Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

andrejsvk napísal:ak bude nutne s priamovstrekmi DPF, tak podla mna pribudnu motory bez priamovstrekov

btw any ide aka ma byt ta marcova Tesla za 30k? dufam ze velkostou aspon ako golf
videl som to pozitivne s telou. Ale uz som od viacerych pocul, ze vrzga interier, takisto v rebrickoch spolahlivost mali problemy, hlavne problemy.

Plus ak vidim sefinovu teslu ako furt stoji a sa mi zda nejako casto ju dava do servisu, lb stoji "service spare tesla" cervena P90D... :-)


Ale ak by s tym prisli a stale by fakt realne 30k s dojazdom 300km a bola by ako tak spolahliva, tak by sli ako teple rozky....
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9824
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

ako dlho sa to nabija?300km je dostacujuce ak by som to nemusel nabijat celu noc.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

podla mna zatial nikto realne nevie kolko sa bude nabijat tato 30k vec.

ja by som ajtak nabijal celu noc : cim pomalsie nabijas, tym dlhsie baterky vydrzia. Tesla Netesla, tak to proste je. A vlastne baterky by som si teda rozhodne nechcel zrasovat. Zaroven je treba povedat ze 300km mne pri beznych okolnostiach vystaci na par peknych dni jazdenia, cize nemusim nabijat kazdu noc == neponahlam sa natolko aby som si zrasoval dost drahy voz. SuperRychloNabijacky nemam rad, velmi nemam. Keby som vsak jazdil tolko ze musim nabijat kazdu noc, zrejme by som zmenil preferencie.

EV ma obrovske caro. To bzukanie namiesto vrnenia je perfektne. Trosku vzdialene mi pripomina utiseny dvanastvalec, samozrejme ze ten elektroprejav je inaksi, vyssi, pisklavejsi, trolejbusovejsi. Ale proste ten kto sadne z 1.9td traktora do Tesly zakazdym ukaze plomby ze waaaaaaau.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

dáme elektromotor do starého golfa 1,9tdi :laugh: ale nemam tie plomby
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

model s ma takmer 5 metrov, cakal by som nieco okolo 4500-4700 ? ma to byt konkurent bmw 3er
tie spravy o velkych problemoch sa vraj tykali hlavne prvych kusov, veci pomenili v ramci 8 rocnej? zaruky na cely pohon
nabijes na 80%, da sa aj na 100% ale ani to neodporucaju a trva to tolko co 10%->80%, ale kto chce setrit baterky co najviac, nech nejde pod takych 40-50%
Obrázok
to je rychlo nabijanie, ktore u nas nie je ale malo by byt asi ba a bb, u nas su hlavne Chademo nabijacky, tie daju za polhodinu ca 130km, 380v ca 50-60km, treba pozriet u nich na stranke, pekne to maju spravene
so zivotnostou baterii je to dost dobre, su to sice formaty 18650 ale nie je to to iste co je v baterkach od notebooku, je to predsalen lepsia kvalita plus maju chladiaci okruh, v zime sa zohrievaju atd, tu novu tovaren stavaju kvoli tomu, aby si mohli robit sami baterie cim znizia cenu
http://teslaclubsweden.se/myths/
http://cleantechnica.com/2015/05/18/bat ... 000-miles/
elektromobil stoji 2e na 100km
ale hlavne 35k ci kolko je len zaciatocna cena, model s bol aj 60kwh verzia ale malo ludi to kupovalo, mozme cakat cenu za dobre vybaveny model 3 aj cez 50k, ale vzhladom na to, ze tu sa ludia vozia na fabiach a polach a pochvaluju si ake super auto, 35k base moze stacit
toto je velmi zaujimava vec http://www.kreiselelectric.com/en/proje ... -yeti-4x4/ pohon z e-golfa, vacsie baterky, lepsia nabijacka
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5780
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

cely projekt ohladom elektromobilov je zly. dojazd je maly, nabijaciek malo.

ak dobre viem, davnejsie, este ked to bolo v plienkach, a skor boli vizie vyuzitelnosti, boli tieto auta vyuzivane v meste iba ako premiestnovadla, bez majitela. nieco ako pozicovna bicyklov. vsade kde sa "auto vrati", je nab. stanica. samozrejme, neslo o 5limuziny, ale male auticka ala smart. clovek nema auto, ale potrebuje si odniest nakup? tak si vezme auto, odnesie nakup, a prip. ho vrati. jasne, toto skoncilo ako vizia, lebo ani v USA to tak nefunguje. asi by to bolo pridrahe a neefektivne. ked som vsak minule cital clanok cecha, ako cestoval do chorvatska elektromobilom, a ze kazde 2-3hod pil kavu a cakal, kym sa mu nabije auto, s tym, ze druha zastavka skoncila tak, ze nabijacku nenasiel, a s dojazdom znizenym o 100km /kopce/ musel nudzovo nabit z 220V siete pumpara co bol ochotny. Proste, nabijat auto aj 3x pocas dlhsej cesty je nieco, na co nikto nema cas.

