Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
nn , ono to bolo kretensky napisane domna ... vobec to neuznavam .. v zivote by som nic take nekupil .... ale proste ked uz tam chcu srat ten panel aby to bolo eko bio uber super neviem ake tak nech s tym napajaju zariadenia ... nehovoriac ze to radio vacsinou casu nepresiahne spotrebu 10w ... ale chapes, blower, svetla .. take srandy ... ja mam spotrebu 10L/100km takze musim pozerat kazdy watt, lebo nemam na palivo a zivot ... musim kupit novy tiguan co zere 2L .. to uzivim ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
ved ano, to netvrdim ze nie.. len vravim ze pri 12V baterke je nerealne dosiahnut 20V pri 0.08A v pripade ze bateria je goodmp3turbo napísal:a hlavne od TVRDOSTI ZDROJA. Ked budes mat STABILIZOVANY zdroj co nevazi 20 gramov z Ciny, ale skutocnu vec aka sa robila za cias nasich otcov a dedov tak pod 19.98V nepadnes aj ked na to pripojis megaohm odporu..
a tym megaohmom si myslel urcite megavelky(fyzicky) miliohm, vsakze
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Sorry ja wv politiku nepochopim. Je to len klamanie a zavadzanie zakaznika, ale ked im to zerushajek napísal:jediny prinos by to bol vtedy, keby to napajalo elektricke zariadenia za jazdy ... a nestalo to miliony ........ ako uz bolo povedane .... ale chapte to .. mate spotrebu 1,9L/100km proste to sa oplati ... 3x menej ako standartne slovenske auto ....
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
dosral som to ako to je napisane je to ironicke a vysmievam sa im ..... je to hovno ... cele vw je hovno ... a smejm sa na to co robia ... a dalej budem prikladat brikety do nadrze
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Ale veď do frasa píšem že prúd je obmedzený - nabíjačkou. Ešte raz obmedzíš prúd a nie napätie. Nie že má batéria vnútorný odpor 250Ohm.
_____
To ktomu že ak má niekto zdroj na ktorom si vie obmedziť prúd, tak nemusí siahať po autonabíjačke... samozrejme že autonabíjačka nemá dôvod do batérie púšťať 20V, jeto zbytočný prepych resp. zhoršená efektivita. Ale to či bude dávať nabíjačka 14,8V 1A alebo 20V a 0,08A je dosť rozdiel pre baterku. Samozrejme že v aute je regler na 14,4, a keď má alternátor 120A tak pri 20V by do nej najebal tolko, že by vybuchla, lenže ak prúd obmedzíš na úroveň ktorá je vhodná (20V / 0,08A) tak sa jej nič nestane, bude sa udržiavať tak isto ako pri 13,8V napr. Tvrdom zdroji (ktorý vydrží aj 0,00000001ohm bez padnutia napätia...)
_____
To ktomu že ak má niekto zdroj na ktorom si vie obmedziť prúd, tak nemusí siahať po autonabíjačke... samozrejme že autonabíjačka nemá dôvod do batérie púšťať 20V, jeto zbytočný prepych resp. zhoršená efektivita. Ale to či bude dávať nabíjačka 14,8V 1A alebo 20V a 0,08A je dosť rozdiel pre baterku. Samozrejme že v aute je regler na 14,4, a keď má alternátor 120A tak pri 20V by do nej najebal tolko, že by vybuchla, lenže ak prúd obmedzíš na úroveň ktorá je vhodná (20V / 0,08A) tak sa jej nič nestane, bude sa udržiavať tak isto ako pri 13,8V napr. Tvrdom zdroji (ktorý vydrží aj 0,00000001ohm bez padnutia napätia...)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
nie, Stano, cele zle.
Jedna vec je obmedzit prud teda ampere. 50Ampermi bateriu nabijat nemozeme, to by sa rozsvietila od radosti. Cim mensim prudom a cim dlhsie sa bateria nabija, tym je to pre nu setrnejsie a tym dosahuje vacsiu zivotnost. V kontraste s tymto su kratke cesty, odhnite ukostrenia, zle alternatory/diodove mostiky a podobne v dosledku coho sa bateria nedobija poriadne tak ako by sa mala, takze opacny problem.
Druha vec je voltaz a jej obmedzenie. NEMOZES do baterie pustat 15.5V a toboz uz vobec nie 20V, pretoze by ti zacala bublinkovat, stracala by "vodu", odhalila by svoje dosky cim by zacala korozia a spanombohomposlednyzhasnite. Samozrejme ze ked nabijas bateriu 16V/2A tak je to jemnejsie ako 16V/10A, ale proste furt je to blbost.
Obmedzit napatie je EXTREMNE DOLEZITE. Pokial je voltaz baterie vacsia ako napatie ktore ti lezie zo zdroja, "fotony" teda elektrony neprudia a nabijanie sa jednoducho nekona.
