Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5236
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

a pravda ze na cene nepadaju.

Na volakom startup blogu som davnejsie cital o tom chlapcovi co si v PD ci HC ci kde kupil Teslu (po strednej ci vyske ako startup) a ponuka tie jazdy za 30 ci 40e, vtedy mal cca cez 500 jazd a vtedy siel predavat staru teslu a isiel kupovat 85D ci 90D.

Holt minule daval fotku na teslaclub ze fcul kupeu, asi sa oplatilo :D
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7933
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

cca 0.6-0.8g litia na jeden 18650 clanok
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

maniak napísal:V principe nejde o cas, pol hodina hore dole, ale ja napr. pri 110 kmh v aute zaspavam, taktiez je to mierne neprijemne (zalezi od casu/premavky), kedy pri 110 kmh budes musiet bud kazdu chvilu zrychlovat pri predbiehani (alebo brzdit premavku v lavom pruhu) a v pravom je kazdu chvilu kamion.
na toto tam je autopilot, adaptivny tempomat atd. spalovak ti aj huci motorom aby si nezaspal a tuto take nie je, aj ked dual motor v ktorom som isiel nejak piskal spredu (mozno zly kus?)
nasiel som, ze v 2012 bola produkcia 37 tisic ton litia, jedna bateria mS je cca 7kg (zaokruhlujem velmi hore nech je rezerva, 1g na clanok), co je cca 5mil mS baterii. len chile ma v zasobach miliardu mS baterii. tieto baterie vies zrecyklovat a nie vsetky clanky su zle a aj vyjazdena bateria sa da pouzit napr na nocne uschovanie energie. gigafactory ma mat produkciu vyssiu nez je terajsia celosvetova produkcia
Chris napísal:Na volakom startup blogu som davnejsie cital o tom chlapcovi co si v PD ci HC ci kde kupil Teslu (po strednej ci vyske ako startup) a ponuka tie jazdy za 30 ci 40e, vtedy mal cca cez 500 jazd a vtedy siel predavat staru teslu a isiel kupovat 85D ci 90D.
Holt minule daval fotku na teslaclub ze fcul kupeu, asi sa oplatilo :D
je to 90d s premium interior a autopilotom cize pomerne stale taka sedlacka verzia :D tu co predal predal do novych zamkov a majitel na nej vraj jazdi do viedne. ak niekto chcete testovaciu jazdu tak by som asi este pockal nech sa auto zabehne, hlavne dufam, ze podvozok si nejak "sadne", lebo pri 3500km nabehanych ked som v nej sedel to bolo dost katastroficke prechadzanie cez hrbolce - nekupil tam vzduchovy podvozok
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5236
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

jaj tak preto som si to mylil s PD, lb jednu tmavu teslu stretavam po AT cestach s PD znackami :D
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

HellAngel napísal:tesla je betatest v tom zmysle, ze to este ani zdaleka nieje dotiahnute do konca. Je to vo vyvoji, technologicky je este toho vela co zlepsovat
Toto sa da napisat hadam na kazdeho vyrobcu ktory uvedie nieco nove na trh. VW betatestoval na zakaznikoch retiazky dobrych 5 rokov a take DSG si tiez presli svojim testom v premavke.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Turbo: ono je to sice pekne, ale 100-110 kmh nikto po dialnici nejazdi s autom za 100t eur.

hmmm dozadku toto je pravda. Ja sa sice prdkam okolo tohoto rozsahu ale to som naozaj jeden z maaaaalinkej grupy a samozrejme nemam Ubertragac za 100k ba dokonca ani za 10k. Ked sa zamyslim nad tym aka skupina nadutych, bohorovnych ach pardon MODERNYCH USPESNYCH ludi kaufne 100k eur tragac, potom mi naozaj nevychadza 110km/h na dialnici - skor tak na vyjazde z pumpy respektive tam kde je znacka 80.


Na druhu stranu, ked sa odputame od toho "nasho jedineho pochopitelneho" jazdenia s vrciacimi srandami ako ich pozname a prenesieme sa do UVEDOMELEHO sveta bzukajucich rotorov z trolejbusu, situacia sa otoci. Ked sa presenies do ineho PRE NAS NIE UPLNE POCHOPITELNEHO sveta kde mas na displeji 23kW/100km pripadne 40kW/100km, ten strateny cas v dosledku mensej, nudnej, rychlosti ma zrazu iny vyznam. Pre niekoho ano, pre niekoho nie.

