Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

presne o tom som tiez hovoril, ze nejake genericke baterie, aj keby uz nemali byt na celkovu kapacitu, napr. ze tesla by mala svoje baterky na 300km a 100km genericku vymenitelnu hocikde, ktora by mohla ist aj do co ja viem VW eUp
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

Ved tusim v niektorom videu z promo modelu 3 niekto chcel pozerat kufor a ze tam mali extra baterky ( genericke ako vravite), kedze sa jednalo o prototyp. Teda ak som to spravne zachytil :)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

tak ale na druhej strane, oni to uz mali ale nevydalo
http://fortune.com/2015/06/10/teslas-ba ... p-is-dead/


faster vs. free
https://www.teslamotors.com/videos/battery-swap-event
//ale liali tam do tej audiny riadne :D
Naposledy upravil/-a LordKJ v Ne 10. Apr, 2016, 11:50, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

oni maju ine problemy ako vymenitelne baterky.

Kedze ako vidite predobjednavok maju viacej nez dost, toz kopec zakaznikov, ktori akceptuju build in baterky a dojazd 300-400km.

Problem je , ze ten dopyt nevedia pokryt. To ze si objednam model 3 a dodaju mi ho v 2020 ? Wtf. ved dovtedy zabudnem, ze som nieco objednaval. :D
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

ved jasne, my neriesime ale teslu ako taku, ale presun vacsiny aut na elektrinu, je pekne, ze tesla ma predobjednavku na 300k aut, ale VW predava rocne 10mil :D
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

Turbo, ale ja stale nechapem, naco stale riesit logistiku. Baterky nebrat ako sucast auta, v aute bude zakladna bateria na 30km dojazd.... clovek nebude mat ZIADNU baterku.. svoju.. iba tu, pre ktoru si pride nabitu, ale zas ju potom odovzda.

tesla by to vsak musela "zastresovat", hlavne co najlacnejsie, alebo zdarma. proste, kupim si auto, mam v nom dojazd 30km. do tych 30km musim do auta dat vymenitelnu baterku. ci ju budem nabijat doma 10x a az tak ju niekde "vratim" ked budem mat dojazd 10km a nebudem mat cas na nabijanie svojej, alebo ju vymenim na dlhej ceste je jedno. alebo ju proste nevratim, a budem mat v aute 8rokov, je jedno /kazdemu sa ale isto stane, ze raz bude potrebovat vymenit prazdnu za plnu ihneď../

proste, ludia by isto nesuhlasili s tym, aby ich baterka opustila ich auto, a viezla sa s inym. co ked ten clovek necha auto odstavene niekde v mraze par dni pomaly vybitu? nikto by taku baterku uz nechcel, lebo jej isto rapidne klesne zivotnost.

tak radsej vylucme uplne baterky z vybavy auta, a nech tesla garantuje moznost vziat vymenitelnu baterku v kazdom vacsom meste, a na dialniciach kazdych +-100km. v aute bude zaklad na nejaky dojazd, a koniec.

lenze, to by bol asi prilis drahy deal, a kedze je tesla v strate, tak skoro sa toho nedockame. to preco niekto potrebuje urobit 1000km za den, a o dva dni opat vobec neriesim. tym co som napisal som chcel umoznit aj takym mat elektromobily. je jasne, ze ich nebude mat kazdy, ale odstranil by sa problem s dojazdom. ved nikto nepovedal, ze 50% potrebuje take moznosti, ale aj ked len 5% majitelov nechce riesit dojazd, a chce mat moznost kedykolvek vymenit vybity clanok na mieste za minutu za nabity, nech ju má.
Naposledy upravil/-a felipe25 v Ne 10. Apr, 2016, 12:19, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

Chris napísal:To ze si objednam model 3 a dodaju mi ho v 2020 ? Wtf. ved dovtedy zabudnem, ze som nieco objednaval. :D
dovtedy akurat nasetris na nu :D
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

len aby tesla tie modely dodala, ked pozera clovek na jej stratu..

buducnost to isto ma, ale ktovie

ked zacnu problemy s baterkami /ja velmi neverim, ze bateria vydrzi 8rokov... aku kapacitu vyrobca udava ako "nereklamovatelnu" v ramci tych 8rokov? 50%?/ - alebo proste len tak vymeni clanok free? to tiez nebude lacne..
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

V linkovanych clankoch je pravda. DRTIVA VACSINA ludi proste NEPOTREBUJE jazdit viac ako je sucasny dojazd Ska teda 400km. Ano, je to malo v porovnani so spalovacimi chrchlakmi, ano majitelom to nevadi. Priznajme si uprimne ze v battery swap systeme sa vedia najst VYHRADNE zakaznici ktori jazdia ukrutne casto ukrutne viac ako tych 400km [na jeden prietah bez moznosti casoveho zdrzania sposobeneho rychlonabijanim == tych 45 minut na dalsi dojazd ~300km]. A ako je vidno na VSETKYCH sucasnych a buducich majiteloch S/X/3, ani trosku im to neprekaza.

