Všeobecná diskusia
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
mp3: ale ludia veria reklamam. stretavam vela ludi, ale malokto si vie dat pre a proti, malo kto sa zaujma o pravdu. Bohuzial
fullesh: alektro pohony su tu uz nejaku dobu, ale do realnej pravadzky to v podstate nikto nedotiahol. Suhlasim ze Tesla je momentalne skor o prestizi a stale si myslim ze nakoniec budu techologiu ponukat, pretoze budu roky rokuce vo vyvoji v predu.
Este to nejaky rok potrva, mozno aj tych 10, ale verim ze sa dockame aj komercneho nasadenia pre chudobu
fullesh: alektro pohony su tu uz nejaku dobu, ale do realnej pravadzky to v podstate nikto nedotiahol. Suhlasim ze Tesla je momentalne skor o prestizi a stale si myslim ze nakoniec budu techologiu ponukat, pretoze budu roky rokuce vo vyvoji v predu.
Este to nejaky rok potrva, mozno aj tych 10, ale verim ze sa dockame aj komercneho nasadenia pre chudobu
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
Inak vsimnite si este jednu vec. Ak sa v Tesle S vyberie upgrade na premium package, tak sa priplaca "iba" 2800 €. Pricom premium package zahrna hepa filter + cistice vzduchu proti NOx HCx, natacacie LED svetla, LED hmlovky, elektricke ovladanie kufra, kozena ramenna opierka a pristrojovka, alcantara na strope a hornej casti pristrojovky, LED ambientne osvetlenie a podsvietene klucky na dverach. Ak to porovnam s Audi, tak tam len tak zahuci 1600 za Alcantaru, 1800 za obycajne LED svetla, 600 elektricky kufor, 600 osvetlenie kluciek a ostatnych serepeticiek... Tak isto vyhrievanie sedaciek spolu s tryskami ostrekovacov a volantom stoji nejakych 600 €, zatial co inde stoja len sedacky tolko, dalsie dve stovky za trisky, dalsia stovka za stierace atd.
Tym chcem povedat, ze v tomto smere ma Tesla trochu primeranejsie ceny ako ostatni, lebo davat liter za vyhrievane sedakcky, ked samotna kevlarova vlozka sa da poriesit za niekoko desiatok eur je dost uletene.
Inak mne v mnohom Tesla pripomina(la) Apple a ich iPhone. Maju iba top model kde si ludia bezne priplatia este dalsie extra prachy za vyssi vykon, vyssi dojaz, za AWD. Vyroba ide na maximum a nestihaju dodavat.
Teraz som zvedavy, ako to zvladnu s modelom 3, ktoreho by sa teoreticky malo predat radovo viac, cize nie 20k ale 200k vozidiel. A stale to nie je mainstream ani male SUV, ktore sa v US predavaju ako teple rozky.
Tym chcem povedat, ze v tomto smere ma Tesla trochu primeranejsie ceny ako ostatni, lebo davat liter za vyhrievane sedakcky, ked samotna kevlarova vlozka sa da poriesit za niekoko desiatok eur je dost uletene.
Inak mne v mnohom Tesla pripomina(la) Apple a ich iPhone. Maju iba top model kde si ludia bezne priplatia este dalsie extra prachy za vyssi vykon, vyssi dojaz, za AWD. Vyroba ide na maximum a nestihaju dodavat.
Teraz som zvedavy, ako to zvladnu s modelom 3, ktoreho by sa teoreticky malo predat radovo viac, cize nie 20k ale 200k vozidiel. A stale to nie je mainstream ani male SUV, ktore sa v US predavaju ako teple rozky.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> Vyroba ide na maximum a nestihaju dodavat.
preto si mozu dovolit pytat ceny. Keby mali 40% obsadenost vyroby tak by bol prieser, ale ked jednoducho nie su schopni vyrabat viac (sa rovna dokazu predat za tie ceny ktore maju vsetko co dokazu vyrobit) tak v tomto zasratom kapitalizme to proste bude tak ze si budu pytat velke cisla.
