Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
Filip, servus, suhlasim ze niekde treba zacat. Tak pre istotu zacnime tam kde je to znecistenie najmensie.
Preco sa neriesia tie veci ktore tvoria zvysnych 82% znecistenia ? Preco sa doriti riesi tych posratych 18% z ktorych este navyse automobilova doprava tvori cojaviem kolko, cize v globale 5% ?
PRECO ? Odpoved : lebo je to jednoduche. Lebo ty a ja nemame taku vyjednavaciu silu ako chemicke multimiliardove koncerny.
Tak preto. Lebo teba mozu zdrapnut za krk a pritlacit o stenu az budes fialovy. Ale taku uholnu elektraren ktora neprodukuje takmer ziadne svinstvo proste na tu stenu nepritlacis, lebo ved co mame robit namiesto nej.
Tak preto ja sa nezucastnim. Polsko pod vodou je velmi vazny problem, zase budu utecenci a tentokrat bez hranice. Fasa. Tesim.
Povedal som ti ze obrovskou mierou prispievam k zmenseniu znecistenia. Separujem odpad. Prdim potichu. Chodim s mastnymi vlasmi lebo si hlavu umyvam raz za tyzden, nie kazdy druhy den (sampony, znecistenie vody, cisticky odpadovych vod, igelitove tasticky v ktorych samponik kupim, plastove krabicky samponikov).
Co je take zle jazdit na LPG ? Ze je to daleko cistejsie ako spalovat benzin ? Tak sa podme do automobiliek opytat, preco uz davno VSETKY nerobia nasledujuce voziky : 10 litrova nadrz na benzin pre zimne starty a na zohriatie motora, plus 50 az 70 litrova nadrz pre LPG presne tak ako maju dnes benzinove nadrze.
To by bolo eliminovanie velkeho mnozstva splodin ohrievajucich Hurbanovo (nie, nevratime sa k tomu ze v roku 1890 sa Hurbanovo ohrievalo ROVNAKYM tempom ako dnes, a ze v roku 1890 tam bolo presne nula aut, rovnako ako v roku 1900 a 1910) !!! Navyse by sme sa vyhli tym zmr.d.ov.ym prepacte POKROKOVYM trojvalcom, pretoze STVORvalec 1.5i s turbom ktore jazdi za 6 litrov LPG plus nula cela nieco litra benzinu je ukrutne lepsie ako trojvalec 1.0i ktore jazdi za 5,874 litre benzinu. Stvorvalce ktore nemaju tolko zakopnuti ako trojvalce a netreba si ich kupovat tak prilis casto lebo boli historicky DESIATKY rokov vyladene do praktickej dokonalosti.
Ci ? Zase nieco vidim jednoducho ? Preco je vojna na Ukrajine ? Lebo maju zemny plyn. Co je zemny plyn ? strategicka surovina 21. storocia. Vykakaj sa na ropu... na zemny plyn mozes svietit, jazdit, kurit, zvarat... teraz este nie, ale o 30 rokov jeho doba dojde.
Co zachvilu ked aj trolvalce budu prilis moc ? Budeme jazdit na dvojvalcoch ? Fajn. Renuoaolt a Fijat uz taky motor maju v supliku a som presvedceny ze aj ostatni na nom pracuju. Musis si ale uvedomit jednu drobnost : ked potrebujes 20kW vytiahnut z paliva na to aby sa tvoj vehykel hybal rychlostou X, tak proste potrebujes 20kW. Dokial nezvysis energeticku vytaznost paliva, co nezvysis ani o makovy mak, mozes len optimalizovat pneumatiky, pridavat dalsich sedem prevodov do prevodovky aby si jazdil co najviac v co najoptimalnejsich otackach, semtam natrtkat nejaky olej 25W-31 na minimalizaciu poslednych 0.6% trenia na ukor zivotnosti motora, minimalizovat hmotnost vozu (aby si potreboval menej ako tych 20kW na rychlosti X)... ale cele sa to principalne prilis moc nezmenilo. Ved to vidis aj sam, v roku 1998 vedeli auta jazdit s motormi o polovicu vacsimi ako mame dnes (povedzme 1.6 az 1.8i) za osem litrov v meste, dnes vedia za 6.5 litra, no to mi je uz len uspech. Prihod do benzinovych motorov DPFka a sme zase naspat na osem. V roku 1996 vedeli Venta / Pasatty / Ocktavie 1.9td 55kW a 66kW a 81kW jazdit superekonomickym sposobom mimo mesta za styri litre nafty, dnes mame uplne presne to iste. Nikam sme sa nepohli.
