Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

chatpall
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 315
Dátum registrácie: Ne 18. Jan, 2015, 09:43
Bydlisko: Ziar nad Hronom

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa chatpall »

ospravedlnujem sa z prispevku mi vypadlo jednotka Wh na mieste kde som uviedol W... autokorekt na telefone.... myslim ze si dalej budeme rozumiet lepsie. o 60Ah a 100-110 Ah sa tu rozpravalo vyssie. neuvadzam tieto udaje aby mi tu niekto skakal po hlave ale aby sa islo cestou diskusie, ale ak nepotrebujes na nabitie baterie taketo kapacity tak potom ok... myslim ze sme sa pochopili velmi dobre, nerozumiem tvojej reakcii.

kvoli zapcham sa ti predlzuje doba akurat v bratislave a v spickach urcitych oblasti, uzke hrdla po slovensku ziskavaju nove trasy, znizuje sa cas... kludne poskytni statistiku kde sa vravi o zvysovani, nemam problem to prijat... ale aj toto nie je hlavny dovod znizovania vydrze autobaterii, je to vecou superpozicie vseliakych faktorov.

ano mas pravdu tensie dosky, menej kyseliny a tym padom aj vacsia nachylnost na chyby pri zhorsenych podmienkach nabijania. co je a co nie je optimum pri nabijani, to ja nepoviem, optimum ale urcite nie je jazda z mileticovej na trnavsku v zime.

ja nemam problem prijat kritiku, vlasne vsetko co si napisal je v poriadku a je v sulade s mojim prvym prispevkom, k detailom by som sa dostal v normalnej diskusii, tu vsak normalna diskusia s tebou asi nevznikne, mozno.

ako isto si si vsimol tak slovo "korozia" je v "" prave z dovodu ze koroziou (aspon ludia okolo mna) nazyvame ako vsetky procesy ktore vedu k znizovaniu entropie u technickych materialov vzhladom na prostredie v ktorom splanaju nejaky ucel. ci tomu porozumies, to neviem, ale mas dost fundovane odpovede na tomto fore, aby si tomu porozumel.

auto a jeho suciastky maju pekne vypocitany cas prevadzky, ktore prakticky aj funguju, je to v sulade s momentalnym nastavenim trhu a spotrebitelov.
mp3turbo napísal:>> Ak niekedy boli 60Ah baterie a dnes su 100-110 Ah baterie, co znamena narast z 720 W na 1200-1320 W

a uz dalej nemusime ani citat. Toto co si uderil na zaciatok je totalna blbost, takto to nefunguje. Nemozes vynasobit 12 voltov sestdesiatimi alebo stomi a prehlasit to za watty, to je totalny nezmysel :

- ziadna bateria sa nerata na watty
- bateria zo seba vyprdi ukrutne viac ako 720W pripadne 1320W (len starter mas 2kW ked nie je -20 vonku)
- 1200-1320W nie je ani maximalna ani minimalna ani ZIADNA ina hranica pre 100/110Ah baterie, to si trepol hausnumero
- nemozes miesat kapacitu s cimkolvek co prehlasis za maximalnu zataz
- bateria nema 12V, ale 12.6V ak je v poriadku ; pri nastartovanom voze na nej nameras 14V
- pri prevadzke vozu je to uplne nepodstatne: [celu] zataz taha ajtak alternator, bateriu potrebujes viacmenej len na start vozu
- proste si zmiesal "jablko a tehla", tie cisla co si napisal nemaju absolutne ziadny vztah ku kapacite baterie




>> Nabit na optimalne podmienky "systemu kyselina/olovo" trva dnes dlhsie ako niekedy

ani nie. Ked nastartujes vozik s bateriou 60Ah, 80Ah alebo 100Ah, z kazdej z nich zoberies uplne rovnake mnozstvo energie ktore musis doplnit. Maly bazen, vacsi bazen, velky bazen, z kazdeho ukradnes kybel vody. Furt je to jeden a ten isty kybel vody. Velky bazen ma obrovsky vacsiu zasobu kolko tych kyblov mozes zobrat, maly to nema, ale energiu si z nich odcerpal uplne rovnako a preto ich budes uplne rovnako (a rovnako dlho) aj nabijat PRI BEZNEJ PREVADZKE pokial nezmenis velkost kybla ktorym ich naplnas.

