Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 755
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HaDeS »

Heatman napísal: Sorry ale toto podla mna nieje "valid argument".
O co sa menej sustredim na aute s manualnou prevodovkou? ze musim rozmyslat ze ktory prevod zaradim?
Ved ked uz mas odjazdenych niekolo desiatok az sta-tisicov kilometorv tak neromyslas ze ketory prevod idem zaradit, proste uz podvedome stlacas spojku a ruka ide automaticky spravnym smerom.
Ej veru bratm zle hovoris, jak bolo povedane ze je to nebezpecne tak to tak musi byt, inak si koledujes o nepriznanie statutu trojciferneho IQ , nedajboze ked si untermench neprehananuci sa aspon 200kmh. Clovece, vsup si do svedomia!
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

.
.

zije v 18tom storoci, decko zasrane a navyse nebezpecne manualne.
Nevypráva jak Rytmus aňi nevý šeckych z-ebať kerý sy hubu otvorá. Čistá chudoba.

.
.


chcem povedat ze 16mm2 prierez kabla je cajchovany castokrat len na 130A, tie odvaznejsie som videl na 150A (ale zabudli napisat pokles napatia kvoli odporu), co je proste malo. Na autach mas bezne 1.8kW az 2kW starter, cize pri poklese napatia na 10 az 11V pri startovani potrebujes veselo 160 az 230A, prirataj k tomu zimu skrehnuty motor starter A BEZIACE ZHAVICE a 300 amperom sa nemas co cudovat. Len zhavice samotne vedia veselo zozrat 70A.

16mm2 je podla mna malo (poprosim Galantu aby ma opravila lebo nemóóóžem šecko vedeť dokonale). Kedze cenovy rozdiel v kabloch 25mm2 az 30mm2 je oproti 16mm2 velmi zanedbatelny na troch metroch ktore potrebujes, ja osobne by som pod 25mm2 nesiel ani nahodou. Proste bud chces vec vyriesit alebo zase spekulovat, cenovo usetris dve eura.

Hodim fotku toho co som spravil ja.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v So 18. Jún, 2016, 13:42, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Ale ved ja bezne jazdim 200 Km/h na svojom übermesch Bakelit Motor Wagene. :?
Na Deutschlandskych autobahnach samozrejme. ;) :cool:

HaDeS:
Chapem ze co si napisal bola sarkasticka poznamka, ale za svojim tvrdenim si stojim.
Chapem aj tomu ze su ludia ktori s manualom proste nevedia jazdit a z tohto ohladu je bezpecnejsie aby jazdili s automatom.
A automat osobne nezavrhujem, na daily jazdenie, dlhe cesty a zapchy je to jasna vyhoda.
Len proste priamy argument ze automat je bezpecnejsi, je podla mna blbost, to skor zalezi od kazdeho individualne ako sa dokaze zachovat v krízovej situacii.


mp3turbo:
Este si zabudol doat ze ohrozujuci zivoty ludi. ;)
mp3turbo napísal:chcem povedat ze 16mm2 prierez kabla je cajchovany castokrat len na 130A, tie odvaznejsie som videl na 150A (ale zabudli napisat pokles napatia kvoli odporu), co je proste malo. Na autach mas bezne 1.8kW az 2kW starter, cize pri poklese napatia na 10 az 11V pri startovani potrebujes veselo 160 az 230A, prirataj k tomu zimu skrehnuty motor starter A BEZIACE ZHAVICE a 300 amperom sa nemas co cudovat. Len zhavice samotne vedia veselo zozrat 70A.

