Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Diablo1st
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3376
Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
Bydlisko: MY

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Diablo1st »

Chris napísal:Quick: osobne dovody ? To frajerku prestane bavit tvoje auto po 2 mesiacoch ?

Snake: ja to chapem, 35e/denne je pekne :) Ale je to kategoria aut, ktore stali ako nove riadny balik, ponukaju vela ale pytaju si aj vela. Len taketo starsie mi pride, ze si to prehadzuju ako horuci zemiak, lb nikto nechce dat to, co si to pyta.


btw. pozeral som podla spritmonitoru (kde mam vsetko nahodene, co som do auta/okolo auta investoval vratane paliva) a vychaza mi to 4,415 e/den, alebo 11e/100km. Holt je to auto o par tried nizsie, bez quatra, bez automatu, bez 2 valcov, bez zopar vybavy :laugh: Ale skoro robim vsetko sam, tak preto to mam tak "nizko" . :-)
Len tak z rýchlika som si to skúsil zrátať na mojej Astre a vychádza mi to na cca. 5€/deň. Rátal som naftu, servis, PZP, STK, pneu a dialničné za 2,5roka a 40tis km.

35€/deň je veru pekná pálka.

Edit: zaujímavé na tomto je, že za 2,5roka užívania auta som zaplatil skoro toľko ako bola nákupná cena auta (ak nerátam dovoz z DE + prihlásenie) :D
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.

FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

2 chris: nasiel si tu nieco o tom,ze je to moje auto?
ja mam range, ktory pojde pomaly do predaja tak o mesiac, potom budem riesit nieco novsie maybe zaujimavejsie.

opat sa dostanem do dilemy ci kupit vysiu triedu/ starsie alebo nizsiu triedu/nove-predvadzacie:) ale to ma este cas...

a nie frajerka bohuzial na auta moc neni, rozozna ich tak podla farieb a velkosti :) najviac sa jej pacilo to moje "cervene velke" -commander hemi :P
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5238
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

2 quick: jasnovidec neni som, bolo tam tvoje meno, postol si inzerat + striedas casto auta, tak som myslel, ze je tvoje :-)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja som to tiez takto rychlo zaradil a prisudil, whatever frajerky robia, nech si robia.


>> 35€/deň je veru pekná pálka.

ale kdeze. Je to vratane paliva, hoci nevieme kolko to palivo bolo, tipnem si ze nebolo 5eur. Nech bolo 10eur/den palivo, to mame 300eur mesacne na palivo cize 260 litrov v dnesnych cislach (a zmieneny priemer je dlhodoby, nie za posledny tyzden). Na 260 litrov najazdis pri spotrebe 10 litrov v meste - so stastim - slabych 2.600km mesacne. A8 s 30.000km rocne ? To je maly najazd.

Takze sa bavime o radovo 25eurach na den servisne a ine naklady. To mame 750eur do mesiaca. Auto ti kludne moze rok a pol chodit, potom sa poserie vankusik alebo dva a kompresor ako Dochtorovi Daliborovi (typicky pripad : BMV E61, tie sa zacinaju masovo srat lebo tomu vzduchu nikto nerozumie a nikto nevenuje PREVENTIVNU UDRZBU za par halierov). Takze ked sa ti posere takato vec po roku a pol vlastnictva, zrazu to mas 1.500 eur bum, co robi s priemerom svoje - riesime 100eur na mesiac cize ~3.5 eura denne. Este raz, z 25 dohromady.

Sa ti posere automat, nech sa paci 3500eur repas podla toho aky a kde. Bol som pri repasoch za 900eur, videl som repasy za 1400eur, videl som aj Wolwo XC90 za 3.200 a to bez kardanu a bez tlakoveho preplachu cize cele nahovno. Tak si to zrataj. Nedajboh ti vyleti do vzduchu motor na nejakom modernom tragaci, to mame 4.000eur velmi polahky. Chapes, to robi svoje.

