Všeobecná diskusia
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Všeobecná diskusia
Vtaci zeru taketo veci. Bud to niekde vydobu zo stavby alebo je to odhodene ako bordel. Polystyren to iste (clovek by sa az divil, s akou chutou sliepky zeru polystyren). Potom ich musia aj vysrat, lebo stravit to asi nejde.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
mozno mali akurta vtaky nejaky gay pride pochod btw ty kladies vzdy rovnake?Broslowski napísal:ako ved jasne nech vtactvo sere mne je to jedno ale dpc ako mozem mat 3 ine variacie hoven od vtakov? prisaham ze to odfotim
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Mam otazku ohladom TPMS (senzory tlaku v pneumatikach). Na zadnych kolesach su tie ochranne ciapocky na ventiloch uplne ukrutne pevne pritiahnute a ked som jednu horko-tazko povolil, tak v nej ostala aj polovica zavitu. Nejake skvele ventilky zalozene na hliniku, zrejme v ramci setrenia. V neskorsich reviziach uz tuto chybu navrhu opravili. Zatial som ciapocku vycistil a dal ju nazad, tlak to drzi, ale chcel by som to vymenit. Potrebujem vediet nasledovne veci, kedze s tymto nemam skusenosti:
1) Da sa kupit len ta tycinka, na ktoru sa srobuje ciapocka, alebo treba kompletny senzor? Podla internetu by mal byt na aute senzor od Schrader Automotive. Nasiel som cisto tycinku za 1,84€ (na tomto odhnil ten zavit na konci) a k tomu mozem kupit samotny ventilcek na repas za 0,93€. Daju sa tieto komponenty vymenit doma na kolene stylom plug-n-play? Netreba nieco strasne montovat? Nema nieco z toho jednorazove spoje? Pripadne budu to vediet v beznom pneuservise? Za tu cenu by som objednal na vsetky styri kolesa a este dve do zasoby.
Ak by to bolo vsetko jednorazove, existuje aj kompletny senzor Schrader 28308 za $38 USD.
2) Ci uz zlozim nove diely do stareho senzora, alebo kupim cely novy senzor, auto automaticky rozpozna novy ventil? Ked dam do pneumatiky cely novy senzor, staci nastartovat, trochu jazdit a automaticky ho auto rozpozna? Komentare na Amazone tak tvrdia, ale radsej som opatrny. Pripadne netreba vykonat nejaku kalibraciu toho senzora, aby nemeral od veci? Displej v aute ukazuje aktualne hodnoty kPa, nielen vyrovnu ikonku, ci ma pneu maly tlak.
1) Da sa kupit len ta tycinka, na ktoru sa srobuje ciapocka, alebo treba kompletny senzor? Podla internetu by mal byt na aute senzor od Schrader Automotive. Nasiel som cisto tycinku za 1,84€ (na tomto odhnil ten zavit na konci) a k tomu mozem kupit samotny ventilcek na repas za 0,93€. Daju sa tieto komponenty vymenit doma na kolene stylom plug-n-play? Netreba nieco strasne montovat? Nema nieco z toho jednorazove spoje? Pripadne budu to vediet v beznom pneuservise? Za tu cenu by som objednal na vsetky styri kolesa a este dve do zasoby.
Ak by to bolo vsetko jednorazove, existuje aj kompletny senzor Schrader 28308 za $38 USD.
2) Ci uz zlozim nove diely do stareho senzora, alebo kupim cely novy senzor, auto automaticky rozpozna novy ventil? Ked dam do pneumatiky cely novy senzor, staci nastartovat, trochu jazdit a automaticky ho auto rozpozna? Komentare na Amazone tak tvrdia, ale radsej som opatrny. Pripadne netreba vykonat nejaku kalibraciu toho senzora, aby nemeral od veci? Displej v aute ukazuje aktualne hodnoty kPa, nielen vyrovnu ikonku, ci ma pneu maly tlak.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ja ti neviem poradit, taketo vymysly som este na tragaci nemal.
