Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Toto sú iní tuneri ochranná klietka z PVC trubiek, zomieram z nich.
Re: Všeobecná diskusia
karbonove trubky zlepene karbonovou paskou, cely ich kanal sledujem uz dlho a niekedy neviem ci si len srandu robia alebo to myslia vazne (po zliahnuti aj inych videi)
seriozny kanal je napr. /DRIVE https://www.youtube.com/watch?v=6Pay_-WMK_Y
seriozny kanal je napr. /DRIVE https://www.youtube.com/watch?v=6Pay_-WMK_Y
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: Všeobecná diskusia
pripomína mi to top gear, dobrá časť bola aj s tým Rusty VW
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
ku kauze emisii VW: najlepsie je vyhlasenie VW ktore tvrdi, ze vsetko napravi, a pripravuju riesenie ktore dany stav odstrani. sapytam ako? sak keby to vedeli, bolo by to v autach. a kedze nieje, ale je tam ten soft, tak bud sa znizi vykon auta, alebo proste parametre ale auto neostane povodnym po ich zasahu. nechapem.
a to ze to ma aj BMW len potvrdzuje co hovorim, ze v roku 2015 su su vsetci vyrobcovia tak blizko technologiami, ze neverim, ze jeden dokaze nieco splnit, a druhy nie. ved maju este aj spiclov vo fabrikach ktori im isto kradnu veci, aj ked je pravda jze o tomto vo VW asi vedelo minimum ludi, ale aj tak. Medak vyhlasil svatosvete ze to nema, som zvedavy. Mozno fakt investovali, a pri cene tych aut mozno tam maju nieco "nove", technologicky drahe co tie emisie drzi pod normami. Ale ze to neurobilo BMW pri ich cenach?
VIem ze tu ide aj o love, ze proste VW pri cene lowcost aut proste si asi financne nemohol dovolit investiciu (aby nemusel zvysit uz tak vysoku cenu), ktora sposobi ze motor podlezie normu, tak to sfalsovali.
a to ze to ma aj BMW len potvrdzuje co hovorim, ze v roku 2015 su su vsetci vyrobcovia tak blizko technologiami, ze neverim, ze jeden dokaze nieco splnit, a druhy nie. ved maju este aj spiclov vo fabrikach ktori im isto kradnu veci, aj ked je pravda jze o tomto vo VW asi vedelo minimum ludi, ale aj tak. Medak vyhlasil svatosvete ze to nema, som zvedavy. Mozno fakt investovali, a pri cene tych aut mozno tam maju nieco "nove", technologicky drahe co tie emisie drzi pod normami. Ale ze to neurobilo BMW pri ich cenach?
VIem ze tu ide aj o love, ze proste VW pri cene lowcost aut proste si asi financne nemohol dovolit investiciu (aby nemusel zvysit uz tak vysoku cenu), ktora sposobi ze motor podlezie normu, tak to sfalsovali.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
vyborne, šidilo aj béemvé tak nech dostanu rovnako zasluzenu pokutu. Inak medzi nami dievcatami bol by som extremne rad, keby sa teraz v najblizsich rokoch zistilo ze diesle jednoducho nie su schopne splnat limity ci uz z technickeho hladiska alebo ekonomicky.
Mozno by sa niekto prebudil ze aha napriklad tie benziniky na LPG by nemuseli byt az take sialene strasne. Neviem ake maju emisie CO2, NOx, nechce sa mi to hladat. A ake maju emisie teraz nie je dolezite - dolezite by bolo ake vedia mat emisie keby sa na tom 10 rokov pracovalo. Nejake DPFka do benzinu - avsak keby na rozdiel od nafty vydrzali 500.000km a keby boli technicky jednoduchsie, moznoze by vedeli stat 100eur. Cojaviem... to by bolo zuzo !
