Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
tiez si myslim ze to bude len bububu.. lebo ak zmenia metodiku testovania, tak to affectne vsetky auta a vsetky motory. zrazu nemusi emisie splnit ani skoda 120l, ktora prejde VZDY
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
zaujmave je, ze tak straaasne sa vravi o emisiach ako ich treba zmensovat a ze nove motory su greed friendly, ale ono houno pan prezident cele emisie su len hlupy marketing
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
ako sa toto mohlo niekomu podarit?
Pridem si vecer na parkovisko a toto som si nasiel na streche medzi celnym a sibrom
nejake konspiracie?
Pridem si vecer na parkovisko a toto som si nasiel na streche medzi celnym a sibrom
nejake konspiracie?
Spoiler: ukázať
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
...neuspesne pristatie dronu? Ja d@bil som vecer zaparkoval pod orechom a az rano som zistil, ze uz padaju...
Re: Všeobecná diskusia
mozno si sused vylozil nakup u k tebe na strechu ... lol
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Niekto si niečo asi odložil na strechu, potiahol, a hop... Rýchlo pakoval preč
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
co vravite na novu giulia od alfy:
http://www.auto.cz/alfa-romeo-giulia-vr ... alec-89258
mne sa to auto celkom paci, hlavne zadok. Predok si ziada nejaky chrome paket, ten cierny plast je otras. Motory sus takisto zaujmave. Hlavne najostrejsia benzinova verzia
http://www.auto.cz/alfa-romeo-giulia-vr ... alec-89258
mne sa to auto celkom paci, hlavne zadok. Predok si ziada nejaky chrome paket, ten cierny plast je otras. Motory sus takisto zaujmave. Hlavne najostrejsia benzinova verzia
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 238
- Dátum registrácie: Ne 11. Sep, 2011, 11:26
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
Je drava no potrebuje sa ukazovat ale nie pretrcat a urcite je krajsia ako jej nemekci konkurenti
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7934
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
zozadu pekna, spredu pekna keby tam nebol ten trojuholnik co maju vsetky alfy
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- HaDeS
- Používateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava/#overclocking
Re: Všeobecná diskusia
potom by to uz nebola alfa
v kazdom pripade alfe drzim palce. Ta automobilka si zasluzi ovela lepsie miesto na vyslni ako teraz ma. Nech QF natre prdele kade komu
v kazdom pripade alfe drzim palce. Ta automobilka si zasluzi ovela lepsie miesto na vyslni ako teraz ma. Nech QF natre prdele kade komu
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
v Autobilde o tom pisali,ze vsetci cakaju ako na tom bude s kvalitou vyzera hodne nadejne.
Martin: to ti niekto dal skatulu na stred strechy a potiahol ? To skor asi nieco ineeee....
Martin: to ti niekto dal skatulu na stred strechy a potiahol ? To skor asi nieco ineeee....
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
Serus vospolok, dnes idem štartovať môj šerbel (po cca 2 týždňoch čo stálo bezpohnutia v garáži) a počul som len "BLEEeeeEEEee EEeee" a konec . Baterka kaput (74 Ah). Bola menená pred 1,5 rokom, vybitá že na kompletku nebola ani raz (ale ani som ju nedobíjal externe od zakúpenia, ani cez minulú "zimu"...). Dal som ju teda nabíjať najprv na mojej "home edition" nabíjačke a ukazovala nabíjací prúd 20A, čo sa mi teda nechcelo veriť, tak som to odpojil. Požičal som si teda od miestnych automechanikov "značkovú nabíjačku" a na začiatku mi ukazovala tiež podobný nabíjací prúd ale o niečo menší = 15A... Nechal som to tak, behal som naokolo tak som ju bol pozrieť sem tam, "omatkal ju preventívne" ale káble od nabíjačky, svorky ani samotná baterka sa nezahrievali vôbec. Keďže som na to nemal nervy stáť tam pri tom, tak som sa na to vyprdol a nechal ju žiť vlastným životom. Nabíjam ju teda od 15:00, čiže teraz po 5 hodinách klesol ten prúd na cca 5A. No a mám pár otázok:
1) Je normálny ten prvotný 15A nabíjací prúd ? napätie tam bolo 13,3V myslím na tej značkovej, na tej mojej okolo 14V.