16mm2 je podla mna malo (poprosim Galantu aby ma opravila lebo nemóóóžem šecko vedeť dokonale). Kedze cenovy rozdiel v kabloch 25mm2 az 30mm2 je oproti 16mm2 velmi zanedbatelny na troch metroch ktore potrebujes, ja osobne by som pod 25mm2 nesiel ani nahodou. Proste bud chces vec vyriesit alebo zase spekulovat, cenovo usetris dve eura.
Toto je "valid argument" a uznavam ze 16 mm2 moze byt malo ale v realite nemas vzdy baterku v aute vystavenu uplne do prazdna dajme tomu ze ma uz iba nejakych 8 - 9 voltov a mozno iba stvrtinu kapacity vtedy ti postaci aj ta 16-ka.
Preto som k nemu pisal ze minimalny prierez, odporucany je samozrejme uz tebou uvedena 25-ka a vyssie.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

H01N2D celomedeny, v DE sa dosť používa v hi-fi instalaciach


http://www.cbelektro.sk/eshop/action/pr ... abel.xhtml

V hagarde stojí 25qmm okolo 3€/m
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
HaDeS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 755
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava/#overclocking

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HaDeS »

Heatman, ja ti neviem, ked je niekto poleno alebo hovado, ci manual ci automat imho ho to nezachrani, dokonca by dany jedinec mohol nadobudnut mylny dojem, ze je nova inkarnacia Ayrtona jak mu to zrazu s pedalom menej ide poprdeli dobre . Mozno bambilion asistentov znizi moznost, ze prizabije seba alebo niekoho ineho (napdaju ma turbove zazitky z pristavaku).
Naposledy upravil/-a HaDeS v So 18. Jún, 2016, 20:26, upravené celkom 2 krát.
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Asnod
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2299
Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
Bydlisko: Spisska Nova Ves

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Asnod »

Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
Používateľov profilový obrázok
Fullesh
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 5199
Dátum registrácie: So 05. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Fullesh »

Je to tak, kable su zvaracske ale klieste su lidlacke, to uz som davnejsie pozeral ze ten kontakt ked ich pripnem je velky asi tak 1mm^2 a klieste su spojene nitom, cize druha strana kliesti tiez nevedie bohvie aky prud. Ale porobim komplet nove, lebo tieto su aj dost kratne, pondelok skocim do obchodu so zvaracskou technikou, aj viem presne kde to budu mat a kupim klieste a aspon 6m kablu. Inak mam doma 80kg staru trafo zvaracku a knej 20m kablu (10+10) ake to su uz dost stare, izolacia popraskana a skracovat ich nechcem pretoze zvaracka ma vyse 80kg tak dlhe kable su tam opravnene.

Sice mi to uz je nanic, kedze vcera som kupoval novu baterku aj do posledneho auta co mame, cize teraz 3-5rokov bude pokoj :D Pred rokom som mal problem ja, v zime druhe auto a tento tyzden tretie :D
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K
.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa felipe25 »

> Manual je pre deti zaseknute v 18 storoci, bodka, dovi

aha,, aky je pomer aut predanych s automatom, a s manualom? :D ideme sem pchat ferrari, ktore si kupi kto? niekto kto ma 350 000€ nazvys? isto nie, lebo to auto potrebuje v momente kupy dalsich 100 000€ na poistky, servis, a benzin na dalsie 2-3roky uzivania!

Netrepte tu somariny, ze manual je pre deti. Takze, 80% slovakov, sorry, 60% sveta su deti zaseknute v 18st? lebo neverim, ze viac ludi ma automat, jak 40% z tych, co maju auto.. NIE A bodka...

nehovorim automat nie, ale, vyssia cena auta, a servis /rosypana prevodovka a oprava za desiatky tisic korun/ hovori vela ludom - ber manual.. Keby bol automat drahsi o 500€, aj tak by to negativne vyvazili zle skusenosti s vydrzou. Predsa len, ked ma niekto automat -aj zena, bude s tym autom jazdit agresivnejsie, lebo sa nemusi bat rychlej jazdy so spojkou atd. Jasne, ze to potom vydrzi menej, lebo ked to samo radi, slapnem na plyn a idem.