PS poznamka : aj ked pripojis tvrdy zdroj 14.4V/20A (MAX), neznamena to ze bateria bude furt cucat 20A. Bateria si "potiahne" len tolko kolko jej dovoli konstrukcia, jej vnutorny odpor. Aj keby bateria prakticky bola schopna chytat 20A pecky, rozhodne to nedoporucam - existuje nieco co sa vola C10, teda desatinovy prud v porovnani s kapacitou. 62Ah bateriu by si nemal nabijat vacsim prudom ako 6.2A kvoli zivotnosti bez ohladu na voltaz. To znamena ze by si mal chciet obmedzit nabijaci prud. Ja osobne 88Ah/100Ah baterie veselo steklim tromi ampermi, teda C30. Strasne sa im to lubi. Nasledne, cim je bateria viac nabita tym mensi prud je ochotna absorbovat, a presne na tomto zaklade funguju nabijacky s rozlicnymi nabijacimi charakteristikami. CTEK proste citi ze bateria berie mensi prud, narasta jej vnutorny odpor = blizi sa k bodu uplneho nabitia kde dalsie ladovanie znamena akurat uplne zbytocnu zataz pre nu a skracovanie zivotnosti.
Jedna vec je obmedzit prud teda ampere. 50Ampermi bateriu nabijat nemozeme, to by sa rozsvietila od radosti. Cim mensim prudom a cim dlhsie sa bateria nabija, tym je to pre nu setrnejsie a tym dosahuje vacsiu zivotnost. V kontraste s tymto su kratke cesty, odhnite ukostrenia, zle alternatory/diodove mostiky a podobne v dosledku coho sa bateria nedobija poriadne tak ako by sa mala, takze opacny problem.
Druha vec je voltaz a jej obmedzenie. NEMOZES do baterie pustat 15.5V a toboz uz vobec nie 20V, pretoze by ti zacala bublinkovat, stracala by "vodu", odhalila by svoje dosky cim by zacala korozia a spanombohomposlednyzhasnite. Samozrejme ze ked nabijas bateriu 16V/2A tak je to jemnejsie ako 16V/10A, ale proste furt je to blbost.
Obmedzit napatie je EXTREMNE DOLEZITE. Pokial je voltaz baterie vacsia ako napatie ktore ti lezie zo zdroja, "fotony" teda elektrony neprudia a nabijanie sa jednoducho nekona.
PS poznamka : aj ked pripojis tvrdy zdroj 14.4V/20A (MAX), neznamena to ze bateria bude furt cucat 20A. Bateria si "potiahne" len tolko kolko jej dovoli konstrukcia, jej vnutorny odpor. Aj keby bateria prakticky bola schopna chytat 20A pecky, rozhodne to nedoporucam - existuje nieco co sa vola C10, teda desatinovy prud v porovnani s kapacitou. 62Ah bateriu by si nemal nabijat vacsim prudom ako 6.2A kvoli zivotnosti bez ohladu na voltaz. To znamena ze by si mal chciet obmedzit nabijaci prud. Ja osobne 88Ah/100Ah baterie veselo steklim tromi ampermi, teda C30. Strasne sa im to lubi. Nasledne, cim je bateria viac nabita tym mensi prud je ochotna absorbovat, a presne na tomto zaklade funguju nabijacky s rozlicnymi nabijacimi charakteristikami. CTEK proste citi ze bateria berie mensi prud, narasta jej vnutorny odpor = blizi sa k bodu uplneho nabitia kde dalsie ladovanie znamena akurat uplne zbytocnu zataz pre nu a skracovanie zivotnosti.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
ok, takze ti je jasne ze ked mas 20v a obmedzenie na 0.08A tak na baterke nebude 20V ale jej aktualne napetie?
mozno si len chcel napisat, ze ak clovek nema autonabijacku (ktora ma limitne napatie cca 16V - bezna trafonabijacka) ale ma hocaky regulovatenly zdroj nad 15V s limitovanim prudu, tak ho moze pouzit ako nabijacku ale treba sledovat napatie na baterii aby sa neprebila nad 14.4V pri nabijani
Ak ma clovek "normalne moderne" auto (hocico od rv 1995, premiovky aj skor) tak najlepsie nabijanie je priamo v aute.. ak ma vsetko v poriadku, tak plny nabijaci prud dava alternator uz pri volnobeznych otackach.
jasne ze nie, ved autonabijacka robi presne toto iste!stanomx napísal:To ktomu že ak má niekto zdroj na ktorom si vie obmedziť prúd, tak nemusí siahať po autonabíjačke...