Alebo spominane elektrovehykle. Mozno uz niekomu prepne ze kakame na diesliky lebo proste donekonecna zvysovat tlaky na vstrekovacoch, z turb a zmensovat objem motorov proste nejde. Moznoze vieme mat motor 0.9tdi so siestimi turbami a 190kW vykonu, otazka je jeho zivotnost a zopar dalsich. A ked z toho paliva potrebujes vytiahnut 140kW, tak proste tych 140kW vytiahnes spalovanim aj v 0.9tdi aj v 2.0tdi plusminus rovnako, preto sa spotreba pod hrubou zatazou nelisi prilis od toho co tu uz bolo. Takze riesenie je odlahcovat auta, pridavat dalsie prevody (ano, vieme, niekto zastavil vyvoj 10kvaltovej automatiky pretoze to je proste nezmysel tiez a zase otazna zivotnost lebo to budu chciet mat co najmensie, vid prieser 6kvalt DSG a 7kvalt DSG ktore znasa ukrutne mensi tocak a ma ukrutne mensiu spolahlivost).
Mozno by sa niekto prebudil ze aha napriklad tie benziniky na LPG by nemuseli byt az take sialene strasne. Neviem ake maju emisie CO2, NOx, nechce sa mi to hladat. A ake maju emisie teraz nie je dolezite - dolezite by bolo ake vedia mat emisie keby sa na tom 10 rokov pracovalo. Nejake DPFka do benzinu - avsak keby na rozdiel od nafty vydrzali 500.000km a keby boli technicky jednoduchsie, moznoze by vedeli stat 100eur. Cojaviem... to by bolo zuzo !
Alebo spominane elektrovehykle. Mozno uz niekomu prepne ze kakame na diesliky lebo proste donekonecna zvysovat tlaky na vstrekovacoch, z turb a zmensovat objem motorov proste nejde. Moznoze vieme mat motor 0.9tdi so siestimi turbami a 190kW vykonu, otazka je jeho zivotnost a zopar dalsich. A ked z toho paliva potrebujes vytiahnut 140kW, tak proste tych 140kW vytiahnes spalovanim aj v 0.9tdi aj v 2.0tdi plusminus rovnako, preto sa spotreba pod hrubou zatazou nelisi prilis od toho co tu uz bolo. Takze riesenie je odlahcovat auta, pridavat dalsie prevody (ano, vieme, niekto zastavil vyvoj 10kvaltovej automatiky pretoze to je proste nezmysel tiez a zase otazna zivotnost lebo to budu chciet mat co najmensie, vid prieser 6kvalt DSG a 7kvalt DSG ktore znasa ukrutne mensi tocak a ma ukrutne mensiu spolahlivost).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
tiez dufam, ze tymto sa prehodnotia normy a neviem ake prikazania, ale pochybujem.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
a to sa vobec nebavime o tom ze sedliaci masovo odstranuju DPFka z existujucich dieslikov pretoze nie su schopni/ochotni vyvalit "take prachy" ked na to pride. A to je stokrat nebezpecnejsie a horsie ako podvody WW s ciselkami emisii.
Na toto zatial nikto "neprisiel" alebo to nechce alebo nevie alebo nemoze riesit.
Na toto zatial nikto "neprisiel" alebo to nechce alebo nevie alebo nemoze riesit.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
normy neprehodnotia...
ak ma co i len jeden vyrobca normy OK bez klamstva /mercedes napr??/, tak EU povie ze mate smolu. a pre ludi to bude znamenat istu dobu prakticky nedostupne diesle /ci tie sucasne uz normy splnaju bez klamstva?/. ceny konkurencie, ktora splna normy a urobi diesle prudko vzrastu. sa mi zda ze sa to tyka aj 1,6 TDI co sa montuju momentalne. takze kym automobilka dany motor nevylepsi, nebude mat co vobec vyrabat. ved preco by potom mediami prebehla sprava ze VW bude prepustat aj na SVK a zastavi vyrobu?
edit: uz to zacina.
http://www.etrend.sk/firmy/akcionari-vo ... kodne.html
je to podla Vas zaciatok konca VW?
ak sa amici daju dokopy, zazaluju hromadne VW o dalsie megamiliony, pretoze si budu narokovat narok na nahradu psychickej ujmy sposobenej zlymi udajmi a pod.. sak vieme, co sa tam da vysudit.
taktiez, na zapade si ludia radsej nasetria trochu viac, a uz si VW nekupia /jasne, nie vsetci, ale urcite ich nebude malo./. Ak je taky mercedes fakt bez viny, tak ma vyhrate. Necudoval by som sa, keby sa z toho VW uz nevyhrabal.
