Auto do +- 5000
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Auto do +- 5000
My sme mali podobnu debatu minule....akurat sme uvazovali auto za 6-7, kedze, za 5ku sa neda kupit dokopy nic.
...no a dosli sme k tomu, ze hyundai i30, novy, pretoze ceny na bazaroch su momentalna tak mimo, ze viac uz ani byt nemozu... dvojrocne auta sa predavaju o tisicku lacnejsie ako nove modely, 12 rocne auta za 5,6,7tis.... cele zle
Takze i30:
5 rokov zaruka
havarijne za polovicu
sada zimnych
slusna vybava
velmi vyhodne financovanie
Nebudem riesit ake je hyundai auto, co sa tyka kvality pretoze je tam 5 rokov zaruka, z tohto pohladu sa da usetrit pretoze ja davam za servis a udrzbu 50-100E mesacne, skor 100... Dalej havarijka za polovicu, zas trosku istoty do zivota.... Hlavne pocit a istota z noveho a neburaneho auta...
V skratke:
pridem do hyundaia, zaplatim 4 tis, vezmem si nove auto za ktore platim 4 roky 99E mesacne ( minimalne 50E mesacne vyjde v priemere servis jazdenky) a posledna splatka dalsich 4tis... hlavne aj po poslednej splatke mam stale auto rok este v zaruke
Viem, nie je to pre kazdeho ale kupit nove auto uz nie je taka tragedia ako kedysi a pri takto zaujimavom financovani, je to dostupne aj pre beznych ludi.
...no a dosli sme k tomu, ze hyundai i30, novy, pretoze ceny na bazaroch su momentalna tak mimo, ze viac uz ani byt nemozu... dvojrocne auta sa predavaju o tisicku lacnejsie ako nove modely, 12 rocne auta za 5,6,7tis.... cele zle
Takze i30:
5 rokov zaruka
havarijne za polovicu
sada zimnych
slusna vybava
velmi vyhodne financovanie
Nebudem riesit ake je hyundai auto, co sa tyka kvality pretoze je tam 5 rokov zaruka, z tohto pohladu sa da usetrit pretoze ja davam za servis a udrzbu 50-100E mesacne, skor 100... Dalej havarijka za polovicu, zas trosku istoty do zivota.... Hlavne pocit a istota z noveho a neburaneho auta...
V skratke:
pridem do hyundaia, zaplatim 4 tis, vezmem si nove auto za ktore platim 4 roky 99E mesacne ( minimalne 50E mesacne vyjde v priemere servis jazdenky) a posledna splatka dalsich 4tis... hlavne aj po poslednej splatke mam stale auto rok este v zaruke
Viem, nie je to pre kazdeho ale kupit nove auto uz nie je taka tragedia ako kedysi a pri takto zaujimavom financovani, je to dostupne aj pre beznych ludi.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do +- 5000
vobec sa netreba bat Hjundaju ako znacky - su to mimoriadne kvalitne postavene auta bez nejakych zbytocnych systemovych vychytralosti na sposob 1.2htp alebo vsetkych TSI od szkodovky.
Hladky benzin, idealne nie priamovstrek, a to bude chodit este aj po armageddone.
i30 hovoris... 4 tisic dopredu, 48x 100, 4 tisic dozadu = 12800eur. Zrejme benzinovy, diesel to asi nebude, najvyssia vybava to asi nebude. Bohuzial sa obavam ze 12800 je ine cislo ako 5000.