Na druhu stranu, z hladiska nakladovosti, marketingu, vstupnych nakladov do odvetvia (vybudovat tovarne je uplne zadarmo ze) atd, je UPLNE PRIRODZENE ze sa na zaciatku zamerali na DRAHE SEGMENTY. To tak proste musi byt, taky svet zijeme, ale ved Musk to pred 10 rokmi aj priamo a uplne direkt hovoril :
- najprv budu veci ktore budu drahe a zaplatia vyvoj a knowledge na lacnejsie veci
- potom budu lacnejsie veci ktore budu dostupne daleko vacsej mase (= Tesla Tri) ehm okej neriesme ze my take platy nemame
- potom budu ESTE LACNEJSIE veci ktore budu este masovejsie (tu by som chcel byt, 19.999,-eur za EV v zmysle Ocktavia)
- potom nikto nevie
Tesla nema momentalne kapacity na vyrobu, vsetci vieme. Preto nemozu vyrabat ekvivalent Opel Korza ktorych by mozno dokazali predat 100.000.000 kusov, ale proste ich nemaju kde vyrobit. Mimo toho vsetkeho potrebuju optimalizovat a zlacnovat vyrobu, mimochodom to je dovod pre vlastnu GigaFactory (maju vsetko pod kontrolou okrem tazby nerastu). Potrebuju ziskavat skusenosti, knowhow, pretoze nikdy nevyrabali milionove serie. Potrebuju spravit tovaren niekde v riti v Indii, v Čínsku lebo tam bude sialeny trh a aj do Australie/Novy Zeland co-to predaju kedze tam maju vela slnka a panelov, veeeelmi radi by spravili tovaren volakde v Europe, ale kde na to zobrat prachy ? Toto neni ist do banky "pozicajte mi prosim stovku".
Takisto, dosrat nieco na 5.000 vozoch a chytit to po tretej stovke je NAKLADOVO A ORGANIZACNE niekde uplne inde ako dosrat nieco na milione vyrobenych vozov a chytit to po stotisic.
Podnikatelska strategia Tesly je absolutne prehladna a citatelna a nie je na nej absolutne nic zle. Ze na to ja a 99.99% citatelov tohoto fora nema je uplne ina problematika za ktoru Tesla nemoze.
Ina strategia by bola najst v supliku 250.000.000.000 dolarov, to mame dvesto funfcig miliard, a mozeme ist do toho rovnymi nohami. Ajtak by trvalo roky rokuce spravit auto, to nie je "nahodit motorcek z chladnicky na kolesa a obalit karoseriou z Mondea".
preto si mozu dovolit pytat ceny. Keby mali 40% obsadenost vyroby tak by bol prieser, ale ked jednoducho nie su schopni vyrabat viac (sa rovna dokazu predat za tie ceny ktore maju vsetko co dokazu vyrobit) tak v tomto zasratom kapitalizme to proste bude tak ze si budu pytat velke cisla.
Na druhu stranu, z hladiska nakladovosti, marketingu, vstupnych nakladov do odvetvia (vybudovat tovarne je uplne zadarmo ze) atd, je UPLNE PRIRODZENE ze sa na zaciatku zamerali na DRAHE SEGMENTY. To tak proste musi byt, taky svet zijeme, ale ved Musk to pred 10 rokmi aj priamo a uplne direkt hovoril :
- najprv budu veci ktore budu drahe a zaplatia vyvoj a knowledge na lacnejsie veci
- potom budu lacnejsie veci ktore budu dostupne daleko vacsej mase (= Tesla Tri) ehm okej neriesme ze my take platy nemame
- potom budu ESTE LACNEJSIE veci ktore budu este masovejsie (tu by som chcel byt, 19.999,-eur za EV v zmysle Ocktavia)
- potom nikto nevie
Tesla nema momentalne kapacity na vyrobu, vsetci vieme. Preto nemozu vyrabat ekvivalent Opel Korza ktorych by mozno dokazali predat 100.000.000 kusov, ale proste ich nemaju kde vyrobit. Mimo toho vsetkeho potrebuju optimalizovat a zlacnovat vyrobu, mimochodom to je dovod pre vlastnu GigaFactory (maju vsetko pod kontrolou okrem tazby nerastu). Potrebuju ziskavat skusenosti, knowhow, pretoze nikdy nevyrabali milionove serie. Potrebuju spravit tovaren niekde v riti v Indii, v Čínsku lebo tam bude sialeny trh a aj do Australie/Novy Zeland co-to predaju kedze tam maju vela slnka a panelov, veeeelmi radi by spravili tovaren volakde v Europe, ale kde na to zobrat prachy ? Toto neni ist do banky "pozicajte mi prosim stovku".
