Všeobecná diskusia
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7933
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
2lacika, ano nieco v tom style
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ved vymenitelne baterky ako nejake moduly su samozrejmy krok do buducnosti - uz som o tom spieval na strane 872 alebo tak
z technologickeho hladiska si to skusam predstavit ako podvozkovu plosinu, zopar samostatnych modulov aby netrebalo tahat naraz tri metre siroke alebo meter osemdesiat dlhe teleso. Cojaviem 40cm dlhe, durchom cez celu sirku vozu. Vyhmatavali by sa von bokom cez prahy alebo pod prahmi kedze je manipulacne narocne tahat ich von dopredu pred auto alebo dozadu za auto. Takze by prisiel vysokozdvizny teda v tomto pripade nizkozdvizny vozik, otvoril by prahy na Tesle alebo akomkolvek inom EV, vytiahol by prvy pas 40cm baterii, druhy, treti, posledny, naladoval by donutra pripravene nabite a odchod dalsich 400km.
Existoval by nejaky maly manipulacny poplatok aby sa povodne baterie dostali naspak k originalnemu vlastnikovi, stalo by to ukrutne menej ako dnes natankovat nadrz paliva (iste, nadrz paliva dnes ma vacsi dojazd ako je dojazd na baterie). Pripadne by v ramci nejakych zaruk (8 rokov / UNLIMITED kilometre) takyto cirkus uplne odpadal - dnes Tesla plati verejne rychlonabijacky tak by mozno vedel vzniknut nejaky TRVALO UDRZATELNY ekonomicky model na vymenu baterii s tym ze by si mal proste garantovane baterie v tvojom voze bez ohladu na to kto ich predtym ako pouzival a ako dlho vlastnil. Mozno by to bola option : kto chce, moze si zaplatit aby sa jeho baterie dostali k nemu naspat domov ak ide nejake dlhe jazdy, proste "postovne".
atd, atd, proste si to viem predstavit. Pred 5 rokmi som si nevedel predstavit ze bude nejaka nabijacka ktora mi auto nabije zadarmo bez platenia. Vzhladom na usetrene zivotne prostredie by mozno aj vlada vedela nejako prispiet k tejto logistike, napriklad auta statnej posty by v pripade nevytazenosti vedeli vozit baterie naspat, medzi statmi alebo by mohlli nejako dotovat tuto logistiku. To uz velmi snivam a zvlast v nasej dzahamarii ale to je jedno.
Cize toto by bolo tankovanie "400km za 5 minut". Uplne paradne aj keby to bol dojazd len 300km. Proste ked to naprdis za 5 minut tak je to UPLNE jedno - predpokladam ze ti rozumnejsi z nas po najazdeni 300km proste vystupia von, natiahnu kosti a potom idu dalej. Nedajboze nejaka cigaretka k tomu, malinovka, kavicka, cokolvek, proste 5 minut na tankovanie/vymenu je koniec vsetkych diskusii.
z technologickeho hladiska si to skusam predstavit ako podvozkovu plosinu, zopar samostatnych modulov aby netrebalo tahat naraz tri metre siroke alebo meter osemdesiat dlhe teleso. Cojaviem 40cm dlhe, durchom cez celu sirku vozu. Vyhmatavali by sa von bokom cez prahy alebo pod prahmi kedze je manipulacne narocne tahat ich von dopredu pred auto alebo dozadu za auto. Takze by prisiel vysokozdvizny teda v tomto pripade nizkozdvizny vozik, otvoril by prahy na Tesle alebo akomkolvek inom EV, vytiahol by prvy pas 40cm baterii, druhy, treti, posledny, naladoval by donutra pripravene nabite a odchod dalsich 400km.
Existoval by nejaky maly manipulacny poplatok aby sa povodne baterie dostali naspak k originalnemu vlastnikovi, stalo by to ukrutne menej ako dnes natankovat nadrz paliva (iste, nadrz paliva dnes ma vacsi dojazd ako je dojazd na baterie). Pripadne by v ramci nejakych zaruk (8 rokov / UNLIMITED kilometre) takyto cirkus uplne odpadal - dnes Tesla plati verejne rychlonabijacky tak by mozno vedel vzniknut nejaky TRVALO UDRZATELNY ekonomicky model na vymenu baterii s tym ze by si mal proste garantovane baterie v tvojom voze bez ohladu na to kto ich predtym ako pouzival a ako dlho vlastnil. Mozno by to bola option : kto chce, moze si zaplatit aby sa jeho baterie dostali k nemu naspat domov ak ide nejake dlhe jazdy, proste "postovne".
atd, atd, proste si to viem predstavit. Pred 5 rokmi som si nevedel predstavit ze bude nejaka nabijacka ktora mi auto nabije zadarmo bez platenia. Vzhladom na usetrene zivotne prostredie by mozno aj vlada vedela nejako prispiet k tejto logistike, napriklad auta statnej posty by v pripade nevytazenosti vedeli vozit baterie naspat, medzi statmi alebo by mohlli nejako dotovat tuto logistiku. To uz velmi snivam a zvlast v nasej dzahamarii ale to je jedno.
Cize toto by bolo tankovanie "400km za 5 minut". Uplne paradne aj keby to bol dojazd len 300km. Proste ked to naprdis za 5 minut tak je to UPLNE jedno - predpokladam ze ti rozumnejsi z nas po najazdeni 300km proste vystupia von, natiahnu kosti a potom idu dalej. Nedajboze nejaka cigaretka k tomu, malinovka, kavicka, cokolvek, proste 5 minut na tankovanie/vymenu je koniec vsetkych diskusii.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
pouzivate niekto aditiva do prevodoviek, differencialov alebo paliva?
rozmyslam, ze natlacim do prevodovky Liqui Moly MoS2, ci jej to nepomoze. (Lubrifilm B2 nemozem na SK najst.)