Este ku 12800 : moju Galaxiu som kupil pred 6.5 rokmi za 5300eur, dodnes islo na servis opravy atd spolu 1300eur co rozhodne nevychadza na 100eur mesacne ani nahodou, odtocil som na tom 80.000km, celkove naklady teda 6600eur co je daleko predaleko od 12800. Diesel bez dpf, 6kvalt 130km/h = 2250rpm, nezavisle kurenie, priestor trosku iny ako i30, nestazujem sa. Dnes ju predam za radovo 2500 takze som stratil styri tisic na hodnote plus servise, ked kupis novy i30 za trinast tak po rokoch ho budes predavat za sest takze si stratil SEDMICKU (stale som na tom lepsie ako ty z hladiska penazi). Druhy voz ma moja stara, GrandVoyager, kupeny ako 3rocny za 6.000eur bez dph (mam firmu), dnes ho predam za 4999eur, na servise nepadla ani tisicovka pocas siestich rokov co ho mame takze celkove naklady 7.000eur co je tiez ukrutne daleko od 12800. Strata hodnoty radovo dvetisic eur v porovnani s tvojimi siedmymi a pozor, u teba som este nezaratal zhruba 1000eur na povinnych garancnych prehliadkach a pripadnych opravach (nie, hyundai ti fakt naozaj nebude sest rokov vymienat brzdy, tlmice, vyfuky, spojky a podobne zadarmo, to totiz nepada pod zaruku ale pod bezne opotrebenie).
Pri servisnych nakladoch co som napisal ja treba este poznamenat ze velmi podobne naklady predstavuju POVINNE zarucne prehliadky v autorizaku, ak sa chceme bavit o nejakej zaruke na nove auto - ak tam nechodis, nic nemas. Minule som sa rehotal, pisal chlapcisko na autobazar fore ze vymena filtrov, oleja a zarucna prehliadka na sprostej 1.2 Fabii len 258eur. Sprav to kazdych 15.000km alebo kolko je predpis, a mas vyssie servisne naklady ako mam ja !!!
Takze pri tvojom novom aute si na tom radovo osemtisic minus za sest rokov vlastnictva, mozno devat, ja som na tom styritisic respektive jedentisic alebo nech dvatisic. Cize dve moje ojazdene auta nestratili DOHROMADY tolko penazi ako tvoje jedno nove. Bohuzial dve auta velmi potrebujem, s jednym by sme sice prezili ale bolo by to silne nekomfortne. Cize ked si zoberiem ze by som kupil dva nove vozy a na KAZDOM stratil sedem-osem tisic, to je dohromady radovo 15.000 eur dole za 6 rokov vlastnictva v porovnani s tym co som stratil teraz - cize radovo 6000 eur - na dvoch ojazdenych co mam.
Je to rozdiel ?
Nepises ci mas havarijne poistenie v tej 99eur splatke, tipnem si ze nie. Takze platis dalsich ~300eur rocne a to som z hodne lacneho kraja. Krat dva vozy, krat sest rokov, to by bolo este navrch dalsich 3600eur. Ano, ja havarijnu poistku nemam. Takze ak predpokladam spravne ze havarijku nemas v tej splatke, v tvojom pripade uz atakujem 20.000 straty na dvoch vozoch za sest rokov v porovnani s mojimi siestimi tisickami.
Huh. To je trosku rozdiel, nie ?
Cely zivot - a to nemam zrovna 22 rokov - som mal vyhradne ojazdene auta a nikdy som do nich neladoval v priemere 100eur mesacne na servise. Cize sa nikdy nestalo ze keby som mal auto 36 mesiacov, ze by som do neho strcil 3600eur na servise.
Zaver :
Nove auto nie je pre kazdeho.
Jazdene auto tiez nie je pre kazdeho.
PS: a to mas velmi lacne nove auto. Ked si kupis novy tragac za 28.000eur (a tie co mam ja stali nove cez 40k kazdy), tak na hodnote stratis take sialene prachy ze cely moj "prepocet" hore absolutne nema vyznam. Priklad - novy superb za 30.000eur, to iste auto 2011 za 12.000eur. Ze ? Proste v drahsej triede kupit jazdene auto a servisovat podla potreby.
