Všeobecná diskusia
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Japonska antikorozna ochrana na lanceri http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-mi ... ticleStart
5 rocne auto pod 100tis...
5 rocne auto pod 100tis...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Môj Langoš bol kupovaný v SR, nebol dotiahnutý...
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
ok, skusim to niekde. v zime mi absko islo stopercent, ked som v tej clapkanici vybehol az na obrubnikmp3turbo napísal:ZabitVypinac : vyskusaj si to na rovnej PRAZDNEJ ceste, rozbehnes voz 55, zabijes brzdu, musi vrieskat a kopat. Ked nekope, fakt ti nejde ábées. Kolesa sa samozrejme nesmu zablokovat ako sprievodny prejav. Velmi lahke vyskusat.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
k tomu Lanceru : aj ked nie som fanda takychto obrazkov na akomkolvek aute, nic nevieme o jeho pouzivani, navyse hodnotit nejaky voz z bazaru, to kludne mohlo mat 389.000km.
Na druhu stranu je pravda, ze zdakela-predaleka takymto sposobom nevyzeraju moje auta ktore maju aj 10 a 15 rokov. Holt lenze zase oni nove stali trosicku ine peniaze ako Lancer.
Na druhu stranu je pravda, ze zdakela-predaleka takymto sposobom nevyzeraju moje auta ktore maju aj 10 a 15 rokov. Holt lenze zase oni nove stali trosicku ine peniaze ako Lancer.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
killswitch napísal:dnes mi v Hlohovci vybehla skolacka spoza auta v protismere na prechode, tak davam silno na brzdu. asi tak 5 metrov za prechodom auto stale nestoji, tak idem do dvojecky a pokracujem dalej absko som ale necitil, ze by zasklbalo. kde moze byt chyba? bud som brzdil tak dobre, ze som to neprebrzdil alebo ze by bola chyba platnicky/kvapalina? gumy mam tiez hodne stare... co vy na to?
stastie, ze baba zastala, inak mam problem.
preco by si mal citit ABS na teplej a suchej vozovke?
ja som na predoslom aute VW Polo par rokov necitil ABS okrem zimy, a to som v lete mohol brzdit ako som chcel. Auto proste spomalovalo, takze nebol dovod aby sa ABS aktivovalo. Ved ABS je antiblokovaci system ktory robi to, ze ked ti auto pojde do smyku, prerusi ucinok brzdy - islo ti auto do smyku? asi nie. mne zacalo ABSko zaberat, az ked som mal zjazdene letne pneu (+-50 000km) a vtedy stacilo len spomalovat na cervenu, a ABS sa ozvalo, pretoze gumy boli tak zjazdene, ze auto slo do smyku.
Ale ked auto nejde do smyku - nepocujes ten znamy zvuk ako sa ti trie gumy o cestu, ABS sa nema co zapinat, ved by len predlzilo brzdnu drahu. Ak mas dobre gumy, cesta je sucha a horuca /su aj take miesta, kde je vyjazdena cesta, a tam to ABS opat bude ucinkovat lebo kolesa pojdu do smyku/ o ABS nemas vediet.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Tak si mal niečo veľmi, veľmi, ale naozaj veľmi zlé.
Dajme tomu, že by si si ABS dočasne vypol. Chceš mi povedať, že tvoje bývalé auto by nezaflekovalo, ak by si v pekný letný horúci deň v rýchlosti 50km/h plnou silou dupol na brzdu?
Zaflekovať jednoducho určite musí. Jednoducho musí. Ak nie, niečo je veľmi, veľmi, ale veľmi zlé...
No a teraz by si pokus zopakoval, ale so zapnutým ABS. A, aha, to pošklbávanie a kopance do pedála - to je ABS.
Čiže čo tým chcem povedať. Na svojom aute taktiež vôbec nepozorujem prítomnosť systému ABS, pretože pri BEŽNEJ jazde, čiže napr. plynulé brzdenie s predstihom nedôjde k strate adhézie na žiadnom z kolies, teda ABS nevypočíta šmyk a teda nemá dôvod pracovať.