V Linzi ajtak zastavis na rychlonabijacke, vycikas, napapas, vypijes pohar dzusu, dvakrat obehnes okolo budovy aby si rozhybal krv - normalne som minule videl chlapcov, vyliezli z texasiek do joging suprav, nahodili stretching, rozbehli sa do pola, Tesla sa nabijala...

je to proste ine rozmyslanie. Ako vidno, zjavne funkcne.


Co mi vadi na Trojke ktora nie je dokoncena a mozno to plati aj vseobecne pre vsetky ich modely :

- neskutocne otrasny interier
- [zatial] nepritomnost pristrojoveho panelu, KURWA aspon za priplatok 10" tablet, halooo 80 dolarov navyse, dajte mi tam tablet !
- odkladacie priestory a celkovo "praktickost" interieru bola hodne kritizovana aj pre 2.5x drahsiu S
- neskutocne malo miesta vzadu (majitel rodinnej Fabie kombi mozno zabludi, ja rozhodne nie
- o troch urastenych vedla seba v zadnej rade, cize 5 ludi celkovo si nechajte snivat, mna do toho ani nahodou netahajte
- neskutocne netradicny vyzor spredu - kde doprdele je chladic, mriezka chladica, cele je to zaplechovane hnus
- nepritomnost realnych komfortnych sedaciek a to snad v celej Tesle - no take ako 760iL/S63/A8L tam proste nie su
- nemoznost vetranych sedaciek
- prakticka nemoznost akejkolvek customizacie, kolesa, interier (farba, sedacky latka koza alcantara PRECO PRECO PRECO KURWA)
- prakticka nemoznost akejkolvek vonkajsej customizacie (doriti ved aj vyber farieb je tusim extremne obmedzeny)
- nemoznost kvanta beznej vybavy z tohoto cenoveho segmentu dnes, neviem ci uz maju vyhrievane volanty, sklapacie zrkadla, dotahovacie dvere, vyhrievane sedacky vzadu uz maju ?

Akoze sorry ale aby sofer vozu musel zdvihnut oci od vozovky a kukat na STREDOVY PANEL na krpate ciselka, aby videl akou rychlostou ide ? Potom oci naspat na cestu, mame priblizne SEKUNDU na zaostrenie, toto je cisty fail. By som to isiel tym debkom otrepat o hlavu hned. What they were thinking ?!?! Musi tam byt nejaka projekcia alebo heads-up alebo taka nejaka vec. Uplne idealne proste klasicky digitalny (za priplatok ANALOGOVY) pristrojovy panel co ja volam tablet : otackomer pre zaujimavost (14000rpm uha ako Schumi), VELKY rychlomer, spotreba kW, dalsie EV veci. Nechat zakaznikom MOZNOST spravit si z toho retro. Len tak, naschval. Just because we can.

Neriesim hustotu nabijaciek, servisu, to pride casom - even Rome wasn't built in a day. Neriesim ze Sasova, Lunik, Pééétržka a Dolne Hony nemaju ako nabijat v masovom meritku - to je ich personalny problem.


V plnej miere chapem ze S je prvy realny pokus priekopnickej automobilky a snad aj prve realne pouzitelne EV vozidlo (dojazd, funkcionalita, ergonomia, kvalita, servisne / prevadzkove naklady, celkova spolahlivost, image, drzanie hodnoty, zaruka na baterie rok/km atd). V plnej miere chapem ze to co Tesla teraz vyvija par rokov ostatne automobilky uz vyvijaju pol storocia. Ano. Iste.

Ale su tam niektore take hrozne nedostatky - BEZ OHLADU NA CENU alebo aj s prihliadnutim na nu - ze je to o velkych kompromisoch. Robit take kompromisy pri aute co bude u nas stat 40k je na obrovske zvazenie. Pri aute za 100k+ je to - podla mna - cista nehoraznost a fail.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

My personal take : pockam, uvidim. Do realnej masovej dostupnosti u nas sa bude hadam pisat 2019, potom to budu rok-dva ladit (nehovorte mi ze nie, aj Sko preslo obrovskym vyvojom, teraz uz vsak maju "akcelerovane skusenosti" ktore sa budu este viac akcelerovat). Nove si to nekupim, je mi to prilis male auto za prilis velke peniaze (ano, pokrok, viem), ojazdene to bude stat prvych par rokov stale sialene vela takze si to tiez nekupim lebo to nebude vyhodne v pomere nove->ojazdene (napriklad 4rocny Pasatt viem kupit za stvrtinovu, v najhorsom tretinovu cenu oproti novemu, to sa pri Tesle3 ani ziadnej inej URCITE nestane).

