Všeobecná diskusia
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
kedze ste zas zacali autobaterie... tak vseobecne, ake mate skusenosti s nabijackami? Len som pozrel statistiky z heureka, co tak nieco ako ctek Multi XS 7000 alebo 5000 alebo Bosch C3? Pripadne na CZ forach obcas vychvaluju daku nabijacku z Lidlu (?)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia
Auto nabíjačku nepotrebuje ak sa s ním jazdí, motorka už áno, tam hrozí že baterka je po zime kaput
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Áno beterke v zime určite neuškodí nejaké udržovacie napätie ak máte tú možnosť. Netreba preháňať napr. so 14,4V tvrdým zdrojom, na druhej strane kľudne aj viac ak je obmedzený prúd na zopár mAh. Ale aby sme boli v obraze tak cca od boku (už je noc a každý si to vie sám nájsť, mne sa teraz nechce), minimálne napätie pre plné nabitie 12V klasickej autobatérie (tzn nie optima, nie start-stop) je nejakých 13,8** ... udržiavacie 13,5** ale pre zrýchlenie nabíjania resp. pre dosiahnutie väčšieho prúdu tzn. rýchlejšieho nabíjania sa môže kľudne použiť aj viac. Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.
V zime batéria kľudne padne aj pod 12V a sústavne sa "samovybíja". Kebyže bola pod napätím (vyšším ako je menovité... tzn tých 12,5-12,8V = v prípade plne nabitej batérie čo i len zopár mAh) tento zimný proces za zmierni až zastaví. A to batérii určite neškodí. Čiže ak chodíte krátke trasy a batéria sa nestíha dobiť nieje zlá vec ju udržiavať na inteligentnej nabíjačke. Ak sa parkuje v garáži tak určite sa oplatí v zime pár krát baterku nechať (aj v aute) ale pod nejakým udržovacím napätím - hlavne správne vysokým, resp. pod správnym prúdom dobíjať raz za čas. Zasa do auta pustiť 20V tak neviem či by sa z toho nenašlo pár RJ ktoré by sa rovno vysrali z toho napätia aj keď by bolo stabilizované a púšťalo iba trápne malý prúd, neskúšal by som to.
Pre obyćajného človeka je asi najlepšie počkať na akciu z lidla (alebo kúpiť trocha drahšie) nabíjačku s funkciou urdžiavania a je po probléme. Autobatéria nieje citlivá na druh nabíjacieho napätia, nemusí byť odfiltrované čiže nabije sa tak isto na trafe ako na spínanom zdoji aj keď musia mať obe predpoklad dobrého dávkovania prúdu a napätia.
______________________________________
K problematike emisií, myslím že emisie nemôžu byť od škody 120 tak výrazne lepšie keďže sme sa v spotrebe PHM neposunuli dokpy nikde, jasne 0,3TSI žerie 0,8l na 100km podľa palubného, ale v skutočnosti prejde na nádrž 55L iba 800km. Takže asi nie asi to žerie toľko ako škoda 120. A áno toľko isto prejde aj 2liter na rovnakú nádrž, ibaźe nehrnčekuje, neklepe a nepotrebuje 23 2-hmotných zotrvačníkov a ešte aj odpruženú lamelu.
______________________________________
Už je v nedohľadne kedy prídu nato že na prenos výkonu budú potrebovať elektrickú sústavu generátor -> elektromotr, kvôli enormným výkonom 0,6 TDI Octa-Turbo 89kW, 228Nm
V zime batéria kľudne padne aj pod 12V a sústavne sa "samovybíja". Kebyže bola pod napätím (vyšším ako je menovité... tzn tých 12,5-12,8V = v prípade plne nabitej batérie čo i len zopár mAh) tento zimný proces za zmierni až zastaví. A to batérii určite neškodí. Čiže ak chodíte krátke trasy a batéria sa nestíha dobiť nieje zlá vec ju udržiavať na inteligentnej nabíjačke. Ak sa parkuje v garáži tak určite sa oplatí v zime pár krát baterku nechať (aj v aute) ale pod nejakým udržovacím napätím - hlavne správne vysokým, resp. pod správnym prúdom dobíjať raz za čas. Zasa do auta pustiť 20V tak neviem či by sa z toho nenašlo pár RJ ktoré by sa rovno vysrali z toho napätia aj keď by bolo stabilizované a púšťalo iba trápne malý prúd, neskúšal by som to.