Vravim sa k BMW automatistickej prewodovke zo strany 1700, jedna sa o tuto BMVklub temu : https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/re- ... 3-180.html
chalan pise ze cenovka prevodovky bola v roku 2012 [!!!] slabych 4600,-eur po zlave (vraj v rade 5 az 10%), to bez hydromenica ktory sam o sebe stoji dalsich 1500,-eur. Pise aj "Ja som to mal za podststne nizsiu cenu" to ale neznamena ze vsetci to tak mozu mat, ze to bola uplne nova prevodovka (spominany AUTORIZAK Mercedes v Bratislave : nove turbo na 320cdi s hviezdou 6.000eur, to iste turbo bez hviezdy za 3.500eur lebo je jasne ze Hviezda si slimaky nevyraba ale od niekoho to kupuje, takze fesakovi namontovali to iste turbo avsak mozno s inou kvalitou a rozhodne inymi vystupnymi kontrolami - mam doma autobaterie Fiamm s nalepkami Maserati a mam doma baterie Fiamm bez nich a aj ked su obidve 100Ah, akoze tie Maserati su uz len na prve zdvihnutie podstatne podstatne tazsie, takze pouzivaju hrubsie dosky vnutri a neporovnatelne viac vydrzia. Jo inak pre informaciu, boli dovezene direkt z fabriky na nakladaku - asi dvesto kusov ich tam bolo - v jeden a ten isty den. Chcem proste jasne ilustrovat ze su vyrobky a "tie iste" vyrobky).
Cize cenovka prevodovky atakovala 6.000eur bez montaze, diagnostiky, olejov, v roku 2012. Bez zlavy to mame 9.000 komplet !!!
Ked som kupoval nasu Galaxiu, tak som sa okrem ineho v autoterorizovanom servise pytal aj na cenu 6kvalt skrinky. Trosku som zavravoral a zneistel na kroku, vyschlo mi podnebie a chytil som sa silno stolika ked ujo s kludnym ksichtom zahlasil ze TRISTO TISIC KORUN (manualna prevodovka co kupis na inzerat za desat tisic kolko len chces, ano, pouzitu - ano, to boli este koruny). To bolo sedem rokov dozadu presne, v auguste.
Vtedy som zistil ze autoterorizovany servis nie je pre mna. Vlastne ja som to vedel uz 15 rokov predtym, tak som sa len uistil.
To ze inemu fesakovi na tej istej strane spravil nejaky fachman vo Viedni vymenu par lamiel (prevodovka trhala ale inak chodila super) pripadne nejaku podobnu rychloopravu za 2.000eur respektive "menej ako 2000", to povazujem za nevelku vyhru zakaznika VO VZTAHU K PREVEDENEMU UKONU a samozrejme je to NEPOROVNATELNY pripad s uplne novou novou prevodovkou. Isteze neviem co bolo na tej skrini pokazene lebo som ju nemal na kolenach, ale generalna oprava to teda fakt nebola za tu cenu, tipol by som vymenu zopar lamiel a brzdovych pasov.
PS : to ze na obrazku je prevodovka zvonku cista a s nalepkami, to este neznamena ze je nova. Rovnako aj WW autorizovany servis vam preda X diely - repasovane. Vyzeraju ako nove, su otryskovane, opieskovane, MAJU UPLNE ROVNAKE KATALOGOVE CISLO AKURAT X NA KONCI, ale NIE SU nove : su opravene. Napriklad konkretne turba takto robia. Ano, je tam fabricka zaruka, neviem ci skratena alebo nie, ale proste nie je to novy kus. SAMOZREJME TOMU ZODPOVEDA AJ DALEKO MENSIA CENOVKA, ked som toto posledne riesil myslim v roku 2012 alebo 2013, tak nove nove turbo bolo za DVOJNASOBNU cenu nez Xkove turbo, ktore VYZERALO uplne rovnako nove. Jasne ze zakaznik si zobral repas kvoli peniazom, je rozdiel zaplatit 1000eur alebo 2000eur rovnako ako v tom Mercedese - aj tam si sefinko zobral NON-HVIEZDOVE turbo, lebo 6.000 EUR [!!] za posrateho slimaka mu ani trochu nevonalo.