V neposlednom rade sa ludia staraju a "staraju" o svoje vozy. Niektori su taki ze im to cele buchoce rachoce cerveno svieti cela palubovka skacka trha automat, niektori menia tlmice sest rokov predtym ako by niekto iny zacal uvazovat nad tym ze prestane uplacat STKcku za dvacku a radsej niekoho nezabije na prechode.

Aj 19" kolieska nestoja zrovna tolko ako trinastky na Daciu...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Diablo1st
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3376
Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
Bydlisko: MY

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Diablo1st »

turbo: máš pravdu na daný typ auta je to OK, o tom si ani neodvážim pochybovať. Len pre mňa bežného pracujúceho občana je to troška priveľa. Veď toľko ani nezarobím :hysterical:
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.

FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

tak zatial k rangu: pretesnili kompresor kruzky chujoviny, vymazali chybu... zatial podvozok drzi :) klop klop dufam,ze aj bude :)
Používateľov profilový obrázok
Fullesh
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5203
Dátum registrácie: So 05. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Fullesh »

neviem ci je 30eur/den vela alebo malo, zalezi kolko najazdi. Ja mam naklady (dieli, poistka, nafta atd.) na moje auto 0,156€/km a momentalne to pojde len dole, kedze som tento rok vela investoval do motora, teraz sa natom bude uz len vozit.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K
.
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

ako to pocitate?
Používateľov profilový obrázok
Fullesh
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5203
Dátum registrácie: So 05. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Fullesh »

existuju rozne appky alebo internetove stranky kde si pises zaznami, tankovanie, prejdena vzdialenost, servisne zasahy, pre vlastne pouzitie, a su ztoho potom clekom zaujimave vystupy.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K
.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5238
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

Spritmonitor.de napr.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Diablo1st
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 3376
Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
Bydlisko: MY

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Diablo1st »

quicky napísal:ako to pocitate?
Ja som nepoužil žiadnu apku, ale len odhad :cool:

Auto mám 2,5roka = 30mesiacov. Najazdil som 40tis km. Keď som zrátal naftu, pneu, servis, STK, dialničné, PZP a neviem čo ešte, vyšla mi suma cca. 4500€.

Čiže to je 4500/30/30 = 5€.

Samozrejme nerátal som to presne na €, takže to môže byť +/- 0,50€ ale to je myslím nepodstatné. Skrátka je to hrubý odhad.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.

FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

quicky napísal:najviac sa jej pacilo to moje "cervene velke" -commander hemi :P
No vidis, aku dobru si si nasiel. Mna Commander minule potesil s nasledovnou vecou. Odkedy ho mam, tak som tam okrem beznych udrzbovych veci narazil na styri take vacsie problemy. Nic katastrofalne, bral som to ako bezne chybne veci ojazdeneho auta, ktora budem musiet opravit. Jedna sa o nasledovne:
• Ked chcem pootvorene predne okna zavriet automaticky (tj. cudlikom ich dam automaticky uplne zavriet), tak obcas sa stane, ze okno sa dviha a nahle sa zacne otvarat.
• Obcasne svetielko CHECK ENGINE s chybou P0430, ktora indikuje, ze lambda sonda za katalyzatorom (neviem ci pravym alebo lavym) posiela nezmyselne udaje.
• Zo zaciatku CHECK ENGINE s chybou P0524, co je Engine Oil Pressure Too Low.
• Este je maly problem s tou somarinou, kam sa strka kluc do zapalovania. Obcas je to trosku volne (moze sa lahko vypnut kluc z prevadzkovej polohy, nestalo sa mi ani raz) a v dosledku zlych kontaktov alebo coho obcas prebliknu budiky.

Tie okna som myslel, ze maju zodrate motorceky a niekde to tam proste drhne a bezpecnostny mechanizmus narazi na odpor a zacne otvarat okno (ako ochrana proti privretiu ruky).
Ta chyba P0430 moze znamenat, ze je bud zla lamba sonda, alebo katalyzator, alebo netesni vyfukove potrubie. Okej bezna porucha.
Maly tlak oleja sa poriesil naliatim oleja so spravnou viskozitou.
No a ta posledna vec je taka realnejsia chyba, ktora nic neovplyvnuje, ale je otravna. Podla komentaru na YouTube, staci vymenit ignition coil (cely ten valcek na kluc).