Pre obyćajného človeka je asi najlepšie počkať na akciu z lidla (alebo kúpiť trocha drahšie) nabíjačku s funkciou urdžiavania a je po probléme. Autobatéria nieje citlivá na druh nabíjacieho napätia, nemusí byť odfiltrované čiže nabije sa tak isto na trafe ako na spínanom zdoji aj keď musia mať obe predpoklad dobrého dávkovania prúdu a napätia.
______________________________________
K problematike emisií, myslím že emisie nemôžu byť od škody 120 tak výrazne lepšie keďže sme sa v spotrebe PHM neposunuli dokpy nikde, jasne 0,3TSI žerie 0,8l na 100km podľa palubného, ale v skutočnosti prejde na nádrž 55L iba 800km. Takže asi nie asi to žerie toľko ako škoda 120. A áno toľko isto prejde aj 2liter na rovnakú nádrž, ibaźe nehrnčekuje, neklepe a nepotrebuje 23 2-hmotných zotrvačníkov a ešte aj odpruženú lamelu.
______________________________________
Už je v nedohľadne kedy prídu nato že na prenos výkonu budú potrebovať elektrickú sústavu generátor -> elektromotr, kvôli enormným výkonom 0,6 TDI Octa-Turbo 89kW, 228Nm
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Nabijacky CTEK mozem len odporucit. Pouzivam uz nejaky ten rok a je to pohodicka. Paci sa mi, ze su vodotesne (IP 65), tak hocikedy v dazdi natiahnem kabel, privriem kapotu, nech neprsi do motora a pokoj. Nebral by som XS 7000, lebo je taka trochu hlupa. Zobral by som nieco, co ma vacsi pocet nabijacich charakteristik. Tu je cela ponuka. Mne osobne sa paci MSX 5.0 POLAR, pretoze je urcena aj do nizsich teplot (nepodstatne, ale ma lepsie pogumene kable), ale hlavne sa mi paci ta rescue oranzova farba.
Re: Všeobecná diskusia
ked uz tak kopeme do VW, tak na autosalone predstavili Tiguan so spotrebou 1,9l http://auto.sme.sk/c/8005903/autosalon- ... 00-km.html
istotne vsetci verime tym cislam. Co ma vsak dorazilo, tak solarna strecha dokaze predlzit dojazd az o 1000!!! km. Velmi by ma zaujimalo, ako k tomu prisli, lebo by som im neveril ani tych sto.
ps: fotku tej ich solarnej strechy v clanku nehladajte ... lebo SME
istotne vsetci verime tym cislam. Co ma vsak dorazilo, tak solarna strecha dokaze predlzit dojazd az o 1000!!! km. Velmi by ma zaujimalo, ako k tomu prisli, lebo by som im neveril ani tych sto.
ps: fotku tej ich solarnej strechy v clanku nehladajte ... lebo SME
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
k doporuceniu znacky nabijaciek sa s kludnym svedomim pripajam. A absolutne sa pripajam k udrzovaciemu dobijaniu / kondicionovaniu hlavne v zime - skoda ze som lenivy a nerobim to pre Voyager. S obycajnou Fordackou bateriou (MotorCraft prvovyroba, cert vie co je to v realite) ktora mala 11 rokov som to robil, s touto cylindrickou Redkou sa mi proste nechce. Ale asi zacnem ked pride krutejsia zima v Bratislave ako +4 stupne co bola tento rok
>> Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už
>> bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.
v ziadnom pripade nie. Pri voltazi nad 14.4V zacina akakolvek autobateria plynovat, straca sa z nej "kvapalina" a to je specialne pre bezudrzbove baterie (ktore z duse neznasam lebo je to totalna kravina) zaciatok smrti. Navyse, vysoke napatie sposobuje aj vypadavanie materialu z dosiek ktory sa nasledne usadza naspodu baterky az pri nejakej "vrstve" zacne sposobovat skrat clanku. Preto mas v aute regler respektive nejaku formu napatoveho obmedzenia - ak ti vybuchne / prerazi diodovy mostik v alternatore, kludne na baterii uvidis aj 20V a ked zastavis po kratkej jazde cez mesto, budes ju dokonca ja pocut.