2) Na baterkách čo som nabíjal pred tým, sa vytvárali také bublinky pri nabíjaní, pri tejto sa nič nedeje. Je to normálne ?
3) Čo sa mohlo stať za 2 týždne ? Auto som vtedy išiel bežne umyť (nie motorový priestor som neumýval), naštartovalo na brnk, išiel som sa rovno prebehnúť (5 km cca), lebo behom toho mesiaca som na ňom šiel možno 2x, čiže rátajme že v podstate stálo 1 mesiac.
4) Začal som to na nete, našiel som tento vzorec na výpočet približnej doby nabíjania: to platí ?
Pri nabíjacom prúde čo tam je momentálne 5A, mi doba nabíjania vychádza = 74/5*1,4 = 21 hodin ? rátam to dobre ? Ja som to chcel štandardne po 12 hodinách vypnúť
1) Je normálny ten prvotný 15A nabíjací prúd ? napätie tam bolo 13,3V myslím na tej značkovej, na tej mojej okolo 14V.
2) Na baterkách čo som nabíjal pred tým, sa vytvárali také bublinky pri nabíjaní, pri tejto sa nič nedeje. Je to normálne ?
3) Čo sa mohlo stať za 2 týždne ? Auto som vtedy išiel bežne umyť (nie motorový priestor som neumýval), naštartovalo na brnk, išiel som sa rovno prebehnúť (5 km cca), lebo behom toho mesiaca som na ňom šiel možno 2x, čiže rátajme že v podstate stálo 1 mesiac.
4) Začal som to na nete, našiel som tento vzorec na výpočet približnej doby nabíjania:
Kód: Vybrať všetko
<t=C/I*1,4>....t=doba_nab; c=kapacita_baterky; I=nabíjací_prúd;
Pri nabíjacom prúde čo tam je momentálne 5A, mi doba nabíjania vychádza = 74/5*1,4 = 21 hodin ? rátam to dobre ? Ja som to chcel štandardne po 12 hodinách vypnúť
Naposledy upravil/-a Xeigen v St 23. Sep, 2015, 20:10, upravené celkom 1 krát.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ani ne, tu predsa nejde o cloveka. Vevericky to nezachrani.
Xeigen : ano, je to normalne. 15A kratkodobo do prazdnej tehly je v pohode (inak chcel by som vidiet tie nabijacky co udrzia 20A prud, pretoze pri 14V sa bavime o 280W cistych a to uz potrebujes aj kabliky trosicku hrubsie ako take tie klasicke "dvojlinky" co sa typicky robia z nabijaciek).
Bublinky sa ti vytvoria po nejakom case, ked nie tak je prieser.
Za dva tyzdne by sa toho vela stat nemalo, to musi 74Ah bateria udrzat v pohode. Prebehnut 5km je viac nez dostatocne na to aby sa bateria dobila z toho co jej zobralo pri starte plus este vela navrch cize 5km je vcelku slusna trasa a nemozes povedat ze v podstate stalo mesiac.
Matematika : kludovy odber vozu okolo 20mA, to mame 0.02A krat 24 hodin = 0.48Ah denne x 14 dni = 6.72 Ah za dva tyzdne x 2 = ~ 14Ah za mesiac. Po mesiaci sa ti bateria vybije zhruba o 14Ah pri takomto kludovom odbere, pri dobrom voze nemas dovod mat vyssi cize 74ka v dobrej kondicii musi veselo prezit. Keby to bolo 40mA co uz je dost, tak sa bavime o 28Ah za mesiac a to furt este 74ka bateria musi ustat v pohode pretoze nie je ziadna zima ale 20 stupnov nad nulou.
Skuska spravnosti : uz som videl zopar aut ktore po dvoch mesiacoch statia (realneho statia, nie s medzitrasou 5km ako si mal ty) proste nastartovali. Ja osobne som takuto situaciu mal asi trikrat.