Lebo za studena je ovela tichsia a nasiel som PSAckarov, co si vsimli, ze im huci prevodovka a ten hluk sa proste cele roky nemeni..
cize ide skor z mojho pohladu o design issue.
btw: k tym renault vym. baterkam.. tam mam pocit, ze baterka mala byt majetkom automobilky.. cize pre spotrebitela este lepsie
rozmyslam, ze natlacim do prevodovky Liqui Moly MoS2, ci jej to nepomoze. (Lubrifilm B2 nemozem na SK najst.)
Lebo za studena je ovela tichsia a nasiel som PSAckarov, co si vsimli, ze im huci prevodovka a ten hluk sa proste cele roky nemeni..
cize ide skor z mojho pohladu o design issue.
btw: k tym renault vym. baterkam.. tam mam pocit, ze baterka mala byt majetkom automobilky.. cize pre spotrebitela este lepsie
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7933
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
btw
http://reneweconomy.com.au/2016/deutsch ... cles-64720
ano 5 min na vymenu bateriek, vs 40 min na 70% kapacity, uz je samozrejme kruty deal... aj keby si mal za tu vymenu platit
http://reneweconomy.com.au/2016/deutsch ... cles-64720
ano 5 min na vymenu bateriek, vs 40 min na 70% kapacity, uz je samozrejme kruty deal... aj keby si mal za tu vymenu platit
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
K tej oslepujucej Mazde: Bolo to v meste pod poulicnym osvetlenim. Ale zase take poslabsie. Neviem, ci to boli nejake automaticke dialkace. Asi sa to uz nikdy nedozviem a ostane to zahada. No co, Matsuda.
K aditivam do prevodovky: Odobne neuznavam ziadne aditiva, na ktore sa neprihliadalo pri konstrukcii zariadenia. Este tak trochu som ochotny akceptovat nejake aditiva do paliva, ktore (mozno) precistia palivovu sustavu. Aj to hlavne preto, lebo s jednou nadrzou (za 500-1000 km) sa to dostane prec z auta. Do diferencialov pridavam iba prisadu pre samosvor, lebo tam ma ist. Do motoroveho oleja nepridavam nic. Kupujem kvalitne oleje a tie maju mat vsetko potrebne pre motor. Takisto motor je konstruovany na olej a nie nejake tuzerske aditivum. No a automaticku prevodovku povazujem za najviac delikatny mechanicky kusok na aute, ktora je najviac citliva na olej. Jednoducho tam musi ist to, s cim ju konstruovali a hotovo. Absolutne nic dalsie by som do nej nedaval.
Manualna prevodovka je menej mechanicky narocna, ale aj tam by som daval to, s cim ju konstruovali a testovali. Pokial niekomu nieco huci, asi si mal kupit ine auto. Ale mne napriklad tikaju hydrozdvihatka v Commanderovi. Co som cital, je to by design. Robi to na novych autach, aj na tych, co maju najazdene 400 tisic km. Niektorym pomohol qualitny olej Royal Purple, tak to bude jedina vec, co vyskusam a inak kaslem na to. Aby som tam lial nejake aditiva, ci to nestichne a popri tom neupcha rozne kanaliky... to naozaj nie.
K aditivam do prevodovky: Odobne neuznavam ziadne aditiva, na ktore sa neprihliadalo pri konstrukcii zariadenia. Este tak trochu som ochotny akceptovat nejake aditiva do paliva, ktore (mozno) precistia palivovu sustavu. Aj to hlavne preto, lebo s jednou nadrzou (za 500-1000 km) sa to dostane prec z auta. Do diferencialov pridavam iba prisadu pre samosvor, lebo tam ma ist. Do motoroveho oleja nepridavam nic. Kupujem kvalitne oleje a tie maju mat vsetko potrebne pre motor. Takisto motor je konstruovany na olej a nie nejake tuzerske aditivum. No a automaticku prevodovku povazujem za najviac delikatny mechanicky kusok na aute, ktora je najviac citliva na olej. Jednoducho tam musi ist to, s cim ju konstruovali a hotovo. Absolutne nic dalsie by som do nej nedaval.
Manualna prevodovka je menej mechanicky narocna, ale aj tam by som daval to, s cim ju konstruovali a testovali. Pokial niekomu nieco huci, asi si mal kupit ine auto. Ale mne napriklad tikaju hydrozdvihatka v Commanderovi. Co som cital, je to by design. Robi to na novych autach, aj na tych, co maju najazdene 400 tisic km. Niektorym pomohol qualitny olej Royal Purple, tak to bude jedina vec, co vyskusam a inak kaslem na to. Aby som tam lial nejake aditiva, ci to nestichne a popri tom neupcha rozne kanaliky... to naozaj nie.
Re: Všeobecná diskusia
Skoda, ze som si zabudol vestecku gulu doma, ked som kupoval auto.zoom napísal:Pokial niekomu nieco huci, asi si mal kupit ine auto. Ale mne napriklad tikaju hydrozdvihatka v Commanderovi. Co som cital, je to by design.
Aditivum do motoroveho oleja podla mna nema zmysel, lebo tam je lepsia castejsia frekvencia vymeny.
Ale v prevodovke, kde ma byt olej "dozivotne" snad nieco pomoze.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Sarkazmus?zoom napísal:Este tak trochu som ochotny akceptovat nejake aditiva do paliva, ktore (mozno) precistia palivovu sustavu. Aj to hlavne preto, lebo s jednou nadrzou (za 500-1000 km) sa to dostane prec z auta.
Aditíva do paliva sú jediným aditívom, ktoré v aute používam. Používam len a jedine zimný VIF do motorovej nafty. Dávkujem mierne viac, ako hovorí návod DO KAŽDEJ JEDNEJ NÁDRŽE, čo natankujem. Vždy tankujem na Shell, vždy do plna a každé tretie čerpanie je tá drahšia nafta (aj tú aditívujem).