Takisto, dosrat nieco na 5.000 vozoch a chytit to po tretej stovke je NAKLADOVO A ORGANIZACNE niekde uplne inde ako dosrat nieco na milione vyrobenych vozov a chytit to po stotisic.
Podnikatelska strategia Tesly je absolutne prehladna a citatelna a nie je na nej absolutne nic zle. Ze na to ja a 99.99% citatelov tohoto fora nema je uplne ina problematika za ktoru Tesla nemoze.
Ina strategia by bola najst v supliku 250.000.000.000 dolarov, to mame dvesto funfcig miliard, a mozeme ist do toho rovnymi nohami. Ajtak by trvalo roky rokuce spravit auto, to nie je "nahodit motorcek z chladnicky na kolesa a obalit karoseriou z Mondea".
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
potom svet este nie je pripraveny na masovku, v prvom rade je potrebne riesit problematiku vyroba baterii, nabijania, servisov. Este nie je vela veci dorobenych,m aby sa taketo auta stali masovkou.
A uplny zvrat nastane podla mna, az ked sa tejto technologie chytia ostatne klasicke automobilky. Ale to tak skoro nebude, ropna loby funguje a este bude nejaky cas fungovat. Mozno ako pvy sa do cisto elektromobilov strednej triedy pusti toyota, alebo honda
A uplny zvrat nastane podla mna, az ked sa tejto technologie chytia ostatne klasicke automobilky. Ale to tak skoro nebude, ropna loby funguje a este bude nejaky cas fungovat. Mozno ako pvy sa do cisto elektromobilov strednej triedy pusti toyota, alebo honda
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
Ja predpokladám že ani VW koncern neostane pozadu s elektromobilami. Premiovku už pripravuje Audi (q7 etron). Tak za pár rokov to snáď budeme mat aj v cenovo dostupných kategóriách
MacBook Pro 13 (2016) + iPhone 12 mini
PS5 Slim
PS5 Slim
Re: Všeobecná diskusia
detto sa vravelo o superchargeroch pred rokom, ze ich je zopar v celej europe a kto chcel ist z uk do ita alebo tak bol velky odvazlivec a hla dnes mame supercharger aj na sk. infrastruktura sa uz dostava, tesla na tom zarobi a bude. ale ano, lepsie to bude v momente, ked tesle zacne niekto konecne konkurovat. su tusim nejake dohody o spolocnych nabijackach u ostatnych vyrobcov, ale kym nemaju infrastrukturu nabijaciek tak su tie auta ako plachetnice bez plachiet asiHellAngel napísal:potom svet este nie je pripraveny na masovku, v prvom rade je potrebne riesit problematiku vyroba baterii, nabijania, servisov. Este nie je vela veci dorobenych,m aby sa taketo auta stali masovkou.
ten lacnejsi premium package je mozno kvoli tomu, ze to montuju iba roboti
tesla dava minimum na reklamu a marketing, filozofia je namiesto reklamy a marketingu napchat peniaze do vyvoju, napr. tesla snake charger a za par rokov vraj prejde auto v amerike coast to coast same
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
MBP 13" A1502
Re: Všeobecná diskusia
co hovorite na 1.8 TSI v aktualnej Oktavke?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
uplne nove ? V ziadnom pripade nie 30k km intervaly na olej ale MAXIMALNE 15k km kvoli karbonovaniu vnutrajsku (priamovstrekovy sht sa necisti na rozdiel od klasickych starych motorov), skor by som doporucil 10k km a olej von v pripade mestskych / zimnych jazd. Zistit si pred kupou ci autoTEROrizovany servis bude ochotny vymienat olej pred dovrsenim predpisaneho intervalu, uz som stretol ze majitelov odmietali v servise lebo chceli svojim autam urobit dobre a to je teda no-go v dnesnej dobe. Absolutne jednoznacne priplatit za rozsirenu zaruku 5 rokov / neviemkolko kilometrov, tusim za to chceli 400eur... to je kauf zivota ak sa zmestis do limitu kilometrov.
