu oje*abaju servisy, to je pravda, ale to bude aj tym, ze v nich robia ludia len preto, lebo je tam smiesny plat, a ti lepsi ktori by tam mozno mali byt robia inde a za ine peniaze. Ved ako je mozne, ze auto si odomna prevezme pan inzinier v obleku, a auto vzadu da chlapcovi co ma 20r a vyucny list? Bezna prax v autorizakoch. Clovek ma pocit ake elo nuno, a vzadu na jeho aute robi 20r fagan ktory ma nulovu uctu k cudziemu majetku. A prave naopak, neautorizovane servisy - tam takych mladencov nevidiet. To je zaujimave :)
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4580
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

No ani s tym nemeckym platom netreba prehanat.... vacsina ludi tam zaraba tak 1000-2000E cisteho ( ekvivalent k 500-1000 cisteho u nas) ... 3-4tis cisteho tam zas nema hocikto kvoli vysokym odvodom.... naklady na byvanie podstatne vyssie, energie drahe, sluzby niekolkonasobne drahsie... zas az tak vela penazi na pchanie do auta im neostane
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

landrower napísal:Čo za nábeh je 100k km? Veď to je jasné že by autu ešte nemalo nič byť... Keď to je inak, vtedy niečo nieje v poriadku...
poznam 1.9 tdi golf mk4 ktory nema ani len 100k, a minule nechal majitela stat na parkovisku :D , neprechadzala nafta z nadrze, pritom boli vsetky tie filtre tam [co ja viem co tam je] vymene pred rokom cca
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5191
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

tak ako vravi Screan, vsetci sa tu ohadanaju brutto platmi, ale v DE ak si slobony mas 50% dane a odvody, cize na papiery 4000e brutto, v cistom na ucte tak 2000e netto.

Na SK pri 2000e netto, treba mat 2830e brutto.

A uprimne radsej pojdem 2 tyzdne dovo, ako mam si kupit auto na leasing a platit kasicku servisom, len aby som ukazal, ze mam :D

dalsi problem je, ze vacsina vyrobcov ma pri 120k km nastaveny velky servis. Cize rozvody, vodna pumpa, remene, komplet brzdy, mozno podvozkove diely na SK, olej atd => v autorizovanom servise 4 ciferna sumicka, tak to radsej predaju a niekto si to spravi u garazmajstrov za lacno. :)

To ze niektore auta maju 120k aj 2 rocne aj 12 rocne , ale to neni len na SK. Najlepsie ked aj majitel slepo veri niekolko rokov, ze su skutocne a su pri tom stocene. :laugh:
Naposledy upravil/-a Chris v Ut 16. Jún, 2015, 12:26, upravené celkom 1 krát.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

Najlepsie ked aj majitel slepo veri niekolko rokov, ze su skutocne a su pri tom stocene. :laugh:
bohuzial to auto je od nova kupene :D
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5191
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

LordKJ: nenarazal som na teba, len v mojom okoli vsetci kupuju z DE od dochodcov, co jazdia na aute len nedelu do kostola a servisovane len v tom najautorizovanejsiom servise, len sa serviska stratila, alebo za 10 rokov mali len rovnake peciatky, rovnakeho mechanika a rovnake pero :hysterical:

Lb v DE ziju Übermenschen, ktori kupia auto, trosku pojazdia, posanuju a hned cakaju, keremu slovakovi, poliakovi, rumunovi a pod daruju za 20% hodnoty auta :facepalm:
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

no tak to ano :D
najlepsie su este havarovane kusky ktore sa menia na garazovane kusky po nemeckych dochodcoch :D
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

no neviem, mam v nemecku rodinu, ktora ropbi na stavbach ako metro, dialnice a pod., a velmi dobre viem, kolko zarabaju mladasi ktori ledva skoncia skolu, a pridelia ich ako "pomocnikov" na stavby.
slovaci robia to najdolezitejsie za mozno 1000eur diety, a ten nemcur 19rocny dojde na Baworaku X5 novom, a este sa im chvali, ze urad prace ho tu pridelil, a ma taky mesacny zarobok, ze nema problem platit lizing na toho bawa a este si chodit po dovolenkach.
Od kolegu v praci ktoreho sestra si vzala nemca a zije tam viem, ze 2000eur ma mozno casnik v restike, ale nie riadne vzdelany a zamestnany nemec.
Snad mi nechcete povedat, ze slovenska aupairka ma 1400eur a domaci zarabaju 2000e, ved to by sa vykaslali na slovakov a zamestnavali domacich. Mate skreslene predstavy o tom.
Dochodcovia chodia na liecebne pobyty, alebo byvaju v domovoch dochodcov, kde mesacny pobyt stoji 5000€! Tak akoze, z coho to podla Vas platia? Viem, ze Nemci nad 50r si odkladaju dost velke peniaze z platu na dochodkovy vek, aby si mohli dovolit taketo zariadenia. A dochodok 5000eur nemaju, takze si "doplacaju". A keby zarabali 2000€, tak by si to nedovolili.
Takze s tymi platmi ste trosku mimo, nevidite pasky, nevidite do toho, a nemec ak vam povie kolko zaraba tak to o liter dva zrazi aby ste sa necitili menejcenny.
V roku 2013 bol priemer v nemecku 3800eur, v cistom to bolo 2300eur , teraz je to viac.