Lenže mi sa tu bavíme o krízovke, keď tomu niekomu vybehla baba do cesty a on mal problém zastaviť auto.
Pri krízovom brzdení, keď brzdíš naraz prudko a silno (čo je predpoklad krízového brzdenia) by si prítomnosť systému ABS jednoznačne mal pocítiť, ak ABS nemáš, jednoznačne by si mal začať flekovať...
Ak ani necítiš účinok ABS, ani neflekuješ, dovolím si tvrdiť že je niečo veľmi, veľmi zle, pretože tvoj brzdový systém nedokáže vyvynúť toľko sily, aby zablokoval kolesá.
Dajme tomu, že by si si ABS dočasne vypol. Chceš mi povedať, že tvoje bývalé auto by nezaflekovalo, ak by si v pekný letný horúci deň v rýchlosti 50km/h plnou silou dupol na brzdu?
Zaflekovať jednoducho určite musí. Jednoducho musí. Ak nie, niečo je veľmi, veľmi, ale veľmi zlé...
No a teraz by si pokus zopakoval, ale so zapnutým ABS. A, aha, to pošklbávanie a kopance do pedála - to je ABS.
Čiže čo tým chcem povedať. Na svojom aute taktiež vôbec nepozorujem prítomnosť systému ABS, pretože pri BEŽNEJ jazde, čiže napr. plynulé brzdenie s predstihom nedôjde k strate adhézie na žiadnom z kolies, teda ABS nevypočíta šmyk a teda nemá dôvod pracovať.
Lenže mi sa tu bavíme o krízovke, keď tomu niekomu vybehla baba do cesty a on mal problém zastaviť auto.
Pri krízovom brzdení, keď brzdíš naraz prudko a silno (čo je predpoklad krízového brzdenia) by si prítomnosť systému ABS jednoznačne mal pocítiť, ak ABS nemáš, jednoznačne by si mal začať flekovať...
Ak ani necítiš účinok ABS, ani neflekuješ, dovolím si tvrdiť že je niečo veľmi, veľmi zle, pretože tvoj brzdový systém nedokáže vyvynúť toľko sily, aby zablokoval kolesá.
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
osobne som mal pocit, ze auto poriadne nebrzdi, ale je mozne, ze som nebrzdil uplnym dupancom na brzdu a proste som brzdil malo. smyk som nepocul a ani auto netahalo ocividne nejak do strany. par dni dozadu som ale nudzovo brzdil na dialnici zo 130 az v podstate do kolony a s brzdnym ucinkom som bol spokojny.
ked mi tam vbehla, tak som bol dost blizko toho prechodu, tak je mozne, ze som brzdil v podstate len na znizenie rychlosti s planom sa jej nejak vyhnut. je to zaujimave, ze si to presne nepamatam, ze ake som mal pohnutky.
ked mi tam vbehla, tak som bol dost blizko toho prechodu, tak je mozne, ze som brzdil v podstate len na znizenie rychlosti s planom sa jej nejak vyhnut. je to zaujimave, ze si to presne nepamatam, ze ake som mal pohnutky.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Keby ten lancer mal aj 400tis, tak proste za 5 rokov moze byt hrdza na napravach, vyfuku ale nie ze to chyta podlahu. To potom cela debata o spolahlivych atmo motoroch je zbytocna, lebo to zozerie hrdza skor jak stihnes vymenit prvy napinak na TSIcku. Smutne je, ze sa to deje aj na drahsich vozoch. Ked som videl kamosov 10 rocny passat zo spodu tak mi padla sanka, 327tis, jazdene po slovensku a nenasiel by si tam skoro nic ( akurat mu chyta trosku kufor). 8 rocna 3er tiez bez naznaku. V podstate aj mazda 626 2002 az na nejake malinke bodky vyzera velmi slusne. A to su vsetko vozy jazdene vyhradne po slovensku.