Nejazdit na malych otackach == pod 2000rpm, nepridavat vela plynu na akomkolvek prevode na spodnych otackach. Dovod ? Obrovske pecky ktore dostavaju rozvody. Retaz/remen nie su schopne pri sucasnych technologiach vyfasovat mazanie v takej miere v akej by potrebovali, posobia na ne sily [a mam dojem aj uhlove zrychlenia] ktore boli nepredstavitelne z konstrukterskeho hladiska este 10 rokov dozadu (napoveda : nikdy v historii si nemal vytahane rozvodove retaze ; avsak TSI/FSI/TFSI dokaze preskocit rozvod kvoli natiahnutej retazi veselo pred dovrsenim 120k km uz poslednych takmer 10 rokov). Otazka znie co sa tak strasne zmenilo ze sa zrazu dokazu retaze natiahnut az do takej miery ze uz nie je mozne ich dosponovavat a dojde k samovrazde. Odpoved je tie sily ktore na ne posobia plus kvalita materialu plus planovane inzinierstvo. Skryta odpoved je ze existovalo päť verzii tychto napinakov a rozvodov, sakra kto dobrovolne nieco doserie styrikrat ked sa jedna o takuto kriticky dolezitu a drahu suciastku ??? No nikto, len ten co to nevie spravit ale potom sa uz extremne treba zamyslat nad otazkou co je doriti zle ze sa to proste neda spravit lebo to nie je o tom zeby automobilka chcela nasierat ludi vybuchnutymi motormi a poskodzovat si svoje meno (napoveda : hladaj diely konciace pismenkom K, maju furt tych istych 9 cisel).
zlahka ojazdene 90k km ? Servisnym pripravkom cislo 12345ABC pozriet nastavenie sponovaku retaze, ak sa priblizuje k siestemu dieliku utekat od auta prec aj keby bolo zo zlata s tromi technickymi preukazmi a certifikatom od BBB. Na siedmom dieliku majitelovi popriat hodne stastia pri nasledujucich startoch. Ak auto zerie liter oleja na 1000km, uz su pripecene kruzky a/alebo ventily a/alebo natiahnuta retaz pred skolabovanim, taka spotreba oleja absolutne nie je v poriadku a blizi sa velky buch a drahe ticho vzapati. Nevies ako majitel jazdil, v tom je najhorsi problem, ale asi tusis ze ten kram nesmie stat v tvojej garazi ked ten buch pride.
Co ta tak hrozne mätie a omína na 1.8tsi Ocktavke ? nahovno uzke tvrde sedadla ? Vstrekovace ktore som uz videl menit v ramci zaruky trikrat co som nikdy predtym nevidel ani jedny vstrekovace menit na benzine cely zivot na ziadnom aute ?
Konstrukcne a servisne existuju ohromne zaujimavejsie a lacnejsie tragace. Tento motor si kludne zober vtedy ked nemas problemy s kreditnou kartou - nesmies sa pytat "kolko", ale "kde mam prilozit aby to cinklo".
Dosrat nedosratelne rozvodove retaze ... plus tragacik ktory tvori skoro tretinu cmajznutych u nas ... no boze, je tam toho.
Nejazdit na malych otackach == pod 2000rpm, nepridavat vela plynu na akomkolvek prevode na spodnych otackach. Dovod ? Obrovske pecky ktore dostavaju rozvody. Retaz/remen nie su schopne pri sucasnych technologiach vyfasovat mazanie v takej miere v akej by potrebovali, posobia na ne sily [a mam dojem aj uhlove zrychlenia] ktore boli nepredstavitelne z konstrukterskeho hladiska este 10 rokov dozadu (napoveda : nikdy v historii si nemal vytahane rozvodove retaze ; avsak TSI/FSI/TFSI dokaze preskocit rozvod kvoli natiahnutej retazi veselo pred dovrsenim 120k km uz poslednych takmer 10 rokov). Otazka znie co sa tak strasne zmenilo ze sa zrazu dokazu retaze natiahnut az do takej miery ze uz nie je mozne ich dosponovavat a dojde k samovrazde. Odpoved je tie sily ktore na ne posobia plus kvalita materialu plus planovane inzinierstvo. Skryta odpoved je ze existovalo päť verzii tychto napinakov a rozvodov, sakra kto dobrovolne nieco doserie styrikrat ked sa jedna o takuto kriticky dolezitu a drahu suciastku ??? No nikto, len ten co to nevie spravit ale potom sa uz extremne treba zamyslat nad otazkou co je doriti zle ze sa to proste neda spravit lebo to nie je o tom zeby automobilka chcela nasierat ludi vybuchnutymi motormi a poskodzovat si svoje meno (napoveda : hladaj diely konciace pismenkom K, maju furt tych istych 9 cisel).
