Motul - kompletná škála produktov
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Oleje Motul
Zoraneeee reku, aj by som rád dokončil bussiness
ale veľká vďaka za olej and stuff, zajtra rano ho uz lejem
ale veľká vďaka za olej and stuff, zajtra rano ho uz lejem
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Oleje Motul
Fakturku ti poslem v pondelok
Ako po vymene?
Ako po vymene?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Oleje Motul
jasnacka, ja len aby si nezabudol aby nevznikla zloba. No subjektivne sa mi zda motor tichsi (a to vies ako je ho pocut ked som bol prvy krat u teba), uz je u mna len vyrazny zvuk cerpadla
Vdaka
Vdaka
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Oleje Motul
Sport 5w50 na sklade v 5l baleniach. Cena je 54.70EUR s DPH
Synteticky zaklad a aditivacia je niekde na polceste medzi 300V a 8100.
Synteticky zaklad a aditivacia je niekde na polceste medzi 300V a 8100.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Oleje Motul
Zdravím!
Blíži sa mi výmena oleja a nakoľko spolu s výmenou oleja potrebujem vymeniť jednu súčiastku, pravdepodobne pôjde o svojpomocnú výmenu (aj oleja, aj súčiastky). Keď už to budem mať v rukách ja, zvažujem olej zn. Motul.
Akurát že nemôžem vedieť všetko a preto by som sa chcel poradiť.
Olej potrebujem pre auto Opel Omega B, r.v.: 2000, motor 2.5TD (kód. ozn.: X25TD)
Na stránke Motulu mi po zadaní týchto parametrov vyhodilo viacero olejov:
Blíži sa mi výmena oleja a nakoľko spolu s výmenou oleja potrebujem vymeniť jednu súčiastku, pravdepodobne pôjde o svojpomocnú výmenu (aj oleja, aj súčiastky). Keď už to budem mať v rukách ja, zvažujem olej zn. Motul.
Akurát že nemôžem vedieť všetko a preto by som sa chcel poradiť.
Olej potrebujem pre auto Opel Omega B, r.v.: 2000, motor 2.5TD (kód. ozn.: X25TD)
Na stránke Motulu mi po zadaní týchto parametrov vyhodilo viacero olejov:
- 8100 X-CESS 5W-40 (year-round)
- 8100 X-MAX 0W-30 (year-round)
- 8100 X-LITE 0W-30 (year-round)
- 8100 X-MAX 0W-40 (year-round)
- 8100 X-POWER 10W-60 (Above -20°C)
- 6100 SYNERGIE+ 10W-40 (Above -20°C)
- 4100 TURBOLIGHT 10W-40 (Above -20°C)
- 4100 POWER 15W-50 (Above -15°C)
- 4000 MOTION 15W-40 (Above -15°C)
- 4000 MOTION 15W-50 (Above -15°C)
...jejichž viskozita (SAE) a jakost (API příp. CCMC, naftové motory pouze CCMC) vyhovuje.
Do naftových motorů se používají celoročně lehké oleje viskózních tříd SAE 10W-40 CCMC G5/PD2 nebo SAE 5W-50 CCMC G5/PD2.
Motorové oleje, které nevyhovují oběma typů zatřídění (CCMC-G5 a CCMC-PD2), nejsou přípustné.
A ja by som sa teda s vecou znalými chcel poradiť, či vlastne je podľa požiadaviek vytiahnutých z príručky od môjho auta možné naliať tam niektorý z odporúčaných olejov zn. Motul. Doteraz pri výmenách oleja mi tam mechanik dával olej, ktorý vyzeral obalom aj cenovkou ako originál Opel (balenie bolo veľmi jednoduché, priehľadné, len s málo údajmi a veľkou značkou Opel GM.
Re: Oleje Motul
Zdravicko
Databaza Motulu zohladnuje poziadavky konkretnych motorov bez uprav. Vseobecne hustejsie oleje (vyssie viskozitne cislo) su vyzadovane do motorov s vysokym zatazenim alebo vyrobenych starsimi, menej presnymi technologiami, resp. z menej modernych zliatin hlinika/ocele.
Keby bolo auto moje, tak na beznu prevadzku - citaj menej ako 4-500km v dialnicnych rychlostiach jednorazovo, resp nejazdim s tym rally - by som zvazoval X-Lite 0w30. S tymto olejom bude mat motor najnizsiu spotrebu paliva, najrychlejsie sa v zime dostane na pracovnu teplotu a bude aj najtichsi.
Na obcasne prehananie sa po kopcoch a dlhe dialnicne jazdy by som dal bud X-Max 0w40 alebo X-Cess 5w40.
Na kazdodennu agresivnu jazdu a do upraveneho motora Sport 5w50.