VOBEC nikam. Ziadne auto, ani Sopel Korza 0.9i, nejazdi dnes v meste za styri litre. Nejazdi. Vsetko je to 5 a viac, skor by som povedal tesne pod sest. Vtedy sme mali sest, tesne pod sedem. Naco cely ten cirkus ? Odlahcit vozy (ano, deje sa to), namiesto 5kvalt prevodoviek sestky, sedem asistentov zjazdu z kopca, vypinania valcov (ozaj, Szkoda ma pripraveny trojvalec ktory bude vediet vypinat prebytocne valce v pripade malej zataze, parada !) a hotovo.
Naco cely ten cirkus ?
Americke vozy so sestlitrami nezeru 20 litrov, ale 15. To nas v Europe prilis zachrani. Aj s tym Polskom.
Preco sa neriesia tie veci ktore tvoria zvysnych 82% znecistenia ? Preco sa doriti riesi tych posratych 18% z ktorych este navyse automobilova doprava tvori cojaviem kolko, cize v globale 5% ?
PRECO ? Odpoved : lebo je to jednoduche. Lebo ty a ja nemame taku vyjednavaciu silu ako chemicke multimiliardove koncerny.
Tak preto. Lebo teba mozu zdrapnut za krk a pritlacit o stenu az budes fialovy. Ale taku uholnu elektraren ktora neprodukuje takmer ziadne svinstvo proste na tu stenu nepritlacis, lebo ved co mame robit namiesto nej.
Tak preto ja sa nezucastnim. Polsko pod vodou je velmi vazny problem, zase budu utecenci a tentokrat bez hranice. Fasa. Tesim.
Povedal som ti ze obrovskou mierou prispievam k zmenseniu znecistenia. Separujem odpad. Prdim potichu. Chodim s mastnymi vlasmi lebo si hlavu umyvam raz za tyzden, nie kazdy druhy den (sampony, znecistenie vody, cisticky odpadovych vod, igelitove tasticky v ktorych samponik kupim, plastove krabicky samponikov).
Co je take zle jazdit na LPG ? Ze je to daleko cistejsie ako spalovat benzin ? Tak sa podme do automobiliek opytat, preco uz davno VSETKY nerobia nasledujuce voziky : 10 litrova nadrz na benzin pre zimne starty a na zohriatie motora, plus 50 az 70 litrova nadrz pre LPG presne tak ako maju dnes benzinove nadrze.
To by bolo eliminovanie velkeho mnozstva splodin ohrievajucich Hurbanovo (nie, nevratime sa k tomu ze v roku 1890 sa Hurbanovo ohrievalo ROVNAKYM tempom ako dnes, a ze v roku 1890 tam bolo presne nula aut, rovnako ako v roku 1900 a 1910) !!! Navyse by sme sa vyhli tym zmr.d.ov.ym prepacte POKROKOVYM trojvalcom, pretoze STVORvalec 1.5i s turbom ktore jazdi za 6 litrov LPG plus nula cela nieco litra benzinu je ukrutne lepsie ako trojvalec 1.0i ktore jazdi za 5,874 litre benzinu. Stvorvalce ktore nemaju tolko zakopnuti ako trojvalce a netreba si ich kupovat tak prilis casto lebo boli historicky DESIATKY rokov vyladene do praktickej dokonalosti.
Ci ? Zase nieco vidim jednoducho ? Preco je vojna na Ukrajine ? Lebo maju zemny plyn. Co je zemny plyn ? strategicka surovina 21. storocia. Vykakaj sa na ropu... na zemny plyn mozes svietit, jazdit, kurit, zvarat... teraz este nie, ale o 30 rokov jeho doba dojde.