Fakt, pocut. Bude totiz sycat.
Kazda seriozna autonabijacka je obmedzena na 14.8V, mnohe dokonca na 14.4V. A je tam dobry dovod.
>> Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už
>> bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.
v ziadnom pripade nie. Pri voltazi nad 14.4V zacina akakolvek autobateria plynovat, straca sa z nej "kvapalina" a to je specialne pre bezudrzbove baterie (ktore z duse neznasam lebo je to totalna kravina) zaciatok smrti. Navyse, vysoke napatie sposobuje aj vypadavanie materialu z dosiek ktory sa nasledne usadza naspodu baterky az pri nejakej "vrstve" zacne sposobovat skrat clanku. Preto mas v aute regler respektive nejaku formu napatoveho obmedzenia - ak ti vybuchne / prerazi diodovy mostik v alternatore, kludne na baterii uvidis aj 20V a ked zastavis po kratkej jazde cez mesto, budes ju dokonca ja pocut.
Fakt, pocut. Bude totiz sycat.
Kazda seriozna autonabijacka je obmedzena na 14.8V, mnohe dokonca na 14.4V. A je tam dobry dovod.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Co ma vsak dorazilo, tak solarna strecha dokaze predlzit dojazd az o 1000!!! km.
treba vediet ako znel originalny anglicky text a co z toho vyslo ako preklad. Marketingova sprava povedala ze solárny rúúf dokaze predlzit dojazd up to 1000km EACH YEAR za idealnych podmienok.
Tomuto som ochotny matematicky verit, akokolvek cudne to znie v spojitosti s mojou osobou a WW tragacmi. Nech ta strecha ma panel o velkosti 1.5m2 (meter a pol krat meter je realne, nejaka pevnostna struktura atd), proste nech je drtiva cast strechy solar. Takze to mame zhruba tento panel : http://www.i4wifi.cz/Solarni-panely-1/S ... UFREE.html
1.6m x 1.0m, dava 250W peak, nech to generuje par hodin denne, v lete viac, v zime tragicky ucinne, Kia Soul elektricka potrebuje myslim 15kWh na 100km (nejako takto si to pamatam, nechce sa mi to hladat). Cize ak ma WW vyfajcit 1000km za rok, potrebuje vygenerovat niekde okolo 150kWh. Mozno 120, neverim, mozno 190 lebo vacsie auto, pneumatiky, vaha, cert to ber proste bavime sa radovo 150kWh. Mame panel ktory uderi v idealnych podmienkach 250W, takze realny average 130W pretoze uhol dopadu slnecnych lucov cez den a efektivita z toho vyplyvajuca, na jar a na jesen semtam zamracene, potrebujeme 150.000 W za rok.
150000 / 130 = 1153 hodin / 365 dni = 3 hodiny denne NAPLNO. Average cize priemer. Ak cely rok parkujes auto vonku a slnko ukrutne svieti cez leto, mozes s odretymi, VELMI VELMI ODRETYMI usami spravit ten 3 hodiny "PLNY VYKON priemer" denne. Kazdy den. Na garaz zabudni ako je rok dlhy.
Ano, viem si predstavit ze takato solarna strecha, s bateriami, hybridnym ohonom pardon pohonom daruje majitelovi v nasich zemepisnych sirkach prinesie AZ DO 1.000km rocne ZADARMO. Mozno 620, mozno 940, proste je to AZ DO. Suhlasim.