Doporucenie : kontrola kludoveho odberu vozu, merat prietok prudu. Kontrola cohokolvek dodatocneho : ine radio, GPS tracker, subwoofer, cokolvek co v aute bolo dorabane a nebolo od vyroby. Kontrola poistkovej skrine hlavne v motorovom priestore (silove poistky) ci nemaju uvolnene kontakty, oblubena to vec WW vozov - pretoze dat tam dve desiatky matice do kontry je nadludsky vykon a hlavne nepredstavitelne naklady). Ak nic take nemas alebo nenajdes kludovy odber vyssi ako 40mA, kontrola stavu baterie ohladom kapacity, kontrola nabijacej sustavy (ukostrenie odhnite ? aku maximalnu voltaz dava alternator pri volbobehu a pri 2000rpm na svorkach baterie a na vystupe).
Nabuduce sa nehanbi bateriu odpojit ked vies ze auto bude dlhodobo stat. Jeden drot z nej dole, to mas desiatku kluc a "robotu" na dvadsat sekund. Bacha na zakodovane radio. Odpojit minus z baterie a kabel podlozit niecim nevodivym napriklad plastovou podlozkou.
http://img.automoto.sk/img/20/galleryBi ... erkova.jpg
Xeigen : ano, je to normalne. 15A kratkodobo do prazdnej tehly je v pohode (inak chcel by som vidiet tie nabijacky co udrzia 20A prud, pretoze pri 14V sa bavime o 280W cistych a to uz potrebujes aj kabliky trosicku hrubsie ako take tie klasicke "dvojlinky" co sa typicky robia z nabijaciek).
Bublinky sa ti vytvoria po nejakom case, ked nie tak je prieser.
Za dva tyzdne by sa toho vela stat nemalo, to musi 74Ah bateria udrzat v pohode. Prebehnut 5km je viac nez dostatocne na to aby sa bateria dobila z toho co jej zobralo pri starte plus este vela navrch cize 5km je vcelku slusna trasa a nemozes povedat ze v podstate stalo mesiac.
Matematika : kludovy odber vozu okolo 20mA, to mame 0.02A krat 24 hodin = 0.48Ah denne x 14 dni = 6.72 Ah za dva tyzdne x 2 = ~ 14Ah za mesiac. Po mesiaci sa ti bateria vybije zhruba o 14Ah pri takomto kludovom odbere, pri dobrom voze nemas dovod mat vyssi cize 74ka v dobrej kondicii musi veselo prezit. Keby to bolo 40mA co uz je dost, tak sa bavime o 28Ah za mesiac a to furt este 74ka bateria musi ustat v pohode pretoze nie je ziadna zima ale 20 stupnov nad nulou.
Skuska spravnosti : uz som videl zopar aut ktore po dvoch mesiacoch statia (realneho statia, nie s medzitrasou 5km ako si mal ty) proste nastartovali. Ja osobne som takuto situaciu mal asi trikrat.
Doporucenie : kontrola kludoveho odberu vozu, merat prietok prudu. Kontrola cohokolvek dodatocneho : ine radio, GPS tracker, subwoofer, cokolvek co v aute bolo dorabane a nebolo od vyroby. Kontrola poistkovej skrine hlavne v motorovom priestore (silove poistky) ci nemaju uvolnene kontakty, oblubena to vec WW vozov - pretoze dat tam dve desiatky matice do kontry je nadludsky vykon a hlavne nepredstavitelne naklady). Ak nic take nemas alebo nenajdes kludovy odber vyssi ako 40mA, kontrola stavu baterie ohladom kapacity, kontrola nabijacej sustavy (ukostrenie odhnite ? aku maximalnu voltaz dava alternator pri volbobehu a pri 2000rpm na svorkach baterie a na vystupe).
Nabuduce sa nehanbi bateriu odpojit ked vies ze auto bude dlhodobo stat. Jeden drot z nej dole, to mas desiatku kluc a "robotu" na dvadsat sekund. Bacha na zakodovane radio. Odpojit minus z baterie a kabel podlozit niecim nevodivym napriklad plastovou podlozkou.
http://img.automoto.sk/img/20/galleryBi ... erkova.jpg
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.