Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5540
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Tak daleko som este nedosiel, aspon ATE zacnu skripat a prestanu brzdit skor ako svietia... chcelo by to skusit EBC

V noci tusim ide vidiet cervenu na zeleze od nejakych ~520°C(neviem, nie som metalurg, len co si pamatam o vyrobe nozov), takze to uz su OEM dosticky nepouzitelne...
Používateľov profilový obrázok
j0hny
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1134
Dátum registrácie: St 31. Okt, 2007, 08:00
Bydlisko: Poprad

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa j0hny »

To tiez vela zalezi od toho ake mas brzdy. Hlavne to ma byt zladene kotuc-dosky. Potom sa nadava na jedno alebo druhe, ked sa kupia lacne kotuce na syntrovane dosky a dosky zasa v akcii sa kupia organicke :D A dalej na triedu zatazenia a teploty. Cim lacnejsie sady, tym vacsie rozdiely su pri brzdnych ucinkoch... Trebars brembo na to ma pekne tabulky.
Kotuce svietia od 400 (v noci samozrejme, cez den nepostrehnes ani tych 520, ani 600)
EDIT: ci 400 alebo 600, ked zatleju, je to u 99% znamenie ze mozu ist do srotu :laugh:
Spoiler: ukázať
i9 12900KS stock+undervolt, ekwb velocity ; MSI PRO Z690-A DDR4 ; Kingston FURY 32 GB KIT DDR4 3600/CL16 1Gx8 ; MSI RTX3090 Suprim X aplhacool blok+bckplate ; NVME Ťamťung 970 EVO 1TB, SSD WDgreen 480 ; SilentiumPC Armis AR6 TG ; Corsair RM850X ; Philips 65OLED856, custom loop mo-ra core360. Samsung HW-A650 + 9100S surroundy
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5540
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Preco mozu ist do srotu?
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1981
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

Taký klenot si odpozoroval od Ivana z pcf?
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10050
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

To je dobra otazka. Niektore sportovejsie brzdy musis zabehnut tym, ze potrebujes X krat za sebou brzdit z vysokej rychlosti, prip brzda plyn a ine metody.

Co som ich naposledy zabiehal tak som brzdil kym sa im uz nechcelo - akoze par sekund brzdenia zo 140 a rychlost stale okolo 100. :D

10km chladiace kolo a boli pripravene na pouzitie. Ci svietili tak to neviem, nechcelo sa mi na okreske bez krajnic zastavovat. :D
.
Používateľov profilový obrázok
j0hny
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1134
Dátum registrácie: St 31. Okt, 2007, 08:00
Bydlisko: Poprad

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa j0hny »

zmenis vlastnosti toho materialu. V beznej prevadzke seriove kotuce hrejes tak do 280° A cim viac bordelu mas na kotucoch a vyssiu teplotu, tym skor budu suce na sustruh alebo kovosrot
edit: inak je to s doskami, tam su vyssie teploty, tiez zalezi na akej "platnicke" mas ten material, a ako sa to kruti. Zabehnutie je potrebne vzdy hlavne asi koli tomu aby tie dosky zaberali celou plochou a je fuk ci mas 1, 2 alebo 6 piestov na strmeni
Spoiler: ukázať
i9 12900KS stock+undervolt, ekwb velocity ; MSI PRO Z690-A DDR4 ; Kingston FURY 32 GB KIT DDR4 3600/CL16 1Gx8 ; MSI RTX3090 Suprim X aplhacool blok+bckplate ; NVME Ťamťung 970 EVO 1TB, SSD WDgreen 480 ; SilentiumPC Armis AR6 TG ; Corsair RM850X ; Philips 65OLED856, custom loop mo-ra core360. Samsung HW-A650 + 9100S surroundy
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5540
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Nemam velmi rad nic nehovoriace odpovede, typu "zmenis vlastnosti materialu". A nezdalo sa mi to velmi pravdive, takze som poslednu hodinu a pol stravil studovanim o tepelnom spracovani(kaleni, popustani) ocele, vyrobe nozov atd...

A vyzera to tak ze si mal pravdu

Pod "zmenis vlastnosti materialu" by som videl prave popustanie...
https://en.wikipedia.org/wiki/Tempering_(metallurgy)
Obrázok

Ak kotuce dostanu takuto tehlovu farbu, mali by byt este relativne v poriadku
Obrázok

Ak po vychladnuti sfieloveju, zmodreju atd(cize 280°C a viac...), tak podla toho co som sa docital skrehnu, a pravdepodobne v blizkej dobe popraskaju...
Obrázok
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10050
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Ked si kupis vrtane kotuce je to 100% istota ze popraskaju a je aj jedno ci stoja raketu alebo nie.

