Jazdenka 8000€

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa mp3turbo »

trojkove Laguny su absolutne nedocenene auta - a nielen u nas. Zabudnime na rozpravky o francuzskej elektrike, to sa tykalo 95% pripadov Pežot607 a taketo masiny, ktore mali DRUHU bateriu v kufri a nejak prekvapivo ona skapinala po 8-9 rokoch zivota, s napatim snad aj sedem voltov sa snazila nieco robit atd.

Najcastejsie odtial pochadzaju zname pribehy. Tieto veci uz boli zname ked sa masivne spustili dvojbaterkove Tuaregy, MLka, R, GL, W211 a podobne masinky, takze tam uz chlapci servisaci neboli nachytani na jahodach s gaťmi dole. Tam sa to uz riesilo okamzite, a preto neprichadzaju skázky z tej strany.

Ano, vymena DPF na Hjundaji bude stvorciferna suma - to uz dnes zrejme na kazdom aute v autorizaku - a este budes rad ak bude zacinat jednotkou.

Nie, diagnostikou NEPOZRES REALNY stav dpf, skutocne zanesenie atd, to su vsetko VYPOCITANE / ODHADNUTE udaje podla kilometroveho priebehu, podla stavu regeneracii (tlaky pred / po regene) atd. NIKDY sa nesmies spoliehat na diagnostiku pri posudzovani DPF. Neexistuje nic, okrem fyzickeho vybrania, rozrezania na VIACERYCH MIESTACH a fyzickeho posudenia - len mi nieco nasepkava, ze takuto proceduru "asi" nebudes schopny absolvovat pred kupou masiny.

Plati pre kazde DPF, FAP atd. KEBY totizto regeneracie a vsetky tie vypocty boli objektivne, nikdy by nemohlo dojst k zapchatiu DPF a/alebo jeho kompletnemu kolapsu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa werwest »

Jak uz bolo povedane, stav dpf skontrolujes diagnostikou, a vies na com si. Takze nejakeho bububu budes menit dpf sa nemusis bat.
Btw. taka octavia je lepsie auto ako i30/ceed. Porovnavali sme to side by side s ocom. Je to lepsie odhlucnene a lepsie premyslene. Napr co vidis ten tunel jak je prevodovka, tak je z tvrdeho plastu, presne tam kde by si si oprel koleno. Taka ceedka vo vybave co ma “luxusnu” akoby kozou potiahnutu makku palubku tak akurat 2cm nad kolenom je predelena a kolenom tlacis do tvrdeho. Skodovka ju ma potiahnutu az dole ze koleno je pekne oprete o makke aj v najsocialnejsej vybave. A vela podobnych nedomyslenych veci, korejske auta ma dost rozculuju.
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5520
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa SKiLEX »

mp3turbo napísal: Ut 29. Aug, 2023, 13:34 Plati pre kazde DPF, FAP atd. KEBY totizto regeneracie a vsetky tie vypocty boli objektivne, nikdy by nemohlo dojst k zapchatiu DPF a/alebo jeho kompletnemu kolapsu.
Mam pocit ze nerozumies uplne ako to funguje. Resp. tato veta ma v tom uistila. Vpodstate tam mas 2 hodnoty. Sadze(Soot Mass) a popol(v diag vacsinou uvadzany ako oil ash). Sadze sa vypaluju pri regenracii filtra. Zacne regeneracia , a pozeras ako gramy v diagnostike klesaju. Ked to prerusis tak na zaklade toho kolko ich ostalo ich vypali pri nasledujucom starte alebo aj neskor. Ked budes jazdit dostatocne kratke trasy na to aby sa nestihli vypalit nikdy, zasvieti ti kontrolka aby si to siel vypalit na dialnicu. Sadze ale neobmedzuju zivotnost filtra(ak teda nenajazdis 1500km vkuse 5km trasami a nebudes pri tom mesiac ignorovat nudzovy rezim...)

Potom mas popol. Ten sa nevypaluje. Ak sa raz do filtra dostane, ostane tam navzdy. Pomerne linearne sa v priebehu zivota auta hromadi vo filtri, a ked dosiahne urcenu hodnotu(trebars 60-70g, zalezi od auta) tak filter musi von. Cize ak vies ze hranicna hodnota pre popol je 70g, a auto ma pri 200k km vo filtri 25g tak vies ze si zavodou. (Ak ti trebars neklakne turbo a nenatrepe tam tych dalsich 45g za 5k km)
Používateľov profilový obrázok
kllr007
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5392
Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa kllr007 »

To tu tak čítam tak zlata Mazda 🤣
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1828
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa Ivko »