Takže si takto hlúpo predražujem jazdu o 10€ za +/- 5000 km.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Vestecku gulu nema nikto z nas, ale mame vyssiu inteligenciu a vieme extrapolovat informacie. Takze kupit si francuzske auto a hovorit, ze si nemal vestecku gulu... to mi pride ako kebyze ides v noci sam do Bronxu ovesany zlatymi retiazkami a hodinkami. Potom na druhy den by si hovoril, ze skoda ze si nemal vestecku gulu, by si vedel, ze ta prepadnu. Inymi slovami, hranie sa s ohnom. Ja viem, ze s tymto nazorom na francuzske auta nebudu mnohi suhlasit, ale je to moj bezcenny nazor podlozeny skusenostami ludi, ktory vlastnili a aj servisovali taketo auta.lacika napísal:Skoda, ze som si zabudol vestecku gulu doma, ked som kupoval auto.zoom napísal:Pokial niekomu nieco huci, asi si mal kupit ine auto. Ale mne napriklad tikaju hydrozdvihatka v Commanderovi. Co som cital, je to by design.
Aditivum do motoroveho oleja podla mna nema zmysel, lebo tam je lepsia castejsia frekvencia vymeny.
Ale v prevodovke, kde ma byt olej "dozivotne" snad nieco pomoze.
Co sa tyka dozivotnej naplne oleja v prevodovke, je presne tak dozivotna, ako olej v motore. Mozes to tam drzat a on tam naozaj ostane do konca zivota (prevodovky). Cize s prevodovkou rob rovnako ako robis s motorom -- menis olej castejsie a nedavas tam aditiva. Navyse, pokial mas automat, je vhodne menit olej castejsie uz len preto, lebo pri beznej vymene nevytecie vsetok olej, ale cca 1/3 stareho tam ostane. Bezne automaty (napr. ZF) maju interval vymeny cca kazdych 60 000 km. S manualom... neviem, ake su intervaly. Nikdy som nemal manualnu prevodovku.
K tym aditivam do paliva: Uz mam jedno kupene a vyclongam to raz do nadrze. Asi to nestihne nic urobit, ale co by som neurobil pre dobry pocit. Este ze americka palivova sustava leje benzin do valcov po kybloch, takze nie je nachylna na nejake jemnulinke rozprasovanie dvadsiatich molekul benzinu na 100 km.
Re: Všeobecná diskusia
Presne taky nazor nemam rad.. je to francuzske to bude zle.
Mame doma 2 renaulty a zatial ma este nesklamal. Zato obe audiny totalny fail.
Chcel som skusit citroen no zial huci prevodovka. Huci aj na C5,C3 a pod. Zase to nie je taka bezna zavada ako retaze u VW, a v podstate som doteraz o tom nevedel a netrpi tym vela aut.
Ale nie je to len chyba citroenu, kolega sadol do auta a pri prvom "zahukani" mi povedal, ze huci ti prevodovka.. a robi to presne vtedy a vtedy, lebo sa s nou deje toto a toto.. asi ma nejake znalosti ako funguje prevodovka, kedze jeho caja pracuje v getragu.
A vies co povedal? Ze podobne zvuky im vydaval Qashqai.
Viac mi asi vadi pristup citroenu, kt. nic nepocuje, nevie, neriesi..
U renaultu som toho vela nepotreboval, ale boli schopny cohokolvek, len aby zakaznik nesiel inam.
Jasne, nikto kto jazdi na amerike nemoze mat rad europske auta a nemusim ist daleko pre taky nazor.. staci mi zajst do suseda.
Uprimne som pozeral len po jednom americkom aute a to bol Dodge Journey ale s CRD od VW.. nie diky.. to radsej freemont s MJET. Lenze tam neboli take stare modely, aby mi cenovo vyhovoval.
btw: mam manual.
Mame doma 2 renaulty a zatial ma este nesklamal. Zato obe audiny totalny fail.
Chcel som skusit citroen no zial huci prevodovka. Huci aj na C5,C3 a pod. Zase to nie je taka bezna zavada ako retaze u VW, a v podstate som doteraz o tom nevedel a netrpi tym vela aut.
Ale nie je to len chyba citroenu, kolega sadol do auta a pri prvom "zahukani" mi povedal, ze huci ti prevodovka.. a robi to presne vtedy a vtedy, lebo sa s nou deje toto a toto.. asi ma nejake znalosti ako funguje prevodovka, kedze jeho caja pracuje v getragu.
A vies co povedal? Ze podobne zvuky im vydaval Qashqai.
Viac mi asi vadi pristup citroenu, kt. nic nepocuje, nevie, neriesi..
U renaultu som toho vela nepotreboval, ale boli schopny cohokolvek, len aby zakaznik nesiel inam.
Jasne, nikto kto jazdi na amerike nemoze mat rad europske auta a nemusim ist daleko pre taky nazor.. staci mi zajst do suseda.