Co zachvilu ked aj trolvalce budu prilis moc ? Budeme jazdit na dvojvalcoch ? Fajn. Renuoaolt a Fijat uz taky motor maju v supliku a som presvedceny ze aj ostatni na nom pracuju. Musis si ale uvedomit jednu drobnost : ked potrebujes 20kW vytiahnut z paliva na to aby sa tvoj vehykel hybal rychlostou X, tak proste potrebujes 20kW. Dokial nezvysis energeticku vytaznost paliva, co nezvysis ani o makovy mak, mozes len optimalizovat pneumatiky, pridavat dalsich sedem prevodov do prevodovky aby si jazdil co najviac v co najoptimalnejsich otackach, semtam natrtkat nejaky olej 25W-31 na minimalizaciu poslednych 0.6% trenia na ukor zivotnosti motora, minimalizovat hmotnost vozu (aby si potreboval menej ako tych 20kW na rychlosti X)... ale cele sa to principalne prilis moc nezmenilo. Ved to vidis aj sam, v roku 1998 vedeli auta jazdit s motormi o polovicu vacsimi ako mame dnes (povedzme 1.6 az 1.8i) za osem litrov v meste, dnes vedia za 6.5 litra, no to mi je uz len uspech. Prihod do benzinovych motorov DPFka a sme zase naspat na osem. V roku 1996 vedeli Venta / Pasatty / Ocktavie 1.9td 55kW a 66kW a 81kW jazdit superekonomickym sposobom mimo mesta za styri litre nafty, dnes mame uplne presne to iste. Nikam sme sa nepohli.
VOBEC nikam. Ziadne auto, ani Sopel Korza 0.9i, nejazdi dnes v meste za styri litre. Nejazdi. Vsetko je to 5 a viac, skor by som povedal tesne pod sest. Vtedy sme mali sest, tesne pod sedem. Naco cely ten cirkus ? Odlahcit vozy (ano, deje sa to), namiesto 5kvalt prevodoviek sestky, sedem asistentov zjazdu z kopca, vypinania valcov (ozaj, Szkoda ma pripraveny trojvalec ktory bude vediet vypinat prebytocne valce v pripade malej zataze, parada !) a hotovo.
Naco cely ten cirkus ?
Americke vozy so sestlitrami nezeru 20 litrov, ale 15. To nas v Europe prilis zachrani. Aj s tym Polskom.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
" Lebo ty a ja nemame taku vyjednavaciu silu ako chemicke multimiliardove koncerny."
sak v poriadku, suhlasim. preto riesi aut. priemysel, lebo ak znizia emisie z 18% na 14% bude to obrovsky uspech. 4% je sice vysmech, ale vo svete, kde sa vypustia niekolkonasobne viac milionov ton emisii do vzduchu ako napor v 1980 to bude uspech.
bohuzial, velke fabriky idu za ziskami a ich nebude lahke donutit znizit emisie.
ano, vlada moze nakazat, no protiutok bdue: prepustime 50% zamestnancov lebo treba znizit vyrobu.
automobilky sa dokazali prisposobit, a aj ked to nie vzdy vyjde /pruser s 1,2tsi ale bol ojedinely/, myslim si ze celkovo znizovanie emisii automobilky zvladli a zvladaju. opat opakujem, niekde zacat treba a nieje mozne, aby sa produkovali auta co maju 300-400g/km ako boli 10-20r dozadu.
Niekde zacat treba a bohuzial auta su ta dan, kde sa zacalo.
sak v poriadku, suhlasim. preto riesi aut. priemysel, lebo ak znizia emisie z 18% na 14% bude to obrovsky uspech. 4% je sice vysmech, ale vo svete, kde sa vypustia niekolkonasobne viac milionov ton emisii do vzduchu ako napor v 1980 to bude uspech.
bohuzial, velke fabriky idu za ziskami a ich nebude lahke donutit znizit emisie.
ano, vlada moze nakazat, no protiutok bdue: prepustime 50% zamestnancov lebo treba znizit vyrobu.
automobilky sa dokazali prisposobit, a aj ked to nie vzdy vyjde /pruser s 1,2tsi ale bol ojedinely/, myslim si ze celkovo znizovanie emisii automobilky zvladli a zvladaju. opat opakujem, niekde zacat treba a nieje mozne, aby sa produkovali auta co maju 300-400g/km ako boli 10-20r dozadu.
Niekde zacat treba a bohuzial auta su ta dan, kde sa zacalo.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
veru bohuzial.
Zase 400g je trosku moc, to sme tiez nemali bezne... 3.8i Vojager z roku 1997 ma napisane emisie 325g/km pri spotrebe 18.5l/100km v meste (stvorkolka, automat). 300C vo verzii SRT8 cize 6.1 motor, co to malo nejakych 420 koni, automat, emisie 337. Ty si pisal ze Ocktavia 1.6i mala okolo 160 g/km.
z ineho sudka :
http://forum.autobazar.eu/o-ni-i-6st-pr ... 66225.html
ze preco skapinaju 6kvaltove prevodovky. Take jednoduche. Ach ano, vymienat olej... aj v manuale. Kto by to uz robil, ved ten 1.75 litra naplne "musi vydrzat" stovky tisic kilometrov a desiatky rokov. Osobne som vymienal olej v mnohych manualnych prevodovkach, nikdy som na to v zlom nedoplatil - ved tam nie je co dovrzat. Jednoduche, lacne, preco nie. A co este Milan pise ze 100.000km, to mi pride tiez zbytocne vela, u mna to bola vzdy robota na 10 minut a 20 eur (liter oleja zhruba za 10eur) a zviezla sa vzdy popri vymene motoroveho oleja, takze ja veselo menim vzdy pri kupe auta a potom kazde styri-pat rokov ako ma napadne cize 50.000km. Nemam s tym problem.