ak ma co i len jeden vyrobca normy OK bez klamstva /mercedes napr??/, tak EU povie ze mate smolu. a pre ludi to bude znamenat istu dobu prakticky nedostupne diesle /ci tie sucasne uz normy splnaju bez klamstva?/. ceny konkurencie, ktora splna normy a urobi diesle prudko vzrastu. sa mi zda ze sa to tyka aj 1,6 TDI co sa montuju momentalne. takze kym automobilka dany motor nevylepsi, nebude mat co vobec vyrabat. ved preco by potom mediami prebehla sprava ze VW bude prepustat aj na SVK a zastavi vyrobu?
edit: uz to zacina.
http://www.etrend.sk/firmy/akcionari-vo ... kodne.html
je to podla Vas zaciatok konca VW?
ak sa amici daju dokopy, zazaluju hromadne VW o dalsie megamiliony, pretoze si budu narokovat narok na nahradu psychickej ujmy sposobenej zlymi udajmi a pod.. sak vieme, co sa tam da vysudit.
taktiez, na zapade si ludia radsej nasetria trochu viac, a uz si VW nekupia /jasne, nie vsetci, ale urcite ich nebude malo./. Ak je taky mercedes fakt bez viny, tak ma vyhrate. Necudoval by som sa, keby sa z toho VW uz nevyhrabal.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Toto su take alibisticke sracky cela tato kauza, preco? Pretoze tie normy su jednoducho v realnom zivote prekracovane presne v tej miere, aku namerali VW, KAZDY JEDEN Z NAS tak jazdi, kazdy, postojis si 5 minut na pristavnom a prekrocil si normu 200 nasobne, ale ukazujme na seba prstom, v pohode...
.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia
ja si myslim vw sa z toho vykruti. splnenie emisnych noriem sa overuje v ramci homolgizacnych testov s urcitymi kriteriami. v testoch presiel. bodka. asi nie je technicky nerealne ocakavat ze auto bude mat rovnake emisie ci ide dvatsiatkou v kolone alebo dvestovkou na dialnici, a v ramci prevadzeho cyklu sa najdu etapy ktore viac ci menej sa odchyluju od normy. mercedes tvrdil len to nemal ziadny specialny "softver", ale to neznamena ze ich emisie pri 120ke nejsu diametralne odlisne od toho co auto produkuje v laboratornych podmienkach.
druha vec je, ze z toho co som pochopil tak problem sa tykal len dieslov bez primiesavania adblue, a tych s prichodom euro6 je uz ako safranu (ak este vobec existuju), co moze byt tiez vnimana ako polahcujuca okolnost.
inac je zaujimave ze teraz za rozbieha hon na carodejnice oproti dieslom, pritom podla niektorych clankov dnesne priamvstrekove oturbene benziny bez dpf su na tom ovela horsie.
skorej ocakavam ze dojde k dramatickym zmenam v oblasti metodik merania emisii:
- meraci cyklus sa viacej prisposobi realnej prevadzke
- bude sa merat kompletna skala emisie, a nedojde k tomu ze podstate neskodne CO2 vymenime za NOx a pevne castice
- testovane budu musiet byt auta v street vybave, nie modely specialne upravane pre testy
druha vec je, ze z toho co som pochopil tak problem sa tykal len dieslov bez primiesavania adblue, a tych s prichodom euro6 je uz ako safranu (ak este vobec existuju), co moze byt tiez vnimana ako polahcujuca okolnost.
inac je zaujimave ze teraz za rozbieha hon na carodejnice oproti dieslom, pritom podla niektorych clankov dnesne priamvstrekove oturbene benziny bez dpf su na tom ovela horsie.