Uprimne som pozeral len po jednom americkom aute a to bol Dodge Journey ale s CRD od VW.. nie diky.. to radsej freemont s MJET. Lenze tam neboli take stare modely, aby mi cenovo vyhovoval.
btw: mam manual.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
tvoj napad by som ja riesil trosku inac.. baterie, vymenitelne - dajme tomu, nejaka plocha pod prahom, 1,5*2metre... sirka 10cm by bola vyberatelna...mp3turbo napísal: Existoval by nejaky maly manipulacny poplatok aby sa povodne baterie dostali naspak k originalnemu vlastnikovi, stalo by to ukrutne menej ako dnes natankovat nadrz paliva (iste, nadrz paliva dnes ma vacsi dojazd ako je dojazd na baterie). Pripadne by v ramci nejakych zaruk (8 rokov / UNLIMITED kilometre) takyto cirkus uplne odpadal - dnes Tesla plati verejne rychlonabijacky tak by mozno vedel vzniknut nejaky TRVALO UDRZATELNY ekonomicky model na vymenu baterii s tym ze by si mal proste garantovane baterie v tvojom voze bez ohladu na to kto ich predtym ako pouzival a ako dlho vlastnil. Mozno by to bola option : kto chce, moze si zaplatit aby sa jeho baterie dostali k nemu naspat domov ak ide nejake dlhe jazdy, proste "postovne".
ale? naco by to sluzilo?
napr na dlhe dojazdy, aj 2000km dlhe cesty.
a sposob?
na dlhu cestu by som nebral svoju baterku... samozrejme, kazdy si kupi novu teslu, a baterku ma v nejakom stave. takze, by bolo nefer, keby o "nu prisiel". na dlhe cesty by boli urcene teslou dodane nahradne vymenitelne baterie, ktore by boli dostupne kazdych 100km, a boli by plne nabite...
predstavme si cloveka, co potrebuje urobit 2000km cestu, co najrychlejsie, a nebude kazdych 400km cakat na plne nabitie. takze, fungovalo by to takto:
s autom by prisiel na miesto "pozicania baterie" v mieste, kde byva. tam by zaplatil nejaky man. poplatok za to, ze by dostal pozicanu baterku, a ta jeho by tam bola uskladnena. s tym autom by potom urobil 400km, a na prvom "dobijacom" mieste pri dialnici by opat vykonal iba vymenu, za uz cerstvu, nabitu bateriu. takze, ta pozicana bateria by uz bola 400km od prveho miesta pozicania, zato vsak by sa dala hned nabijat, aby mohla sluzit dalsiemu autu, ktore pride IBA pre vymenu baterie. samozrejme, keby ta vymena bola do 2minut - uplne paradne.
prip. aj to nechanie baterie by sa dalo obist, a to tak, ze kazde auto by malo zabudovanu bateriu na nejaku 10% kapacitu /dojazd do miesta kde sa pozicia nabita bateria/, a tu svoju by majitel nechal doma - opat podmienkou by bolo lahke vyberanie. v mieste dobijania by si majitel pozical prvu nabitu, a kludne moze vyrazit aj na 2000km cestu, a bude mat 5kratkych pauz na vymenu svojej vybitej baterky za novu.. a ked sa vrati domov, vrati si tam svoju povodnu, a jazdi s nou po meste.
kedze tesly su intleigentne, auto by kludne cestou konaktovalo dalsie nab. centrum, ci maju plne nabitu bateriu, a ked nie, tak by majitela poslalo na napr. blizsiu stanicu o 100km, kde by baterie boli. nic neriesitelne, a toto cele by odstranilo nevyhodu elektromobilov na ktoru kazdy frfle..
ano, elektromobily su na to, aby sa im dobijali baterky. ale berme napr. tento pripad, kedy by clovek nutne potreboval rychlo dojst do ciela, a nie cakat na kazde nabitie. takze by stanice nabijania pri dialniciach /museli by byt aspon kazdych 100km/ boli okrem nabijaciek vybavene aj baterkami na vymenu /kludne aj 100ks, podla zaujmu a potreby.../. samozrejme, pri dnesnom pocte tesiel je to hudba buducnosti, ale takyto system by zrusil aj poslednu nevyhodu tesiel - kratky dojazd a dlhe cakanie na nabitie.
kedze vsak ani dalsia tesla nieje konstruovana na takyto typ "vymeny" baterii, tak je to nerealizovatelne..
EDIT: nevidel som to video na predoslej stranke, takze v podstate som napisal to iste, max. vylepsene o moznost mat vzdy svoju bateriu.. (v aute by bola zakladna bateria, aby sa auto dokazalo dostat aspon tam, kde dostane "vymenitelnu nabitu" bateriu..
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
zbytocne zlozite. moja bateria, tvoja bateria...naco?
ak uz, tak unifikovane normovane baterie. Velke auta pojmu kludne aj 3. Malej nakupnej taske staci 1. Prides na vymenu. Odovzdas do nejakej urovne vybitu a za poplatok dostanes nabitu. Rozdiel medzi nabitiami zaplatis. Jednoducho baterie by tieto switch stanice testovali a zle clanky vyradovali z obehu. Moze sa ti to zdat ako loteria. Mozes dotat clanky s 80% kapacity a mozes dostat nove. Ale ved ty zaplatis vzdy iba za nabitie. Samotny hw tejto baterie vlastne ani neni tvoj.
ak uz, tak unifikovane normovane baterie. Velke auta pojmu kludne aj 3. Malej nakupnej taske staci 1. Prides na vymenu. Odovzdas do nejakej urovne vybitu a za poplatok dostanes nabitu. Rozdiel medzi nabitiami zaplatis. Jednoducho baterie by tieto switch stanice testovali a zle clanky vyradovali z obehu. Moze sa ti to zdat ako loteria. Mozes dotat clanky s 80% kapacity a mozes dostat nove. Ale ved ty zaplatis vzdy iba za nabitie. Samotny hw tejto baterie vlastne ani neni tvoj.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
nevymyslajte tu neviem ake teorie. Ten kto jazdi 2000km trasy naraz tak si nekupi elektromobil, ale diesel alebo hybrid napr ls600h.
Kto tu z vas jazdi pravidelne viac ako 500km trasy a naco ?
