quicky napísal:najviac sa jej pacilo to moje "cervene velke" -commander hemi
No vidis, aku dobru si si nasiel. Mna Commander minule potesil s nasledovnou vecou. Odkedy ho mam, tak som tam okrem beznych udrzbovych veci narazil na styri take vacsie problemy. Nic katastrofalne, bral som to ako bezne chybne veci ojazdeneho auta, ktora budem musiet opravit. Jedna sa o nasledovne:
• Ked chcem pootvorene predne okna zavriet automaticky (tj. cudlikom ich dam automaticky uplne zavriet), tak obcas sa stane, ze okno sa dviha a nahle sa zacne otvarat.
• Obcasne svetielko CHECK ENGINE s chybou P0430, ktora indikuje, ze lambda sonda za katalyzatorom (neviem ci pravym alebo lavym) posiela nezmyselne udaje.
• Zo zaciatku CHECK ENGINE s chybou P0524, co je Engine Oil Pressure Too Low.
• Este je maly problem s tou somarinou, kam sa strka kluc do zapalovania. Obcas je to trosku volne (moze sa lahko vypnut kluc z prevadzkovej polohy, nestalo sa mi ani raz) a v dosledku zlych kontaktov alebo coho obcas
prebliknu budiky.
Tie okna som myslel, ze maju zodrate motorceky a niekde to tam proste drhne a bezpecnostny mechanizmus narazi na odpor a zacne otvarat okno (ako ochrana proti privretiu ruky).
Ta chyba P0430 moze znamenat, ze je bud zla lamba sonda, alebo katalyzator, alebo netesni vyfukove potrubie. Okej bezna porucha.
Maly tlak oleja sa poriesil naliatim oleja so spravnou viskozitou.
No a ta posledna vec je taka realnejsia chyba, ktora nic neovplyvnuje, ale je otravna. Podla komentaru na YouTube, staci vymenit ignition coil (cely ten valcek na kluc).
No a potom som si zacal citat
TSB dokumenty. A zistil som, ze:
• Tie okna su vyrobna chyba, opravuje to
TSB 23-001-08 -- Front Door Glass - Express-Up Reversal
• Lambda sonda je vyrobna chyba, jedna sa o rusenie v elektrike, opravuje to
TSB 18-004-08 -- FLASH: Mil Illumination P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
• Tlak oleja sa vyriesil spravnym olejom, ale napriek tomu na to existuje
TSB 18-003-08 -- Flash: MIL Illumination Due To Diagnostic Trouble Code P0524 - Engine Oil Pressure Too
Low
• Ten klucik a diskotekova palubovka je asi jediny normalny problem. Chrysler ma vsak pripravene dva recally na vozidla, ktore by mohli toto vyriesit, len este vymyslaju vobec to riesenie. Ide o
toto a
toto. Pockam si a uvidim.
Vysledok je, ze vsetky problemy su vlastne vyrobne a mohli (mali?) by byt odstranene na naklady Chrysleru. Skusim najst nejaky servis, co sa tomu rozumie a nechal by som si to porobit. Celkom dobre, tesim sa. A ked uz budem v tom, necham si flashnut aj update pre MDS system (
18-006-10 -- Flash: MDS Driveability Improvements). Urobime z toho dobre auticko.
Ceresnicka na koniec: Chrysler ma pre danu dobu 8 TSB dokumentov tykajucich sa motorov. Z toho 2 sa tykaju maleho benzinu a zvysnych 6 TSB sa tyka iba 3.0L diesla (jediny diesel v ponuke). Dakujem neprosim.