skorej ocakavam ze dojde k dramatickym zmenam v oblasti metodik merania emisii:
- meraci cyklus sa viacej prisposobi realnej prevadzke
- bude sa merat kompletna skala emisie, a nedojde k tomu ze podstate neskodne CO2 vymenime za NOx a pevne castice
- testovane budu musiet byt auta v street vybave, nie modely specialne upravane pre testy
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Cela ta VW kauza ma uprimne tesi. Ako VW-hater a mikrodiesel-hater len sedim a spokojne sa pozeram, co sa z toho vykluje. Nakoniec este atmosfericky americky V8 bez priamovstreku bude celkom ekologicky motor, lebo vypusta len kopec CO2 a "ziadne" ultraskodliviny. Nehovoriac o hlukovom smogu, pretoze nezniem ako sijaci stroj na pol ulice a nemusim sa na semafore rozbiehat na 3500 rpm, napriek tomu, ze to mámo táhne vocpoda. Tiez nemam vacsej zlosti v aute, ako ked predo mnou akceleruje takato poddimenzovana hrkalka a ja nahle miznem v dymovych efektoch (ked je miesto, tak to aspon strhnem do druheho pruhu). Vsetkym tymto uspornym expertom, co druhym ludom otravuju zivot, by som urobil obdobu EGR okruhu a natiahol im jeden vystup do kabiny, nech si sami cmuchaju ten kandel.
Ale ine som chcel. Chcem si zapisat ine rozmery pneu do TP (a 7 spravnych miest na sedenie na miesto zlych 5). Od predajcu Jeepa ma poslali za importerom. Importer v Budapesti mi napisal, ze to riesi ich organizacna zlozka v Bratislave. Organizacna zlozka to uz riesi asi treti mesiac. Cakaju na vyjadrenie od vyrobcu priamo z US. Uz som sa tam bol aj pozriet a teta o mojej poziadavke napodiv vedela hned, ale proste caka sa. Nebavi ma to uz. Kedze sa rad hadam s fizlami, potrebujem mat auto papierovo v tip top stave a nechcem len tak obut ine pneu, nehovoriac o problemoch pri pripadnej havarii.
Skusal som na to ist aj cez nejake stranky, co predavaju disky (napr. Alcar), pretoze k diskom byvaju schvalene aj pneu rozneho rozmeru, ale netusim, ci mi to pomoze s originalnymi diskami (kedze nebudem mat protokol o montazi alternativnych konkretnych diskov).
Cize, nema niekto nejaky... eeh alternativny sposob, ako tam taky zapis dostat? Vsemozne naklady a kavicky spojene s tymto ukonom samozrejme uhradim.
Ale ine som chcel. Chcem si zapisat ine rozmery pneu do TP (a 7 spravnych miest na sedenie na miesto zlych 5). Od predajcu Jeepa ma poslali za importerom. Importer v Budapesti mi napisal, ze to riesi ich organizacna zlozka v Bratislave. Organizacna zlozka to uz riesi asi treti mesiac. Cakaju na vyjadrenie od vyrobcu priamo z US. Uz som sa tam bol aj pozriet a teta o mojej poziadavke napodiv vedela hned, ale proste caka sa. Nebavi ma to uz. Kedze sa rad hadam s fizlami, potrebujem mat auto papierovo v tip top stave a nechcem len tak obut ine pneu, nehovoriac o problemoch pri pripadnej havarii.
Skusal som na to ist aj cez nejake stranky, co predavaju disky (napr. Alcar), pretoze k diskom byvaju schvalene aj pneu rozneho rozmeru, ale netusim, ci mi to pomoze s originalnymi diskami (kedze nebudem mat protokol o montazi alternativnych konkretnych diskov).
Cize, nema niekto nejaky... eeh alternativny sposob, ako tam taky zapis dostat? Vsemozne naklady a kavicky spojene s tymto ukonom samozrejme uhradim.
Re: Všeobecná diskusia
Staci ti TUV certifikat od diskov (od hociakych co pasuju na auto) a das si zapisat alternatívny rozmer u polismenov a hotovo
Ziadna montaz a dalsie papiere.
Ziadna montaz a dalsie papiere.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
VW by sa mozno vykrutil nebyt toho SW. Akonahle tam je, uz je to podvod. Ano, ved jasne, ze ked ideme v zapche, mame 2x vyssiu spotrebu, vkuse rozbeh, tak tie emisie a celkovo budu inde, ale.. ten soft ich umelo znizuje a to je daco neospravedlnitelne. Aj ked, EU vie, ze VW ak krachne, Nemecko utrpi, takze, bude dalsia zachrana teraz nie bank?
Spoiler: ukázať