Ked sa bavime ze maly bazen je prazdny a obrovsky bazen je prazdny, jasne ze bude trvat dlhsie velky bazen napustit ROVNAKOU HADICOU. Ak zoberes vacsiu hadicu, velky bazen mozes napustat rovnako dlho ako maly pripadne este kratsie. Vsetko zavisi na hadici a kolko vody treba napustit. Tento pripad ale neriesime, PRI POUZIVANI AUTA A JAZDENI NIKDY NENABIJAME UPLNE PRAZDNU BATERIU ! Vzdy nabijame len CIASTOCNE A TO KONKRETNE VELMI MALINKO vybitu bateriu - to co sme ukradli stratami v dosledku stania auta (alarm, mikroodber) a startom - ale tieto veci su furt rovnake. Ci mas 60Ah bateriu alebo 110Ah bateriu, vypnuty stojaci voz ti bude zrat 30mA bez rozdielu. Ci mas taku alebo onaku bateriu, start ti zatazi bateriu furt rovnako (zobudenie riadiacich jednotiek, checky, zhavenie, starter atd). Velka bateria ma akurat ukrutne lepsie predpoklady na uspesny start ako mala bateria pretoze ma v sebe proste viac energie a viac je schopna vydrzat a dodat (dolezite hlavne v zime).





>> predpokladam ze priemerna doba jazdenia sa zlepsenim ciest a organizaciou dopravy znizuje.

rit palovu, kvoli zapcham sa vsetko predlzuje. Statistika. Ludia travia furt viac a viac casu v autach.






>> Zvysila sa aj spotreba pridanim roznych serepeticiek a nutenym dennym svietenim.

ano, to je pravda. Zabudol si ze vykon alternatorov sa zvysil, z povodnych 35A v Skode 105 na 180A v ludovom aute. Dnesne alternatory vyrobia 2500W energie. Dnesne alternatory maju v sebe zabudovane prevodovky (fakt - teda aspon jednoduche nasobice) takze maximalny vykon dosahuju pri ukrutne mensich otackach ako pred 15 rokmi.





>> Kyselia ma zlu vlastnost ak nie su spravne podmienky dobijania tak ma tendeciu ku vrstveniu roznych koncentracnych oblasti kvapaliny - stratifikácii.

ano, ale co su to zle podmienky dobijania ? Preco boli dobre podmienky dobijania par rokov dozadu a preco dnes nie su ? Zmenil sa voz ? Nie. Zmenil sa alternator ? Nie. Zmenil sa cely elektricky system ? Nie.

Jedina vec co sa zmenila su autobaterie. Robia sa s tensimi doskami, MENSOU naplnou kyseliny (vyrobcovia naschval nenaplnia "zbytocne" takze po ukrutne mensom case dojde k odhaleniu vrchnych casti dosiek a zacina korozia, ale tie kurwy to maju vynikajuco vypocitane co si mozu dovolit) a hlavne zaliatymi bateriami do ktorych udatny a uvedomely motorista nemoze doliat kyselinu aj keby chcel. Tfuj je mi na bliti, OJEBAVAJU NAS NA PLNEJ CIARE, tam ine vyjadrenie nie je.

PS: 100Ah baterie dnes su o tri kila lahsie ako 100Ah baterie pred 10 rokmi.
Ak toto nic nenapovie, tak sa ani nemusime bavit.





>> Oblasti z vyssou koncentraciou prestavaju plnit svoju ulohu pretoze na olovenej katodoanode dochadza ku "korozii" - vzniku sulfatov.

nezamienat koroziu a sulfataciu a priratat k tomu daleko lahsie a skorsie vypadavanie dosiek PRETOZE SU TENSIE [USETRILO SA !!], usadzanie kalu naspodku a naslednemu mikroskratu. Nezabudnut na to ze existuju baterie ktore maju vnutri primesy vapnika aby sa taketo veci nediali, respektive diali v extremne zmensenej miere. To su baterie ktore ja pouzivam.



Nechce sa mi fakt pisat elaborat, tolkoto strucne. Idem pohladkat Vojadzer, je tam bateria vyrobena november 2004. Tie sracky co sa dnes oje....pardon "optimalizuju", je mi z toho zle.