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =223306335
10k bez dph, no nehovorte mi ze toto nove nestalo 40k+

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =221892155
alebo toto... tiez je to STVRTINA ceny noveho.


Ked si zoberem ze teraz mozem kupit nejaky bezny tragac za ~10.000 eur bez dépéháhá (Pasatt 2012, SuperBéé 2012, taketo tie bezne chrápy pardon najlepsie vozy na svete co stal novy 35-40k polahky) a ten mi vydrzi dalsich pat-sest rokov i ked s nejakym servisom... davam tomu predbezne 7 az 10 rokov, dokedy ja budem seriozne pozerat elektrovehykle. Tak ako pise Chris, priblizne 2022, ved uvidime.

Dovtedy sa snad spamataju aj ine automobilky. Dovtedy mozno pride dalsi model, prepracovany. Nie facelift. Dufam ze economies-of-scale potlacia cenu vyrazne dole (baterie boli vypocitane na cenovku okolo 8000 dolarov v dnesnych cenach, po spusteni GigaFactory by to mohlo byt kus menej).

Dovtedy mozno zarobim taky kopec dukatov, ze polozim stovku na stolik za S85 a nebude mat to ani trosku srat.




Co vam vadi na Trojke pripadne na S modeloch ? Jasne, vela z nas tieto voziky nevlastni, ale proste co ste doteraz identifikovali podla internetu ?


PS: PRECO DORITI NEMAJU KOMBIKY ??? V AMERIKE SEDAN ONLY ??? SERIOUSLY NUTS ?

PS2 : PRECO DORITI NEMAJU XL VERZIU ???
Viac bateriek, vacsia dlzka, nepatrne vyssia hmotnost = ukrutne rozmernejsi komfortnejsi interier a DLHSI DOJAZD !!! Kupovali by to nielen ludia co chcu priestor na urovni Audi A8L+ ale aj ludia ktori chcu vyssi dojazd. V sucasnom S modeli, 4977mm alebo tak nejak, proste uz viac clankov nacpat nejde. Keby mali 530cm az 540cm dlhy MEGAvoz... MNAM. To uz by som ZURIVO rozmyslal o opusteni triedy Voyagerov - jasne, nemam na to, ale rozmyslal by som.

Su na trhu uz dostatocne dlho aby mali kombik a XL Sedan a XL Kombik. Ano viem ze ani Rim nepostavili za tri dni, ale toto tu uz malo byt. Zmeny su dost male oproti sedanom. Ano, viem ze nestihaju vyrabat ani sucasne modely, takto by nestihali este viac a museli stavat viac fabrik co teraz budu ajtak musiet urobit kvoli trojke.

Z marketingoveho hladiska mali byt tie modely ohlasene - rovnako ako verzia 3 ktora sa len tak skoro kupit dat nebude. Hadzalo by to ukrutne lepsie svetlo na firmu, akcie by leteli do nebies. A o to ide tiez.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