Hladky benzin, idealne nie priamovstrek, a to bude chodit este aj po armageddone.
i30 hovoris... 4 tisic dopredu, 48x 100, 4 tisic dozadu = 12800eur. Zrejme benzinovy, diesel to asi nebude, najvyssia vybava to asi nebude. Bohuzial sa obavam ze 12800 je ine cislo ako 5000.
Este ku 12800 : moju Galaxiu som kupil pred 6.5 rokmi za 5300eur, dodnes islo na servis opravy atd spolu 1300eur co rozhodne nevychadza na 100eur mesacne ani nahodou, odtocil som na tom 80.000km, celkove naklady teda 6600eur co je daleko predaleko od 12800. Diesel bez dpf, 6kvalt 130km/h = 2250rpm, nezavisle kurenie, priestor trosku iny ako i30, nestazujem sa. Dnes ju predam za radovo 2500 takze som stratil styri tisic na hodnote plus servise, ked kupis novy i30 za trinast tak po rokoch ho budes predavat za sest takze si stratil SEDMICKU (stale som na tom lepsie ako ty z hladiska penazi). Druhy voz ma moja stara, GrandVoyager, kupeny ako 3rocny za 6.000eur bez dph (mam firmu), dnes ho predam za 4999eur, na servise nepadla ani tisicovka pocas siestich rokov co ho mame takze celkove naklady 7.000eur co je tiez ukrutne daleko od 12800. Strata hodnoty radovo dvetisic eur v porovnani s tvojimi siedmymi a pozor, u teba som este nezaratal zhruba 1000eur na povinnych garancnych prehliadkach a pripadnych opravach (nie, hyundai ti fakt naozaj nebude sest rokov vymienat brzdy, tlmice, vyfuky, spojky a podobne zadarmo, to totiz nepada pod zaruku ale pod bezne opotrebenie).
Pri servisnych nakladoch co som napisal ja treba este poznamenat ze velmi podobne naklady predstavuju POVINNE zarucne prehliadky v autorizaku, ak sa chceme bavit o nejakej zaruke na nove auto - ak tam nechodis, nic nemas. Minule som sa rehotal, pisal chlapcisko na autobazar fore ze vymena filtrov, oleja a zarucna prehliadka na sprostej 1.2 Fabii len 258eur. Sprav to kazdych 15.000km alebo kolko je predpis, a mas vyssie servisne naklady ako mam ja !!!
Takze pri tvojom novom aute si na tom radovo osemtisic minus za sest rokov vlastnictva, mozno devat, ja som na tom styritisic respektive jedentisic alebo nech dvatisic. Cize dve moje ojazdene auta nestratili DOHROMADY tolko penazi ako tvoje jedno nove. Bohuzial dve auta velmi potrebujem, s jednym by sme sice prezili ale bolo by to silne nekomfortne. Cize ked si zoberiem ze by som kupil dva nove vozy a na KAZDOM stratil sedem-osem tisic, to je dohromady radovo 15.000 eur dole za 6 rokov vlastnictva v porovnani s tym co som stratil teraz - cize radovo 6000 eur - na dvoch ojazdenych co mam.
Je to rozdiel ?
Nepises ci mas havarijne poistenie v tej 99eur splatke, tipnem si ze nie. Takze platis dalsich ~300eur rocne a to som z hodne lacneho kraja. Krat dva vozy, krat sest rokov, to by bolo este navrch dalsich 3600eur. Ano, ja havarijnu poistku nemam. Takze ak predpokladam spravne ze havarijku nemas v tej splatke, v tvojom pripade uz atakujem 20.000 straty na dvoch vozoch za sest rokov v porovnani s mojimi siestimi tisickami.
Huh. To je trosku rozdiel, nie ?
Cely zivot - a to nemam zrovna 22 rokov - som mal vyhradne ojazdene auta a nikdy som do nich neladoval v priemere 100eur mesacne na servise. Cize sa nikdy nestalo ze keby som mal auto 36 mesiacov, ze by som do neho strcil 3600eur na servise.