Uz ked vy tvrdite ze zarabaju 2000e, a ja 2500e, uz len ten narast 500eur je obrovsky, pre slovaka to znamena jeden plat, a dokaze z neho vyzit. ako to pomoze osobe, ktora ma 2000eur? kludne moze mat hypoteku so splatkou 700eur, auto so splatkou 300eur, a stale ma 1000eur na zivot a 500eur na USPORY. A to splaca dom, a auto, a odklada si. Za rok si dokaze odlozit 6000eur, ak chce, a to su zasa peniaze. Lenze co viem, mladezu v nemecku peniaze rozbija a mina. Ale ked ma clovek rodinu, isto mu nerobi problem ist na all inclusive dovolenku na najluxusnejsie miesta, alebo aj 5x natankovat plnu nadrz. Poznam tam ludi co robia kazdy tyzden 600-700km jednym smerom za rodinou, co je 1200km tam a nazad a pomaly 2x plna nadrz. A bez problemov si ziju krasny zivot, bez stresu, nervov ze pridu o pracu a nebudu vediet splacat byt dom, ako zije x slovakov.
nehovoriac o tom, za aky maly urok im da hypoteku nemecka banka, a za aky davaju nam (alebo davali)

potom necudo, ze na smetisku clovek najde fungel pocitace, 2r stare hpcka, dellka. pretoze ked sa im to pokazi, alebo pc napise: boot sector not found, oni miesto servisu idu a kupia nove. uz som mal zopar PC s nemeckymi nalepkami, ktore som daval dokopy, tak o tom viem svoje. a to boli stroje, ktore doniesli slovaci vyhodene zo smetiska, a prakticky okrem nutnosti preinstalovania windowsu im nic nebolo.
tu mam vedla uz 5rokov na stole 19" LCD Belinea, ktore je zo smetiska v nemecku. A tomu monitoru nic nieje, okrem jemneho skrabanceka, ktory pri zapnutom obraze ani nevidiet. pricom ten monas mal 4roky ked ho vyhodili, teda uz "ide" 9rokov, a nic mu nieje. ked som ho dostal mohol som ho predat za 100€ /cize nemec vyhodil 100eciek len tak von oknom/. ale nechal som si ho ako monas k preinstalaciam.
takze nehovorte, ze nemci na to nekaslu, a ze pozeraju po peniazoch, lebo to tak nerobia.

aj auta nosia do autorizakov, lebo im je to jedno. jasne, opat nie vsetci, ale VACSINA. u nas je to presne naopak. ale keby som mal 2500e plat, verte tomu, ze to auto nosim len do autorizaku.
ked je nemec schopny vyhodit 2r pocitac za 1000e do smetia a ist si kupit novy, verim tomu, ze ked sa mu auto zacne dzubat, tak ide a kupi si nove... a tym dzubat myslim ze mu 2x nenastartuje, nie ako u nas ze clovek rok jazdi s autom co raz naskoci a raz nie.

ked ma clovek taky plat, a peniaze, nepremysla nad tym tak ako my. ale to my necpohopime, lebo niesme nauceny na take hotovost. ved ten nemec za 2-3mesiace zarobi toto, co my za 1ROK!
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

maju aj vyssie naklady, zase 2500eur v cistom tam nezaraba kazdy a vsade, ale je to rozhodne beznejsia cifra ako u nas :)



>> Mnichov - nevravim, ze vsetci maju nove auta - tym, co im na to nezalezi nemaju, ale vacsina ludi - obrovska vacsina ma, a aj
>> musi mat. pretoze kto nema zelenu nalepku, ani nemoze ist do centra.

nie je pravda. Krajzler Vojádžer 3.3i automat, rocnik 1996, zelena plakette, MOZE IST VSADE. Otazky ?
pre priblizenie : http://www.uamk.cz/aba/item/2018-ekolog ... C4%9Bmecku

blbe, co ?






>> Nikdy som ale netvrdil ze kazdy ma nove, ale mozu si to dovolit, a mladsi nemci si isto dopraju.

ved ti vravim ze ani moc nie. A aby si si nemyslel ze prehanam :
http://www.sme.sk/c/7571203/zapisnik-ml ... ymbol.html

V Mnichove je vcelku slusny problem auto zaparkovat. Vobec nie taky ako poznas od nas, ale diametralne zaujimavejsi. Aj to je dovod preco sa nehrnu do drahych novych aut tak ako si predstavujes. Hromadna doprava je tam daleko rozvinutejsia (a cistejsia, bezpecnejsia atd, atd) ako u nas.