Akákolvek nedokonalosť v spalovaní paliva zanáša DPF a častejšie spúšťa regeneráciu, preto kúpa moderného diesla čo mal 200tkm je vždy velké riziko, lebo to v drvivej väčšine nie je iba problém DPF ale viacero problémov čo sú kludne len v počiatku.
Vstrekovač sa nepokazí z minuty na minutu, ale je tam postupné opotrebenie a tri môžu byť stále OK a ten jeden spôsobuje to že regenerácia neprebieha každých 500km, ale každých 250km a ono sa to bude len zhoršovať.
Ak to človek nechá tak (on o tom vadnom vstreku ani nevie) tak potom ten vstrek čo kvapká kludne poškodí piest...
Preto hovorím že vymeniť samotné DPF v 95% nevyrieši problém, lebo sú tam súbežne dalšie problémy aj napriek tomu že majitel má pocit že všetko funguje.
Akonáhle je krátky interval regenerácie napriek tomu že človek jazdí dlhšie trasy tak to znamená problém a nie je to problém DPF, na ten DPF sa ten problém len prenáša
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa mp3turbo »

isteze.

Skilexu, chlape, a tie sadze dpfka ma diagnostika odvazene presne, hej ? Normalne je tam vaha atd, ano ?
ALEBO SI ICH VYPOCITAVA ako ja hovorim ?

Ja velmi dobre viem ake hodnoty sa nachadzaju okolo tohoto DPFka, preboha to zase nie je ziadne tajomstvo a tato vec je tu s nami uz skoro dve dekady. Stretnes filter ktory je zabetonovany a diagnostika ti povie ze nema ani tretinu zivotnosti za sebou.

NEDA SA TO takto robit. Ver mi. Nehovoriac o tom, ze nie je znacka ako znacka, inak to riesi Skoda, inak Volvo, inak Chrysler, inak Subaru.
Dobre vravis soot a ash, ale ja ti vravim ze diagnostika NIE JE vsemocna a NEVIE KVALIFIKOVANE riesit DPF. Vobec sa nebavime o situacii ze nejaky hajzel pred predajom auta spravil vymazanie niektorych udajov, akoze vymenil DPF takze ty dojdes a najdes krasne cisla... ktore vobec nezodpovedaju realite.

Nech sa paci, vo videu vidno aj KONKRETNY VZOREC AKO DIAGNOSTIKA ===VYPOCITAVA=== HODNOTY DPFKA :
https://www.youtube.com/watch?v=u3WOGPx7rWQ

takze ano, ubezpecil si ma, ze TY nerozumies tymto veciam. Pohoda, ucime sa cely zivot, netrap sa.
Nebude problem vysvetlit, ako sa tam ocitla hodnota 130g ze nie ? Take cislo je pripustne podla teba kedze si napisal 70 gramov ?




>> Vstrekovač sa nepokazí z minuty na minutu,

tiez absolutne nespravne.

Majitelia 2.0tdi by vedeli rozpravat - z desatiny sekundy na desatinu sekundy im absolutne nahodne prerazilo izolaciu, vstrekovac ide do skratu, motor na tri valce, dovidenia. Kludne aj pri 25.000km od novoty. NEPLATI ze vstrekovac sa nepokazi z minuty na minutu.

Ano, vstrekovac sa pokazi zo sekundy na sekundu. Netreba mu minuty.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1828
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa Ivko »

Tak ale taký vstrekovač nevstrekuje, problém je ak zle rozprašuje vtedy dochádza k zanášaniu DPF a ak to je dlhodobý problém môže sa poškodiť piest.
Opotrebenie nie je väčšinou len na jednom, ale na viacerých, no a potom to nie je len výmena DPF, ale aj repas vstrekovačov a to už sumy lietajú celkom v inej dimenzii...
Každý kto si kupuje diesel by mal vedieť že to nie je iba o tom že jazdím za 5,5l nafty. Potom človek zasa zistí že to nejak vibruje a že treba vymeniť dvojhmotový zotrvák čo je další častý problém kachiel a zasa 1000€ v p<>i, lebo sa mení hned aj komplet spojka a už je došetrené
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1633
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa d3Xter »

dobre, este tak 4krat to napis inymi slovami, ze svata trojka je nahovno
clovek kupuje auto s tym, ze su to nevratne investicie, ked neni na banany nekupuje sa opica, ak sa na to clovek vecne bude pozeraz, ze sa niekedy nieco moze pokazit nikdy nic nekupi...
nemam pocit, ze auta ine ako diesel nemaju napravu, kasnu, spojku, podvozok ci riadenie co sa moze pokazit, dokonca aj na tych benzinoch bezne odchadzaju cievky a skus ist potom na tri valce
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa mp3turbo »

moze sa, zvlast tie priamovstrekove oturbene benzinove uz nie su to co byvali hladke jednoduche primitivne atmosfery... ale furt nemaju dvojhmotu na spojke, furt tie benzinove vstreky vydrzia mrte viac nez dieslove, furt nemaju DPFka co sa zapchavaju (tie benzinove "dpf"ka sa daleko lepsie vypaluju, daleko castejsie, daleko rychlejsie, proste s tym problem nebude, mam vodojem ze vo vyfuku ma benzin vyssie teploty nez nafta), furt nemaju vyhrievane chladene EGR ventily a kvanta dieslovych zhovadilosti.