automat je urcite pohodlnejsi, a luxusnejsi, ale aj drahsi, a o dost. takze sa niet co cudovat, ze na slovensku len malo auto ma automat /vylagrovane 10rocne auta predane za 10% nakupnej ceny neratam/. ten kto ma 100tisic eur na auto, si dovoli aj automat. ale je jasne, ze v takom aute, ktore je nadupane to nevydrzi, lebo clovek bude slapat na plyn, a nie naopak. sam viem o jednej x5tke, kde do 90 000km automat odisiel dvakrat, a oprava prva sice bola v zaruke, ale druha stala tolko, za kolko sa da kupit nove male auto :) samozrejme, ziadne repas kity a pod., nova prevodovka v autorizaku

takze automat je vecou penazi, a nie niecoho ineho.. kto vie jazdit na manuale, si vobec ani neuvedomuje, ze nejaky manual ma. akto chce dzefovat, tak bude s automatom :rep:
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

> Manual je pre deti zaseknute v 18 storoci, bodka, dovi
prauda
moj vyrok: spalovaky su pre hipsterov z 19 storocia
hihi
sranda jak jeden vyrok rozprudi mysle myslitelov :D
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3430
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

no ono keď tu si každy čurak vie domyslieť, že je majster svetla :hysterical:
RAMMSTEIN
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tu nie su ziadni curaci [ani silne oralne prejavy].

Filip, ty sa na to vyprdni, zachran si kozu ked uz ja som prekliaty a v nemilosti. BMW je cele nahovno, recenziu sme tiez videli, a kazdy kto ho kupi musi brat nejaky matroš. Uplny des a hruza ze ta automobilka prezila dva roky, pat rokov, vlastne od vojny... za tym musi byt nejake čaro, mágia alebo mimozemiaci. A to este neprisiel na pretras napriklad Mercededés.

Jaj, som slubil ten moj kablik odfotit... pojdem do auta dakedy.

Pana Ickxa som mal vzdy rad... https://youtu.be/yv1sP04qibk aj Ari Vataneho, aj toho Juhu Kukurukukuku musim si spomenut ako sa volal, to boli krasne casy ralley !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6875
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

keby bol lancer v automate berem.je to o ludoch. hned by som menil manual.dochadzam 80cca km denne a ani tempomat nemam:( ale casom ked nebudem vediet kde dat 500e ta bude.
hry- ps5
doma-HP probook
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

https://www.youtube.com/watch?v=84l0kHWgATY
na 1:37 sme neprehliadli brzdenie s tronasobnym medziplynom teda preradenim dole o tri prevody ze nie ?
Takto radim a brzdim aj ja, brzdovy pedal mam zosuchany iba na pravej strane. Stara skola.

http://imageshost.eu/images/2016/06/19/P1150074.jpg
http://imageshost.eu/images/2016/06/19/P1150078.jpg

tie matice sa zatahuju klucom 10, kabel samotny moze mat teda 10 alebo 11 milimetrov priemer. Netusim kolko je to mm2, prosim vas niekto to vyratajte, ja som na kosinuse chybal.

Vsetky tie pruty sa ani nevosli cez "male oko" svorky dovnutra. Mam to spravene takto kvoli lepsiemu kontaktu - dobre auto musim zapojit na baterku direkt, nestartujuce auto pripajam kliestami ktore mimochodom tiez nie su z najjemnejsich. Keby boli na obidvoch stranach klieste, neprenesiem tolko amperov kvoli ploche kontaktu, proste ta svorka ma mnohonasobne vacsiu zatazitelnost pretoze drzi na vela centimetroch stvorcovych - v porovnani klieste maju len zopar milimetrov stvorcovych kontaktu. Z tohoto proste niet uniku. Svorka je standard tusim 19mm.

Startoval som s tym uz aj JCBcko, Aviu, Iveco vymlatene kvoli starym baterkam/bufiku.



edit : gulaty kabel s priemerom 10mm ma plochu 80mm2 ; gulaty kabel s priemerom 11mm ma plochu 95mm2, prva linka v googli
takze som fakt hoooodne daleko od 25mm2
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5188
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

sry ale mne to pride ciganska robota. Ak spravit svorky, tak poriadne plus buzirka, alebo husi-krk alebo v teflonovej chranicke.
Nie takto "rozstrambane"
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"