Inak taketo rozborky zborky analyzy som vzdy mal rad. Skoda ze viacero mechanikov nefoti a nepise taketo veci. Bolo by o com.
Zase 400g je trosku moc, to sme tiez nemali bezne... 3.8i Vojager z roku 1997 ma napisane emisie 325g/km pri spotrebe 18.5l/100km v meste (stvorkolka, automat). 300C vo verzii SRT8 cize 6.1 motor, co to malo nejakych 420 koni, automat, emisie 337. Ty si pisal ze Ocktavia 1.6i mala okolo 160 g/km.
z ineho sudka :
http://forum.autobazar.eu/o-ni-i-6st-pr ... 66225.html
ze preco skapinaju 6kvaltove prevodovky. Take jednoduche. Ach ano, vymienat olej... aj v manuale. Kto by to uz robil, ved ten 1.75 litra naplne "musi vydrzat" stovky tisic kilometrov a desiatky rokov. Osobne som vymienal olej v mnohych manualnych prevodovkach, nikdy som na to v zlom nedoplatil - ved tam nie je co dovrzat. Jednoduche, lacne, preco nie. A co este Milan pise ze 100.000km, to mi pride tiez zbytocne vela, u mna to bola vzdy robota na 10 minut a 20 eur (liter oleja zhruba za 10eur) a zviezla sa vzdy popri vymene motoroveho oleja, takze ja veselo menim vzdy pri kupe auta a potom kazde styri-pat rokov ako ma napadne cize 50.000km. Nemam s tym problem.
Inak taketo rozborky zborky analyzy som vzdy mal rad. Skoda ze viacero mechanikov nefoti a nepise taketo veci. Bolo by o com.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
pri pive v krcme : kamarat ze 2.0tdi http://fiat-freemont.autobazar.eu/20-16 ... 19035.html
spotreba : http://www.autobazar.eu/pics/2225/7419035_38.jpg
jasne ze to nema dlhodobu [zrejme] ale aj tak pobavilo.
spotreba : http://www.autobazar.eu/pics/2225/7419035_38.jpg
jasne ze to nema dlhodobu [zrejme] ale aj tak pobavilo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
inac tento freemont sa mi paci je to vlasne dodge s fiat nalepkou, co na to kamos hovori?
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
dodž džurní, chlapcisko to nevlastni len nasiel inzerat a sme sa pobavili spolu. Nepoznam nikoho kto by bol vlastnikom, neviem podat seriozne informacie sorry.
Neviem ako to je, podla mna Dodge lepi svoje nalepky na cudzie veci. Historicky sa mi zda ze to bolo takto, Dodge bral slabsie vybavy a cmaral tam svoje napisy, napriklad aj Dodge Caravan == Krajzler Taun end Kauntry == Vojadzer akurat s poriadnymi motormi lebo Amerika. Takze je vcelku mozne ze toto vyraba original Fiat.
Neviem ako to je, podla mna Dodge lepi svoje nalepky na cudzie veci. Historicky sa mi zda ze to bolo takto, Dodge bral slabsie vybavy a cmaral tam svoje napisy, napriklad aj Dodge Caravan == Krajzler Taun end Kauntry == Vojadzer akurat s poriadnymi motormi lebo Amerika. Takze je vcelku mozne ze toto vyraba original Fiat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
jaj tak, mna tento freemont zaujal uz davnejsie. mal som moznost do toho sadnut a je to celkom dnu velke, akurat kufor to mohlo mat vacsi
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
Tiez sa mi páči freemont a to velice po BA ich aspoň v mojom okolí chodí fakt že hojne.
BTW od toho týpka som kupoval pandu celkom seriózny bazár a dá sa dohodnúť aj na cene
BTW od toho týpka som kupoval pandu celkom seriózny bazár a dá sa dohodnúť aj na cene
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
A Freemont má, podľa môjho názoru, aj veľmi, ale naozaj VEĽMI slušný podvozok
Inak... ...jeden, dva, tri ? dni dozadu tu ktosi porovnával real spotrebu vs. palubákovú spotrebu.
