Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2250
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

kedze ste zas zacali autobaterie... tak vseobecne, ake mate skusenosti s nabijackami? Len som pozrel statistiky z heureka, co tak nieco ako ctek Multi XS 7000 alebo 5000 alebo Bosch C3? Pripadne na CZ forach obcas vychvaluju daku nabijacku z Lidlu (?)
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1878
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Ivko »

Auto nabíjačku nepotrebuje ak sa s ním jazdí, motorka už áno, tam hrozí že baterka je po zime kaput
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3441
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Áno beterke v zime určite neuškodí nejaké udržovacie napätie ak máte tú možnosť. Netreba preháňať napr. so 14,4V tvrdým zdrojom, na druhej strane kľudne aj viac ak je obmedzený prúd na zopár mAh. Ale aby sme boli v obraze tak cca od boku (už je noc a každý si to vie sám nájsť, mne sa teraz nechce), minimálne napätie pre plné nabitie 12V klasickej autobatérie (tzn nie optima, nie start-stop) je nejakých 13,8** ... udržiavacie 13,5** ale pre zrýchlenie nabíjania resp. pre dosiahnutie väčšieho prúdu tzn. rýchlejšieho nabíjania sa môže kľudne použiť aj viac. Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.
V zime batéria kľudne padne aj pod 12V a sústavne sa "samovybíja". Kebyže bola pod napätím (vyšším ako je menovité... tzn tých 12,5-12,8V = v prípade plne nabitej batérie čo i len zopár mAh) tento zimný proces za zmierni až zastaví. A to batérii určite neškodí. Čiže ak chodíte krátke trasy a batéria sa nestíha dobiť nieje zlá vec ju udržiavať na inteligentnej nabíjačke. Ak sa parkuje v garáži tak určite sa oplatí v zime pár krát baterku nechať (aj v aute) ale pod nejakým udržovacím napätím - hlavne správne vysokým, resp. pod správnym prúdom dobíjať raz za čas. Zasa do auta pustiť 20V tak neviem či by sa z toho nenašlo pár RJ ktoré by sa rovno vysrali z toho napätia aj keď by bolo stabilizované a púšťalo iba trápne malý prúd, neskúšal by som to.
Pre obyćajného človeka je asi najlepšie počkať na akciu z lidla (alebo kúpiť trocha drahšie) nabíjačku s funkciou urdžiavania a je po probléme. Autobatéria nieje citlivá na druh nabíjacieho napätia, nemusí byť odfiltrované čiže nabije sa tak isto na trafe ako na spínanom zdoji aj keď musia mať obe predpoklad dobrého dávkovania prúdu a napätia.
______________________________________
K problematike emisií, myslím že emisie nemôžu byť od škody 120 tak výrazne lepšie keďže sme sa v spotrebe PHM neposunuli dokpy nikde, jasne 0,3TSI žerie 0,8l na 100km podľa palubného, ale v skutočnosti prejde na nádrž 55L iba 800km. Takže asi nie asi to žerie toľko ako škoda 120. A áno toľko isto prejde aj 2liter na rovnakú nádrž, ibaźe nehrnčekuje, neklepe a nepotrebuje 23 2-hmotných zotrvačníkov a ešte aj odpruženú lamelu.
______________________________________
Už je v nedohľadne kedy prídu nato že na prenos výkonu budú potrebovať elektrickú sústavu generátor -> elektromotr, kvôli enormným výkonom 0,6 TDI Octa-Turbo 89kW, 228Nm
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2241
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

Nabijacky CTEK mozem len odporucit. Pouzivam uz nejaky ten rok a je to pohodicka. Paci sa mi, ze su vodotesne (IP 65), tak hocikedy v dazdi natiahnem kabel, privriem kapotu, nech neprsi do motora a pokoj. Nebral by som XS 7000, lebo je taka trochu hlupa. Zobral by som nieco, co ma vacsi pocet nabijacich charakteristik. Tu je cela ponuka. Mne osobne sa paci MSX 5.0 POLAR, pretoze je urcena aj do nizsich teplot (nepodstatne, ale ma lepsie pogumene kable), ale hlavne sa mi paci ta rescue oranzova farba.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7299
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

ked uz tak kopeme do VW, tak na autosalone predstavili Tiguan so spotrebou 1,9l http://auto.sme.sk/c/8005903/autosalon- ... 00-km.html

istotne vsetci verime tym cislam. Co ma vsak dorazilo, tak solarna strecha dokaze predlzit dojazd az o 1000!!! km. Velmi by ma zaujimalo, ako k tomu prisli, lebo by som im neveril ani tych sto.