Nie, prosim, nesnazte sa mi vysvetlit ze by skrachoval kapitalizmus a ze by sme vsetci umreli hladom a v strasnej zime a tme keby sa vyrabali kvalitne autobaterie ktore by vydrzali sest az osem rokov. Takto to nikdy nefungovalo, nasi otcovia mali baterie uplne bezne 15 rokov, a nie je ziadny dovod preco by to takto malo fungovat. To iste plati aj keby sa vyrabali kvalitne auta.
Všetko o materiáloch

MB: MSI Z97 Gaming 5, CPU: i7 4970K,GPU:Nvidia gtx750ti, RAM: Kingston Hyper X Savage 1600 Mhz, Cooler: NOCTUA NH-U12P SE2, HDD: Crucial Mx100, BEDŇA: NZXT SOURCE 340 Midi-Tower, ZDROJ: Seasonic S12G, RT 80+ Gold Monitor: Dell H2214Hb, OS:Ubuntu 14.04
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> ano mas pravdu tensie dosky, menej kyseliny a tym padom aj vacsia nachylnost na chyby pri zhorsenych podmienkach nabijania.

nielen pri zhorsenych, aj pri idealnych :)






>> auto a jeho suciastky maju pekne vypocitany cas prevadzky, ktore prakticky aj
>> funguju, je to v sulade s momentalnym nastavenim trhu a spotrebitelov.

ja teda neviem, ale osobne ani nahodou nie som nastaveny podla toho co vidim a zazivam.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9823
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

vcera cesta nr vysoke tatry,4ria ludia lyze boardy, batoziny jak do 5aut...spotreba 10.9:)) akoze mega batoziny sa zmestilo nechapal som
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jaky mas vozik ? Aspon Viano extralong na zaciatok ? GMC Savana / Ševy Express ale nie v zaklade [!! najmensia verzia ma 5.558mm a stredna verzia 6.1 metra] ?

Jaaaaaj tak potom vlastne nevies co je MEGAbatoziny :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
chatpall
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 315
Dátum registrácie: Ne 18. Jan, 2015, 09:43
Bydlisko: Ziar nad Hronom

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa chatpall »

ci sa nam to paci alebo nie... sme krpata postkomunisticka krajina, ktora sice vyraba najviac aut na obyvatela ale nevyrabame ich pre seba a ani ich nenavrhujeme. ludia kupujuci strednu triedu automobilu vo fungujucej ekonomike su schopny vygenerovat tolko prachov aby sa nemuseli pozerat ci maju autobateriu v aute 3 alebo 8 rokov. aj ked moja skusenost so znamymi v cudzine je taka ze oni auta ani nevlastnia a vo vacsich mestach vyuzivaju hromadnu dopravu/taxi/uber.
mp3turbo napísal:>> ano mas pravdu tensie dosky, menej kyseliny a tym padom aj vacsia nachylnost na chyby pri zhorsenych podmienkach nabijania.

nielen pri zhorsenych, aj pri idealnych :)






>> auto a jeho suciastky maju pekne vypocitany cas prevadzky, ktore prakticky aj
>> funguju, je to v sulade s momentalnym nastavenim trhu a spotrebitelov.

ja teda neviem, ale osobne ani nahodou nie som nastaveny podla toho co vidim a zazivam.
Všetko o materiáloch

MB: MSI Z97 Gaming 5, CPU: i7 4970K,GPU:Nvidia gtx750ti, RAM: Kingston Hyper X Savage 1600 Mhz, Cooler: NOCTUA NH-U12P SE2, HDD: Crucial Mx100, BEDŇA: NZXT SOURCE 340 Midi-Tower, ZDROJ: Seasonic S12G, RT 80+ Gold Monitor: Dell H2214Hb, OS:Ubuntu 14.04
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12347
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

vsetko je dnes spotrebak, 2 roky a potom to je o stasti aby to vydrzalo este nejaku chvilu. Ja mam v aute este 16 rocnu baterku aale uz som kupil druhu, ktora je na ceste. Bohuzial jazdim kratke trasy a baterku to uz posiela pomaly ale isto do hrobu. No som zvedavy na to novu bosh blue. :rolleyes:
NB: Asus ROG Strix G16
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9823
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