Myslím, že mám rekordmana
Palubák 4.6 l/100km, realita 7.2 l/100km.
Týmto vám predstavujem firemnú Octáviu II. gen, 1.9TDi 77kW, reálnych +/- 345000km, fľaša oleja v kufri ako súčasť povinnej výbavy
Namerané na okreskách mierne nepredpisovo, v drvivej väčšine času bez A/C, jeden človek + minimum batožiny.
Inak... ...jeden, dva, tri ? dni dozadu tu ktosi porovnával real spotrebu vs. palubákovú spotrebu.
Myslím, že mám rekordmana
Palubák 4.6 l/100km, realita 7.2 l/100km.
Týmto vám predstavujem firemnú Octáviu II. gen, 1.9TDi 77kW, reálnych +/- 345000km, fľaša oleja v kufri ako súčasť povinnej výbavy
Namerané na okreskách mierne nepredpisovo, v drvivej väčšine času bez A/C, jeden človek + minimum batožiny.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
co som povedal o postupnom "zlepsovani" vstrekovacov a tychto blbosti
ty kokso ale toto je fakt morda, ze styri nieco a fakticky sedem, to sa mi az nechce verit aj ked je to concern a ten uz teda dokazal
ty kokso ale toto je fakt morda, ze styri nieco a fakticky sedem, to sa mi az nechce verit aj ked je to concern a ten uz teda dokazal
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Auto co ma emisie 300g/km a viac nema co robit vobec pri obyvanych oblastiach. Je to proste psychoskodlive auto. Nemecke mesta to uz pochopili, ked auta opatrili nalepkami 1 2 3 4, som zvedavy, kedy to urobia nase. A ziadne podvody a finty, proste tabulkovo auto co ma papierovo 201g/km nemoze dostat nalepku auta aj keby malo realne 199g/km.
Aj ked ruku na srdce, kolko neservisovanych dieslov tu beha, a ich realne emisie mozu byt aj na urovni 500g/km? A az ked dojdu na emisnu a neprejdu, zacnu riesit, alebo daju do vacku?
Jedna vec je tabulkove emisie, druha vec je ze ci to auto je servisovane, a ci tie emisie realne aj ma take ake mat ma.
V nemecku dostanes nalepku podla toho, kolko emisii Ti udava vyrobca aby si mohol vojst napr do centra mnichova. ci tvoje auto nevyda 2x viac emisii lebo si odmontujes DPF, alebo nebudes servisovat auto, alebo ine veci, to nalepka neriesi.
A neboj sa turbo, pomaly ale isto sa zacne riesit aj tych 82% zvysku co produkuje CO2, nic ine neostane. Alebo pride v roku 2016-2020 nejaka taka extremne klimaticka katastrofa, ze jej nasledky budu stat svet dokopy tak tazke megamiliony eur, ze si este aj tie tovarne produkujuce obrovske zisky uvedomia, ze ti experti, vedci a strasiaci /ako ich teraz volaju/ mali fakt pravdu a nemoze to ist tak dalej.
ja to uz teraz nechapem, co tazke je treba chapat na sklenikom efekte a pod. ako mi chce vysvetlit nejaky sef obrovskej tovarne, ze nevidi ake dosledky ma to co vypusta do ovzdusia? oni to vsetci odmietaju a smeju sa, ale keby sme ich dali na detektor lzi, podla mna si sami myslia, ze svet ako taky do 2100 nevydrzi a pridu obrovske klimaticke zmeny. No love su love a kym sa tak nestane snazia sa vycicat z toho to, co sa da. Sak, ked mozem za rok mat zisk 1miliardu dolarov, preco by som mal znizit produkciu a sposobit ze ten zisk ziskam az za 2-3roky?