ps: fotku tej ich solarnej strechy v clanku nehladajte ... lebo SME
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

k doporuceniu znacky nabijaciek sa s kludnym svedomim pripajam. A absolutne sa pripajam k udrzovaciemu dobijaniu / kondicionovaniu hlavne v zime - skoda ze som lenivy a nerobim to pre Voyager. S obycajnou Fordackou bateriou (MotorCraft prvovyroba, cert vie co je to v realite) ktora mala 11 rokov som to robil, s touto cylindrickou Redkou sa mi proste nechce. Ale asi zacnem ked pride krutejsia zima v Bratislave ako +4 stupne co bola tento rok :)



>> Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už
>> bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.

v ziadnom pripade nie. Pri voltazi nad 14.4V zacina akakolvek autobateria plynovat, straca sa z nej "kvapalina" a to je specialne pre bezudrzbove baterie (ktore z duse neznasam lebo je to totalna kravina) zaciatok smrti. Navyse, vysoke napatie sposobuje aj vypadavanie materialu z dosiek ktory sa nasledne usadza naspodu baterky az pri nejakej "vrstve" zacne sposobovat skrat clanku. Preto mas v aute regler respektive nejaku formu napatoveho obmedzenia - ak ti vybuchne / prerazi diodovy mostik v alternatore, kludne na baterii uvidis aj 20V a ked zastavis po kratkej jazde cez mesto, budes ju dokonca ja pocut.

Fakt, pocut. Bude totiz sycat.

Kazda seriozna autonabijacka je obmedzena na 14.8V, mnohe dokonca na 14.4V. A je tam dobry dovod.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Co ma vsak dorazilo, tak solarna strecha dokaze predlzit dojazd az o 1000!!! km.

treba vediet ako znel originalny anglicky text a co z toho vyslo ako preklad. Marketingova sprava povedala ze solárny rúúf dokaze predlzit dojazd up to 1000km EACH YEAR za idealnych podmienok.

Tomuto som ochotny matematicky verit, akokolvek cudne to znie v spojitosti s mojou osobou a WW tragacmi. Nech ta strecha ma panel o velkosti 1.5m2 (meter a pol krat meter je realne, nejaka pevnostna struktura atd), proste nech je drtiva cast strechy solar. Takze to mame zhruba tento panel : http://www.i4wifi.cz/Solarni-panely-1/S ... UFREE.html

1.6m x 1.0m, dava 250W peak, nech to generuje par hodin denne, v lete viac, v zime tragicky ucinne, Kia Soul elektricka potrebuje myslim 15kWh na 100km (nejako takto si to pamatam, nechce sa mi to hladat). Cize ak ma WW vyfajcit 1000km za rok, potrebuje vygenerovat niekde okolo 150kWh. Mozno 120, neverim, mozno 190 lebo vacsie auto, pneumatiky, vaha, cert to ber proste bavime sa radovo 150kWh. Mame panel ktory uderi v idealnych podmienkach 250W, takze realny average 130W pretoze uhol dopadu slnecnych lucov cez den a efektivita z toho vyplyvajuca, na jar a na jesen semtam zamracene, potrebujeme 150.000 W za rok.

150000 / 130 = 1153 hodin / 365 dni = 3 hodiny denne NAPLNO. Average cize priemer. Ak cely rok parkujes auto vonku a slnko ukrutne svieti cez leto, mozes s odretymi, VELMI VELMI ODRETYMI usami spravit ten 3 hodiny "PLNY VYKON priemer" denne. Kazdy den. Na garaz zabudni ako je rok dlhy.

Ano, viem si predstavit ze takato solarna strecha, s bateriami, hybridnym ohonom pardon pohonom daruje majitelovi v nasich zemepisnych sirkach prinesie AZ DO 1.000km rocne ZADARMO. Mozno 620, mozno 940, proste je to AZ DO. Suhlasim.


Nechcem diskutovat o tom ako rozpalene auto bude po celodennom stani na slnku a kolko energie minies zapnutim klimatizacie, nastavenim na minimum a vypeckovanim naplno :) takze sice dostanes 1000km zadarmo z elektriky, no nevadi ze spotrebu paliva si zvysis klimou o 0.75l/100km :)

Mna z toho vencek neboli, vy si robte co chcete :) Dalsia ekologicka nerealna pitchovina z Bruselu. Ano, isteze, 1.9l/100km na autovlaku do Michaloviec akurat tak.