No ved komu by aj, ze ?
PS2 : Renoualt a Peužeot predavaju repasovane FAP filtre. Original, fabricke, vyzeraju ako nove, ale NIE SU nove.
Poprosim snejkiho aby opravil moje taraniny o X dieloch, ak je treba. Do pozadia nevidim, ale user experience je takyto.
Vravim sa k BMW automatistickej prewodovke zo strany 1700, jedna sa o tuto BMVklub temu : https://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/re- ... 3-180.html
chalan pise ze cenovka prevodovky bola v roku 2012 [!!!] slabych 4600,-eur po zlave (vraj v rade 5 az 10%), to bez hydromenica ktory sam o sebe stoji dalsich 1500,-eur. Pise aj "Ja som to mal za podststne nizsiu cenu" to ale neznamena ze vsetci to tak mozu mat, ze to bola uplne nova prevodovka (spominany AUTORIZAK Mercedes v Bratislave : nove turbo na 320cdi s hviezdou 6.000eur, to iste turbo bez hviezdy za 3.500eur lebo je jasne ze Hviezda si slimaky nevyraba ale od niekoho to kupuje, takze fesakovi namontovali to iste turbo avsak mozno s inou kvalitou a rozhodne inymi vystupnymi kontrolami - mam doma autobaterie Fiamm s nalepkami Maserati a mam doma baterie Fiamm bez nich a aj ked su obidve 100Ah, akoze tie Maserati su uz len na prve zdvihnutie podstatne podstatne tazsie, takze pouzivaju hrubsie dosky vnutri a neporovnatelne viac vydrzia. Jo inak pre informaciu, boli dovezene direkt z fabriky na nakladaku - asi dvesto kusov ich tam bolo - v jeden a ten isty den. Chcem proste jasne ilustrovat ze su vyrobky a "tie iste" vyrobky).
Cize cenovka prevodovky atakovala 6.000eur bez montaze, diagnostiky, olejov, v roku 2012. Bez zlavy to mame 9.000 komplet !!!
Ked som kupoval nasu Galaxiu, tak som sa okrem ineho v autoterorizovanom servise pytal aj na cenu 6kvalt skrinky. Trosku som zavravoral a zneistel na kroku, vyschlo mi podnebie a chytil som sa silno stolika ked ujo s kludnym ksichtom zahlasil ze TRISTO TISIC KORUN (manualna prevodovka co kupis na inzerat za desat tisic kolko len chces, ano, pouzitu - ano, to boli este koruny). To bolo sedem rokov dozadu presne, v auguste.
Vtedy som zistil ze autoterorizovany servis nie je pre mna. Vlastne ja som to vedel uz 15 rokov predtym, tak som sa len uistil.
To ze inemu fesakovi na tej istej strane spravil nejaky fachman vo Viedni vymenu par lamiel (prevodovka trhala ale inak chodila super) pripadne nejaku podobnu rychloopravu za 2.000eur respektive "menej ako 2000", to povazujem za nevelku vyhru zakaznika VO VZTAHU K PREVEDENEMU UKONU a samozrejme je to NEPOROVNATELNY pripad s uplne novou novou prevodovkou. Isteze neviem co bolo na tej skrini pokazene lebo som ju nemal na kolenach, ale generalna oprava to teda fakt nebola za tu cenu, tipol by som vymenu zopar lamiel a brzdovych pasov.