viem ako to cele myslis, ale zle to vysvetlujes.. ked si toto precitam ako laik neznaly elektriky, tak mu to pride tak, ze na baterke sice bude mat 20V ale len 0.08A nabijaci prud.. takto to stale podavas...stanomx napísal:samozrejme že autonabíjačka nemá dôvod do batérie púšťať 20V, jeto zbytočný prepych resp. zhoršená efektivita. Ale to či bude dávať nabíjačka 14,8V 1A alebo 20V a 0,08A je dosť rozdiel pre baterku.
uz racej nepis nic o 20V, len tym pleties ..stanomx napísal: lenže ak prúd obmedzíš na úroveň ktorá je vhodná (20V / 0,08A) tak sa jej nič nestane, bude sa udržiavať tak isto ako pri 13,8V napr. Tvrdom zdroji (ktorý vydrží aj 0,00000001ohm bez padnutia napätia...)
mozno si len chcel napisat, ze ak clovek nema autonabijacku (ktora ma limitne napatie cca 16V - bezna trafonabijacka) ale ma hocaky regulovatenly zdroj nad 15V s limitovanim prudu, tak ho moze pouzit ako nabijacku ale treba sledovat napatie na baterii aby sa neprebila nad 14.4V pri nabijani
Ak ma clovek "normalne moderne" auto (hocico od rv 1995, premiovky aj skor) tak najlepsie nabijanie je priamo v aute.. ak ma vsetko v poriadku, tak plny nabijaci prud dava alternator uz pri volnobeznych otackach.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
co som napisal ? Ze narasta jej vnutorny odpor ? Inak vsetko ostatne dobre, len toto naschval necham bez editovania.
20V nema pri autobaterii co robit ani na galaxiu daleko. Koniec debaty. Ani 16V tam nema co robit, koniec debaty znovu.
20V nema pri autobaterii co robit ani na galaxiu daleko. Koniec debaty. Ani 16V tam nema co robit, koniec debaty znovu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
turbo, baterii je jedno ci mas nadstavene 14.4V alebo 185022154V .. pokial to obmedzis na normalny nabijaci prud a stopnes nabijanie pri 14.4V, tak sa nic nestane
horsie je ak si neustrazis napatie..
najlepsie je ak ma nabijacka obmedzenie na 14.2V a tym sa bateria pekne pomaly dobije az po tuto hodnotu.. cize pri 13V este stale do nej pojde nabijaci prud a zhruba od 13.7V bude klesat az po 14.2V kde bude uz minimun - udrziavajuci prud
horsie je ak si neustrazis napatie..
najlepsie je ak ma nabijacka obmedzenie na 14.2V a tym sa bateria pekne pomaly dobije az po tuto hodnotu.. cize pri 13V este stale do nej pojde nabijaci prud a zhruba od 13.7V bude klesat az po 14.2V kde bude uz minimun - udrziavajuci prud
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
vyskusaj si raz zapojit 24V nabijacku pre nakladne vozy na 12V bateriu z osobneho auta. Samozrejme taku co bude mat obmedzeny prud, zober nieco velmi slabe v nakladakovom svete teda povedzme 6A alebo 8A.
Nechcem od teba 240V do baterie, len uplne obycajnu 24ku.
Nechcem od teba 240V do baterie, len uplne obycajnu 24ku.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
daj mi 80Ah+ bateriu aj tu nabijacku a nemam problem.. ak to bude bezna trafonabijacka ktora bude fakt obmedzena na 6-8A .. .. pri 14V na baterii ju odpojim a ak to nabijacka rozdycha tak je vsetko ok
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
shajek napísal: dosral som to ako to je napisane je to ironicke a vysmievam sa im ..... je to hovno ... cele vw je hovno ... a smejm sa na to co robia ... a dalej budem prikladat brikety do nadrze
mne to bolo jasne ze to myslis ironicky, hadam by si sa za tych par tyzdnov co si bol naposledy tu, nezmenil nazor
tak WV je to veeeelmi luto a prezident WV nariadil interne presetrenie, **** sa tvari akoby o nicom nevedel ci co OMG
http://www.aktuality.sk/clanok/304525/v ... 0-percent/
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
ludom je uplne ukradnute ake to ma emisie.. im ide o spotrebu vykon a poruchovost..
takze predajnost tychto akozeaut neklesne.. dufam, ze vsetky tie affectnute auta recallnu a zrusia ten soft.. potom som zvedavy kolko z nich prejde cez tu STK..
takze predajnost tychto akozeaut neklesne.. dufam, ze vsetky tie affectnute auta recallnu a zrusia ten soft.. potom som zvedavy kolko z nich prejde cez tu STK..
Spoiler: ukázať
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
hmmmm, mat teraz volne €, spekulativne nakupim tie poklesnute akcie vw
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
jasne ze je to bull shit a predaje neklesnu koli nerealnym emiiam. iked najdu sa aj ludia ktorym na tom zalezi, teda aspon sa tak tvaria. Tu ide o princip. Nieco tvrdili a je to opak
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)