mp3turbo napísal: Ked sa zamyslim nad tym aka skupina nadutych, bohorovnych ach pardon MODERNYCH USPESNYCH ludi kaufne 100k eur tragac, potom mi naozaj nevychadza 110km/h na dialnici - skor tak na vyjazde z pumpy respektive tam kde je znacka 80.
nehanbis sa za toto troska? to co je za sprostost, s panom vaskym sa rozpravam?
mp3turbo napísal: - neskutocne otrasny interier
nie je to finalna verzia interieru
mp3turbo napísal: - [zatial] nepritomnost pristrojoveho panelu, KURWA aspon za priplatok 10" tablet, halooo 80 dolarov navyse, dajte mi tam tablet !
co tam chces akoze mat, teplotu brzdovej kvapaliny? rychlost ta zaujima najviac, ta je vpravo hore hned vedla volantu, co este chces mat na elektromobile tak blizko, ze od toho zavisi zivot? na vsetko ostatne bude dufam head up display
mp3turbo napísal: - odkladacie priestory a celkovo "praktickost" interieru bola hodne kritizovana aj pre 2.5x drahsiu S
ano je to onicom ale zober si to z druhej strany, ze v interieri ma byt minimum odlozenych veci, kvoli bezpecnosti pri naraze blabla a mas 2 kufre ale ano je to slabucke, aj ked nenavidim mat v aute pohodenych tristo hovadin, mS bol kritizovany hlavne za to, ze tam boli len 2 drziaky na pohare, v amerike neuveritelna vec, vsak
mp3turbo napísal: - neskutocne malo miesta vzadu (majitel rodinnej Fabie kombi mozno zabludi, ja rozhodne nie
- o troch urastenych vedla seba v zadnej rade, cize 5 ludi celkovo si nechajte snivat, mna do toho ani nahodou netahajte
ty si v tom sedel, vies aky to ma rozvor? videl si video v ktorom hovoril chalan o tom, ze posunuli firewall dopredu aby vzadu mohli sediet traja dospeli? trojka nie je extremne kratke auto, oproti mS http://i.imgur.com/4pfDLW9.gif
mp3turbo napísal: - neskutocne netradicny vyzor spredu - kde doprdele je chladic, mriezka chladica, cele je to zaplechovane hnus
zacni si zvykat na to, ze aerodynamicky neefektivne veci pojdu na elektromobile prec - klucky a aj maska, ktora sa stale moze zmenit, alebo si na nu pan nalepi nalepku lebo sa mu nepaci maska akoze wtf toto je dealbreaker? to ty si ten naduty pan o ktorom si vravel na zaciatku? tesla si buduje image prave tymto, tak ako maju audi styri kruhy, bmw prednu masku atd
mp3turbo napísal: - nepritomnost realnych komfortnych sedaciek a to snad v celej Tesle - no take ako 760iL/S63/A8L tam proste nie su
mX je na tom lepsie, m3 nema dovod superit s a8l a s63, plus medzi ciele tesly nepatri uplne ambicia konkurovat s maybachom a rolls roycom
mp3turbo napísal: - nemoznost vetranych sedaciek
suhlasim, model x vraj ma, neviem ci nie len signature verzia ale malo by sa dat
mp3turbo napísal: - prakticka nemoznost akejkolvek customizacie, kolesa, interier (farba, sedacky latka koza alcantara PRECO PRECO PRECO KURWA)
toto je ironia ci co? videl si aspon z dialky tesla konfigurator?
mp3turbo napísal: - prakticka nemoznost akejkolvek vonkajsej customizacie (doriti ved aj vyber farieb je tusim extremne obmedzeny)
eh? plastidip existuje
mp3turbo napísal: - nemoznost kvanta beznej vybavy z tohoto cenoveho segmentu dnes, neviem ci uz maju vyhrievane volanty, sklapacie zrkadla, dotahovacie dvere, vyhrievane sedacky vzadu uz maju ?
vidim, ze si si fakt nespravil domacu ulohu a nezistil si takmer nic o teslach :D
mp3turbo napísal: Ale su tam niektore take hrozne nedostatky - BEZ OHLADU NA CENU alebo aj s prihliadnutim na nu - ze je to o velkych kompromisoch. Robit take kompromisy pri aute co bude u nas stat 40k je na obrovske zvazenie. Pri aute za 100k+ je to - podla mna - cista nehoraznost a fail.
ok, 325k ludi za tento tyzden nejak nezdiela tvoj nazor, takze asi nekrachnu
PS: PRECO DORITI NEMAJU KOMBIKY ??? V AMERIKE SEDAN ONLY ??? SERIOUSLY NUTS ?

PS2 : PRECO DORITI NEMAJU XL VERZIU ???
chod si sadnut do toho, netreba, je to velke auto, xl verzie budu a jedna uz aj je a vola sa model x
a ano, v amerike sa kombiky nekupuju tak ako v eu
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> prakticka nemoznost akejkolvek customizacie, kolesa, interier (farba, sedacky latka koza alcantara PRECO PRECO PRECO
> toto je ironia ci co? videl si aspon z dialky tesla konfigurator?


vysli mi tam styri moznosti na sedacky a to pri Sku. Som zvedavy kolko bude pri Trojke, to sa este teraz nevie. To mi pride malo pri aute za 100k a aby si ma nemusel nahanat rovno priznam ze neviem kolko sedaciek sa da nahodit do premiovej klasy audi, bmw, mercedes pri spalujucich motoroch ale vzdy som mal dojem ze su to tucty alebo teda aspon tucet moznosti.