PS : to ze na obrazku je prevodovka zvonku cista a s nalepkami, to este neznamena ze je nova. Rovnako aj WW autorizovany servis vam preda X diely - repasovane. Vyzeraju ako nove, su otryskovane, opieskovane, MAJU UPLNE ROVNAKE KATALOGOVE CISLO AKURAT X NA KONCI, ale NIE SU nove : su opravene. Napriklad konkretne turba takto robia. Ano, je tam fabricka zaruka, neviem ci skratena alebo nie, ale proste nie je to novy kus. SAMOZREJME TOMU ZODPOVEDA AJ DALEKO MENSIA CENOVKA, ked som toto posledne riesil myslim v roku 2012 alebo 2013, tak nove nove turbo bolo za DVOJNASOBNU cenu nez Xkove turbo, ktore VYZERALO uplne rovnako nove. Jasne ze zakaznik si zobral repas kvoli peniazom, je rozdiel zaplatit 1000eur alebo 2000eur rovnako ako v tom Mercedese - aj tam si sefinko zobral NON-HVIEZDOVE turbo, lebo 6.000 EUR [!!] za posrateho slimaka mu ani trochu nevonalo.
No ved komu by aj, ze ?
PS2 : Renoualt a Peužeot predavaju repasovane FAP filtre. Original, fabricke, vyzeraju ako nove, ale NIE SU nove.
Poprosim snejkiho aby opravil moje taraniny o X dieloch, ak je treba. Do pozadia nevidim, ale user experience je takyto.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
LEn dodatok:
Xkove su repasovane, ale tie tusim sa vymenanju za vadny kus + samozrejme doplatok.
Xkove su repasovane, ale tie tusim sa vymenanju za vadny kus + samozrejme doplatok.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ano, zabudol som povedat ze podmienkou je odovzdanie pokazeneho kusu. Samozrejme ten budu zase repasovat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ked sme sa 100 stran dozadu bavili o tom kolko stoja autiaky na opravu a preco Snejkiho svetlo na oooo Á8 moze stat viac ako vsetky moje auta dohromady :
http://blog.autobazar.eu/skoda-za-110-t ... NmqUIlLz8=
tak preto.
http://blog.autobazar.eu/skoda-za-110-t ... NmqUIlLz8=
tak preto.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2263
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Všeobecná diskusia
Nie je mi vsak jasne, co je na tom svetle take drahe. Ved je to iba obycajny bi-xenon, nie?!?
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
natacaci, vyhrievany, s rezistenciou voci gravitacii, nevolil fuzateho Rusnovodica-Bicyglistu, Muftyho alebo Dochtora Roberta s jeho druzinou, nie je na nom nakreslene Dacia, ale OOOO ; keby tam bolo napisane Bentlí tak to stoji este sestnasobok.
Vyriesene, cely problem. Pardon, vyhoda. Luxusne veci stoja luxusne peniaze, Ojdi A8 do toho musis zaratat. Hodzinky Adolf Lange und synovia, 80 palcova telka, vodotrysk, vyhrývaný bazéňyk né, raketa na Mesác, Rytmusove okuláre keré ujebal Dare kerá zabyla, aj jej Kvé7 kerú zabyla, kazda sranda nieco kostuje. Niekto ma, niekto nema.
Ze je vyrobna cena (materialova) toho odliatku 90 eur aj so žižinkami ? Je, no a ? Co myslis ze svetlo na Ocktaviu3 ktore stoji cojaviem 800eur, ze sa vyraba za 794 ? Nie, nevyraba, za pajcku a konec. Je to technologicky primitivne jednoduchy odliatok. Co stoji na automatickej prevodovke Pola alebo BMV 8000 eur ? Nic a vsetko.
Co stoji na posratom 3izb. byte 70m2 v nasej hlavnej dedine slabych 130.000 eur vobec nie v najdrahsich lokalitach ? To iste houno.
Takze tak.
Ze tu mame moralny problem ? Ano, isteze mame. Vyssi level je ze ked si Snejkiho Ojdi objednas na suciastky do sroba a poskladas, tak bude drahe jak Vejron. Moralny problem. Skurwene weliky.
Kup si a bud jeho sucastou, alebo si nekup. Ine riesenie neexistuje. Ani si nechcem tipnut kolko budu stat tie lejzrove samonavadzacie hracky co teraz vyhodili cez branu von v novom modeli. Snejki, prezrad (nemam nainstalovane elsa, etka, vcds, pci express a podobne veci). Tipujem dvacku. V tisicoch a eurach samozrejme. Ale inak si nechcem tipnut.