Drazky su cesta.
.
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3431
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

problem je ze ty teplotou neskrutiš kotuče, ale ich narovnaš (a budu hádzať)
vyrabaju sa rychlo a preto nieje čas prave na popúštanie
teda ked ich ty zahrejes uvolnuju sa vnutorne pnutia v materialy a to ma za nasledok vecne skrutenie
idealne by bolo kupit nove kotuce jebnut ich do pece a potom zbrusit.. take neohnes uz len tak teplotou
RAMMSTEIN
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

Ja také fialové brzdy mávam po tom čo si idem zajazdiť trocha na aute a brzdy to zatiaľ zvládajú a majú za sebou už 100tkm.

Ako napísal @stiv tak dierované zvyknú prasknúť od dier a to vo veľa prípadoch je koniec brzdám. Vedia tak prasknúť aj karbonové kotúče.
Všetko záleží ale aj od toho ako ich výrobca vytemperuje. Drahšie dierované kotúče sú podľa mňa ešte dodatočne dobre tepelne spracované.
Ja si plánujem na predok kúpiť na O3 RS kotúče z Golfu GTI Clubsport a dozadu drážkované EBC.

Origo brzdy brzdia fajn ale toto by malo to brzdenie o niečo ďalej posunúť.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1981
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

Lepšie kotúče tvoje brzdenie nikam neposunú (akurát budú lepšie zvládať teplo), na lepšie brzdenie musíš vymeniť platničky za niečo lepšie.
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7292
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

marfan napísal: So 12. Feb, 2022, 10:10
Papek napísal: Pi 11. Feb, 2022, 21:28 s 2.0tdi ist pod 5 litrov uz tiez hranici s nevazenim si casu :D
Práveže ono tie EVO diesle fakt chodia za tých 5l a to si nemusia vodiči s týmto motorom až tak dávať pozor na to ako stláčajú plyn.

Staršie diesle v O3 boli o čosi užranejšie. Aj to len niektoré verzie softov.
priznavam, ze TDI evo som nemal tu "cest". Zo skusenosti viem z OII a OIII 1.6tdi vedelo jazdit cisto dialnicu okolo 4,6. 2.0tdi okolo 5,2 - nikdy vsak nie pod 5l. Mozno keby sa drzalo tempo okolo 110-120, tak ano, ale predpisovych 130-140 to vyslo vzdy trochu nad 5. Ako spotreba aj tak uzasna, ale ked som si mal na 3000 km trasu vybrat auto, tak to bola vzdy 1.6TDI. To pisem o 3-4 osobach na palube + plny kufor batoziny.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

Spotrebovo určite bola 1,6TDi lepšie. Ja som na nej najazdil tak 300km. Teraz mám 2.0TDI 160kw a rád mám dobrú dynamiku aj pri naloženom aute a to mi 1.6ka nedá. Ale aj mám vyššiu spotrebu na tej dialnici to má pri 130 tak 6-6,2l ale to mávam málokedy skôr 7l.
Miso122 napísal: Ne 13. Feb, 2022, 21:26 Lepšie kotúče tvoje brzdenie nikam neposunú (akurát budú lepšie zvládať teplo), na lepšie brzdenie musíš vymeniť platničky za niečo lepšie.
Tak jasne, že to k tomu patrí, že aj platničky vymením.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5540
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

marfan napísal: Ne 13. Feb, 2022, 21:23 Ja také fialové brzdy mávam po tom čo si idem zajazdiť trocha na aute a brzdy to zatiaľ zvládajú a majú za sebou už 100tkm.
Moze byt, ja som sa dalej ako tehlova farba nedostal, takze nemam odskusane
stanomx napísal: Ne 13. Feb, 2022, 21:07 problem je ze ty teplotou neskrutiš kotuče, ale ich narovnaš (a budu hádzať)
vyrabaju sa rychlo a preto nieje čas prave na popúštanie
teda ked ich ty zahrejes uvolnuju sa vnutorne pnutia v materialy a to ma za nasledok vecne skrutenie
idealne by bolo kupit nove kotuce jebnut ich do pece a potom zbrusit.. take neohnes uz len tak teplotou
Nie je to skor tym ked ich zle vychladis? Poriadne ich zohrejes, zastavis, pod strmenom budu chladnut pomalsie...
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

Vsak ten dierovany kotuc co si dal sem to je hrdza na nom. Nic viac. Tehlovy nadych dosiahnes aj pri dlhsom jemnom brzdení.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"