V meste - ano, je to vyuzitelne, ale nie ako ukazuje tesla s 5metrovymi obludami. Kym sa dojazd nedostane na uroven 600-700km, ale hlavne nabijacka na kazdej pumpe /to je taky problem?/, nema podla mna sancu sa to presadit. Ale ja nevravim ani tak o teslach, ako napr. o takej Yeti na el. pohon, prip. este mensie auto. Male prakticke, lenze kde to nabije clovek co byva na sidlisku?
Podla mna, cela tato vizia elektroaut nabrala uplne iny smer, ako bola prezentovana ked bola v plienkach, aj ked uznavam ze tesla je asi jedine, co aj ja uznavam, ze podarilo sa. ALe ze automobilky velke s obrovskymi zdrojmi ich netromfli, je mi divne. Sice ani nie, sak spotrebne dane z paliv su nieco, co dlhodobo udrziavaju spotrebu +- tam, kde je. A ze tu hraju automobilky kartel aj so statmi, je viac nez iste. Pri elektroautach sa ale situacia meni, a to asi bude vecne branit ich rozsireniu, lepsiemu dojazdu, nabijackam na kazdom kroku /ale tym rychlonabijackam.../. A nie tak, ze 1ks / 1 pumpa.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7934
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

No ale tak vyuzivat to na dochadzanie v rozumnych vzdialenostiach, co ja viem BA - Vieden, PP - KE, tak sa ti to v pohode oplati :)


osobne sa "tesim" na bezdrotove nabijanie, hodis si platnu do garaze [alebo pri novostavbe na parkovacie miesto :D ] zaparkujes a nabijas :)
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nabijanie platnou je kokokravina, ked si robis garaz tak si tam das kablik ne ? Nabijanie mas rychlejsie.






>> V meste - ano, je to vyuzitelne, ale nie ako ukazuje tesla s 5metrovymi obludami.

Filip, 5 metrov nie je ziadna obluda - proste existuju aj vacsie tragace ako je Fox, Polo, CityGo a Down ci vlastne Up.





>> lenze kde to nabije clovek co byva na sidlisku?

1) su aj ludia ktori ziju v meste a nebyvaju na sidlisku.

2) su ludia ktori byvaju na sidlisku resp. v panelakoch a mozu veselo nabijat. Fakt nepoznas nikoho kto ma garaz ? Ci uz individualnu alebo nejaky podzemny grupáč ?

3) Su ludia ktori ziju pri meste - z okolia Bratislavy vymenujem Jarovce, Rusovce, Rovnika, Dunajska Južná, Kalinkovo nove aj stare aj lave aj prave, Makov, Fakov (fakt taka dedina je), dokonca si dovolim aj Samorin ci Dunajsku Stredu ci co to je 30km od Bratislavy cize ROZHODNE V AKCNOM RADIUSE elektrodostavniku, Devinska Nová Vec, Marihuanka, atd, atd, atd - ktori byvaju takmer v meste a pritom mozu nabijat sedem elektroautiakov naraz, co ty ani ja (zatial) nemozem. Takito ludia castokrat najazdia 500km tyzdenne alebo menej, cize povedzme tych 15.000km - 18.000km rocne, a pri REALNOM dojazde 300km na nabitie by mohli s prstom v zadku nabijat kazde tri-styri dni, co nie je ziadna tragedia.


Takisto ako pre teba nie je vhodne auto GrandVojajážer na ktory moja stara v ligotavych pancuskach neda dopustit, takisto existuju aj ludia ktori nemaju problem s nabijanim elektrovehyklov. Je ich kvantum.

Ja mam teraz v nadrzi Galaxie zhruba 40% nafty natankovanej 15.10. vo Viedni cize mesiac dozadu. Zober si ze z Viedne som presiel 70km k baraku kde byvam. zober si ze moja stara uz stihla podniknut dva lahke okruzne vylety po nakupnych centrach, co je dalsich zhruba 50km, zober si ze spotrebu mam okolo 7 litrov a ze nadrz je 65 litrova. Napriek tomu mam este 40% paliva.