Zaver :
Nove auto nie je pre kazdeho.
Jazdene auto tiez nie je pre kazdeho.
PS: a to mas velmi lacne nove auto. Ked si kupis novy tragac za 28.000eur (a tie co mam ja stali nove cez 40k kazdy), tak na hodnote stratis take sialene prachy ze cely moj "prepocet" hore absolutne nema vyznam. Priklad - novy superb za 30.000eur, to iste auto 2011 za 12.000eur. Ze ? Proste v drahsej triede kupit jazdene auto a servisovat podla potreby.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- pepkopav
- Notebook expert
- Príspevky: 4131
- Dátum registrácie: Ne 19. Feb, 2012, 19:05
- Bydlisko: Lovinobaňa LC
Re: Auto do +- 5000
To myslíš palivo alebo ešte nejaké iné položky?Nebudem riesit ake je hyundai auto, co sa tyka kvality pretoze je tam 5 rokov zaruka, z tohto pohladu sa da usetrit pretoze ja davam za servis a udrzbu 50-100E mesacne, skor 100
Tiež sa mi to zdá veľa.Pred 7 rokmi som kúpil Ford Fiesta 1,4TDci,2 ročný za 7000€ (prepočet z korún),mal nabehané 29 000km.Mesačne žena vyjazdí cca 1 nádrž nafty,údržba je výmena oleja a fitrov po 15 000km,2x bol menený palivový filter,vymenené tlmiče,predné struny,brzdové platničky a zadné obloženie,chladiaca,brzdiaca a hydraulická kvapalina.Teraz pred touto zimou nová baterka a 1x vymenené pneumatiky.Takže za 7 rokov,minimum nákladov,1x bol v oprave kvoli váhe vzduchu,urobil mi to kamoš automechanik inak žiadna porucha.
Ja používam Audi A3 Sportback 2.0 TDI,tiež kúpený ročný z ruky,tam sú náklady vyššie ale je to iná kategória ako Hyundai.
Takže,podľa mňa je kúpa nového auta dosť nerentabilná,1x som mal nové auto,bola to Škoda 105L r.v. 1987.
ASUS ROG Strix G18 Intel Core i9 14900HX,RAM 32GB DDR5,NVIDIA GeForce RTX 4060,SSD 2000Gb,IPS 2560X1600,Windows 11...
Re: Auto do +- 5000
Dakujem za dalsie reakcie.
Co sa tyka noveho auta, tak tam som si na istom, nove kupovat nebudem - ani za hotove, ani na tretinky a podobne inky. Momentalne na to nie je situacia.
Co sa tyka vyberu jazdenky tak som vylucil " ultra malych" kandidatov a zostalo par kuskov :
- kia rio - velkostou sa mi paci zo spominanych najviac
- fabia
- punto
Mozno do predpokladaneho vyberu nieco pribudne, odbudne, najde sa nieco zaujimave.
Co sa tyka noveho auta, tak tam som si na istom, nove kupovat nebudem - ani za hotove, ani na tretinky a podobne inky. Momentalne na to nie je situacia.
Co sa tyka vyberu jazdenky tak som vylucil " ultra malych" kandidatov a zostalo par kuskov :
- kia rio - velkostou sa mi paci zo spominanych najviac
- fabia
- punto
Mozno do predpokladaneho vyberu nieco pribudne, odbudne, najde sa nieco zaujimave.
CPU : C2D E6600 2,8 GHz MB : ASUS P5B deluxe RAM : PQI 2x1Gb 800Mhz GPU : ASUS 260 GTX 896Mb
HDD : SATA 2 Samsung 320Gb + Hitachi 120Gb + WD 750Gb LCD : Samsung 221EL Case : Eurocase ML550 PSU : Fortron 500W
NB : Lenovo Thinkpad Edge E530
HDD : SATA 2 Samsung 320Gb + Hitachi 120Gb + WD 750Gb LCD : Samsung 221EL Case : Eurocase ML550 PSU : Fortron 500W
NB : Lenovo Thinkpad Edge E530
Re: Auto do +- 5000
Este k turbovi a 1.5 dci. Tiez viem, ze tieto agregaty su dost biedne, ale minule som pozeral a ten novy 1.5 dci, kt. si zobral aj mercedes od renaultu je dost prerobeny a hovoria, ze celkom vydareny. No ked presiel cez mercedes, tak mozno tomu tak bude.