Tak ako bolo povedane, nebudeme vsetci zajtra ani v roku 2020 bzukat na elektromasinach. To sa neda. Okej. Battery swap program je viac z rise snov nas, nemajitelov EV, ako z reality. To si treba priznat. Nemoze byt ale vsetko hned v prvom mesiaci dokonale.


Inak s bateriami a zarukou : doteraz to az taky ekonomicky prieser nebol - myslim s tymi nakladmi. Clanky sa daju vymenit prakticky jednotlivo respektive v nejakych blokoch/moduloch, takze pri pripadnej reklamacii nebudu riesit 100% nakladov ale len nejaku cast. Automaty budu testovat co treba vymenit, nejaky lacny rumun/bulhar to potom počará a bude tralalaaaa battery pack s 85-90% originalnej kapacity. To zase za 6 az 8 rokov nie je az take hrozne a navyse ZADARMO pre majitelov tych Xrocnych vozov !!


Doteraz to aj ekonomicky vidim uplne realne lebo na aute stylu Tesla S, teda kvazi Ford Mondeo, WV Pasatt, Szkoda SuperBee, Sopel Insignja atd nic nestoji 120k eur. Taketo auto teda velkost, trieda atd ma hodnotu ~30k KEBY malo spalovaci motor, prevodovku, turba, spojky atd, co nema. Motor stoji uzasne prachy, prevodovka stoji uzasne prachy, vstrekovace, milion cidiel, turba, EGR ventily, chladice, vodne pumpy, alternatory, startery, to vsetko su OHROMNE PRACHY v polozke vozu, dovolim si tvrdit ze daleko vacsie ako karoseria samotna.

Tesle tieto naklady odpadaju. Namiesto toho maju ine naklady v podobe baterii, isteze. Do 120k ale vidim hoooooooooooodne velky priestor aj ked zaratam ultradrahe baterie (nejaka cast z ich ceny je vyvazena nepritomnostou techniky vyratanej hore). Preto mozu ponukat nabijanie zadarmo majitelom S a X modelov - lebo tie su tak ukrutne drahe ze tato polozka "nabijanie zadarmo" uz proste bola zakalkulovana do ceny.

Uvidime co spravi lacnučká Trojka. Tam priestor na moc vela spekulacii nie je, i ked niekde som videl kalkulaciu ze baterky v kapacite ktoru ponukne Trojka by mohli stat tusim 6000 alebo maximalne 8000 dolarov, uz si nepamatam to cislo ale bolo to takto a nebolo to 5 cifier. Uvidime ci Trojky bude mozne nabijat zadarmo na rychlonabijackach a/alebo akejkolvek verejnej infrastrukture zadarmo, povedane inak ci sa tato polozka zmesti do ceny.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

inak ta cenovka bola okolo 230 az 240 dolarov za kWh baterii... bez rozbehnutej GigaFactory. Jasne, ta bude stat okolo 5 miliard takze to sa tiez musi zaplatit...

Ze je fabrika prakticky v neustalej mnohostomilionovej strate "zlahka" znepokojuje aj mna, ale pri americkom fungovani kapitalu a tychto sraciek mi "stavka na buducu hodnotu firmy" pride ako uplne bezna. Nemam s tym nic spolocne, neviem s tym nic urobit takze sedim v kute a potichu cakam / uvidim co bude o tri roky, o 5 rokov.


So sucasnymi spalovakmi to este v pohode 5 rokov potiahnem, to je u mna vlastnictvo jedneho modelu auta ked sa nad tym zamyslim, takze dneskaj kupit nejake cokolvek napriklad SuperBee ktore som linkoval par stran dozadu za ~10.000 eur, po 5 rokoch ho predam za ~6.000eur a bude ma stat ~2.000 eur na servise.

Celkova strata na peniazoch : circa 6.000 eur za 5 rokov vlastnictva plus pohonne hmoty (circa 1000,- rocne, skor tak 800,-) plus pneu plus plus plus co by ma ale cakalo na kazdom spalovacom aute dnes (nemozem povedat ze Tesla S tankuje zadarmo pretoze nemam / nedam 120k za Teslu takze tato option pre mna neexistuje a navyse aj Tesla by pocas 5 rokov vlastnictva strasne stratila na hodnote, urcite viac ako 6.000 + X rokov krat 1000 na palive co som tu vypocital).