zlahka ojazdene 90k km ? Servisnym pripravkom cislo 12345ABC pozriet nastavenie sponovaku retaze, ak sa priblizuje k siestemu dieliku utekat od auta prec aj keby bolo zo zlata s tromi technickymi preukazmi a certifikatom od BBB. Na siedmom dieliku majitelovi popriat hodne stastia pri nasledujucich startoch. Ak auto zerie liter oleja na 1000km, uz su pripecene kruzky a/alebo ventily a/alebo natiahnuta retaz pred skolabovanim, taka spotreba oleja absolutne nie je v poriadku a blizi sa velky buch a drahe ticho vzapati. Nevies ako majitel jazdil, v tom je najhorsi problem, ale asi tusis ze ten kram nesmie stat v tvojej garazi ked ten buch pride.
Co ta tak hrozne mätie a omína na 1.8tsi Ocktavke ? nahovno uzke tvrde sedadla ? Vstrekovace ktore som uz videl menit v ramci zaruky trikrat co som nikdy predtym nevidel ani jedny vstrekovace menit na benzine cely zivot na ziadnom aute ?
Konstrukcne a servisne existuju ohromne zaujimavejsie a lacnejsie tragace. Tento motor si kludne zober vtedy ked nemas problemy s kreditnou kartou - nesmies sa pytat "kolko", ale "kde mam prilozit aby to cinklo".
Dosrat nedosratelne rozvodove retaze ... plus tragacik ktory tvori skoro tretinu cmajznutych u nas ... no boze, je tam toho.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
hlavne sa podla mna octavia 1.8 tsi vzhladom na to co ponukne za tu premrstenu cenu vobec neoplati. barz jako sa vyhrabes na 30tis Eur. Za tu cenu mas sice skladovku mazdu 6 145-165k benzin pripadne 150-175k diesel. Dynamikou ta to rozhodne neohuri, ta octavia bude rychlejsia. Nejakych 9s na sto rozhodne neni nic co by dnes niekomu vyrazilo dych. Ak by som pozadoval male centimetre kubicke na volkswagenacky 1.8 tsi by som asi ani nepozrel. Mazda 6 mi ale pride kusisko auta oproti novej octavii. Skoda ze tam nemontuju nic vykonnejsie ako ten 2.5 litrovy 4valec.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
na vyber su len skodovky
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
tak tam asi len to 1.8 TSI, to je asi najmansia katastrofa co maju v ponuke
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
ved male elektricke auta vyrabaju golf gte, mini cooper E a pod. len tam je dojazd 100-200km.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
1.6tédéí ani 2.0tédéí nie su dnes az take hrozne strasiaky - pokial je clovek normalny a nejazdi 51km/h na siestom prevode pri 967rpm
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ah, Elon Musk pre svoje tri firmy dohromady vyčaptal dotacie od statu za... tradaaaaam... 4.9 miliardy dolarov.
Ty kokso päť bukvíc, ty wole mio... dajte tie prachy mne, tiez dokazem Teslu. To sa potom pretrca po svete a vychvaluje sa "ja som hodny tri miliardy dolarov", no doriti ked ti dali 5 tak je to hodne slaby vysledok.
Ty kokso päť bukvíc, ty wole mio... dajte tie prachy mne, tiez dokazem Teslu. To sa potom pretrca po svete a vychvaluje sa "ja som hodny tri miliardy dolarov", no doriti ked ti dali 5 tak je to hodne slaby vysledok.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
ano, ale to musis povedat deeeesgeeee prevodovke, nech pri 50tke neradi 6tku
ad1 skoro mi bubienky roztrhlo jak to auto nechutne vibrovalo.. a bolo slusne pocut 2hmotak
ad1 skoro mi bubienky roztrhlo jak to auto nechutne vibrovalo.. a bolo slusne pocut 2hmotak
Spoiler: ukázať