Len aby sa toto cele nevypomstilo celemu svetu. Vedcov, expertov co uz teraz vidia, ake teplotne zmeny sa deju v ´porovnani s historiou povazuju pomaly za sarlatanov. Co vari sme nevideli, ake extremne horucavy boli toto leto? Neoponujte ze take teplo bolo aj 15r dozadu. Ano, mozno hej, ale take dlhotrvajuce. Ved predsa meteorolog nieje pako, a nema pred sebou tabulky, priemerny teploty a pod len tak zo srandy. Svet sa otepluje, a to nikto neovrati. Cital som, ze cielom je, aby sme opat zmenili priem. teplotu a znizili ju o 2st celzia. Nerealny ciel, ak dokazeme spomalit oteplovanie o 200%, to bude obrovsky uspech /ze kym teraz sa otepluje o 0,5st za 5-10rokov, ze znizenim emisii dokazeme to oteplovanie spomalit aby sa dialo za 30-40r. Neverim, ze fabriky a spol. sa dohodnu na znizeniu svojej produkcie a tym znizeniu vypustania emisii bez nejakej globalnej katastrofy len tak. Az potom sa mozno spamataju a dosiahneme aj ochladenie o 4stupne, nie o 2. Ale dovtedy bude kazdy len hrabat.
Ale ako pisem, niekde zacat treba, a aj tie auta ak znizia globalne emisie o 4%, uz to je obrovsky uspech. Mozno tym zabezpecime, ze nasa generacia dozije este v svete aky pozname. Nechcem tu vnassat katastroficke scenare, len citam, co predpovedaju spickovi vedci, nie nejaki amateri.
Aj ked ruku na srdce, kolko neservisovanych dieslov tu beha, a ich realne emisie mozu byt aj na urovni 500g/km? A az ked dojdu na emisnu a neprejdu, zacnu riesit, alebo daju do vacku?
Jedna vec je tabulkove emisie, druha vec je ze ci to auto je servisovane, a ci tie emisie realne aj ma take ake mat ma.
V nemecku dostanes nalepku podla toho, kolko emisii Ti udava vyrobca aby si mohol vojst napr do centra mnichova. ci tvoje auto nevyda 2x viac emisii lebo si odmontujes DPF, alebo nebudes servisovat auto, alebo ine veci, to nalepka neriesi.
A neboj sa turbo, pomaly ale isto sa zacne riesit aj tych 82% zvysku co produkuje CO2, nic ine neostane. Alebo pride v roku 2016-2020 nejaka taka extremne klimaticka katastrofa, ze jej nasledky budu stat svet dokopy tak tazke megamiliony eur, ze si este aj tie tovarne produkujuce obrovske zisky uvedomia, ze ti experti, vedci a strasiaci /ako ich teraz volaju/ mali fakt pravdu a nemoze to ist tak dalej.
ja to uz teraz nechapem, co tazke je treba chapat na sklenikom efekte a pod. ako mi chce vysvetlit nejaky sef obrovskej tovarne, ze nevidi ake dosledky ma to co vypusta do ovzdusia? oni to vsetci odmietaju a smeju sa, ale keby sme ich dali na detektor lzi, podla mna si sami myslia, ze svet ako taky do 2100 nevydrzi a pridu obrovske klimaticke zmeny. No love su love a kym sa tak nestane snazia sa vycicat z toho to, co sa da. Sak, ked mozem za rok mat zisk 1miliardu dolarov, preco by som mal znizit produkciu a sposobit ze ten zisk ziskam az za 2-3roky?
Len aby sa toto cele nevypomstilo celemu svetu. Vedcov, expertov co uz teraz vidia, ake teplotne zmeny sa deju v ´porovnani s historiou povazuju pomaly za sarlatanov. Co vari sme nevideli, ake extremne horucavy boli toto leto? Neoponujte ze take teplo bolo aj 15r dozadu. Ano, mozno hej, ale take dlhotrvajuce. Ved predsa meteorolog nieje pako, a nema pred sebou tabulky, priemerny teploty a pod len tak zo srandy. Svet sa otepluje, a to nikto neovrati. Cital som, ze cielom je, aby sme opat zmenili priem. teplotu a znizili ju o 2st celzia. Nerealny ciel, ak dokazeme spomalit oteplovanie o 200%, to bude obrovsky uspech /ze kym teraz sa otepluje o 0,5st za 5-10rokov, ze znizenim emisii dokazeme to oteplovanie spomalit aby sa dialo za 30-40r. Neverim, ze fabriky a spol. sa dohodnu na znizeniu svojej produkcie a tym znizeniu vypustania emisii bez nejakej globalnej katastrofy len tak. Az potom sa mozno spamataju a dosiahneme aj ochladenie o 4stupne, nie o 2. Ale dovtedy bude kazdy len hrabat.