ABS musis citit, ked necitis, treba papat viac halusiek a poriadne dupnut na pedal
ABS musis citit, ked necitis, treba papat viac halusiek a poriadne dupnut na pedal
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
presne tak. Filip ty sa vies taku zaujimavu vec opytat ze az
"preco by si mal citit ABS na teplej a suchej vozovke?"
pretoze je chlap a ma normalne auto ? ABS mozes citit bez ohladu na farbu pokozky, vonavku ktoru si rano pouzil, tangace ktore si si nahodil ci uz su tvoje alebo tvojej starej, bez ohladu na to ci su mokre alebo suche, ci si teply alebo studeny, ci je vozovka tepla alebo vlhka jak panna pred odblanenim, proste HOCIKEDY.
Nieco na tento sposob : https://www.youtube.com/watch?v=ly62FoZH_Dc
naschval som vybral auto velkosti Ppóla a nie Mercededes ES aby si videl ze aj malinke papuče to dokazu.
PS: to vobec neni hanba, ja mam tiez tangace a tiez casto nosim tanga mojej starej - len ked si zoberiem jej, tak mam taky vyssi pisklavejsi hlas a v robote sa mi vsetci zamestnanci smeju.
"preco by si mal citit ABS na teplej a suchej vozovke?"
pretoze je chlap a ma normalne auto ? ABS mozes citit bez ohladu na farbu pokozky, vonavku ktoru si rano pouzil, tangace ktore si si nahodil ci uz su tvoje alebo tvojej starej, bez ohladu na to ci su mokre alebo suche, ci si teply alebo studeny, ci je vozovka tepla alebo vlhka jak panna pred odblanenim, proste HOCIKEDY.
Nieco na tento sposob : https://www.youtube.com/watch?v=ly62FoZH_Dc
naschval som vybral auto velkosti Ppóla a nie Mercededes ES aby si videl ze aj malinke papuče to dokazu.
PS: to vobec neni hanba, ja mam tiez tangace a tiez casto nosim tanga mojej starej - len ked si zoberiem jej, tak mam taky vyssi pisklavejsi hlas a v robote sa mi vsetci zamestnanci smeju.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
v lete je potrebne poriadne jeb*nut na brzdu aby zafungovalo ABS, ak nezapne, nedoslo k zablokovaniu brzd = budto nefunkcne abs alebo proste nemas tolko sily v nohe, aby si na to dupol dostatocnou silou. V lete ti akurat nebude tolko trieskat ako v zime, kde ti zablokuje kolesa velmi rychlo, ked sa dostanes na lad.
K tomu hrdzaveniu, to ze je trochy chyteny spodok nie je az taky problem. Ked uz to ale chyta prahy tak sa na to auto vykaslat. Tiez nevidim problem pred kupou auto dat na zdvihak a si ho od spodu pozriet ( co by mal byt zaklad pri kazdej kupe) a po kupe dat spodok poriadne osetrit.
Ja mam 16 rocneho civica a spodok mam v poriadku, nejaka hrdza tam je, ale nic hrozne.
K tomu hrdzaveniu, to ze je trochy chyteny spodok nie je az taky problem. Ked uz to ale chyta prahy tak sa na to auto vykaslat. Tiez nevidim problem pred kupou auto dat na zdvihak a si ho od spodu pozriet ( co by mal byt zaklad pri kazdej kupe) a po kupe dat spodok poriadne osetrit.
Ja mam 16 rocneho civica a spodok mam v poriadku, nejaka hrdza tam je, ale nic hrozne.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
moj '98 opel ma menej hrdze dole jak ten lancer, a to ople nemali nikdy bohvie aku antikoro upravu...
(s vynimkou vyfuku, ten bude onedlho na odpis, ale tak 17 rokov si uz odsluzil a ma narok )
(s vynimkou vyfuku, ten bude onedlho na odpis, ale tak 17 rokov si uz odsluzil a ma narok )
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Ono vela robi co sa tyka hrdze, ci parkujes na trave, alebo na asfalte. Alebo ci parkujes vonku, alebo v nevetranej garazi, alebo v dobrej vetranej garazi + kde jazdis. Ak niekde kde pouzivaju sol a nie kamienky, tak to mas jasne. Plus niekto pravidelne umyva podvozok od soli. Alebo ci neboli opravovane diely a ako.
Videl som dost hrdzavy podvozok aj na 3er e90, aj na octavii II, cize to pravidlo neni....