Kolesa. Teraz som rychlo pozrel ze Custom Order, styri. Ehm, slovom styri (alebo som zle kukal ?). Popri takmer stovke ktore su k dispozicii pre Mercedes atd, mi to pride ako "prakticka nemoznost customizacie". Dobre, aby som zjemnil : extremne obmedzeny vyber v porovnani s tym co sa predvadza u etablovanej konkurencie. A pritom neviem, kolesa sa mi zase nezdaju az taky komplikovany prvok. Jasne, zmenit palubnu dosku je zlozite jak howado. Kolesa by podla mna mali ponukat viacere.


Plastidip na vonkajsiu customizaciu, ach ano, ale... vies ako...


Ozaj, tou customizaciou som tusim aj chcel povedat ze neexistuje prilis moc prislusenstva. Nejake spojlery, kridla, taketo blbiny, ten interier sa mi tam priplietol. Verim tomu ze by ten stroj mohol vyzerat ukrutne dravejsie keby nejake tieto veci existovali. Mozno uz je nejake aftermarket, bez mucenia priznavam ze som nekukal kedze 100k Teslu nevlastnim.


edit : "chod si sadnut do toho, netreba, je to velke auto, xl verzie budu a jedna uz aj je a vola sa model x"
ne ne, S Combi a X je rozdiel. Kde je X XL ? :) Tak ako je Ford Explorer XL, tak by mohla byt aj Tesla XL. Mnohi by to privitali, pretoze by ich to posuvalo ukrutne dopredu pred konkurenciu nielen v technike (co bezpochyby je ina liga ako spalovacie motory, nehovorim ze vhodna pre kazdeho a vzdy, ale proste je to ine), takze takisto by aj 5.35metrovy kombik triedy A8/760iL/S bol nieco uplne ine ako tu dnes mame. A prave to by bol dalsi odlisovaci znak ktory by kvanta ludi presvedcil.

Apropo, volakde som cital ze SuperBéé sa predava viac v kombiku ako klasicka verzia. Ja viem, SuperBee nie je Tesla a USA. Ale Tesla nie je len USA.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7307
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

turbo ale ako chces od automobilky, ktorej este ani poriadne nezachla farba na stenach vo vyrobnej hale, aby zrazu chrlila 4 modely v 12 karosarskych verziach? 14 roznych sedaciek, 100 roznych modelov kolies, 14 farieb interieru, to znacne zatazuje organizaciu dodavatelov a subdodavatelov. Jasne ze Tesla nie je one man band, ale zabehnute automobilky maju v tomto urcite znacny naskok.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

ale to nie je padny argument na ospravedlnenie nedostatkov.





.
Používateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5630
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Odar »

Tesla. Pekne. Ale (zbytocne) nafuknuta bublina :) Bolo by fajn vidiet realnu analyzu, ci je to auto naozaj tak green, ako sa to vsade pise. Vzhladom na vyrobny proces je kludne mozne, ze nie je vsetko zlato . . . :red:
- PC
Spoiler: ukázať
Corsair SF600 600W 80 PLUS Platinum
Cooler Master MasterBox NR200 Black
Crucial Ballistix 2 x 16GB DDR4 3600 CL16
Kingston KC3000 2TB NVMe + Thermalright HR-09 2280 PRO Black, Samsung 970 EVO Plus 2TB NVMe
Gigabyte B550 I AORUS PRO AX
Ryzen 9 5900X
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING O12G (0.862V @ 1890 MHz)
Noctua NH-U12A
2 x Noiseblocker NB-eLoop B12-PS
2 x Noctua NF-A12x15 PWM Chromax Black
AOC Q3279VWF
-- HTPC
Spoiler: ukázať
Streacom ST-NANO150 HTPC PSU 150 Watt
Streacom ST-F7CS EVO
Asus ROG STRIX B760-I GAMING WIFI
i5-13500 (power limit 45 W)
Kingston FURY Beast DDR5 2x16 GB 5200 MHz CL40
Silicon Power P34A60 2 TB NVMe + Samsung 850 EVO 500 GB SATA + Crucial MX500 2 TB SATA + WD Blue 3D NAND 500 GB M.2 SATA
Noctua NH-L9x65
Noctua NF-A8 PWM
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

akoze nedostatky mozu byt - nikto nie je na prvykrat perfektny a uz vobec nie v takomto UberKomplikovanom hitech - ale zase mat JEDNU sedacku akurat so STYRMI POTAHMI respektive variantami to je trosku sila za 100.000 euvra.