PS: ze solar. Nasa budova v Bratislave spotrebovala 62 MW energie na 6000m2 v auguste. Z toho sme vygenerovali 7 MW solarmi. Aby si niekto nemyslel ze vsetko viem, ale proste su oblasti ku ktorym sa dokazem vyjadrit.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

1000km za rok, tomu sa ešte dá veriť, obzvlášť keď tam je uslovie "až do"... To by som nevidel až tak nereálne. Ta spotreba, to už je iná kategória :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12482
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

do 1000km rocne? stym sa idu chvalit? to je kurna aka uspora, za tie usporene prachy zrejme pojdem na hawaj
cista sracka - marketing
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7299
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

A v nasom zemepisnom pasme to je az 500/rok. Priplatok za tu strechu urcite nebude 200 €, ani 500 €, ale tipujem tak radovo viac. Pokial ceny za palivo nestupnu v najblizsich rokoch 100 nasobne, tak sa to stale nejako neoplati.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12482
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

Jednak bude zalezat od ceny a potom co bude stat udrzba. Ale 1000km mam ja spravenych tak do 80e
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa landrower »

To musí byť každému jasné že sa to neoplatí, ešte je aj podstatné ale či to napríklad nenapaja aj rádio atď za jazdy, čo môže aspoň trochu zase spotrebu znížiť. Keby aj, stále pochybujem ze by sa to oplatilo. Ale pre niekoho kto má rád moderné eko technológie, prečo nie, lepšie takto znižovať spotrebu ako pcaht do áut poddimenzované motory...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

jediny prinos by to bol vtedy, keby to napajalo elektricke zariadenia za jazdy ... a nestalo to miliony ........ ako uz bolo povedane .... ale chapte to .. mate spotrebu 1,9L/100km proste to sa oplati ... 3x menej ako standartne slovenske auto ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
SurrendeR
VIP
VIP
Príspevky: 2722
Dátum registrácie: Ut 28. Sep, 2004, 14:00
Bydlisko: Stará Turá - BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SurrendeR »

stanomx napísal: Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.
Ak si bol schopny napisat toto, tak cely tvoj prispevok o nabijani je bezpredmetny.
Ak na 12V baterii dosiahnes 20V pri prude 0.08A tak ta bateria je uz davno v pecku.
nuze, len vyskusaj nadstavit 20V a pripoj k nej 12V bateriu ze co sa stane :) (radsej to neskusaj)
mozno si to pleties s napatim na prazdno (20v) a obmedzenim prudu na 0.08A .. to by slo, s tym ze ti klesne napatie na cca 13.6V (zalezi od stupna nabitia baterie a jej kondicie).
Spoiler: ukázať
PC:Asus x99A-USB 3.1 || Intel i7 5820k 4.1GHz || Asus ROG Strux GTX 1080 8GB || 4x16 GB RAM 3200MHz CL14 G.SKILL || NVMe - 1000GB Samsung EVO 970 || RAID0 - 2x3TB WD RED || Cooler Master Centurion Silencio 452 || Seasonic Prime Ultra 750W Gold || 24" EIZO EV2436WFS3-BK EcoView ||
FOTO: Canon EOS 5D MKII || Canon 50mm F1.8II || Tamron 24-70/F2.8 VC || Canon 70-200/F4L IS || Canon EX580 MKII
Mobil: Samsung Galaxy S7
Car: BMW E36 328i Tour
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a hlavne od TVRDOSTI ZDROJA. Ked budes mat STABILIZOVANY zdroj co nevazi 20 gramov z Ciny, ale skutocnu vec aka sa robila za cias nasich otcov a dedov tak pod 19.98V nepadnes aj ked na to pripojis megaohm odporu.


Dalej, kolko spotreby chces usetrit napajanim radia za jazdy ? 40W ?

Moj vehykel s postavou chodiacej chladnicky zozerie pat a pol litra paliva za celu hodinu, ked ide rychlostou tesne pod 110km/h. Co si myslis, kolko usetris napajanim radia ? Alebo napajanim svetiel ? Tipujem ze na kolesach musim mat napakovanych teda naprevodovanych okolo 29kW aby som sa udrzal na tej rychlosti. Mozno 35kW. To je 35.000 wattov. Za hodinu zozeru 5.5 litra.

Tak si prepocitaj kolko 0.0000 usetris pri 40Wattovom radiu. Nech aj 80Wattovom.

Takze tak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"