Kto tu z vas jazdi pravidelne viac ako 500km trasy a naco ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Zubesuch - no, beries to prilis lahko... poplatok? elektromobily maju byt vyhodne vdaka "nepoplatkovaniu"...
zaplatis vyssiu kupnu cenu /3x viac ako za porovnatelne benzinove auto/, takze akesi dalsie poplatkovanie vymeny nieje namieste.
ze zaplatim iba za nabitie ? kolko 2€?
no, ak ma dobitie baterky pred barakom bude stat 1,70€, ALE ked pridem pre nabitu bateriu do nejakeho centra a zaplatim 2€, beriem. to vyzera na dobry deal. s tym, ze bateria bude mat dojazd 400km+-
ale ked to ma byt vyrazne viac, ten poplatok, uz to nieje vyhodne.
elektromobil ma byt vyhodnejsi, nie naopak.
a koniec koncov - potom nech sa predavaju auta BEZ BATERII, iba s nejakym zakladnym clankom na dajme tomu 25km dojazd. a zvysok by fungoval na baze tej vymeny.
ja osobne by som urcite na nejakom mieste neodovzdal moju bateriu z noveho auta s najazdenymi 50km, a dostaval ine s tym, ze k svojej novej by som sa nikdy nedostal... co ak by som isty cas jazdil len po meste, a chcel tu svoju novu, s este neopotrebovanymi clankami a takmer maximalnym dojazdom?
potom by bateria nemala byt moje vlastnictvo, ani by nemala byt zaratana v cene auta, a prakticky by malo byt mozne, zeby som dostal bateriu s novym autom ktoru predchvilou niekto vybitu odovzdal, a vzdal si plne nabitu...
---
Chris - ha ha.. takych ludi je vela... poznam ludi, ktory robia pomaly kazdy den 1000km+- trasy.. a ver tomu, ze elektromobil a cakanie na dobitie kazdych 350km+- by ich "zabilo". keby to ale fungovalo na baze vymeny vybitej za nabitu na vybratych pumpach, tak by ti ludia rychlo presedlali na elektro.. /aj kvoli nakladom za cestu pri porovnani nafta/benzin vs elektina/
nechapem, preco sa nemoze riesit nieco, co pri elektro doriesene nieje.. elektro je sice primarne urcene na kratke trasy, mesto, ale tymto by bolo urcene aj na dlhe cesty, bezproblemovo, prip. zabudlivcom v meste pri nenabiti baterie by to velmi pomohlo.
zaplatis vyssiu kupnu cenu /3x viac ako za porovnatelne benzinove auto/, takze akesi dalsie poplatkovanie vymeny nieje namieste.
ze zaplatim iba za nabitie ? kolko 2€?
no, ak ma dobitie baterky pred barakom bude stat 1,70€, ALE ked pridem pre nabitu bateriu do nejakeho centra a zaplatim 2€, beriem. to vyzera na dobry deal. s tym, ze bateria bude mat dojazd 400km+-
ale ked to ma byt vyrazne viac, ten poplatok, uz to nieje vyhodne.
elektromobil ma byt vyhodnejsi, nie naopak.
a koniec koncov - potom nech sa predavaju auta BEZ BATERII, iba s nejakym zakladnym clankom na dajme tomu 25km dojazd. a zvysok by fungoval na baze tej vymeny.
ja osobne by som urcite na nejakom mieste neodovzdal moju bateriu z noveho auta s najazdenymi 50km, a dostaval ine s tym, ze k svojej novej by som sa nikdy nedostal... co ak by som isty cas jazdil len po meste, a chcel tu svoju novu, s este neopotrebovanymi clankami a takmer maximalnym dojazdom?
potom by bateria nemala byt moje vlastnictvo, ani by nemala byt zaratana v cene auta, a prakticky by malo byt mozne, zeby som dostal bateriu s novym autom ktoru predchvilou niekto vybitu odovzdal, a vzdal si plne nabitu...
---
Chris - ha ha.. takych ludi je vela... poznam ludi, ktory robia pomaly kazdy den 1000km+- trasy.. a ver tomu, ze elektromobil a cakanie na dobitie kazdych 350km+- by ich "zabilo". keby to ale fungovalo na baze vymeny vybitej za nabitu na vybratych pumpach, tak by ti ludia rychlo presedlali na elektro.. /aj kvoli nakladom za cestu pri porovnani nafta/benzin vs elektina/
nechapem, preco sa nemoze riesit nieco, co pri elektro doriesene nieje.. elektro je sice primarne urcene na kratke trasy, mesto, ale tymto by bolo urcene aj na dlhe cesty, bezproblemovo, prip. zabudlivcom v meste pri nenabiti baterie by to velmi pomohlo.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
co robia, ked jazdia 1000km trasu ? Prevazaju tovary ? prevoz osob opatrovateliek do AT ? Lb neviem si predstavit normalneho cloveka co robi taketo trasy a hned sa to bere ako benchmark majitela elektromobilu.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
spravne vravite
1) netreba hned sfleku vyriesit dojazd EV na mesiac i ked principialne taketo vymeny baterii by boli uplne rovnake ci uz na 600km, 1000km alebo 3000km trase. S tou logistikou baterii je to trosku pruser, niekto moze proste chciet svoju bateriu naspak z dovodu vyssie spomenuteho pripadne inych, proste ludia sme taki. Ale aj to sa da riesit.
2) na spolocenskej urovni by mohlo a malo prist aj k nejakej mimotechnickej optimalizacii jazdenia. Naco dofrasa budem lietat 1000km kazdy druhy den neviemkde - budem musiet veci zorganizovat inak. Zariadit aby som tam nemusel ist. Fakt by ma zaujimalo co ti 1000km ludia robia a preco je ich osobna pritomnost tak strasne nevyhnutna volakde v riti a ci sa neda nahradit inak. Doriti mame videokonferencie, telefony, zdielanie udajov na dialku, sifrovane pripojenia cez internet, roboty/technologie... jasneze existuje nejake percento ludi ktori sa MUSIA presuvat 1000km kazdy tyzden, ale tych je strasne minimum a ruky na bradavky uprimne, drtiva vacsina tychto ludi moze zmenit svoje spravanie. V neposlednom rade, ako uz zaznelo, nie je mozne nahradit spalovacie motory hned zajtra a pre kazdeho. Nevadi, nech 0.9% sudruhov nadalej spaluje naftu a jazdi 1000km kazdy druhy den.