Co si myslis?
Co si myslis?
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Auto do +- 5000
Pisal som nie je to pre kazdeho ale je to jedna z alternativ... ano servis ma stoji 50-100E bez benzinu, sice na auto inej triedy ako i30 190 koni, benzin a kupna cena 35tis... Ja to vidim takto, kupim jazdenku, vymenim olej, filtre, kvapaliny, rozvody a jednu sadu gum (16") - to mame nejakych 900E/12 = 75E...
Dalsia vec co ma mrzi pri starsich jazdenkach je ze to auto je nemozne alebo minimalne nerentabilne poistit, takze je clovek odkazany na PZP z ktoreho pri 8-12 rocnom aute dostane skoro nic... A rozbit auto ozaj nie je problem.
Dalsia vec je zaruka... jasne, ze clovek plati, nove brzdy, gumy, naplne... ale to plati aj pri jazdenke akurat pri novom aute je velmi nepravdepodobne, ze nieco take bud treba menit prve 2-3 roky.
Ja to vidim tak, ze clovek sice zaplati za auto viac ale nejde do loterie, ma havrijku, zaruku, splatku a nemal by prist ziadne velke neplanovane vydavky.
Pri jazdenke je to taka hra so stastim, 10 dielov vymenim doslova za 5 korun a za 11ty vygracam 3 stovky...
Ale nie je to ciernobiele, je tam vela premennych a hlavne zalezi ako clovek auto pouziva...ak je to jedine auto v rodine a rocne nabeha 30tis, tak za 5 rokov to mame 150tis a auto stale v zaruke.... Ak niekto nalieta desinu tak sa mu to oplati menej, zbytocne prerobi...
Diesle su auta pre bohatych, taky smiesny passat 1.9TDI akoze drziak... vstreky repas/nove 1000/1500E, turbicko repas 500, kdejake turbocidla a ventily, dvojhota a to tam nie je nastastie kurvitko tisicrocia DPF...
Dalsia vec co ma mrzi pri starsich jazdenkach je ze to auto je nemozne alebo minimalne nerentabilne poistit, takze je clovek odkazany na PZP z ktoreho pri 8-12 rocnom aute dostane skoro nic... A rozbit auto ozaj nie je problem.
Dalsia vec je zaruka... jasne, ze clovek plati, nove brzdy, gumy, naplne... ale to plati aj pri jazdenke akurat pri novom aute je velmi nepravdepodobne, ze nieco take bud treba menit prve 2-3 roky.
Ja to vidim tak, ze clovek sice zaplati za auto viac ale nejde do loterie, ma havrijku, zaruku, splatku a nemal by prist ziadne velke neplanovane vydavky.
Pri jazdenke je to taka hra so stastim, 10 dielov vymenim doslova za 5 korun a za 11ty vygracam 3 stovky...
Ale nie je to ciernobiele, je tam vela premennych a hlavne zalezi ako clovek auto pouziva...ak je to jedine auto v rodine a rocne nabeha 30tis, tak za 5 rokov to mame 150tis a auto stale v zaruke.... Ak niekto nalieta desinu tak sa mu to oplati menej, zbytocne prerobi...
Diesle su auta pre bohatych, taky smiesny passat 1.9TDI akoze drziak... vstreky repas/nove 1000/1500E, turbicko repas 500, kdejake turbocidla a ventily, dvojhota a to tam nie je nastastie kurvitko tisicrocia DPF...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do +- 5000
mas absolutnu pravdu - ako pisem, ojazdene auto nie je pre kazdeho. Suboj ojazdene versus nove nema jasneho a jednoznacneho vitaza, rovnako ako suboj blondiny versus tmavovlasky. To je proste tak.