Nechce sa mi to ratat kolko som presiel. Odhadnem to priblizne na 500km. Na plnu nadrz najazdim v lete okolo 1000km, teraz nie je leto, velakrat sa mi uz aj pustil bufik cize vacsia spotreba lebo bufik a lebo studensi motor ako v lete, este furt mam dojazd okolo 300-350km, takze vravim odhadom som uz presiel 500km. ZA MESIAC. A zdoraznujem ze z tych 500km bolo 70 z Viedne kde som tankoval aby som sa dostal domov cize tych 80km si mozes odratat (bol som sa vyhodit na letisko a ked som uz tade isiel tak som proste aj natankoval).

Keby som mal dom - na com sa zurivo pracuje - a keby tie zasrate elektrobzukatka nestali tak sialene vela prachov, tak by som rozhodne do niecoho takehoto elektrickeho isiel. Jazdim malo, nabijam zriedka :) Ach ano, NUTNOU podmienkou je aby akekolvek elektricke bzukatko malo normalny vnutorny priestor, teda MINIMALNE na urovni Sharana, takze u mna sa EV len tak skoro nekona :) ja si proste nekupim tragacik "velkosti" MazdaDva alebo WW Polo.

Takze este dneskaj serem na cele EV a idem mnohovalcovať.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Po 16. Nov, 2015, 10:04, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8731
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shiro »

Proste, nabijat auto aj 3x pocas dlhsej cesty je nieco, na co nikto nema cas
Pravda, a preto sa vymysleli "nabijacky" , kde ti budu rovno celu baterku menit mechanizmom pod autom za nabitu. Trvalo to kratsie ako natankovanie benzinu. Akurat by si musel pumpy prestavat aby mali tento mechanizmus zabudovany. V pohode sa to da, ved ked prisli auta v roku 1900 na svet, tiez nikde neboli benzinky, ale kybel s vodou a zrnom pre kone si mal v kazdej prdeli. A aha, kone nemame a auta existuju aj tak.

Akurat samozrejme ludia pindali na to, ze nevies aku baterku dostanes, ci nahodou neni 5r stara s polovicnou vydrzou. Samozrejme, kvoli tomuto by musela byt technologia vychytana tak, aby to ludia kvoli (opat kvoli posratym $$, kvoli comu inemu ide nasa civilizacia do sracek) nejako nezneuzivali.

Pokial sa vyriesi rychle nabitie elektromobilov nejakym sposobom, tak je fuk ze musis 4x pocas 500km stat a nabijat. Ak trva nabijanie, ci uz vymenou baterie, alebo nejakym rychlonabijanim doslova minutu-dve, je to fuk.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

Bumpy_SK napísal:model s ma takmer 5 metrov, cakal by som nieco okolo 4500-4700 ? ma to byt konkurent bmw 3er
tie spravy o velkych problemoch sa vraj tykali hlavne prvych kusov, veci pomenili v ramci 8 rocnej? zaruky na cely pohon
nabijes na 80%, da sa aj na 100% ale ani to neodporucaju a trva to tolko co 10%->80%, ale kto chce setrit baterky co najviac, nech nejde pod takych 40-50%
Obrázok
to je rychlo nabijanie, ktore u nas nie je ale malo by byt asi ba a bb, u nas su hlavne Chademo nabijacky, tie daju za polhodinu ca 130km, 380v ca 50-60km, treba pozriet u nich na stranke, pekne to maju spravene
so zivotnostou baterii je to dost dobre, su to sice formaty 18650 ale nie je to to iste co je v baterkach od notebooku, je to predsalen lepsia kvalita plus maju chladiaci okruh, v zime sa zohrievaju atd, tu novu tovaren stavaju kvoli tomu, aby si mohli robit sami baterie cim znizia cenu
http://teslaclubsweden.se/myths/
http://cleantechnica.com/2015/05/18/bat ... 000-miles/
elektromobil stoji 2e na 100km
ale hlavne 35k ci kolko je len zaciatocna cena, model s bol aj 60kwh verzia ale malo ludi to kupovalo, mozme cakat cenu za dobre vybaveny model 3 aj cez 50k, ale vzhladom na to, ze tu sa ludia vozia na fabiach a polach a pochvaluju si ake super auto, 35k base moze stacit
toto je velmi zaujimava vec http://www.kreiselelectric.com/en/proje ... -yeti-4x4/ pohon z e-golfa, vacsie baterky, lepsia nabijacka