>> zbytocne zlozite. moja bateria, tvoja bateria...naco?
takto som to ponal aj ja : kedze Tesla garantuje VSETKYM 8 rokov / unlimited kilometre, je ZLAHKA nepodstatne ci mam moju bateriu, tvoju bateriu alebo Francoasovu bateriu - proste mam nejaku bateriu ktora ma 8 rokov / unlimited zaruku. Viem, Francoasova bateria moze mat za sebou 200k km, tisic nabijacich cyklov a hlboke vybijania kazdy druhy den, kdezto moja bude mat 50k km, dvesto nabijacich cyklov a nikdy nebola vytrepana "na halusku" pod 10 % ... proste chapem ze medzi bateriami je rozdiel a prave preto by som zaviedol nejaku OPTION ako sa za drobny manipulacny poplatok moze moja bateria dostat naspat ku mne.
Musime si uvedomit ze clovek ktory vyprdi 100.000eur+ za Teslu S absolutne vobec nema problem zaplatit 10 alebo 20 eur raz za tyzden alebo mesiac alebo polroka za to, ze jeho osobnu bateriu bude mat naspat po nejakej dialkovej trase. Ano, zase som nevyriesil vsetko, zase som nevyriesil tych ktori jazdia 1000km DENNE... ale ja nedokazem vyriesit vsetko hned v prvej minute. Ani Tesla. Mimochodom, clovek ktory musi jazdit 1000km denne ma uplne v riti aku ma bateriu. Pre toho su podstatne len vymenne stanice pozdlz jeho trasy.
Viem si predstavit logistiku kde by baterie medzi nabijacimi stanicami nevozili ziadne komercne sluzby, ale vo velkej miere vodici Tesiel samotni. Jasne ze sa toto neda zorganizovat na 100%, ale ked niekam idem tak sa zrejme budem aj vracat naspat rovnakou trasou :
a) moznost rezervacie mojej baterie na danej stanici "zajtra alebo pozajtra pojdem naspat a vyzdvihnem si ju nabitu". Dnes su pumpy na obidvoch stranach cesty resp. je jedna obrovska na ktoru sa dostanes z obidvoch stran dialnice, takto by boli aj nabijacie stanice. Neexistuje dovod preco by klasicke pumpy nemali mat rychlonabijacky (pre tych ktori nechcu menit battery packy pripadne im staci nabit ich vlastne baterie bez vymeny aby dosli kam potrebuju) respektive vymenne sluzby. Tvoju bateriu by GARANTOVALI a nikam neposuvali a nikomu nedavali - len by ti ju proste nabili a zajtra alebo o tri dni ked pojdes naspat by ti ju nahodili naspat do auta.
Efektivne je tato moznost vlastne len ZAPOZICANIE NABITEJ BATERIE aby si netravil cas pri nabijani.
b) pre tych ktori sa nebudu vracat rovnakou cestou : cize napriklad idem business trip Bratislava - Linz - Salzburg - Mnichov - Frankfurt - Berlin - Praha - Brno - Bratislava. Moja bateria vyleti v Salzburgu (BA-Salzburg je 390km kde mi ju vymenia za iny plne nabity kus a mozem rubat dalsich 400km)... moju bateriu blizsie k mojmu domu v Bratislave donesie niekto kto pojde z Nemecka do Viedne, do Madarska, eventualne niekde na Slovensko. Budu optimalizovat vymeny baterii podla destinacie kam fesak uteka. Dojdes na vymenu, "kam idete, pane?" "Na Slovensko" - bud bez udania presnej destinacie pripadne "na Slovensko do Ziliny" alebo "na Slovensko do Novych Zamkov". Podla toho dostanes bateriu ktoru tam pred tebou niekto zanechal. Ked pojdem do Ziliny, asi mi v Linzi nedaju bateriu niekoho z Budapesti a naopak. Ked ja pojdem do Mnichova a v Linzi budem vymienat baterie, asi mi nedaju pack niekoho z Benatok lebo tym smerom nejdem...Takymto aproximacnym postupom by obrovske kvantum nakladov suvisiacich s logistikou baterii majitelov ktori proste chcu mat svoje jednoducho odpadlo.
Kedze Tesly sa vedia updatovat z internetu, vedeli by aj jednoducho sledovat kde sa tvoja originalna bateria nachadza (ochrana sukromia : nesledovali by baterie vo vozidlach aby nebolo mozne trackovat ze moja bateria parkuje na GPS 1234.5678 co je Kralovske Udolie c.1a, Bratislava SUKROMNY DOM ale sledovali by sa VYHRADNE nabijacie stanice cize "moja bateria sa nachadza vo Viedni na pumpe Swechat, adresa Flughafen 1, Wien 1020). A mohol by si potvrdit ci ju tam chces nechat (lebo napriklad o tri dni pojdes do Vjedne) pripadne ci ti ju maju v nejakej Tesle poslat do Bratislavy (lebo tam byvas) co moze trvat den-dva-styri ale bude zadarmo pripadne ci ti ju maju nejakym komercnym kurierom dorucit za 15eur zajtra.
Ked niekam daleko pojdes, jednoducho budes bez svojej baterie tyzden-dva pokial sa dostane blizsie k domovu. Len ti zrazu Tesla napise ze halo, tvoja bateria je v Bratislave (mozes byvat v Senci, Trnave alebo kde) na stanici XYZ s adresou 123 a ty potvrdis ze aha super, dnes/zajtra/pozajtra si pre nu pridem, podrzte ju tam. Ano, iste, za ten cas pokial sa bateria dostane ku tebe by vyfasovala dva-tri-styri nabijacie cykly (ale to by musela byt hodne daleko, tri nabijacie cykly mame 1200km a to teda nebude bezne) CO JE V GLOBALNOM VYZNAME a pri UNLIMITED zaruke TOTALNE ZANEDBATELNE.
