Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

"normalne mam strach co sa teraz poserie za rok co si auto chcem este nechat. "

... to asi nebude len o adaptivnom rýchlomate :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Tiez to nejak nechapem. Mam este pred tebou kupovaneho Superba, vcera prekrocil 220t km (v aprili 6 rokov) a v zasade nic mu nie je. Ano, v poslednej dobe sa nieco ozyva na ACC, niekedy rano po nastartovani ostane ACC vypnute a musim opatovne nastartovat auto, aby ACC nabehlo. Mam podozrenie na nejaky blbnuci kontakt. Ale tak nejak to k najazdu a veku asi patri, ze tu a tam sa nieco uz moze ukazat.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10116
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Tak na novych supoch a octach sa pomerne casto zasekava infotejment. Hlavne s pripojenym telefonom. Zase to nie je take hrozne. Stavaju sa aj horsie a drahsie veci. :D

Tych 7r v kii je na neobmedzene kilometre? A na vsetky veci?
.
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

mp3turbo ty tu velebíš tie vojadžery jak keby to bol nezničiteľný stroj........to, že máš po 17 rokoch 270tkm je úplne bežný nájazd na tie roky.

Veľa aut robí ročný nájazd tri krát toľko a za tie roky by mal 3/4 miliona a je jedno čo je to či Škoda, Volvo, Ford, VW, Peugeot pokaziť sa to môže.

Podľa mňa nové autá vydržia minimálne toľko čo staré, je pravda, že sú také čo ešte len po 1000km už majú niečo pokazené ale štatisticky tie nové autá spravia tie km za oveľa kratší čas.

Ja osobne staršie auto ako 2012 ročník by som nechcel. Možno som už zhíčkaný ale proste mám rád aj technológie a aj to aby auto nejak rozumne vyzeralo.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

mirjak napísal: Pi 28. Jan, 2022, 23:49 dnes po dlhsej dobe TK/EK... tak nalepky na okno sice zrusili (- 2x 3,50e), ale zaviedli poplatok za tie 2ks A4 akoze "TK protokol" - ten zeleny a cerveny papier 2x 3.50e + zdrazenie EK z 30 na 33.50e a TK z 30 na 33.50e a finalne z 73e pred dvoma rokmi som dnes dal 80e. Trosku ma dojalo, ze ujo technik zhadzoval na kazdom kolese stredovu krytku, ze ci tam mam naozaj vsetky skrutky...
puklice? to by si mal mat dolu.
stiv napísal: Ut 01. Feb, 2022, 17:15 Tak na novych supoch a octach sa pomerne casto zasekava infotejment. Hlavne s pripojenym telefonom. Zase to nie je take hrozne. Stavaju sa aj horsie a drahsie veci. :D
dakujem pekne, auta v tej cenovej hladine..
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2254
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mirjak »

no neodvazim sa nazvat tuto stredovu krytku puklicou, ale legislativu v tomto odbore neovladam
https://www.autobazar.eu/16quot-vw-pas ... ria.html#3
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

tak potom ok.
je jeho povinnostou vsetko riadne skontrolovat, je za to plateny aby vyradil nesposobile auta z obehu.
zial na cestach beha aj to, co uz sa da povazovat za hranicny stav. napr u nas je parking zadrbany od oleja, to je na vyhadzov z stk.
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

tak o nebezpecnu zavadu ide az ked to vyslovene tecie z auta na vozovku... ak su len stopy uniku tak je to zavada lahka

kolko stravi technik pod autom? 3minuty? ako by asi musel vyzerat motor z ktoreho by olej kvapkal takymto tempom?


Okrem toho, STK je raz za dva roky, medzi tym mozes jazdit kludne bez brzdovych dosticiek ak nesposobis nehodu
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ja osobne staršie auto ako 2012 ročník by som nechcel. Možno som už zhíčkaný ale proste mám rád aj technológie a aj to aby auto nejak
>> rozumne vyzeralo.

prva cast v pohode, rozumne vyzeralo znamena konzumne vyjadrenie. Pre mna rozumne vyzera napriklad Ferrarri 250 GTO a Jaguar E-Type a Duesenbergy z roku 1929. Vobec neohrdnem ani Šelbyho Korbičky tiez zo sestdesiatych rokov, Fordacky GT40, ale to ze nerozoznas Audi a2 od a8 mi zase az take rozumne nepride.

Namiesto rozumne by som pouzil... Konzumne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Dost zalezi aj na tom ako dlho uz bezi vyroba auta. Odporucam otvorit nahodne auto na autorubik.sk ist na tabulku s najčastejšími poruchami

Casto pri nich bude v zatvorke uvedené ze sa vyskytovali na autach zo zaciatku vyroby(hlavne elektronika, pazvuky, korozie atd...)

Dalsiu cast tam budu tvorit poruchy vyplivajuce z dlheho intervalu oleja a vysokeho zatazenia...

Ked to človek odrata tak zisti ze vacsina aut je spolahliva
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35


az by niekoho zajimalo co je ta peugeotacka EAT8 zac... ked som do googlu dal AWF8F35 failure tak jediny dohladatelny pripad bol na nejakom volve kde mu do prevodovky kvoli chybe motora natiekla chladiaca kvapalina... inak ani ň

cize asi pohoda :D
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

To su dobre spravy :) nechce sa mi to pozerat ale je to ako spm tusil, ze to montuju vselikde, tj. Odskusane.

Inak v garaz.tv meraju g top, tj. Zrychlenie v stupani v rovnakych podmienkach a tiez dosli ku vysledkom ze VAG 150 konove motory tahaju lepsie ako korejske 170 (cca, neviem kolko to ma po facelifte).
Takze asi kombinacia trochu vyssieho realneho vykonu a rychlost radenia dsg?
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

naladenie riadiacich jednotiek (priduesene naspodu kvoli emisiam a nezvladnutemu dpf ? kvoli vacsej zivotnosti dpf ? konstrukterske a designove dovody su rozlicne, navyse ked ma DSG sedem stupnov a nejaky iny automat sest alebo nedajboze päť v silnejsom motore co slabsie prevodovky nezvladaju krutak tak to samozrejme zase musis inak poskladat kvoli ekonomike a laboratornym testom spotreby = tam ide nejaka dynamika uplne doriti von kominom, to automobilku nezaujima, zato dve deci spotreby v laboratornych testoch su absolutna top priorita)... atd, atd.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Sa vratia doby chiptuningu, az tieto euro 6.X motory vylezu zo zaruky a do second hand marketu, tak je to obrovsky priestor...
Používateľov profilový obrázok
1adad1
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2589
Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
Bydlisko: Bratislava V - Petržalka

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa 1adad1 »

Podla mna tvoja hypoteza nie je vobec zlá, aj mne sa zda ze VAG klame tym lepsim sposobom pre zakaznika a korejci naopak.
Su vsak aj niektore VAG motory ktore mali mierne menej koni alebo rovnako koni ako uvadzali.

Co je vsak nutne si uvedomit, je ze G top ma svoje limitácie. Koeficient sa ráta ako zrychlenie od 50 do 100 kmh a ak nedajboze ta prevodovka je nastavena tak, ze radi tesne pred dosiahnutim 100 kmh, tak ten motor je výrazne penalizovaný.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"