No a potom som si zacal citat TSB dokumenty. A zistil som, ze:
• Tie okna su vyrobna chyba, opravuje to TSB 23-001-08 -- Front Door Glass - Express-Up Reversal
• Lambda sonda je vyrobna chyba, jedna sa o rusenie v elektrike, opravuje to TSB 18-004-08 -- FLASH: Mil Illumination P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
• Tlak oleja sa vyriesil spravnym olejom, ale napriek tomu na to existuje TSB 18-003-08 -- Flash: MIL Illumination Due To Diagnostic Trouble Code P0524 - Engine Oil Pressure Too
Low

• Ten klucik a diskotekova palubovka je asi jediny normalny problem. Chrysler ma vsak pripravene dva recally na vozidla, ktore by mohli toto vyriesit, len este vymyslaju vobec to riesenie. Ide o toto a toto. Pockam si a uvidim.

Vysledok je, ze vsetky problemy su vlastne vyrobne a mohli (mali?) by byt odstranene na naklady Chrysleru. Skusim najst nejaky servis, co sa tomu rozumie a nechal by som si to porobit. Celkom dobre, tesim sa. A ked uz budem v tom, necham si flashnut aj update pre MDS system (18-006-10 -- Flash: MDS Driveability Improvements). Urobime z toho dobre auticko.

Ceresnicka na koniec: Chrysler ma pre danu dobu 8 TSB dokumentov tykajucich sa motorov. Z toho 2 sa tykaju maleho benzinu a zvysnych 6 TSB sa tyka iba 3.0L diesla (jediny diesel v ponuke). Dakujem neprosim.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> turbo: máš pravdu na daný typ auta je to OK, o tom si ani neodvážim pochybovať. Len
>> pre mňa bežného pracujúceho občana je to troška priveľa. Veď toľko ani nezarobím :hysterical:


takto si načrtneme : Ojdi Á8 nie je pre bezneho pracujuceho sudruha. Oprava automatickeho dovierania dveri alebo kufra sa veselo vysplha cez 1000eur, startovanie odtlackom prsta alebo nohy bolo tusim za 1500eur. To sa asi na Fabii nepokazi.

A8 je trieda aut ktora je pre sudruhov pracujucich intenzivnejsie alebo extenzivnejsie ako bezni sudruhovia to znamena napriklad moznosti :

1) vela nadcasov
2) tri zamestnania (vratnik, upratovacka a v noci vykladanie vagonov)
3) silna fakturacia s absenciou druhotnej platobnej neschopnosti idealne kombinovana s pritomnostou intenzivnejsej danovej optimalizacie

proste moznosti je vela, zato A8ciek na ulici malo. Sudruhovia obcania nieco robia zle. Velmi zle.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

mp3turbo, no ja neviem, ale aj keby som mal 3000e v cistom, odmietol by som zaplatit za startovanie odtlackom 1500e opravu, a rychlo by som sa danej áosem zbavil. cenim si eura na viac, ako vrazanie do somarin.
a myslim si, ze ked to auto je nove, tak to majitelovi plni - nevraza don nic. ak ma 5,6rokov, tak vrazat zacne, a potom ho vidime na autovii ako sa ho chce zbavit za zlomok kupnej ceny. lenze co oprava jak si napisal, to pol vyplaty. dakujem neprosim, a tu nejde len o audi a8 ale aj ine vozitka.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5238
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

tak neviem, 7 rokov pojazdit, ked z 197k na 26k evribody padne a to est je to problem predat :) teda 87% , tak ale pravdepodobne je uz odpisana x2 :hysterical:

http://audi-a8.autobazar.eu/42-tdi-v8-d ... 79881.html
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"