>> No nemec asi nefrle, ked pride do servisu a povedia mu odislo toto hento tamto oprava 1250e. Ale slovak pri takej sume hned
>> premysla ako usetrit, aku vec z ciny objedna, ktoremu garazmajstrovi to da opravit. No ma inu moznost?

suhlasim aj nesuhlasim. Ano, nemec mozno nefrfle i ked 1250e je tam cena mesacneho prenajmu 3izb. bytu takze mu to tiez nie je zrovna uplne jedno (mnichov, rural area, 2015). Najlacnejsi 64m2 byt co zozenies v Mnichove na prenajom, navyse socialny od statu, ma staru zmluvu, bude za 750eur, inak 900 az 990eur a nemas na neho narok (su tam podmienky). A to sa vobec nebavime v centre.

A ze ci ma slovak inu moznost ?! SAMOZREJME ZE MA !!! Taky clovek ktoreho treba kriesit ked mu zahlasia ze 1250eur oprava, taky clovek NEMA MAT AUTO S TAKYMI DRAHYMI OPRAVAMI. Velmi jednoduche. Treba vediet ohodnotit do akej vysky mozes vyskakovat. Mondejko 2.0tdi 2012 za 14.000evra na lízink s nulovou akontatáciou ? Holt ked nemas ani na akontaciu, nemas snivat o desat/strnast litrovom aute a je uplne jedno ake auto to je. Pretoze ked sa ti tam vyserie komonrejl cerpadlo pripadne automatistická prevodovečka, tak sa vyseries aj ty ale hodne hodne tazko.

Pre cloveka ktory zaraba 920eur v cistom je podla mna primerane auto Szkoda Ocktavia 1.6MPi, rocnik 2003-2008, primitivne jednoduche, MEGAspolahlive vozitko, primerane velke. Ach ano, nakupna cenovka 5000eur. Kazda oprava, vratane vymeny motora samozrejme ze nie za novy, do 600eur. Ked si takyto cloviecik lajzne leasing na 15.900eurovy Mercedededés E 320cédéí aby susedia potajme hikali za zaclonou po nociach a smatrali v trenkach kazdy druhy den, tak samozrejme ze prva oprava turba za 6.000eur (slovom : SEST TISIC EUR v Bratislave v autorizaku) ho automaticky posiela na jednotku intenzivnej nestarostlivosti na Kramaroch.

To je jasne. A co si cakal ?

Lenze aby sme sa dostali tak kde Turbo vyprava, to by chcelo velku davku sebareflexie. A ta chyba. Tak sa potom necuduj ze "slovak na to nema". Slovak na to ma, akurat mu patria do ruky UPLNE INE AUTA podla tej prijmovej skupiny.




>> K tym autam - nemas uplne pravdu, lebo ako som napisal, viem o dvoch polach ktore atakuju 100t km a nic im nieje, nemaju vady a pod.
>> To zacalo az tym zlacnovanim ktore priniesla kriza, zacali sa pouzivat lacnejsie, menej kvalitne diely, a tym trpi uz aj taky Passat v inej cene. Aj ten zlacnel, anejako sa to MUSI prejavit.

suhlasim s tebou, aj sa zaroven skomplikoval takze sa toho moze viacej pokazit atd. Ale jednu vec ti otrepavame o hlavu : akykolvek tragac co ma 100k km, NEMA NAROK sa kazit, odpadavat zrkladla a podobne vymysly. Toto musis nakupit. Nesmies rozpravat ze "jeeeeejda uz som pocul o troch Polach ktore sa nekazia pri 097.482km cela tri", musis hovorit "šajze ako je móglich ze ten moj uberwerkel sa rozmrdava na atomy pri 086.361km ?!" Chapes ten opacny system ? Verim tomu ze chapes.




>> Clovek ma pocit ake elo nuno, a vzadu na jeho aute robi 20r fagan ktory ma nulovu uctu k cudziemu majetku.

joooooooj don't get me started. Velmi, velmi spravne. Mas u mna silnu pochvalu.






>> poznam 1.9 tdi golf mk4 ktory nema ani len 100k, a minule nechal majitela stat na parkovisku :D , neprechadzala nafta z nadrze, pritom boli vsetky tie filtre tam [co ja viem co tam je] vymene pred rokom cca

toto sa moze stat, bez ohladu na auto alebo znacku. Vsimni si ze vobec nevyryvam do WW ako mam v prispevkoch zvykom, proste akekolvek auto ta znenazdajky moze zradit. Francuzke, madarske, vychodoulanbatarske, nemecke, anglicke, severojuzno Australske (http://www.mojevideo.sk/video/adbd/seve ... ralia.html), proste kazde. Kolko ja poznam pribehov co by vydali nieze za roman, ale pomaly kniznicu...
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Ut 16. Jún, 2015, 13:03, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"