Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
sprevodovane nesprevodovane ale nech tu niekto nevytahuje ze toto auto ma pisane 77kW tak je vykonejsie ako 66kW alebo ine 77kW, resp. onanuje na papierovom pomere spotreba/vykon
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: Všeobecná diskusia
krivka spominaneho TSI
ak chce niekto svizne obiehat, treba radit od 3500 a drzat to do 5000 ..
a treba si vsimat tie sede ciary (default)
ak chce niekto svizne obiehat, treba radit od 3500 a drzat to do 5000 ..
a treba si vsimat tie sede ciary (default)
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
takze domienky.
Porovnajme vykonovo porovnatelne teda 1.2 TSI a 2.0i 8V napr. u VW a rovno v Golfe.
http://porovnanie.prehlad-automobilov.s ... 1%5D=21556
teda Golf 3 GTi 2.0 8V vs Golf 7 1.2 TSi
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg vs 1129 kg v prospech G3
Točivý moment 166 Nm 175 Nm v prospech G7 (viacej NM)
Točivý moment 2600 otáčky/min 1550 otáčky/min v prospech G7 (nizsie ot pri danom krutaku)
Výkon 85 kW 77 kW v prospech G3
Výkon 115 koní 105 koní
Výkon 5400 otáčky/min 5000 otáčky/min v prospech G7 ? nizsie polozeny max vykon ?
Maximálna rýchlosť 196 km/h 192 km/h v prospech G3, ale kolkokrat niekto chodi na maximalku ?
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10.4 s 10,2 s v prospech G7 a teda 1,2 TSI
Tak mi teda vysvetlite ako moze mat 11 rokov starsi 2.0i lepsiu performance pri zatazenom aute ako 1.2 TSi, ked ma vsade horsie parametre a je este lahsie ???
Ak porovnavate tak porovnavajte jablka s jablkami a nie s hruskami.
UPOZORNUJEM: ze TSI neobhajujem, zivostnost neriesim, ziaden VAG nemam, som JDM positive, pod 2000 ccm si uz auto asi nekupim (mam 2200ccm),ale fyzika nepusti
Spotreba - kombinovane 8.1 litrů na 100 km 4,8 litrů na 100 km v prospech G7
Porovnajme vykonovo porovnatelne teda 1.2 TSI a 2.0i 8V napr. u VW a rovno v Golfe.
http://porovnanie.prehlad-automobilov.s ... 1%5D=21556
teda Golf 3 GTi 2.0 8V vs Golf 7 1.2 TSi
Pohotovostná hmotnosť 1080 kg vs 1129 kg v prospech G3
Točivý moment 166 Nm 175 Nm v prospech G7 (viacej NM)
Točivý moment 2600 otáčky/min 1550 otáčky/min v prospech G7 (nizsie ot pri danom krutaku)
Výkon 85 kW 77 kW v prospech G3
Výkon 115 koní 105 koní
Výkon 5400 otáčky/min 5000 otáčky/min v prospech G7 ? nizsie polozeny max vykon ?
Maximálna rýchlosť 196 km/h 192 km/h v prospech G3, ale kolkokrat niekto chodi na maximalku ?
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10.4 s 10,2 s v prospech G7 a teda 1,2 TSI
Tak mi teda vysvetlite ako moze mat 11 rokov starsi 2.0i lepsiu performance pri zatazenom aute ako 1.2 TSi, ked ma vsade horsie parametre a je este lahsie ???
Ak porovnavate tak porovnavajte jablka s jablkami a nie s hruskami.