Videl som dost hrdzavy podvozok aj na 3er e90, aj na octavii II, cize to pravidlo neni....
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
tak asi mi fakt dobre brzdilo auto, kym malo nove pneu.
fakt, nepamatam si situaciu v lete, zeby som citil ABS, a niekedy ta brzda sla fakt na doraz.
momentalne to neporovnam, lebo je to neporovnatelne, ale teraz uz vobec nepocitim abs, kedze mam prakticky nove 17" contipremiumcontact2 215/40 R17 a tie sa s madatorkami co som mal na Pole nedaju porovnavat, drzia na ceste a ich brzdna draha je uplne ina, nehovoriac o tom ze teraz mam kotuce vpredu aj vzadu.
ale ked som na pole necitil abs, tak bud som nebrzdil az na doraz /asi nebolo treba/ - lebo ked som citil, ze ubrzdim, tak som zbytocne nebrzdil este viac... ale bude to asi ako pisal hellangel -ze na ABS v lete treba fakt brzdit totaln je*nutim na brzdu
jak ale pisem, akonahle boli gumy zjazdene, prip. bolo po dazdi (alebo vyjazdeny smyklavy asfalt) ABS som citil prakticky okamzite.
fakt, nepamatam si situaciu v lete, zeby som citil ABS, a niekedy ta brzda sla fakt na doraz.
momentalne to neporovnam, lebo je to neporovnatelne, ale teraz uz vobec nepocitim abs, kedze mam prakticky nove 17" contipremiumcontact2 215/40 R17 a tie sa s madatorkami co som mal na Pole nedaju porovnavat, drzia na ceste a ich brzdna draha je uplne ina, nehovoriac o tom ze teraz mam kotuce vpredu aj vzadu.
ale ked som na pole necitil abs, tak bud som nebrzdil az na doraz /asi nebolo treba/ - lebo ked som citil, ze ubrzdim, tak som zbytocne nebrzdil este viac... ale bude to asi ako pisal hellangel -ze na ABS v lete treba fakt brzdit totaln je*nutim na brzdu
jak ale pisem, akonahle boli gumy zjazdene, prip. bolo po dazdi (alebo vyjazdeny smyklavy asfalt) ABS som citil prakticky okamzite.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
http://autobild.cas.sk/clanok/203212/te ... -a-ake-nie
7. - 8 miesto: VW Golf 1.4 TSI
Počet bodov: 12
Známka: 2+
Hodnotenie: Golf od testovacích jazdcov dostáva veľa chvály za sedadlá, jazdné výkony, motor, riadenie aj ovládanie, no počas 100 000 km dlhého testu prichádzajú i prvé výpadky: automatika okien, displej a voda v kabíne. Systém Start-Stop zhruba po 80 000 km začína štrajkovať, k odstráneniu škriatkov prispeje aktualizácia softvéru. Pri finálnej inšpekcii sa na strešných nosičoch objavuje korózia, čo kazí celkovo dobrý dojem z najpredávanejšieho VW.
takze aj VW, dalej si tam mozte pocitat o hnujdaji, mergli atd.... Bohuzial asi antikorozna ochrana neni vsade, aka by mala byt
7. - 8 miesto: VW Golf 1.4 TSI
Počet bodov: 12
Známka: 2+
Hodnotenie: Golf od testovacích jazdcov dostáva veľa chvály za sedadlá, jazdné výkony, motor, riadenie aj ovládanie, no počas 100 000 km dlhého testu prichádzajú i prvé výpadky: automatika okien, displej a voda v kabíne. Systém Start-Stop zhruba po 80 000 km začína štrajkovať, k odstráneniu škriatkov prispeje aktualizácia softvéru. Pri finálnej inšpekcii sa na strešných nosičoch objavuje korózia, čo kazí celkovo dobrý dojem z najpredávanejšieho VW.
takze aj VW, dalej si tam mozte pocitat o hnujdaji, mergli atd.... Bohuzial asi antikorozna ochrana neni vsade, aka by mala byt
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
tak dnes uz pomoze asi len kupit nieco s hlinikovou kasnou, nerezovym vyfukom a swapnut tam K20 alebo K24
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X