Nehovorim ze musis mat na vyber 399292 ale proste na tomto mohli zapracovat. Ani BMV nam nedava moznost vybrat si z desiatich druhov pristrojovych dosiek - nie, nikto nedava takuto moznost, to co tam je tam proste nezmenis. Ale tie sedacky su prdlajz a pritom sialene prispievaju k dojmu z auta A JE PROSTE STANDARD MAT ZURIVO NA VYBER V TEJTO CENOVEJ KLASSE !!! A aj ten pocit : clovek ktory kupuje za 100k si chce viac vyberat A INDIVIDUALIZOVAT ako clovek co kupuje Dáčju Srandero.

Ja viem, je v tom aj homologizacia. Nepitchujem ze nemame roadster, kabrio, hard kabrio, traktor, SUV, MPV, VAN, crossover overcross a janeviemake kraviny dnes uz existuju - pitchujem len ze take kombi sa spravi uzasne jednoducho. Ano viem ze A8, 760iL a S63AMG tak trosku nemaju kombi ani po 20 rokoch vyroby a prave o tom to je. Presne tam by bola trefa - ako som spominal so SuperBeeom. Od roku 2002 co sa robi neboli kombiky az do 2009 ci 2010 alebo tak nejak. Nikto si nemyslel ze by ich bolo treba.

A BOLA TO OBROVSKA CHYBA ako uz dnes automobilka a vsetci vedia. Vravim, videl som volakde napisane ze sa predava viac kombikov ako sedanov. Iste, SuperBee je o inom ako elektroTesla. BMV nikdy nespravilo van ci jak sa to vola poloautobus. Mercededes spravil Viano a Vito, a ako uzasne sa im dari - Viano je titulovanym kralom v "business transport" triede. Viem, BMV sa nezaujima o tento segment, okej, ale peniaze tam jednoznacne su. BMV pri vyrobe milionov kusov nie je odkazane na par stotisic dodavociek - ale Tesla je v uplne inej situacii, technicky, marketingovo, akymkolvek sposobom. Existuje BMV3 kombi, BMV5 kombi, ze neexistuje BMV7 kombi je OBROVSKA CHYBA a automobilky to dakedy otestuju a zistia. Oni by sa totiz predavali... predava sa A6 kombi, Insignia kombi, Mondejo kombi, SuperBee kombi proste auta co maju ~4.8 metra, a predavali by sa jednoznacne aj pokombikovane vacsie limuziny co maju 5.1 metra.

Nehovorim ze Tesla musela mat "varianty" (nech uz je to kombik) k dispozicii okamzite. Nie, prakticky nikto nema. Ale Sko je tu s nami uz hoooooodne dlho aby bralo vietor z plachiet aj INYM SPOSOBOM AKO JE ZAUZIVANE. Nie, Tesla X nie je Tesla S kombi rovnako ako Ford Galaxi nie je Ford Mondejo kombi alebo BMV X5 nie je BMV5 kombi.

Moznosti customizacie Tesly dnes su velmi slabe v porovnani so standardom tejto cenovej triedy ci sa to fanatikom paci alebo nie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 757
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HaDeS »

ale kus s tymi kombi pekelnostami ! :D Na satanske chodnicky zvadzas Teslu. :hysterical:

edit: neviem najst nejaku statistiku, kolko sakredosti sa preda za mlakou, ale imho amici su skorej na ich pickupove F150 a spol, nez kombi verzie
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak uz vieme preco neni kombi (station wagon) :

http://www.ibtimes.com/us-new-car-sales ... ue-2243093

small SUV & crossovers to vsetko zabili na americkom trhu. Ze Tesla nie je iba amerika je zbytocne pripominat. Niekto tuto moze povedat ze teda kombi je nezmysel - podla rovnakej tabulky sa zda ze nam VYMIERAJU sedany : compact sedan Tesla S rozhodne nie je a trieda "midsize sedan" je beznadejne posledna.

Z tohoto hladiska je teda totalny nezmysel vyrabat Teslu S a uz absolutne by sa nemali pustat do Tesly Tri :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"