Vyriesene, cely problem. Pardon, vyhoda. Luxusne veci stoja luxusne peniaze, Ojdi A8 do toho musis zaratat. Hodzinky Adolf Lange und synovia, 80 palcova telka, vodotrysk, vyhrývaný bazéňyk né, raketa na Mesác, Rytmusove okuláre keré ujebal Dare kerá zabyla, aj jej Kvé7 kerú zabyla, kazda sranda nieco kostuje. Niekto ma, niekto nema.
Ze je vyrobna cena (materialova) toho odliatku 90 eur aj so žižinkami ? Je, no a ? Co myslis ze svetlo na Ocktaviu3 ktore stoji cojaviem 800eur, ze sa vyraba za 794 ? Nie, nevyraba, za pajcku a konec. Je to technologicky primitivne jednoduchy odliatok. Co stoji na automatickej prevodovke Pola alebo BMV 8000 eur ? Nic a vsetko.
Co stoji na posratom 3izb. byte 70m2 v nasej hlavnej dedine slabych 130.000 eur vobec nie v najdrahsich lokalitach ? To iste houno.
Takze tak.
Ze tu mame moralny problem ? Ano, isteze mame. Vyssi level je ze ked si Snejkiho Ojdi objednas na suciastky do sroba a poskladas, tak bude drahe jak Vejron. Moralny problem. Skurwene weliky.
Kup si a bud jeho sucastou, alebo si nekup. Ine riesenie neexistuje. Ani si nechcem tipnut kolko budu stat tie lejzrove samonavadzacie hracky co teraz vyhodili cez branu von v novom modeli. Snejki, prezrad (nemam nainstalovane elsa, etka, vcds, pci express a podobne veci). Tipujem dvacku. V tisicoch a eurach samozrejme. Ale inak si nechcem tipnut.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
to je pravda, ze ak poskladas audi a8 na diely, tak dostanes dokopy cenu za ktoru si kupis buggati veyron.
ved drahsie auto, drahe diely, jasne ze nemoze svetlo stat tolko co na polo, inac by si vyskladal audi a8 za 25 000eur a radsej ju skladal akio kupil celu )
ale to iste mas aj pri autach za 10 tis eur. ak poskladas akekolvek nove auto v hodnote 10 000eur na diely, dostanes podobne navysenu sumu ako pri audi a8. sak staci poporezerat autokelly, co stoji par dielov, a to niesu ani originaly, a dostaneme sa na 10 000eur a to este v aute nemame motor a ziadnu elektriku. to radsej ked clovek kupuje auto kupit jedno na jazdu a druhe do garaze na ND )
lenze to je tak so vsetkym, nielen s autami. ved co stoji taka doska do notebooku? s vymenou? clovek radsej kupi novy notebook, ak sa dozvie cenu, takze to nieje len pri autach.
koniec koncov, ovela vynosnejsi biznis je predavat ND na auta, ako auta samotne. aj ked viem, ze KIU stoji taka ceed 4000€ /sucet vsetkych dielov dokopy/, predaju ju za 12000€ /cize +200% /, ale ked to presunieme na taky svetlomet na audi a8, ake su jeho vyrobne naklady a za kolko sa predava? zisk je tam o dost vyssi ako spominanych 200%.
a k tomu ferrari a vyske skody:
lenze ten clanok zabuda na positky.. ten na ferrari ma urcite hav. poistku za ktoru plati aj 10 000e/rocne. takze ho oprava nebude vobec stat 110tis. eur. A, kto na take auto ma, ma aj na opravy Ja ked budem mat na Ferrari, tak si ho kupim a aj poistim, a nebudem riesit co ked dakde tuknem.
