Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
modre som mal tiez ale po par dnoch sa znova dostali do "normalnej" farby
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
Krutia sa hlavne preto, ze su povacsinou (na beznych autach) jednodielne. Potom ich zohrejes, nevychladis na beznu teplotu (cca 100-150) ale zastavis s tymi 300-350 tak sa kotuc nema kam uhnut a material nema kam ist. Preto existuju dvojdielne aka floating (rotor + unasac, ktory je/moze byt volne ulozeny) a to je zaklad toho ze sa neskrutia, resp. mozno s chybou materialu.
Ideal je ich chladit jazdou. Ked hentak zastavis tak po tej jazde mozes kupit nove kotuce.
Svietia pri 500-650, s dobrymi doskami (perfo, racing) to das aj na 750-800, ale to vacsinou len na okruhoch.
Kotuc potom vyzera nejak takto:
Ideal je ich chladit jazdou. Ked hentak zastavis tak po tej jazde mozes kupit nove kotuce.
Svietia pri 500-650, s dobrymi doskami (perfo, racing) to das aj na 750-800, ale to vacsinou len na okruhoch.
Kotuc potom vyzera nejak takto:
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
tomu vobec nerozumiem co si napisal
mozno lokalne prehrievanie od dosticiek pri zastaveni
mozno lokalne prehrievanie od dosticiek pri zastaveni
Re: Všeobecná diskusia II
Myslel som skor nerovnomerne chladnutie... jedna cast chladne ako ina...
Re: Všeobecná diskusia II
Krasne popisane.
Poznam velmi malo ludi s ozajstnymi sportovymi brzdami na aute. Nie len derave zelezo. A to je to 1%
Na zapade mozno beznejsie. Tu "na vychode nic nieje"
Plavajuce kotuce som za moj skromny zivot videl len an motorkach, tam je to bezne
Poznam velmi malo ludi s ozajstnymi sportovymi brzdami na aute. Nie len derave zelezo. A to je to 1%
Na zapade mozno beznejsie. Tu "na vychode nic nieje"
Plavajuce kotuce som za moj skromny zivot videl len an motorkach, tam je to bezne
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Kotuc je ale celkom o dost chladnejsi ako dosky, ci?
Re: Všeobecná diskusia II
Dovolim si tvrdit ze urcite ano. Nemas tam odvod tepla a ani niesu bovieako tepelne vodive ani dosky ani strmene. To by si uvaril brzdovku v strmeni, ak nie zapalil
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
Tak a preto auta na zavodenie maju vzdy riesene aj ochladzovanie brz. Nejeden semaforovy pretekar octa/golf TDI, skoncil s pokryvenymi brzdami. Nahanal sa s kamosom po meste, brzda/plyn, zaparkovali to na benzinke a smialisa, ze aka fasa sranda. Na druhy den sa skrabkali po hlave, ze jak je mozne, ze maju krive platne, ved kupili dierkovane sportove BREMBO platne.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia II
chladenie brzd na sportovych autach nie je ani nahodou z dovodu krivenia kotucov po zastaveni jediny dovod je ochladzovanie brzd pocas jazdy, nech su teplotou v rozsahu, kedy maju najlepsi ucinok. a aj to nefunguje stylom "ochladime co najviac ako to ide"
ITX >>> ATX
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4774
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Lepsie by som to sam nenapisal.stiv napísal: ↑Ne 13. Feb, 2022, 23:28 Krutia sa hlavne preto, ze su povacsinou (na beznych autach) jednodielne. Potom ich zohrejes, nevychladis na beznu teplotu (cca 100-150) ale zastavis s tymi 300-350 tak sa kotuc nema kam uhnut a material nema kam ist. Preto existuju dvojdielne aka floating (rotor + unasac, ktory je/moze byt volne ulozeny) a to je zaklad toho ze sa neskrutia, resp. mozno s chybou materialu.
Ideal je ich chladit jazdou. Ked hentak zastavis tak po tej jazde mozes kupit nove kotuce.