Skoda ze si spomenul passat 1.9tdi a nie 2.0tdi, tam boli daleko vacsie priesery. Vsetky vymenovane veci ktore pises sice mozu nastat, ale nemusia a priznajme si, povedal by som ze vacsinou ani nenastanu.
>> Tiez viem, ze tieto agregaty su dost biedne, ale minule som pozeral a ten novy 1.5 dci, kt. si zobral aj mercedes
>> od renaultu je dost prerobeny a hovoria, ze celkom vydareny. No ked presiel cez mercedes, tak mozno tomu tak bude.
>> Co si myslis?
co myslim ? Velmi jednoduche. Ze v dnesnej cenovo optimalizovanej dobe nedokazu premiove automobilky cenovo konkurovat tym malym krpatym lacákom, takze to od nich kupia. VOBEC ICH NEZAUJIMA konstrukcia a podobne veci - jedine co ich zaujima je CENA A ZARUKA. Zmluvy su obrovskymi teamami pravnikov vypracovane tak, aby proste dva roky v zaruke (alebo tri, to je jedno) Renuaolt proste MUSEL vymenit Mercedesu vsetko, co si len pipnu. To je cele. A pardon, do troch dni. Mercedes povie ze "mame tu pokazenych 280 motorov" a Renalt v tom momente naklada 280 motorov na vlak a posiela, aby na druhy den boli v Mercedese a na treti den tam kde je treba v celej Europe. Nasledne sa dostanu pokazene motory do Renaultu. A nebude sa skumat ci ano ci nie, proste vymenia ked odberatel pipne a PREHLASI ze tento motor sa mu nepaci alebo ze je pokazeny z AKEHOKOLVEK dovodu.
Cele. By si sa cudoval ako to v tejto multimiliardovej branzi funguje. To nie je obchodny vztah ako poznas "zakaznik - predajca".
Toto je jediny dovod preco sa 1.6hdi/tdci od francuzov pouziva v "japonskych" mazdach, svedskych volvach, anglickych fordoch atd. Nic ine, len naklady. Vies aka sranda, kolko clovekorokov je prejst cez homologizaciu a emisne limity ? Vies co je zladit motormanagement s DPFkami aby splnali emisie a vydrzali dlhsie ako 20.000km ? To je megaveda. Armady a armady ludi na tom pracuju. Uz davno to nie je ze "tento ujo a tento ujo skontruovali motor skody 100 a po veceroch im pomahal Jano z vedlajsej dediny", to uz takto nefunguje 20 rokov.
Skoda ze si spomenul passat 1.9tdi a nie 2.0tdi, tam boli daleko vacsie priesery. Vsetky vymenovane veci ktore pises sice mozu nastat, ale nemusia a priznajme si, povedal by som ze vacsinou ani nenastanu.
>> Tiez viem, ze tieto agregaty su dost biedne, ale minule som pozeral a ten novy 1.5 dci, kt. si zobral aj mercedes
>> od renaultu je dost prerobeny a hovoria, ze celkom vydareny. No ked presiel cez mercedes, tak mozno tomu tak bude.