Divoke myslienky suvisiace s pripadom len tak navolno :
Ze by taketo stanice museli mat nejaky "sklad" kde by mohli tieto baterie uskladnovat ? Ano. Nevidim problem. Teraz nemame rychlonabijacky v kazdom meste, zachvilu budu. Kedysi pred 15 rokmi neboli tri benzinove pumpy na Dolnozemskej v Petrzalke, bolo tam zasrate pole a bahno ked naprsalo. Dnes je tam beton, technologia, usmiati predavaci, ochrana prirody.
V pripade poklesu kapacity baterii alebo pokazenia clankov je mozne selektivne vymenit len chytene clanky, co je obrovska uspora penazi v priebehu casu vzhladom na udrzbu baterii.
Ano, vyzera to tak ze Tesla zatial nekonstruuje vehykle tak aby sa dali vymenit cele bateriove moduly ako to tu splietame. Tesla je tu s nami 10 rokov, prakticky pouzitelne EV (neratam Roadster, ta nebola pre masy) cojaviem 5 rokov. Holt even Rome wasn't built in a day...
Je to problem, ale nie neriesitelny problem. Navyse by vyrobcovia mohli pouzivat nejake standardizovane packy, takze Opel Ampera by mal rovnake moduly ako Tesla S, akurat by ich bolo menej. Cize by si nebol odkazany len na Teslu ale by si vsetci majitelia EV mohli "pomahat" navzajom pri tom vozeni packov horedole. Tak ako mame dnes ROVNAKU NAFTU A ROVNAKY BENZIN, ZAJTRA BY SME MOHLI MAT STANDARDIZOVANE BATERIE.
Malo by to prinos v cenovke, vyrabat pre kazdeho nieco ine je houno, vyrabat pre vsetkych to iste je cenova vojna z ktorej maju prinos zakaznici a z rozsirenia z toho vyplyvajuceho maju vyznam aj vyrobcovia. Je to pre vsetkych dobre.
1) netreba hned sfleku vyriesit dojazd EV na mesiac i ked principialne taketo vymeny baterii by boli uplne rovnake ci uz na 600km, 1000km alebo 3000km trase. S tou logistikou baterii je to trosku pruser, niekto moze proste chciet svoju bateriu naspak z dovodu vyssie spomenuteho pripadne inych, proste ludia sme taki. Ale aj to sa da riesit.
2) na spolocenskej urovni by mohlo a malo prist aj k nejakej mimotechnickej optimalizacii jazdenia. Naco dofrasa budem lietat 1000km kazdy druhy den neviemkde - budem musiet veci zorganizovat inak. Zariadit aby som tam nemusel ist. Fakt by ma zaujimalo co ti 1000km ludia robia a preco je ich osobna pritomnost tak strasne nevyhnutna volakde v riti a ci sa neda nahradit inak. Doriti mame videokonferencie, telefony, zdielanie udajov na dialku, sifrovane pripojenia cez internet, roboty/technologie... jasneze existuje nejake percento ludi ktori sa MUSIA presuvat 1000km kazdy tyzden, ale tych je strasne minimum a ruky na bradavky uprimne, drtiva vacsina tychto ludi moze zmenit svoje spravanie. V neposlednom rade, ako uz zaznelo, nie je mozne nahradit spalovacie motory hned zajtra a pre kazdeho. Nevadi, nech 0.9% sudruhov nadalej spaluje naftu a jazdi 1000km kazdy druhy den.
>> zbytocne zlozite. moja bateria, tvoja bateria...naco?
takto som to ponal aj ja : kedze Tesla garantuje VSETKYM 8 rokov / unlimited kilometre, je ZLAHKA nepodstatne ci mam moju bateriu, tvoju bateriu alebo Francoasovu bateriu - proste mam nejaku bateriu ktora ma 8 rokov / unlimited zaruku. Viem, Francoasova bateria moze mat za sebou 200k km, tisic nabijacich cyklov a hlboke vybijania kazdy druhy den, kdezto moja bude mat 50k km, dvesto nabijacich cyklov a nikdy nebola vytrepana "na halusku" pod 10 % ... proste chapem ze medzi bateriami je rozdiel a prave preto by som zaviedol nejaku OPTION ako sa za drobny manipulacny poplatok moze moja bateria dostat naspat ku mne.
Musime si uvedomit ze clovek ktory vyprdi 100.000eur+ za Teslu S absolutne vobec nema problem zaplatit 10 alebo 20 eur raz za tyzden alebo mesiac alebo polroka za to, ze jeho osobnu bateriu bude mat naspat po nejakej dialkovej trase. Ano, zase som nevyriesil vsetko, zase som nevyriesil tych ktori jazdia 1000km DENNE... ale ja nedokazem vyriesit vsetko hned v prvej minute. Ani Tesla. Mimochodom, clovek ktory musi jazdit 1000km denne ma uplne v riti aku ma bateriu. Pre toho su podstatne len vymenne stanice pozdlz jeho trasy.