Nechcem diskutovat o tom ako rozpalene auto bude po celodennom stani na slnku a kolko energie minies zapnutim klimatizacie, nastavenim na minimum a vypeckovanim naplno takze sice dostanes 1000km zadarmo z elektriky, no nevadi ze spotrebu paliva si zvysis klimou o 0.75l/100km
Mna z toho vencek neboli, vy si robte co chcete Dalsia ekologicka nerealna pitchovina z Bruselu. Ano, isteze, 1.9l/100km na autovlaku do Michaloviec akurat tak.
PS: ze solar. Nasa budova v Bratislave spotrebovala 62 MW energie na 6000m2 v auguste. Z toho sme vygenerovali 7 MW solarmi. Aby si niekto nemyslel ze vsetko viem, ale proste su oblasti ku ktorym sa dokazem vyjadrit.
treba vediet ako znel originalny anglicky text a co z toho vyslo ako preklad. Marketingova sprava povedala ze solárny rúúf dokaze predlzit dojazd up to 1000km EACH YEAR za idealnych podmienok.
Tomuto som ochotny matematicky verit, akokolvek cudne to znie v spojitosti s mojou osobou a WW tragacmi. Nech ta strecha ma panel o velkosti 1.5m2 (meter a pol krat meter je realne, nejaka pevnostna struktura atd), proste nech je drtiva cast strechy solar. Takze to mame zhruba tento panel : http://www.i4wifi.cz/Solarni-panely-1/S ... UFREE.html
1.6m x 1.0m, dava 250W peak, nech to generuje par hodin denne, v lete viac, v zime tragicky ucinne, Kia Soul elektricka potrebuje myslim 15kWh na 100km (nejako takto si to pamatam, nechce sa mi to hladat). Cize ak ma WW vyfajcit 1000km za rok, potrebuje vygenerovat niekde okolo 150kWh. Mozno 120, neverim, mozno 190 lebo vacsie auto, pneumatiky, vaha, cert to ber proste bavime sa radovo 150kWh. Mame panel ktory uderi v idealnych podmienkach 250W, takze realny average 130W pretoze uhol dopadu slnecnych lucov cez den a efektivita z toho vyplyvajuca, na jar a na jesen semtam zamracene, potrebujeme 150.000 W za rok.
150000 / 130 = 1153 hodin / 365 dni = 3 hodiny denne NAPLNO. Average cize priemer. Ak cely rok parkujes auto vonku a slnko ukrutne svieti cez leto, mozes s odretymi, VELMI VELMI ODRETYMI usami spravit ten 3 hodiny "PLNY VYKON priemer" denne. Kazdy den. Na garaz zabudni ako je rok dlhy.
Ano, viem si predstavit ze takato solarna strecha, s bateriami, hybridnym ohonom pardon pohonom daruje majitelovi v nasich zemepisnych sirkach prinesie AZ DO 1.000km rocne ZADARMO. Mozno 620, mozno 940, proste je to AZ DO. Suhlasim.
Nechcem diskutovat o tom ako rozpalene auto bude po celodennom stani na slnku a kolko energie minies zapnutim klimatizacie, nastavenim na minimum a vypeckovanim naplno takze sice dostanes 1000km zadarmo z elektriky, no nevadi ze spotrebu paliva si zvysis klimou o 0.75l/100km
Mna z toho vencek neboli, vy si robte co chcete Dalsia ekologicka nerealna pitchovina z Bruselu. Ano, isteze, 1.9l/100km na autovlaku do Michaloviec akurat tak.