Ten clanok je sice pekny, ale pre zbohatlikov co maju na Ferrko je jeho prakticka hodnota nulova. Ferrari za 250 000e si nekupi clovek co ma na ucte 250 001e....
ved drahsie auto, drahe diely, jasne ze nemoze svetlo stat tolko co na polo, inac by si vyskladal audi a8 za 25 000eur a radsej ju skladal akio kupil celu )
ale to iste mas aj pri autach za 10 tis eur. ak poskladas akekolvek nove auto v hodnote 10 000eur na diely, dostanes podobne navysenu sumu ako pri audi a8. sak staci poporezerat autokelly, co stoji par dielov, a to niesu ani originaly, a dostaneme sa na 10 000eur a to este v aute nemame motor a ziadnu elektriku. to radsej ked clovek kupuje auto kupit jedno na jazdu a druhe do garaze na ND )
lenze to je tak so vsetkym, nielen s autami. ved co stoji taka doska do notebooku? s vymenou? clovek radsej kupi novy notebook, ak sa dozvie cenu, takze to nieje len pri autach.
koniec koncov, ovela vynosnejsi biznis je predavat ND na auta, ako auta samotne. aj ked viem, ze KIU stoji taka ceed 4000€ /sucet vsetkych dielov dokopy/, predaju ju za 12000€ /cize +200% /, ale ked to presunieme na taky svetlomet na audi a8, ake su jeho vyrobne naklady a za kolko sa predava? zisk je tam o dost vyssi ako spominanych 200%.
a k tomu ferrari a vyske skody:
lenze ten clanok zabuda na positky.. ten na ferrari ma urcite hav. poistku za ktoru plati aj 10 000e/rocne. takze ho oprava nebude vobec stat 110tis. eur. A, kto na take auto ma, ma aj na opravy Ja ked budem mat na Ferrari, tak si ho kupim a aj poistim, a nebudem riesit co ked dakde tuknem.
Ten clanok je sice pekny, ale pre zbohatlikov co maju na Ferrko je jeho prakticka hodnota nulova. Ferrari za 250 000e si nekupi clovek co ma na ucte 250 001e....
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> koniec koncov, ovela vynosnejsi biznis je predavat ND na auta, ako auta samotne.
absolutne jasne, to vsetci vieme. Tlaciarne a atramenty to iste. Ved o Macubusi a rozpocte som pisal zrovna ja, cenovka opravy lahkeho tukesu bola 80% noveho auta.
>> aj ked viem, ze KIU stoji taka ceed 4000€ /sucet vsetkych dielov dokopy/, predaju ju za 12000€ /cize +200% /
neviem ci sa zucastnujes dodavatelskeho retazca Kije, ale dobre. Povedzme ze mas dobre informacie, sukromnou spravou mi prezrad ich zdroj ked mozes.
>> ale ked to presunieme na taky svetlomet na audi a8, ake su jeho vyrobne naklady a za kolko sa predava?
>> zisk je tam o dost vyssi ako spominanych 200%.
vela sa toho nezmenilo, stale mas tie iste dve moznosti:
1) bud sa zucastnis tohoto cirkusu ako zopar ludi
2) alebo sa nezucastnis tohoto cirkusu ako vacsina naroda : my dvaja sa zucastnujeme ineho cirkusu, mensieho. Ale furt cirkusu.
Ferarry ma zrejme vyssie havarijne poistky ako Fabia a Polo ; aki ludia ho kupuju neviem lebo nepoznam. Inak F40tku by som domov zobral hned, uz len trochu dosetrim a bude.
absolutne jasne, to vsetci vieme. Tlaciarne a atramenty to iste. Ved o Macubusi a rozpocte som pisal zrovna ja, cenovka opravy lahkeho tukesu bola 80% noveho auta.
>> aj ked viem, ze KIU stoji taka ceed 4000€ /sucet vsetkych dielov dokopy/, predaju ju za 12000€ /cize +200% /
neviem ci sa zucastnujes dodavatelskeho retazca Kije, ale dobre. Povedzme ze mas dobre informacie, sukromnou spravou mi prezrad ich zdroj ked mozes.