UPOZORNUJEM: ze TSI neobhajujem, zivostnost neriesim, ziaden VAG nemam, som JDM positive, pod 2000 ccm si uz auto asi nekupim (mam 2200ccm),ale fyzika nepusti
Spotreba - kombinovane 8.1 litrů na 100 km 4,8 litrů na 100 km v prospech G7
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
Haloooo, vahy, prevodove pomery, stale prevody? nic? naozaj sa tym chcete zaoberat? Neklepka vam trosku chlapci? Dnesne motory maju niekolko vyvazovakov, co stare nemali (resp ich mali inak konstrukcne robene), vahy zotrvakov, atp, to vsetko urcuje akceleraciu a tah, ci co si myslite, jednohmoty v G3 boli tazsie nez dvojhmoty v 1.2 TSI co ma 3 vyvazovacie hriadele? Nemyslim si, a ano, to su tie situacie ked natankujes, sadnete tam styria, a ono to hovno jede, na brzde graf krasny, ale chyba nam udaj ci to je BHP/WHP/CHP, ked budeme ratat s tym ze to je WHP, tak naozaj staci ze auto bude o 300kg tazsie (lebo bude!), a styria ludia v nom, a fyzika uz zahra svoju rolu.
.
Re: Všeobecná diskusia
niak .. bude to rovnako lenive v oboch pripadochChris napísal:Tak mi teda vysvetlite ako moze mat 11 rokov starsi 2.0i lepsiu performance pri zatazenom aute ako 1.2 TSi, ked ma vsade horsie parametre a je este lahsie ???
btw papierove vykony su pisane na motor.. takze na kolach bude v oboch pripadoch nieco ine.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
ked som pisal o 2l, mal som na mysli 20r stare motory, nie 10r. to su dost nove motory sa da povedat, tak je jasne, ze dvojliter z 2005 bude lepsi ako 1,2tsi z 2015
a po dalsie, kto tu vobec napisal, ze 1,2tsi je nahrada automobilky za 2,0l motor???? sak to je holy nezmysel, nikto kto je zvyknuty na 2liter co ma 10r nepojde do 1,2tsi.. ved to je nebe a dudy. to, ze 1,2tsi z 2015 a 2,0l z 2000 nema az taky velky rozdiel vo vykone je druha vec, ale kto chce dvojliter, tak si ho kupi v 2015 a opat sa vykonnostne posunie o par priecok vyssie v porovnani s 2,0l z 2000roku.
1,2tsi je nahrada 1,4 16v mozno 1,6benzinu, ale nie takeho co ma viac ako 100k...
1,8T polozi aj 1,4TSI...
a po dalsie, kto tu vobec napisal, ze 1,2tsi je nahrada automobilky za 2,0l motor???? sak to je holy nezmysel, nikto kto je zvyknuty na 2liter co ma 10r nepojde do 1,2tsi.. ved to je nebe a dudy. to, ze 1,2tsi z 2015 a 2,0l z 2000 nema az taky velky rozdiel vo vykone je druha vec, ale kto chce dvojliter, tak si ho kupi v 2015 a opat sa vykonnostne posunie o par priecok vyssie v porovnani s 2,0l z 2000roku.
1,2tsi je nahrada 1,4 16v mozno 1,6benzinu, ale nie takeho co ma viac ako 100k...
1,8T polozi aj 1,4TSI...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Golf 3 GTi 2.0 8V vs Golf 7 1.2 TSi
>> Pohotovostná hmotnosť 1080 kg vs 1129 kg v prospech G3
>> Výkon 85 kW 77 kW v prospech G3
>> Výkon 5400 otáčky/min 5000 otáčky/min v prospech G7 ? nizsie polozeny max vykon ?
>> Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10.4 s 10,2 s v prospech G7 a teda 1,2 TSI
stary Golf3 s "velkym" motorom ma mensiu hmotnost, kusok vyssi vykon pri "horsich" teda vyssich otackach, napriek tomu horsie zrychlenie. Okrem toho co Snake povedal, mas tu proste takyto faktor :
a) v realite pri predbiehani na tom pocitovo horsom 1.2tsi netocis motor na 6000rpm, netocis ho ani na najlepsie otacky, nevies kde lezia, nevies kde mas radit aby si ziskal poslednu moznu polsekundu
b) ten stary motor sa ti lepsie vytaca kvoli nepritomnosti srandiciek co dnesne chrchlatka maju (zotrvacniky, vyvazovaky atd), kvoli krajsiemu zvuku (PSYCHOLOGICKY sa lahsie vytaca velkoobjemovy motor kvoli ukrutne krajsiemu zvuku plus podvedomej nezatazenosti na spotrebu - verim tomu ze kazdy majitel 1.2tsi co si ukrutne zela jazdit za 5 a viac sa neda nech robim co robim ten motor bez zmilovania vysrobuje na 5900rpm, proste "sam seba sa nepustis")
su tam aj dalsie faktory, napriklad ked sedis vo voze stylu Honda Accord 2.4i tak nemas taku uctu k rychlosti ako vo Fabii 1.2tsi s pneumatičkami ako z furika, kvoli hluku a veciam hore spomenutym. Vsetci sme uz asi isli 150 v nejakom aute strednej triedy, porovnavajme to s tymi istymi 150 vo Fabii 1.2htp... no neporovnatelne. Odhlucnenie, psychologicke ocakavanie toto pojde jak raketa pripadne ta jedna-dvojka na to nema ako dvojliter AJ KEBY STOPKY UKAZOVALI POL SEKUNDY PLUS MINUS TO ISTE atd.
PS: zrychlenie 0-100km/h hore spominane NEMA ZIADNU VYPOVEDNU HODNOTU O ZRYCHLENI 130 - 155KM/H PRI PREDBIEHANI !!!!
Aj tie MINIATURNE turbiatka NEMOZU tlacit zurive tlaky na 4000rpm+ tak ako tlacia dole pretoze by ich roztrhalo. Darmo ma 1.2tsi VYSSI tocivy moment na 1265,8 otackach ked ty predbiehas na 4200rpm... zrychlenie je dane viete cim... takze tak. Moznoze 1.2tsi ma priebeh tociveho momentu ako ostru konkavnu (konvexnu?) krivku, proste jak stare 1.9tdi PD... na 1800rpm zacina vybuch, 2500rpm super, 3100rpm uz sme zvednuti a na 3500rpm sa uz DLHO nic nedeje. Zober si nejaky stary 6valec BMW, ten ide prakticky linearne az na 5000rpm...
Spravne ?
A toto cele strasne prispieva k SUBJEKTIVNEMU VNIMANIU RYCHLOSTI A ZRYCHLENIA. Je dost mozne ze keby sme postavili ku sebe stary dvojliter a novu TSI, ze by sme boli viaceri prekvapeni. Moznoze ta 1.2ka prehra, ale len o mastny flak. Mozno o jednickove prsa (schovane pod kobercom) vyhra. A mozno by bol pri predbiehacom manevri zo 120 na 140km/h rozdiel pat sekund v prospech stareho "velkoobjemaka" a to uz samozrejme vsetci zaregistrujeme normalnymi zmyslami.
Len hovorim ze je tam desat faktorov ktore sme doteraz nespomenuli a mozno sme nad tym nikto ani neuvazovali. Hlavne nesmiete porovnavat parametre 0-100km/h s cislami 120-150km/h... ako som povedal, proste verte tomu ze nove malinke motory su zoptimalizovane na spodnych prevodoch PRAVE PRETO aby nemali zrychlenie 13s/100km pretoze to sa uz nenosi. Horne prevody im nedavaju taky priestor dychat a tam by sa to cele mohlo velmi lahko prejavit.
Neviem, nemam skusenost, taketo uzasne technologie sa mi nastastie vyhybaju.
>> Pohotovostná hmotnosť 1080 kg vs 1129 kg v prospech G3
>> Výkon 85 kW 77 kW v prospech G3
>> Výkon 5400 otáčky/min 5000 otáčky/min v prospech G7 ? nizsie polozeny max vykon ?
>> Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 10.4 s 10,2 s v prospech G7 a teda 1,2 TSI
stary Golf3 s "velkym" motorom ma mensiu hmotnost, kusok vyssi vykon pri "horsich" teda vyssich otackach, napriek tomu horsie zrychlenie. Okrem toho co Snake povedal, mas tu proste takyto faktor :
a) v realite pri predbiehani na tom pocitovo horsom 1.2tsi netocis motor na 6000rpm, netocis ho ani na najlepsie otacky, nevies kde lezia, nevies kde mas radit aby si ziskal poslednu moznu polsekundu
b) ten stary motor sa ti lepsie vytaca kvoli nepritomnosti srandiciek co dnesne chrchlatka maju (zotrvacniky, vyvazovaky atd), kvoli krajsiemu zvuku (PSYCHOLOGICKY sa lahsie vytaca velkoobjemovy motor kvoli ukrutne krajsiemu zvuku plus podvedomej nezatazenosti na spotrebu - verim tomu ze kazdy majitel 1.2tsi co si ukrutne zela jazdit za 5 a viac sa neda nech robim co robim ten motor bez zmilovania vysrobuje na 5900rpm, proste "sam seba sa nepustis")
su tam aj dalsie faktory, napriklad ked sedis vo voze stylu Honda Accord 2.4i tak nemas taku uctu k rychlosti ako vo Fabii 1.2tsi s pneumatičkami ako z furika, kvoli hluku a veciam hore spomenutym. Vsetci sme uz asi isli 150 v nejakom aute strednej triedy, porovnavajme to s tymi istymi 150 vo Fabii 1.2htp... no neporovnatelne. Odhlucnenie, psychologicke ocakavanie toto pojde jak raketa pripadne ta jedna-dvojka na to nema ako dvojliter AJ KEBY STOPKY UKAZOVALI POL SEKUNDY PLUS MINUS TO ISTE atd.
PS: zrychlenie 0-100km/h hore spominane NEMA ZIADNU VYPOVEDNU HODNOTU O ZRYCHLENI 130 - 155KM/H PRI PREDBIEHANI !!!!
Aj tie MINIATURNE turbiatka NEMOZU tlacit zurive tlaky na 4000rpm+ tak ako tlacia dole pretoze by ich roztrhalo. Darmo ma 1.2tsi VYSSI tocivy moment na 1265,8 otackach ked ty predbiehas na 4200rpm... zrychlenie je dane viete cim... takze tak. Moznoze 1.2tsi ma priebeh tociveho momentu ako ostru konkavnu (konvexnu?) krivku, proste jak stare 1.9tdi PD... na 1800rpm zacina vybuch, 2500rpm super, 3100rpm uz sme zvednuti a na 3500rpm sa uz DLHO nic nedeje. Zober si nejaky stary 6valec BMW, ten ide prakticky linearne az na 5000rpm...
Spravne ?
A toto cele strasne prispieva k SUBJEKTIVNEMU VNIMANIU RYCHLOSTI A ZRYCHLENIA. Je dost mozne ze keby sme postavili ku sebe stary dvojliter a novu TSI, ze by sme boli viaceri prekvapeni. Moznoze ta 1.2ka prehra, ale len o mastny flak. Mozno o jednickove prsa (schovane pod kobercom) vyhra. A mozno by bol pri predbiehacom manevri zo 120 na 140km/h rozdiel pat sekund v prospech stareho "velkoobjemaka" a to uz samozrejme vsetci zaregistrujeme normalnymi zmyslami.
Len hovorim ze je tam desat faktorov ktore sme doteraz nespomenuli a mozno sme nad tym nikto ani neuvazovali. Hlavne nesmiete porovnavat parametre 0-100km/h s cislami 120-150km/h... ako som povedal, proste verte tomu ze nove malinke motory su zoptimalizovane na spodnych prevodoch PRAVE PRETO aby nemali zrychlenie 13s/100km pretoze to sa uz nenosi. Horne prevody im nedavaju taky priestor dychat a tam by sa to cele mohlo velmi lahko prejavit.