>> Co si myslis?
co myslim ? Velmi jednoduche. Ze v dnesnej cenovo optimalizovanej dobe nedokazu premiove automobilky cenovo konkurovat tym malym krpatym lacákom, takze to od nich kupia. VOBEC ICH NEZAUJIMA konstrukcia a podobne veci - jedine co ich zaujima je CENA A ZARUKA. Zmluvy su obrovskymi teamami pravnikov vypracovane tak, aby proste dva roky v zaruke (alebo tri, to je jedno) Renuaolt proste MUSEL vymenit Mercedesu vsetko, co si len pipnu. To je cele. A pardon, do troch dni. Mercedes povie ze "mame tu pokazenych 280 motorov" a Renalt v tom momente naklada 280 motorov na vlak a posiela, aby na druhy den boli v Mercedese a na treti den tam kde je treba v celej Europe. Nasledne sa dostanu pokazene motory do Renaultu. A nebude sa skumat ci ano ci nie, proste vymenia ked odberatel pipne a PREHLASI ze tento motor sa mu nepaci alebo ze je pokazeny z AKEHOKOLVEK dovodu.
Cele. By si sa cudoval ako to v tejto multimiliardovej branzi funguje. To nie je obchodny vztah ako poznas "zakaznik - predajca".
Toto je jediny dovod preco sa 1.6hdi/tdci od francuzov pouziva v "japonskych" mazdach, svedskych volvach, anglickych fordoch atd. Nic ine, len naklady. Vies aka sranda, kolko clovekorokov je prejst cez homologizaciu a emisne limity ? Vies co je zladit motormanagement s DPFkami aby splnali emisie a vydrzali dlhsie ako 20.000km ? To je megaveda. Armady a armady ludi na tom pracuju. Uz davno to nie je ze "tento ujo a tento ujo skontruovali motor skody 100 a po veceroch im pomahal Jano z vedlajsej dediny", to uz takto nefunguje 20 rokov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Auto do +- 5000
ale mohlo by, potesil by som sa ..
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Auto do +- 5000
Schvalne som spomenul kvazy spolahlivy diesel. Proste commonrail je odsudeny na servis a ci to pride skor alebo neskor je len o stasti. 3 rocny superb vstreky v tahu a aj ked je to menej zavazny/lacnejsi problem, tak cena za diagnostiku a pracu to predrazi, pretoze mame turbicko a milion senzorov, hadic a nameranych hodnot. A v konecnom dosledku taky passat 96kW jazdi za 6,5l priemerne mimo... myslim, ze podobnu spotrebu spravi aj civic 1.8, hola atmosfera bez kurvitok.mp3turbo napísal:mas absolutnu pravdu - ako pisem, ojazdene auto nie je pre kazdeho. Suboj ojazdene versus nove nema jasneho a jednoznacneho vitaza, rovnako ako suboj blondiny versus tmavovlasky. To je proste tak.
Skoda ze si spomenul passat 1.9tdi a nie 2.0tdi, tam boli daleko vacsie priesery. Vsetky vymenovane veci ktore pises sice mozu nastat, ale nemusia a priznajme si, povedal by som ze vacsinou ani nenastanu.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- pepkopav
- Notebook expert
- Príspevky: 4131
- Dátum registrácie: Ne 19. Feb, 2012, 19:05
- Bydlisko: Lovinobaňa LC
Re: Auto do +- 5000
Nič v zlom ale vyslovená blbosť.Common rail je citlivý na zaobchádzanie ale pri správnom vydrží a náklady sú minimálne.Je pravda,že staršie TDI boli dimenzované na tvrdšie zaobchádzanie ale ak na CR nešlapeš hneď ako naštartuješ(kopa ľudí si tak zničí motor)ale chvíľu počkáš bez zbytočného státia a zahrievania motora,ktoré viac škodí ako pomáha,a turbu dáš zabrať keď má motor aspoň 60°C,tak krásne vydrží.Schvalne som spomenul kvazy spolahlivy diesel. Proste commonrail je odsudeny na servis a ci to pride skor alebo neskor je len o stasti.
Mám suseda ktorý sa živí opravami motorov už cez 30 rokov a opravuje od lacnej Fabie po Skové Mercedesy,ten vie o motoroch naozaj všetko,tak od neho mám tento lacný návod aby motor vydržal a je to naozaj asi jediný správný (pochopiteľne pri normálnej údržbe).CR motory niesú ani stavané na fúrikovanie po pol kilometri,to samozrejme radšej benzín.Potom vydrží aj turbo aj vstrekovače a motor má aj nižšiu spotrebu.