Oleje 10w- a 15w- su s ciastocne mineralnym alebo plne mineralnym zakladom (Okrem X-Power a 300V) - odporuca sa castejsia kontrola kvality oleja a prisposobenie intervalu vymeny. Na tieto oleje by som sa pozeral ak ma motor nabehanu spustu kilometrov a spotreba oleja je vysoka s redsim (kvalitnym!) olejom - mechanicke opotrebenie stien valcov, tesniacich kruzkov a/alebo voditok ventilov.
Pri citani manualu treba zohladnit aj jeho vek a pokroky v oblasti vyroby od jeho vydania
Dufam ze som pomohol
Databaza Motulu zohladnuje poziadavky konkretnych motorov bez uprav. Vseobecne hustejsie oleje (vyssie viskozitne cislo) su vyzadovane do motorov s vysokym zatazenim alebo vyrobenych starsimi, menej presnymi technologiami, resp. z menej modernych zliatin hlinika/ocele.
Keby bolo auto moje, tak na beznu prevadzku - citaj menej ako 4-500km v dialnicnych rychlostiach jednorazovo, resp nejazdim s tym rally - by som zvazoval X-Lite 0w30. S tymto olejom bude mat motor najnizsiu spotrebu paliva, najrychlejsie sa v zime dostane na pracovnu teplotu a bude aj najtichsi.
Na obcasne prehananie sa po kopcoch a dlhe dialnicne jazdy by som dal bud X-Max 0w40 alebo X-Cess 5w40.
Na kazdodennu agresivnu jazdu a do upraveneho motora Sport 5w50.
Oleje 10w- a 15w- su s ciastocne mineralnym alebo plne mineralnym zakladom (Okrem X-Power a 300V) - odporuca sa castejsia kontrola kvality oleja a prisposobenie intervalu vymeny. Na tieto oleje by som sa pozeral ak ma motor nabehanu spustu kilometrov a spotreba oleja je vysoka s redsim (kvalitnym!) olejom - mechanicke opotrebenie stien valcov, tesniacich kruzkov a/alebo voditok ventilov.
Pri citani manualu treba zohladnit aj jeho vek a pokroky v oblasti vyroby od jeho vydania
Dufam ze som pomohol
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Oleje Motul
Zdravím!
Pomôcť si mi určite pomohol.
Z tebou odporúčaných teraz neviem, ktorý si vybrať.
Väčšinou jazdím normálne, ale niekedy sa rád vyblbnem. Kopce zažívam častejšie, ako diaľnicu a väčšinou normálne, ale... ...sem tam...
Neviem, či mám na to racionálny dôvod, ale radšej by som si do motora nalial SAE xxW-40 a na druhú stranu je pre mňa akési nové a teda neznáme SAE 0W-xx.
Ale kľudne si nechám poradiť.
Nevenoval som tomu extra pozornosť, ale myslím, že teraz mám v motore Total Quartz 10W-40 a predtým tam bolo tiež niečo od Total-u 5W-xx. Čo bolo predtým si nepamätám. Tento prechod na vyššiu viskozitu nemá žiadny iný dôvod, ako ten, že poslednú výmenu oleja robil iný mechanik ako výmeny predtým.
Tak a teraz z toho, čo som po tebe odcitoval... ...ktorý zvoliť?
Pomôcť si mi určite pomohol.
Z tebou odporúčaných teraz neviem, ktorý si vybrať.
ZoranICS napísal:na beznu prevadzku - citaj menej ako 4-500km v dialnicnych rychlostiach jednorazovo, resp nejazdim s tym rally - by som zvazoval X-Lite 0w30
Takže takto. Ďiaľnice nejazdím takmer vôbec. Naozaj len veľmi málo a jednorazová trasa po ďiaľnici raz za sto rokov je kratšia ako 200km.ZoranICS napísal:Na obcasne prehananie sa po kopcoch a dlhe dialnicne jazdy by som dal bud X-Max 0w40 alebo X-Cess 5w40.
Väčšinou jazdím normálne, ale niekedy sa rád vyblbnem. Kopce zažívam častejšie, ako diaľnicu a väčšinou normálne, ale... ...sem tam...
Neviem, či mám na to racionálny dôvod, ale radšej by som si do motora nalial SAE xxW-40 a na druhú stranu je pre mňa akési nové a teda neznáme SAE 0W-xx.
Ale kľudne si nechám poradiť.
Nevenoval som tomu extra pozornosť, ale myslím, že teraz mám v motore Total Quartz 10W-40 a predtým tam bolo tiež niečo od Total-u 5W-xx. Čo bolo predtým si nepamätám. Tento prechod na vyššiu viskozitu nemá žiadny iný dôvod, ako ten, že poslednú výmenu oleja robil iný mechanik ako výmeny predtým.