Ale ako pisem, niekde zacat treba, a aj tie auta ak znizia globalne emisie o 4%, uz to je obrovsky uspech. Mozno tym zabezpecime, ze nasa generacia dozije este v svete aky pozname. Nechcem tu vnassat katastroficke scenare, len citam, co predpovedaju spickovi vedci, nie nejaki amateri.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Auto co ma emisie 300g/km a viac nema co robit vobec pri obyvanych oblastiach. Je to proste psychoskodlive auto.
prave si zrusil Lamba, Porše, Ferarri. Zacinam mat dojem ze psychoskodlive je nieco ine ako auto s emisiami >300 W/MJ/km/kW ci ake su to jednotky.
>> Nemecke mesta to uz pochopili, ked auta opatrili nalepkami 1 2 3 4, som zvedavy, kedy to urobia nase.
sto stran dozadu som linkoval : http://www.umwelt-plakette.de/feinstaub ... akette.php
Alle vorgenannten Maßnahmen dienen zunächst der Verbesserung der Luftqualität und der Reduzierung des Feinstaubes gemäß der entsprechenden EU-Leitlinie. Die Deutsche Umwelt-Plakette regelt also den Umgang mit dem Feinstaub, nicht aber die Belastung der Umwelt mit dem schädlichen Treibhausgas Kohlendioxid CO2.
Ja to prekladam takto : cela zelena plaketa je kravina najvyssieho radu a zase, tak ako vzdy, ide len o to aby sme z vas sudruhovia obcania vytrieskali dalsie peniaze. Je mozne ze moja znalost nemčinova je trosicku nedostatocna, tak skus to prelozit ty prosim.
http://www.uamk.cz/aba/item/2018-ekolog ... C4%9Bmecku
tu vidim ze KAZDY BENZINOVY MOTOR SPLNAJUCI EURO1 ALEBO VYSSIE OD 1.1.1993 DOSTAVA ZELENU PLAKETU.
Keby to bolo tak, TVOJ ZELENY EKOTERORISTICKY SVET SA PRAVE TERAZ ASI ZRUTIL.
Ak je toto pravda, co uprimne priznam ze som neskusal, TVOJU VYSNIVANU PLANETU-ZACHRANUJUCU-PLAKETKU V ZELENEJ FARBE VYFASUJE HORE SPOMINANY CHRYSLER VOYAGER 3.8I AWD AUTOMAT SO SPOTREBOU 18.5l V MESTE S PRDENIM CO2 EMISII HRUBO DALEKO CEZ 300g/km PRETOZE PODLA NEMECKYCH SUDRUHOV JE TO VELMI EKOLOGICKY AUTOMOBIL !
Tvoj nazor na zaklade vyssie prezentovaneho ? Priamo v Mnichove mam 50 chlapov ktorych sa mozem opytat ako to s tymi zasranymi autami je kedze tam trosicku ziju - ale az v pondelok.
>> A neboj sa turbo, pomaly ale isto sa zacne riesit aj tych 82% zvysku co produkuje CO2, nic ine neostane.
nemalo by sa NAJPRV riesit tych obrovskych 82% ? Cina a India sa zjavne uz aj teraz velmi uspesne snazia nieco s tymto problemom robit, napriklad http://www.noviny.sk/g/peking-smog-cina-2014/467785 a dokazali to aj ine krajiny cojaviem https://zn.sk/smog-v-hong-kongu-a-lepsi ... billboard/
Takze to mame 4 miliardy ludi z celkovych sedem. Kto sa hlasi ? Approppoo Čínsko zrovna teraz uvolnilo birth politiku, takze uz mozu mat dve deturence. Takze cakaj ze z dvoch miliard exploduju na tri v priebehu 30 rokov ale ich ekoteroristicke uvedomenie zrejme rovnako explodovat nebude. Mal som teraz tri mesiace v Bangkoku nasadeneho cloveka, akoze to by si zrejme spachal samovrazdu - a my sa tu v Europe chceme na volaco hrat.
>> Ale ako pisem, niekde zacat treba, a aj tie auta ak znizia globalne emisie o 4%, uz to je obrovsky uspech.
cize sa neotepli o 2 stupne celzia, ale iba o 1.974 ? Som prudko za, kde sa mam podpisat ?
prave si zrusil Lamba, Porše, Ferarri. Zacinam mat dojem ze psychoskodlive je nieco ine ako auto s emisiami >300 W/MJ/km/kW ci ake su to jednotky.