Furt su benzinove motory daleko lahsie nez dieslove takze napravy tolko netrpia atd.

Ja sa prihovaram za trojkovu Lagunu, benzinovu a pri troche opatrnosti aj dieslovu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1977
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa Miso122 »

mp3turbo napísal: Ut 29. Aug, 2023, 16:43hladke jednoduche primitivne atmosfery... ale furt nemaju dvojhmotu na spojke
moja jednoducha primitivna atmosfera z 2006 ma dvojhmotu
ITX >>> ATX
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa lopo1 »

Kllr zas pusem stranu dozadu som ti hodil I30 s 1.4 turbo benzin sice nie kombik ale za mna osobne je to vhodnejsi motor do tejto triedy malo nabehane menej km ako ten kom ik co si sem dal... Na tvoje pouzitie ideal musel by som pohladat ale tusim henten este nemal GPF (DPF pre benziny) ja mam 2019 a ten uz GPF ma ale ani o nom netusim len ja beham hodne
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa mp3turbo »

s GPF nebudu problemy - tak ako diesle mali fyzikalne problemy z principu, tak benziny proste nebudu mat. K vylevu hore treba pridat to, ze pri spalovani dieslu vznikaju sadze, co sa pri spalovani benzinu nedeje v takej miere cize fyzicky sa benzinove GPF budu proste zanasat mnohonasobne menej.


>> moja jednoducha primitivna atmosfera z 2006 ma dvojhmotu

si si chcel vybrat poriadne Subaru, ne hentaku nákupnú káričku ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa lopo1 »

mp3 aj s GPF su problemy na forach su ludia ktorym GPF svieti uz pri 8500km len ty ludia nevysli vonku z mesta a dusia to na nizkych otackach za dalsie vzhladom na tie veci co si popisal su GPFka mensie ako DPF
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 711
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa michalesku »

mp3turbo napísal: Ut 29. Aug, 2023, 13:34 Zabudnime na rozpravky o francuzskej elektrike...
Rozpravky o francuzskej elektrike su a budu aktualne vzdy.. Niektore problemy vyriesili, niektore pridali.. Komu v normalnom svete by napadlo, ze ked nefunguje nastavenie vysky svetiel, treba skontrolovat ziarovku v popolniku? Alebo ze dlhodobe prehrievanie motora a nefunkcna sahara je vadny senzor mnozstva tankovaneho paliva (a na to naviazany dalsi sialeny retazec)? To druhe nevedeli vyriesit tri alebo styri autorizaky..

Kazdopadne, je tu viac jednostrannych fanatickych nazorov ako na stretnuti ISIS a priaznivcov Astara Serana.. Nekupuj to, lebo do toho vrazis tisice a aj tak Ti to podpali dom a zavrazdi maciatka v celej okresnej dedine..
No nie, ak nie si stastny vyherca, tych aut jazdi bez problemov dost, najlepsie je nebrat do uvahy hned, "co sa preboha moze stat".. Moze mi na auto padnut meteorit, moze ma zosrotovat kamion, mozu mi ukradnut katalyzator, moze sa... Vsetko sa moze, ide hlavne o sancu, s akou sa to stane..

Je vysoka sanca, ze Mazda bude hrdzaviet? Je.. Je vysoka sanca, ze "lacny" Golf po siltovkarovi bude nahovno? Je..
Potom mas auta, kde su tie sance mensie, ale tiez nie nulove.. Aj tie najnesmrtelnejsie motory sa mozu pokazit a zase plati, ze ak si stastny vyherca, mas jednoducho smolu..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1977
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Jazdenka 8000€

Príspevok od používateľa Miso122 »

mp3turbo napísal: Ut 29. Aug, 2023, 17:37>> moja jednoducha primitivna atmosfera z 2006 ma dvojhmotu
si si chcel vybrat poriadne Subaru, ne hentaku nákupnú káričku ?
Mám nákupnú karicku, akurát s trojlitrom
ITX >>> ATX

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"