Nic lepsie a lacnejsie dnes urobit neviem. Takze ma netrapi co spravi NEEXISTUJUCA Tesla3 s motorizmom, proste si pockam.

PS: nekupujem SuperBee, to bol len priklad.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

“People don’t care about pack swap,” Musk said. “The superchargers are fast enough. Based on what we’re seeing here, it’s unlikely to be something that’s worth expanding in the future unless something changes.”

aj v nejakom roku 2011 boli battery swapy na tie renaulty fluence, nikto to nepouzival
'normalna' tesla stoji okolo 80k-100k vyfullovana, neratajme do toho tie ludicrous a performance kvazi AMG a M-packet verzie, inac stale je aj mS o tom ukazovani "elektromobil nemusi byt pomala krabica" ako pri roadsteri, k tomu co bola 60kwh verzia tak ju zrusili lebo to nikto nekupoval, zakaznici boli ochotni priplatit viac, dokonca boli aj taki co by si za 70k auto nikdy nekupili ale teslu zazrakom kupili
myslel som, ze m3 mala byt prave zosekana verzia (bez hliniku, bez blbosti ako to sklo) ale co uz, asi optimalizovali vyrobu, alebo sa da cena mS este vysvetlit ako startup pre m3 (co tiez elon spominal, ze takto to musi fungovat inac nebude nic). vieme uz, ze to nebude base verzia ala fabia, ze tam je len kurenie a to je vsetko, co moze byt kusok skoda, lebo cena by sa dala dat nizsie, ale tam je zase problem s nulovou konkurenciou - bolt ma jedinu vyhodu v tom, ze pride skor. bohuzial co dr. tesla naordinuje, ludia kupia, lebo ine nie je. podakujme sa vyrobcom http://www.hybrid.cz/bmw-40-let-elektro ... hli-koupit
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
LordKJ
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 7778
Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa LordKJ »

ano, superchargers su dostatocne rychle, zatial.

realne ako co cakal ked mal jednu battery swap stanicu?
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

asi tak.

Bombovy komentar v linkovanom artikli o BMW EV :
"Automobilky v principu nechtějí na silnicích elektrická auta. 50% zisku automobilek dělají náhradní díly předražené o 300%. Když vyrobí auto, do kterého nikdo nekoupí náhradní díly, kde na tom vydělají? A jedině konkurence automobilky, co dělá čistě elektromobily jako je TESLA dokáže ty dinosaury donutit k tomu aby obětovali část zisků."

nie je dolezite ci je to presne 50% alebo nie, alebo ci su suciastky nafuknute trojnasobne, ale takto to funguje. Pri EV bude priestor vyrobcov predavat suciastky extremne extremne maly... lebo spolahlivost bude ukrutne lepsia.




Zatial moc vela ludi nenapitchovalo tak zhusta ako ja na EV - samozrejme lebo to nikto nema ale dofrasa ajtak svoj nazor mozete vyjadrit - tak blatantne odvediem pozornost naspak k tym beznych chrochtakom :

http://www.topspeed.sk/dieselgate-podla ... a-vw/10274

zaujimave. Neverim tomu ze ostatni nemali nasrate pod capicou, inak by vsetci rincali zbranami a reklamami ze aky je WV zly a aki sme my vsetci ostatni cukrickovi. Zasrany svet to zijeme.

Prehodime diskusiu naspat na elektro ? :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

ja uz len poviem, ze jedneho dna sa vyskytla na greenway nabijacke pri zlatych moravciach (chademo, oproti SC dost pomalsia) tesla s norskymi spztkami s majitelmi z popradu, takze da sa :D
vymienace baterii by sa mohli skusit pouzit znova, ked bude na cestach tych 300k m3 a nebude dost kapacity na superchargeroch, uvidime
velka skoda, ze sa nijak nepodporuju domace projekty
http://www.elektromobil.wz.cz/mini.html
http://www.hybrid.cz/clanky/jaromir-veg ... stavebnice
http://www.hybrid.cz/elektricka-skoda-y ... z-rakouska
https://www.youtube.com/watch?v=jEwGqNA ... tml5=False
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

lacika napísal:
Chris napísal:To ze si objednam model 3 a dodaju mi ho v 2020 ? Wtf. ved dovtedy zabudnem, ze som nieco objednaval. :D
dovtedy akurat nasetris na nu :D
:D ja si len pamatam, ze som tusim v roku 2012/2013 zahliadol diskusiu o nakupe akcii tesly, ked sa hybala okolo 35$.
Keby som nakupil zopar opcii, tak dnes uz mam aj teslu na dvore ( z danska/finska/norska samozrejme :D )
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"