range turbik range,bavim sa o beznom aute a nie uzitkovom s vozikom:)) max spokojnost.
inak ked si uz tak z fachu nevies mi zistit kolko ramien,prip tyciek stabilizatorov ma moj range l322 2005/6,3.0tdv6...vobec netusim kolko spodnych hornych a podobne...naposledy som toto riesil na S4 a ta mala ale 8 ramien :D
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12347
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

http://www.autoforum.cz/technika/takhle ... oc-pomalu/

len sa mi tazko vysvetluje polovicke ze to vytacam do 8500 otacok koli ochrane motora :laugh: :laugh:
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7292
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

mozes byt v klude, to je problem priamovstrekov ;)
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

joooooo a olej drzat ASPON 30.000km, ved vyrobca to ma perfektne vyratane.
Ano, akurat aby to vydrzalo zaruku.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SurrendeR
VIP
VIP
Príspevky: 2722
Dátum registrácie: Ut 28. Sep, 2004, 14:00
Bydlisko: Stará Turá - BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SurrendeR »

mal som v aute BMW bateriu z 2002 ci 2003.. menil som ju minuly rok.. doteraz je na UPSke ..
teraz tam mam bosh silver 85/800 .. nieje uz bohvieco (kupoval som ju zanovnu)
rozmyslam nad novou bateriou.. no neverim ze aj ked kupim v BMW za 180E 74Ah bateriu tak vydrzi rovnako dlho ako jej predchodca..

aku znacku odporucate? exide?
Spoiler: ukázať
PC:Asus x99A-USB 3.1 || Intel i7 5820k 4.1GHz || Asus ROG Strux GTX 1080 8GB || 4x16 GB RAM 3200MHz CL14 G.SKILL || NVMe - 1000GB Samsung EVO 970 || RAID0 - 2x3TB WD RED || Cooler Master Centurion Silencio 452 || Seasonic Prime Ultra 750W Gold || 24" EIZO EV2436WFS3-BK EcoView ||
FOTO: Canon EOS 5D MKII || Canon 50mm F1.8II || Tamron 24-70/F2.8 VC || Canon 70-200/F4L IS || Canon EX580 MKII
Mobil: Samsung Galaxy S7
Car: BMW E36 328i Tour
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

jj exide, alebo banner este.. Boschka nevydrzala ani zaruku.. Vraj ani VARTA Blue nie je bohvieco..
:-(
som z toho sklamany. V megane mi najdlhsie okrem origo baterky vydrzala dlho exide. Tieto 2 baterky drzali vlastne celu zivotnost auta, boschku pojalo do roka a teraz je tam nejaka *shit* z tesca. Lebo auto kempuje na dvore.
V citrone mam zatial origo, tak neriesim.
Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 755
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HaDeS »

quicky napísal:znova..
kde mas napisane,ze ked predas po dvoch rokoch za 50perc. je to v poriadku a ked po 4rokoch za zostatok (akejkolvek vyske) tak to neni v poriadku???

opat opakujem co nie je zakonom zakazane je dovolene (zakon ti uvadza povinnosti,obmedzenia ale nie "opravnenia") - z pohladu o ktorom sa bavime... a na druhej strane statne organy su mozu robit iba VYLUCNE to co je zakonom pre nich dovolene (pravomocami vymedzene).

tak nedam pri merc S500 cenu 0 ale dam 1000e a som vybaveny (ale opat tu tahame extremy) -ked uz sa niekto boji otazok..

cakom pak pokial mi tu niekto nenapise konkretne znenie zakona s vykladom/judikaturou , kde je napisane,ze automobil nemozem predat z firmy za zostatkovu uctovnu cenu, tak sa nemame o com bavit a tym padom je to zakonom "dovolene" a nikto ta nemoze "sankcionovat"...
Tak mame vraj novu novelu obchodneho zakonnika a od 2016 uz to zrejme mozne nebude. Nestudoval som to zatial podrobne.
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9823
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

tfuuu citam novelu 87/2015 (https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... 7/20150701), ale nevidim v obchodnom absolutne ziadne zmeny,ktore by nejakym sposobom mali nieco v tej suvislosti upravovat.

p.s. ani v 361/2015 od 18.3.2016 som nic take nenasiel. ale este napoly spim,ak nieco niekto najde budem rad/nerad :laugh:
Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 755
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HaDeS »

taky rychlovycuc http://www.etrend.sk/podnikanie/penazny ... banke.html

v kazdom pripade budem mudrejsi po skoleni
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"