PS: ze solar. Nasa budova v Bratislave spotrebovala 62 MW energie na 6000m2 v auguste. Z toho sme vygenerovali 7 MW solarmi. Aby si niekto nemyslel ze vsetko viem, ale proste su oblasti ku ktorym sa dokazem vyjadrit.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
1000km za rok, tomu sa ešte dá veriť, obzvlášť keď tam je uslovie "až do"... To by som nevidel až tak nereálne. Ta spotreba, to už je iná kategória
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
do 1000km rocne? stym sa idu chvalit? to je kurna aka uspora, za tie usporene prachy zrejme pojdem na hawaj
cista sracka - marketing
cista sracka - marketing
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
A v nasom zemepisnom pasme to je az 500/rok. Priplatok za tu strechu urcite nebude 200 €, ani 500 €, ale tipujem tak radovo viac. Pokial ceny za palivo nestupnu v najblizsich rokoch 100 nasobne, tak sa to stale nejako neoplati.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Jednak bude zalezat od ceny a potom co bude stat udrzba. Ale 1000km mam ja spravenych tak do 80e
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
To musí byť každému jasné že sa to neoplatí, ešte je aj podstatné ale či to napríklad nenapaja aj rádio atď za jazdy, čo môže aspoň trochu zase spotrebu znížiť. Keby aj, stále pochybujem ze by sa to oplatilo. Ale pre niekoho kto má rád moderné eko technológie, prečo nie, lepšie takto znižovať spotrebu ako pcaht do áut poddimenzované motory...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
jediny prinos by to bol vtedy, keby to napajalo elektricke zariadenia za jazdy ... a nestalo to miliony ........ ako uz bolo povedane .... ale chapte to .. mate spotrebu 1,9L/100km proste to sa oplati ... 3x menej ako standartne slovenske auto ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
Ak si bol schopny napisat toto, tak cely tvoj prispevok o nabijani je bezpredmetny.stanomx napísal: Vlasnte kľudne môže byť na nabíjačke po celý čas aj 20V s tým že keď ju nabíjam od nuly tak tam pôjde 2A**, keď už bude mať 90% tak tam pôjde 0,6A** a keď už bude nabitá tak udržovacie napätie síce bude vysokých 20V ale prúd len 0,08A**.
Ak na 12V baterii dosiahnes 20V pri prude 0.08A tak ta bateria je uz davno v pecku.
nuze, len vyskusaj nadstavit 20V a pripoj k nej 12V bateriu ze co sa stane (radsej to neskusaj)
mozno si to pleties s napatim na prazdno (20v) a obmedzenim prudu na 0.08A .. to by slo, s tym ze ti klesne napatie na cca 13.6V (zalezi od stupna nabitia baterie a jej kondicie).
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
a hlavne od TVRDOSTI ZDROJA. Ked budes mat STABILIZOVANY zdroj co nevazi 20 gramov z Ciny, ale skutocnu vec aka sa robila za cias nasich otcov a dedov tak pod 19.98V nepadnes aj ked na to pripojis megaohm odporu.
Dalej, kolko spotreby chces usetrit napajanim radia za jazdy ? 40W ?
Moj vehykel s postavou chodiacej chladnicky zozerie pat a pol litra paliva za celu hodinu, ked ide rychlostou tesne pod 110km/h. Co si myslis, kolko usetris napajanim radia ? Alebo napajanim svetiel ? Tipujem ze na kolesach musim mat napakovanych teda naprevodovanych okolo 29kW aby som sa udrzal na tej rychlosti. Mozno 35kW. To je 35.000 wattov. Za hodinu zozeru 5.5 litra.
Tak si prepocitaj kolko 0.0000 usetris pri 40Wattovom radiu. Nech aj 80Wattovom.
Takze tak.
Dalej, kolko spotreby chces usetrit napajanim radia za jazdy ? 40W ?
Moj vehykel s postavou chodiacej chladnicky zozerie pat a pol litra paliva za celu hodinu, ked ide rychlostou tesne pod 110km/h. Co si myslis, kolko usetris napajanim radia ? Alebo napajanim svetiel ? Tipujem ze na kolesach musim mat napakovanych teda naprevodovanych okolo 29kW aby som sa udrzal na tej rychlosti. Mozno 35kW. To je 35.000 wattov. Za hodinu zozeru 5.5 litra.
Tak si prepocitaj kolko 0.0000 usetris pri 40Wattovom radiu. Nech aj 80Wattovom.
Takze tak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.