>> Nemecke mesta to uz pochopili, ked auta opatrili nalepkami 1 2 3 4, som zvedavy, kedy to urobia nase.
sto stran dozadu som linkoval : http://www.umwelt-plakette.de/feinstaub ... akette.php
Alle vorgenannten Maßnahmen dienen zunächst der Verbesserung der Luftqualität und der Reduzierung des Feinstaubes gemäß der entsprechenden EU-Leitlinie. Die Deutsche Umwelt-Plakette regelt also den Umgang mit dem Feinstaub, nicht aber die Belastung der Umwelt mit dem schädlichen Treibhausgas Kohlendioxid CO2.
Ja to prekladam takto : cela zelena plaketa je kravina najvyssieho radu a zase, tak ako vzdy, ide len o to aby sme z vas sudruhovia obcania vytrieskali dalsie peniaze. Je mozne ze moja znalost nemčinova je trosicku nedostatocna, tak skus to prelozit ty prosim.
http://www.uamk.cz/aba/item/2018-ekolog ... C4%9Bmecku
tu vidim ze KAZDY BENZINOVY MOTOR SPLNAJUCI EURO1 ALEBO VYSSIE OD 1.1.1993 DOSTAVA ZELENU PLAKETU.
Keby to bolo tak, TVOJ ZELENY EKOTERORISTICKY SVET SA PRAVE TERAZ ASI ZRUTIL.
Ak je toto pravda, co uprimne priznam ze som neskusal, TVOJU VYSNIVANU PLANETU-ZACHRANUJUCU-PLAKETKU V ZELENEJ FARBE VYFASUJE HORE SPOMINANY CHRYSLER VOYAGER 3.8I AWD AUTOMAT SO SPOTREBOU 18.5l V MESTE S PRDENIM CO2 EMISII HRUBO DALEKO CEZ 300g/km PRETOZE PODLA NEMECKYCH SUDRUHOV JE TO VELMI EKOLOGICKY AUTOMOBIL !
Tvoj nazor na zaklade vyssie prezentovaneho ? Priamo v Mnichove mam 50 chlapov ktorych sa mozem opytat ako to s tymi zasranymi autami je kedze tam trosicku ziju - ale az v pondelok.
>> A neboj sa turbo, pomaly ale isto sa zacne riesit aj tych 82% zvysku co produkuje CO2, nic ine neostane.
nemalo by sa NAJPRV riesit tych obrovskych 82% ? Cina a India sa zjavne uz aj teraz velmi uspesne snazia nieco s tymto problemom robit, napriklad http://www.noviny.sk/g/peking-smog-cina-2014/467785 a dokazali to aj ine krajiny cojaviem https://zn.sk/smog-v-hong-kongu-a-lepsi ... billboard/
Takze to mame 4 miliardy ludi z celkovych sedem. Kto sa hlasi ? Approppoo Čínsko zrovna teraz uvolnilo birth politiku, takze uz mozu mat dve deturence. Takze cakaj ze z dvoch miliard exploduju na tri v priebehu 30 rokov ale ich ekoteroristicke uvedomenie zrejme rovnako explodovat nebude. Mal som teraz tri mesiace v Bangkoku nasadeneho cloveka, akoze to by si zrejme spachal samovrazdu - a my sa tu v Europe chceme na volaco hrat.
>> Ale ako pisem, niekde zacat treba, a aj tie auta ak znizia globalne emisie o 4%, uz to je obrovsky uspech.
cize sa neotepli o 2 stupne celzia, ale iba o 1.974 ? Som prudko za, kde sa mam podpisat ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Hlavne si treba uvedomiť ze autá nie su len v eú a ze zvyšok sveta emisie až tak nerieši...
Tie naše normy pomôžu konský úd akurát tak.
Viac by pomohlo keby slovač nechodila letecký do turecka na dovolenku a tak....
Tie naše normy pomôžu konský úd akurát tak.
Viac by pomohlo keby slovač nechodila letecký do turecka na dovolenku a tak....
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Ha, práve si kopírujem svoj veľký technický preukaz na stredu do práce (vraj ho potrebujú, lebo som raz bol na služobnej ceste svojim autom lebo nebolo k dispozícii žiadne služobné) a všimol som si, že v kolónke "Ďaľšie úradné záznamy" mám zápisy ako "Airbag", "Tónované sklá", "Klimatizácia".
Airbag by som ešte ako tak vedel pochopiť, ale to je tam zapísané akože len tak že niekomu sa chcelo, alebo to tam musí byť zapísané?
Airbag by som ešte ako tak vedel pochopiť, ale to je tam zapísané akože len tak že niekomu sa chcelo, alebo to tam musí byť zapísané?
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Spoiler: ukázať