Svietia pri 500-650, s dobrymi doskami (perfo, racing) to das aj na 750-800, ale to vacsinou len na okruhoch.
Kotuc potom vyzera nejak takto:
Uz len dodam, ze vacina novych kotucov sa "krivi" do 3000km preto, ze su blato ( obcas bohuzial aj fejk), a vyrobca necaka, ze ich niekto bude rozpalovat na 500 stupnov. Toto blato sa potom este neodborne instaluje ( schvalne si pozrite ako vam garazista vycisti dosadacie plochy) alebo nespravne zabehne. Vela dosticiek ma "brake in" vrstvu, tam je zabehnute prakticky hned.
Raz davno som cital fabricky postup montaze kotucov, myslim, ze to bolo u VW group a bolo tam, ze po nahodeni na auto sa kotuce zrovnaju PRO-CUT sustruhom priamo na aute. Nieco na tom bude, raz mi to vyriesilo problem po dvoch sadach novych kotucov...
Samozrejme, pri starsom aute moze vplyvat na hadzanie pri brzdeni dalsich xy faktorov a kotuc v tom moze byt nevinne aj ked to nakoniec odnesie...
Nieco spravia aj sportove disky, fabricke su vacsinou dost uzavrete.
Tie plavajuce kotuce nie su az taka rarita, len ich treba zaplatit a date to na bezne sportove auto ako je TypeR.
BTW 2.0TDI skoro 7l pri 130-140? Nejak vela nie? 325i 195kW chodila za 8,5l s automatom ked sa dobre pamatam.
BTW2 na WRXe mam 294mm predne kotuce s EBC yellow. Cakal som, ze po stage 2 pojdu srat a upgradne sa na STIckove rotory 326mm ale kupodivu to brzdi a drzi v rozumnych medziach ( jahodna hore-dole bez obav). Na trat by to uz asi nebolo...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
7l na 2.0tdi je hodne pri 130-140. Som naposledy siel BA-ZA za 8, ale to bolo tlacenie vlavo, podlahy a 160-180 130 vacsinu casu. Aj s cestou po ba to bol nejakych 120 priemer. A to bol neusporny 140kw stary motor co ma zrat ako bi-tdi. Nie ze by som to nejak riesil, len obcas pozriem stats.
Pri predpisovych rychlostiach sa da za 4.7 a tak bez snazenia. Sedmicka tomu pomaha.
Pri predpisovych rychlostiach sa da za 4.7 a tak bez snazenia. Sedmicka tomu pomaha.
.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
140kw 6DSG 4motion s nabuchanou vybavou (vaha) nie je problem jadzit cez 8l
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
tak zase ja som v pohode dokazal na vozidielkach kde majitel tvrdil ze cez 7 sa hadam ani neda... dvacku
nerozpraval dva dni od vystupenia z vozidla - vobec, a so mnou odvtedy nikdy
nerozpraval dva dni od vystupenia z vozidla - vobec, a so mnou odvtedy nikdy
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Tak zalezi kto s tym jazdi, tiez poznam typka co na kratkom golfe GTD mal dlhodobu cez 8.5
Ale tak ten mal antiradar, firemnu pumpu a auto na operativny leasing(aby nemusel riešiť prasknutu hlavu a podobne problemy vyplivajuce z jeho jazdného stylu)... A styl jazdy ze praha-brno s obmedzeniami na D1 160kmh priemerna...
Ale tak ten mal antiradar, firemnu pumpu a auto na operativny leasing(aby nemusel riešiť prasknutu hlavu a podobne problemy vyplivajuce z jeho jazdného stylu)... A styl jazdy ze praha-brno s obmedzeniami na D1 160kmh priemerna...
Re: Všeobecná diskusia II
Konecne niekto kto vyuziva potencial auta aj operaku.
Tak kratsie trasy a po meste su vzdy take, ale ked si uzivas zatah vocpoda tak si to trochu cucne.
.