>> ale ked to presunieme na taky svetlomet na audi a8, ake su jeho vyrobne naklady a za kolko sa predava?
>> zisk je tam o dost vyssi ako spominanych 200%.
vela sa toho nezmenilo, stale mas tie iste dve moznosti:
1) bud sa zucastnis tohoto cirkusu ako zopar ludi
2) alebo sa nezucastnis tohoto cirkusu ako vacsina naroda : my dvaja sa zucastnujeme ineho cirkusu, mensieho. Ale furt cirkusu.
Ferarry ma zrejme vyssie havarijne poistky ako Fabia a Polo ; aki ludia ho kupuju neviem lebo nepoznam. Inak F40tku by som domov zobral hned, uz len trochu dosetrim a bude.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
No, ja by som taku F40 nebral, ale to je vec "imidzu". Ked Ferrari, tak min. California. Uz aj F430 mi pride stara /ved kusky maju pomaly 10r./.
Ja som skor na nove veci, ako jazdene. Aj ked pozeram, ze F430 sa da kupit za krasnych 80 000€ co je bomba cena. Ale, treba riesit aj kde to bude servisovane, a kde bolo, aby sa investicia 80 000e nepremenila na treba mi 50 000eur na servis.
Prakticky krasna California sa da kupit za 130 000€ a to uz ine krasne auto. Pritom, co svoja SUVcka ako BMW X6 v slusnej vybave, sa to Ferrarko uz oplati. Ale ceny servisu v takej Budapesti na to Ferrari su v inej rovine.
Vyhram v lote, toto beriem okamzite: /ale to sa bavim, ze mam dom, suvcko, rodinne auto, a neviem co s eurami.../
http://ferrari-ff.autobazar.eu/63-id7306515.html
Ano, chcel by som nove, ale cakat 2-3roky sa mi isto nechce. V Maranelle cloveka ktory sa za mna zaruci mam, ale hore vo wait liste ma neposunie
Ja som skor na nove veci, ako jazdene. Aj ked pozeram, ze F430 sa da kupit za krasnych 80 000€ co je bomba cena. Ale, treba riesit aj kde to bude servisovane, a kde bolo, aby sa investicia 80 000e nepremenila na treba mi 50 000eur na servis.
Prakticky krasna California sa da kupit za 130 000€ a to uz ine krasne auto. Pritom, co svoja SUVcka ako BMW X6 v slusnej vybave, sa to Ferrarko uz oplati. Ale ceny servisu v takej Budapesti na to Ferrari su v inej rovine.
Vyhram v lote, toto beriem okamzite: /ale to sa bavim, ze mam dom, suvcko, rodinne auto, a neviem co s eurami.../
http://ferrari-ff.autobazar.eu/63-id7306515.html
Ano, chcel by som nove, ale cakat 2-3roky sa mi isto nechce. V Maranelle cloveka ktory sa za mna zaruci mam, ale hore vo wait liste ma neposunie
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Felipe opäť musím konštatovať len odkiaľ máš tie info o KIA ? A ty vieš že to nie je len o dieloch? TO auto treba navrhnúť, musí spĺňať nejaké normy, mať dáke certifikáty atď atď ...