Viem si predstavit logistiku kde by baterie medzi nabijacimi stanicami nevozili ziadne komercne sluzby, ale vo velkej miere vodici Tesiel samotni. Jasne ze sa toto neda zorganizovat na 100%, ale ked niekam idem tak sa zrejme budem aj vracat naspat rovnakou trasou :
a) moznost rezervacie mojej baterie na danej stanici "zajtra alebo pozajtra pojdem naspat a vyzdvihnem si ju nabitu". Dnes su pumpy na obidvoch stranach cesty resp. je jedna obrovska na ktoru sa dostanes z obidvoch stran dialnice, takto by boli aj nabijacie stanice. Neexistuje dovod preco by klasicke pumpy nemali mat rychlonabijacky (pre tych ktori nechcu menit battery packy pripadne im staci nabit ich vlastne baterie bez vymeny aby dosli kam potrebuju) respektive vymenne sluzby. Tvoju bateriu by GARANTOVALI a nikam neposuvali a nikomu nedavali - len by ti ju proste nabili a zajtra alebo o tri dni ked pojdes naspat by ti ju nahodili naspat do auta.
Efektivne je tato moznost vlastne len ZAPOZICANIE NABITEJ BATERIE aby si netravil cas pri nabijani.
b) pre tych ktori sa nebudu vracat rovnakou cestou : cize napriklad idem business trip Bratislava - Linz - Salzburg - Mnichov - Frankfurt - Berlin - Praha - Brno - Bratislava. Moja bateria vyleti v Salzburgu (BA-Salzburg je 390km kde mi ju vymenia za iny plne nabity kus a mozem rubat dalsich 400km)... moju bateriu blizsie k mojmu domu v Bratislave donesie niekto kto pojde z Nemecka do Viedne, do Madarska, eventualne niekde na Slovensko. Budu optimalizovat vymeny baterii podla destinacie kam fesak uteka. Dojdes na vymenu, "kam idete, pane?" "Na Slovensko" - bud bez udania presnej destinacie pripadne "na Slovensko do Ziliny" alebo "na Slovensko do Novych Zamkov". Podla toho dostanes bateriu ktoru tam pred tebou niekto zanechal. Ked pojdem do Ziliny, asi mi v Linzi nedaju bateriu niekoho z Budapesti a naopak. Ked ja pojdem do Mnichova a v Linzi budem vymienat baterie, asi mi nedaju pack niekoho z Benatok lebo tym smerom nejdem...Takymto aproximacnym postupom by obrovske kvantum nakladov suvisiacich s logistikou baterii majitelov ktori proste chcu mat svoje jednoducho odpadlo.
Kedze Tesly sa vedia updatovat z internetu, vedeli by aj jednoducho sledovat kde sa tvoja originalna bateria nachadza (ochrana sukromia : nesledovali by baterie vo vozidlach aby nebolo mozne trackovat ze moja bateria parkuje na GPS 1234.5678 co je Kralovske Udolie c.1a, Bratislava SUKROMNY DOM ale sledovali by sa VYHRADNE nabijacie stanice cize "moja bateria sa nachadza vo Viedni na pumpe Swechat, adresa Flughafen 1, Wien 1020). A mohol by si potvrdit ci ju tam chces nechat (lebo napriklad o tri dni pojdes do Vjedne) pripadne ci ti ju maju v nejakej Tesle poslat do Bratislavy (lebo tam byvas) co moze trvat den-dva-styri ale bude zadarmo pripadne ci ti ju maju nejakym komercnym kurierom dorucit za 15eur zajtra.
Ked niekam daleko pojdes, jednoducho budes bez svojej baterie tyzden-dva pokial sa dostane blizsie k domovu. Len ti zrazu Tesla napise ze halo, tvoja bateria je v Bratislave (mozes byvat v Senci, Trnave alebo kde) na stanici XYZ s adresou 123 a ty potvrdis ze aha super, dnes/zajtra/pozajtra si pre nu pridem, podrzte ju tam. Ano, iste, za ten cas pokial sa bateria dostane ku tebe by vyfasovala dva-tri-styri nabijacie cykly (ale to by musela byt hodne daleko, tri nabijacie cykly mame 1200km a to teda nebude bezne) CO JE V GLOBALNOM VYZNAME a pri UNLIMITED zaruke TOTALNE ZANEDBATELNE.
Divoke myslienky suvisiace s pripadom len tak navolno :
Ze by taketo stanice museli mat nejaky "sklad" kde by mohli tieto baterie uskladnovat ? Ano. Nevidim problem. Teraz nemame rychlonabijacky v kazdom meste, zachvilu budu. Kedysi pred 15 rokmi neboli tri benzinove pumpy na Dolnozemskej v Petrzalke, bolo tam zasrate pole a bahno ked naprsalo. Dnes je tam beton, technologia, usmiati predavaci, ochrana prirody.
V pripade poklesu kapacity baterii alebo pokazenia clankov je mozne selektivne vymenit len chytene clanky, co je obrovska uspora penazi v priebehu casu vzhladom na udrzbu baterii.
Ano, vyzera to tak ze Tesla zatial nekonstruuje vehykle tak aby sa dali vymenit cele bateriove moduly ako to tu splietame. Tesla je tu s nami 10 rokov, prakticky pouzitelne EV (neratam Roadster, ta nebola pre masy) cojaviem 5 rokov. Holt even Rome wasn't built in a day...
Je to problem, ale nie neriesitelny problem. Navyse by vyrobcovia mohli pouzivat nejake standardizovane packy, takze Opel Ampera by mal rovnake moduly ako Tesla S, akurat by ich bolo menej. Cize by si nebol odkazany len na Teslu ale by si vsetci majitelia EV mohli "pomahat" navzajom pri tom vozeni packov horedole. Tak ako mame dnes ROVNAKU NAFTU A ROVNAKY BENZIN, ZAJTRA BY SME MOHLI MAT STANDARDIZOVANE BATERIE.
Malo by to prinos v cenovke, vyrabat pre kazdeho nieco ine je houno, vyrabat pre vsetkych to iste je cenova vojna z ktorej maju prinos zakaznici a z rozsirenia z toho vyplyvajuceho maju vyznam aj vyrobcovia. Je to pre vsetkych dobre.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.