Projekty zaujimave, ale nikde nevidim cenu prerabky takeho napr. e91 3er ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7934
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

mp3turbo napísal:nabijanie platnou je kokokravina, ked si robis garaz tak si tam das kablik ne ? Nabijanie mas rychlejsie
kravina, ale uz aj vacsie kraviny presli
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

mp3turbo napísal: 2) su ludia ktori byvaju na sidlisku resp. v panelakoch a mozu veselo nabijat. Fakt nepoznas nikoho kto ma garaz ? Ci uz individualnu alebo nejaky podzemny grupáč ?
V Petrzalke je to aj tak mizive percento. Inak vybudovanie vonkajsej pripojky nie je nejaka nakladna vec, obycajna vonkajsia zasuvka 400V s hodinami a uzamykanim. Kolega sa jeden cas o to zaujimal, ked este byval v Petrzalke a mam pocit ze to boli naklady okolo 2k aj s ulozenim kablov. Ak by mesto (kraj, stat, ...) aspon trochu chcelo rozsirit elektroterorizmus, tak by mohli davat prispevky na budovanie tychto vonkajsich ministanic.

Inak tie 5m "obludy" nie su obludy, ale na to musi prist kazdy sam. Taky Passat fkombiku ma 4,8m a su ich plne parkoviska v nakupnych centrach s mini parkovacimi miestami, kde ma problem zaparkovat aj (majitel) i10.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7934
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

Vcera som bol pozriet nove obchodne centrum v Poprade, a na tom parkovisku je jedno ci mas smart, i10, alebo bmw7 nezaparkujes s nicim lebo neni miesto :D
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

problem solved, i10 can't park :)



>> V Petrzalke je to aj tak mizive percento. Inak vybudovanie vonkajsej pripojky nie je nejaka nakladna vec

isteze, je, ale zase nie kazdy si uteka dnes kupit elektromasinu. Takze ani tento problem nas nevyduje lebo ho nevieme vyriesit hned v prvej minute. Ano, vybudovanie pripojek naozaj nie je problem, popisal som ho na strane 1100 alebo tak nejak, proste obycajna diera do baraku v pivniciach ktorych uz ajtak je zopar. Vela internet providerov tahalo kable do baraku a robili prierazy, uplne jednoducha vec. Ked som dokazal ja spravit kable do barakov (internet pripojky), tak to dokaze kazdy.

A vobec to nestoji vela. Najhorsi by bol inziniering ked chceme spravit riadenu raketu popod cestu/chodniky aby sme sa s tymi kablami dostali na/cez parkovisko, tam je dokumentacia ako svina, ale zase v narodnom zaujme sa to rozhodne da a v masovej miere. V pohode.

A okrem zamykacej 400V zasuvky som riesil aj to, ze by sa v tej zasuvke nemohol nabijat iny voz ako tvoj. Proste nejaky elektronicky check-in na seriove cislo alebo cokolvek, teda preto aby nejaki chuligani nemali motivaciu vylamovat tie skrinky. Keby k majitelovi prisla na navstevu nejaka ekologicky uvedomela rodina s inym EV tragacom, tak by im to na telefone/notebooku cez nejake web rozhranie povolil nabijat a hotovo. Este by mali k tomu aj spolocensky happening a diskusiu o modernych technologiach.

Petrzlenka-Nepetrzlenka, rovnaky princip sa pouzije na kazdom sidlisku. Sasova alebo Lunik, z tejto stranky je to vsetko jedno.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

mp3turbo napísal: A okrem zamykacej 400V zasuvky som riesil aj to, ze by sa v tej zasuvke nemohol nabijat iny voz ako tvoj. Proste nejaky elektronicky check-in na seriove cislo alebo cokolvek...
Na to je jednoduche riesenie (akoze vlastna zasuvka je pekna vec, ale IMHO zbytocna). Zasuvka v principe nepatri tebe, ale elektrarnam. Pred pouzitim sa musis prihlasit (napr. RFID cipom), inak ti to proste nedovoli nabijat. Nasledne sa to pripocita k tvojej mesacnej fakture za elektriku (alebo zvlast fakture za elektricke vozidlo). Nabijat takto mozes po celom SK.
FVE 12.45 kWp V/Z

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"