NIKDY sa neoplatí (cena výkon veď o tom je to oplácanie) kupovať superšport to vôbec nie je o oplatení sa... a 10 r stare ferarkoF430 je staré? dafaq to auto prežije všetky práve teraz vyrábané oktávie
NIKDY sa neoplatí (cena výkon veď o tom je to oplácanie) kupovať superšport to vôbec nie je o oplatení sa... a 10 r stare ferarkoF430 je staré? dafaq to auto prežije všetky práve teraz vyrábané oktávie
Re: Všeobecná diskusia
Pridam aj ja. Vo fabrike v PSA v Trnave, ked sa na konci linky vyhodnotilo, ze auto je chybne (P 207), islo do srotu v ramci fabriky. Skoda za jedno auto bola cca 3.400 - 4.000€. To su ciste vyrobne naklady, teda nakup dielov + priama mzda montaze a energie. K tomu vsak nie su nepriame naklady - odpisy za fabriku, navrh, servis, investicie, logistika k zakaznikovi, zodpovednosti za skodu, a milion dalsich veci. Cize, ano, Felipe ma pravdu, ale je to znovu ako porovnanie, ze nemec zarobi 3.000€ a my 1.000€.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
presne v takomto duchu sme sa povypravali aj my dvaja s Filipom. Jedna vec su priame/nepriame MATERIALOVE naklady na tragac, druha uuuuplne ina vec su ostatne pridruzene naklady ktore su ukrutne vacsie. Homologizacie, bezpecnost, emisie a s tym suvisiace veci, oblubena mladoboleslavska automobilka ktorej meno neprezradim a vy mozete tazko hadat tvrdi ze investovala MILIARDY eur len do TESTOVACICH laboratorii kde riesia emisie a ich znizovanie. To este nevraveli o motoroch a ich vyvoji.
Ono oplati alebo neoplati sa, to je velmi dlha diskusia. F40 je uplne iny analogovy stroj a driver experience ako vsetky tie hypermoderne fidlatka s tlacitkami "drift left", "drift right", "fast and furious IX", "jump above" und "win police chase".
Musi existovat nejaky dovod preco Ferarry nacenilo F40tku pred 20 rokmi ukrutne vyssie ako nacenili dnes FFko. Verte tomu ze oni vedia co robia. Neriesme teraz cenu a hodnotu, kto je co ochotny zaplatit a podobne veci, proste automobilka tie ceny nehadze len tak z roztopase.
Zober si napriklad toho Atkinsona. Kaufol Meklarena F1, potom z neho dvakrat vytrhol motor, posuchal ho o brucho, vylepsil aerodynamiku o strom a podobne kotrmelce, a po X rokoch vlastnictva ho predal 10x drahsie ako kupil. Ja viem, hodnota penazi v case, meno majitela a sprostosti, to nic nemeni na tom ze prachy ktore do toho dal sa mu MNOHONASOBNE vratili naspat, prudko na tom zarobil.
Takze mnohe taketo veci sa oplatia. Pamatam si nejake pribehy o F40tke, nova stala cojaviem tretinu mega v dolaroch, a kedze nebola k zohnaniu, kupci platili veselo cez milion a pol. Tomu ked nehovorime "oplati sa" tak uz potom neviem ci vsetci robime slovenske statne zakazky...
Ono oplati alebo neoplati sa, to je velmi dlha diskusia. F40 je uplne iny analogovy stroj a driver experience ako vsetky tie hypermoderne fidlatka s tlacitkami "drift left", "drift right", "fast and furious IX", "jump above" und "win police chase".
Musi existovat nejaky dovod preco Ferarry nacenilo F40tku pred 20 rokmi ukrutne vyssie ako nacenili dnes FFko. Verte tomu ze oni vedia co robia. Neriesme teraz cenu a hodnotu, kto je co ochotny zaplatit a podobne veci, proste automobilka tie ceny nehadze len tak z roztopase.
Zober si napriklad toho Atkinsona. Kaufol Meklarena F1, potom z neho dvakrat vytrhol motor, posuchal ho o brucho, vylepsil aerodynamiku o strom a podobne kotrmelce, a po X rokoch vlastnictva ho predal 10x drahsie ako kupil. Ja viem, hodnota penazi v case, meno majitela a sprostosti, to nic nemeni na tom ze prachy ktore do toho dal sa mu MNOHONASOBNE vratili naspat, prudko na tom zarobil.
Takze mnohe taketo veci sa oplatia. Pamatam si nejake pribehy o F40tke, nova stala cojaviem tretinu mega v dolaroch, a kedze nebola k zohnaniu, kupci platili veselo cez milion a pol. Tomu ked nehovorime "oplati sa" tak uz potom neviem ci vsetci robime slovenske statne zakazky...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.