Neviem, nemam skusenost, taketo uzasne technologie sa mi nastastie vyhybaju.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
"Volkswagen už pracuje na eliminovaní problému a je ochotný vyhradiť 6,5€ milióna na nápravu problému a návrat dôvery zákazníkov."
kolko ? Sedem POSRANYCH milionov ? Henta prasiva banda keketov uz fakt nema ani trochu sudnosti a nedajboze CTI v sebe ?
kolko ? Sedem POSRANYCH milionov ? Henta prasiva banda keketov uz fakt nema ani trochu sudnosti a nedajboze CTI v sebe ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
mozno tam ma byt miliard len to niekto prilis rychlo prelozil. Ak to bolo z anglickeho textu tak by som sa cudoval pretoze medzi million a billion je predsalen trosicku rozdiel. Medzi nasim milion a miliarda nie je taka viditelna delta.
Podla mna sa mame bavit o 6.5 miliardach. A to samozrejme len pri tych 0.5mega autach zmienovanych na zaciatku, ak by sa jednalo o 11 milionov kusov MIMO EUROPY A AZIE, tak tam mi pride 6.5 miliardy zase malinko.
A som zvedavy co to spravi s nasim automobilovym priemyslom.
"Vedenie koncernu dnes informovalo, že sa o vyjasnenie nezrovnalostí usiluje s mimoriadnym nasadením, lebo Volkswagen nestrpí nijaké porušovanie zákonov."
slzy, same slzy sa mi rynu uz od rana. Normalne neviem prestat.
Podla mna sa mame bavit o 6.5 miliardach. A to samozrejme len pri tych 0.5mega autach zmienovanych na zaciatku, ak by sa jednalo o 11 milionov kusov MIMO EUROPY A AZIE, tak tam mi pride 6.5 miliardy zase malinko.
A som zvedavy co to spravi s nasim automobilovym priemyslom.
"Vedenie koncernu dnes informovalo, že sa o vyjasnenie nezrovnalostí usiluje s mimoriadnym nasadením, lebo Volkswagen nestrpí nijaké porušovanie zákonov."
slzy, same slzy sa mi rynu uz od rana. Normalne neviem prestat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
vsade pisu 6.5 miliardy, napr.:
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... s-ievigqwn
edit: kebyze mna zavolaju na taku zvolavacku, ze mi zadarmo upravia soft a znizia vykon, tak ich poslem... hadam to nebude povinne, chudaci kolegovia s 1.6TDI
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... s-ievigqwn
edit: kebyze mna zavolaju na taku zvolavacku, ze mi zadarmo upravia soft a znizia vykon, tak ich poslem... hadam to nebude povinne, chudaci kolegovia s 1.6TDI
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
ked nepojdes,zrejme neprejdes STK, maju sa od nevho roku nejake upravovat testy
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ale to by nam hadam nespravili ze by NIEKTORE (nie vsetky) DIESLIKOVE szkodovky a folcgageny nemohli chodit po cestach. Ze by zostali len na motanie sa okolo stodoly po prasnych rozbitych polnych cestickach bez vyznacenych jazdnych pruhov kde nemoze fungovat asistent zjazdu z kopca, rozjazdu do kopca a asistent udrzania sa medzi pasikmi.
To by bol iny prieser kapitalizmu.
Jejda ako som mohol zabudnut na Ojdi vo vypocte znaciek ?
To by bol iny prieser kapitalizmu.
Jejda ako som mohol zabudnut na Ojdi vo vypocte znaciek ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
wv, skoda, audi, seat, vsetko dodavatel motorov VW.
no neviem ci to spravia, ale ma sa zmenit metodika testovania, ale ono je to len take bububu akoze sa ide nieco robit
no neviem ci to spravia, ale ma sa zmenit metodika testovania, ale ono je to len take bububu akoze sa ide nieco robit
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)