Tak a teraz z toho, čo som po tebe odcitoval... ...ktorý zvoliť?
- X-Lite 0w30
- X-Max 0w40
- X-Cess 5w40
- X-Cess 5w40 - (ako si ty napísal, na občasné preháňanie po kopcoch + je tam oboje moje obľúbené - aj 5W, aj 40)
- X-Max 0w40 - (ako si ty napísal, na občasné preháňanie po kopcoch + je tam z môjho obľúbeného aspoň -40)
- X-Lite 0w30 - (no, 0W a aj 30 sú pre mňa neznáma a navyše - čo ak si s týmto olejom niekedy zablbnem?)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Oleje Motul
Orientačne som pozrel ceny 5l balení na Heureke.
Len aby bolo jasné - orientačne, nevravím, že pôjdem po najlacnejšej ponuke na Heureke.
Len aby bolo jasné - orientačne, nevravím, že pôjdem po najlacnejšej ponuke na Heureke.
- Motul 8100 X-CESS 5W-40 5l = 36,89€ s DPH
- Motul 8100 X-max 0W-40 5l = 48,99€ s DPH
- Motul 8100 X-Lite 0W30 5l = 62,99€ s DPH
Re: Oleje Motul
Su dva dovody
Ten prvy je narocnost vyroby. Synteticky zaklad sa tvory na konkretne poziadavky viskozity pri nizkej ako aj pracovnej teplote a robustnost filmu pri vysokej teplote (HTHS viskozita). X-Lite ma sice nizsiu viskozitnu triedu, ale ma vysoku HTHS viskozitu, cim zabezpecuje robustny ochranny film pri vysokej zatazi.
Ten druhy je trh. Kym X-Cess pokryva potreby cca 60% motorov na trhu dnes, X-Lite je vhodny do mozno 10-15%. ma teda vyssiu vyrobnu cenu kvoli mensej kvantite a vyssiu marzu kvoli mensiemu odbytu.
Cena X-Lite 0w30 u mna je 49,90, X-Max 0W40 mam za 48,50 a X-Cess za 37,80
Vsetky tri mam na sklade
Z
Ten prvy je narocnost vyroby. Synteticky zaklad sa tvory na konkretne poziadavky viskozity pri nizkej ako aj pracovnej teplote a robustnost filmu pri vysokej teplote (HTHS viskozita). X-Lite ma sice nizsiu viskozitnu triedu, ale ma vysoku HTHS viskozitu, cim zabezpecuje robustny ochranny film pri vysokej zatazi.
Ten druhy je trh. Kym X-Cess pokryva potreby cca 60% motorov na trhu dnes, X-Lite je vhodny do mozno 10-15%. ma teda vyssiu vyrobnu cenu kvoli mensej kvantite a vyssiu marzu kvoli mensiemu odbytu.
Cena X-Lite 0w30 u mna je 49,90, X-Max 0W40 mam za 48,50 a X-Cess za 37,80
Vsetky tri mam na sklade
Z
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Oleje Motul
Máš na sklade všetky 3? To by bolo super... ...akurát že som spomínal 5l balenie, ale budem potrebovať 2 takéto balenia.
A ktorý by si teda dal ty? Aj pri opise môjho užívania auta dva príspevky dozadu by si stále zostal pri X-Lite 0W-30?
A ktorý by si teda dal ty? Aj pri opise môjho užívania auta dva príspevky dozadu by si stále zostal pri X-Lite 0W-30?
Re: Oleje Motul
Obcasne vyblbnutie je v pohode... ostal by som pri x-lite 0w30.
Mam na slade vsetky tri, ale aj x-max aj x-lite len po 1 ks. Dodavka do tyzdna ked doobjednam druhy ks.
Mam na slade vsetky tri, ale aj x-max aj x-lite len po 1 ks. Dodavka do tyzdna ked doobjednam druhy ks.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Oleje Motul
O.K. teda, beriem 2× 5l bandasku oleja Motul 8100 X-Lite 0W30.
Detaily doriešime cez SS?
Detaily doriešime cez SS?
Re: Oleje Motul
Dalsi prirastok na sklad, jediny olej do Fordackych ECO-Boostov, ako 1.0L 3 valec EcoBoost, 1.25 16V, 1.4 16V, and 1.6 Ti a 16V EcoBoost:
Specific 948B 5w20. Dostupny v 5l baleni, Cena 51,90EUR s DPH
Pridane do OP.
Specific 948B 5w20. Dostupny v 5l baleni, Cena 51,90EUR s DPH
Pridane do OP.