ASUS ROG Strix G18 Intel Core i9 14900HX,RAM 32GB DDR5,NVIDIA GeForce RTX 4060,SSD 2000Gb,IPS 2560X1600,Windows 11...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do +- 5000
>> Nič v zlom ale vyslovená blbosť.Common rail je citlivý na zaobchádzanie ale pri správnom vydrží a náklady sú minimálne.
nic v zlom ale blbost si povedal ty.
Dnesne commonraily uz pouzivaju sialene tlaky z ktorych sa konstrukterom nejeden vlas otocil okolo vlastnej osi. Bavime sa o 2200 az 2400 baroch v poslednej generacii, ta pred nou mala 2100 barov, ta pred nou 1900 a to uz vsetci padali do mdlob, ta pred nou mala 1700/1500 barov a ta co mam ja z roku 2002 pod domom tlaci uzasnych 1200 barov takze tak. Pozri si ake tlaky ma BMW 520d F10 a ake tlaky ma Bosch CP3.1 cerpadlo v mojom Voyageri 2.5d. Pozri si, preco je mozne z mojho motora 2.5 litra dostat "uchvatnych" 104kW a preco dnes 104kW robis veselo z jedna-sestky.
Pravdu ma chalan nad tebou : commonrail to uz davno prehana. Kazdy by rad videl 300kW z 1.1d motora, zivotnost 900.000km a spotrebu 2,4l na dvesto kilometrov. Takto to nefunguje a fungovat nebude. Niekde zaplatit musis. To co nikdy vstrekovace na starych non-common-rail diesloch neboli problem (zdoraznujem este raz : NIKDY), to uz 10 rokov neplati a vstrekovace padaju ako sialene. Este raz si pozri ako sa nam zvysovali tie tlaky na commonrailoch a vstrekovace s tymi tlakmi pracuju. Pod tymto sialenym tlakom funguju ako extremne miniaturny, avsak extremne NAMAHANY mikrolis. Prešujú naftu ktoru potom mikroskopickymi - cim dalej tym mensimi samozrejme - otvormi rozprasuju na hmlu, vola sa to atomizacia paliva, a vstrekuju do valcov. Cim rovnomernejsie je palivo rozprasene do hmloveho oparu, tym rovnomernejsie moze vo valci horiet. Cim casovo presnejsie je vstreknute do valca a cim viac predvstrekov a postvstrekov zvlada, tym lepsie ho mozes spalit pri tvorbe mensich emisii (dolezite z pohladu ukrutne draheho DPF).
Turba. 1.9tdi 66kW oktavia 1996-2006 tlaci 0.9baru navrch nad atmosfericky tlak. 85kW (golf, sharan, atd) z rokov 2001-2008 tlacia 1.2 baru, 1.9tdi 96kW v superboch, passatoch golfoch a tychto chrapoch robi okolo 1.3baru, 2.0tdi 105kW tlaci neviemkolko, avsak 2.0tdi passat 125kW tlaci 1.6baru, skoro 1.7 baru navrch nad atmosferu. Pre tvoje info, SUPERPRETEKARSKE porsche gt3 - cize nie "posrana obycajna" 911tka, ale GT3 verzia, nie GT, nie GT2, ale rovno GT3, tlaci 2.0 baru. To by snad na ilustraciu toho co mas pod kapotou v diesliku asi mohlo stacit, ci este furt nie ? Moje turbo v 2.5crd (common rail, bosch cp3.1 cerpadlo, voyager 2001-2008) tlaci 0.9 baru - NULA cela devat baru. Aha, otacky. 1.5d v Renoltikoch ma 260.000rpm. Sharan 85kW, 1.9tdi moj, ma nameranych 169.000rpm. Voyager ? 90.000rpm. Tak mi teraz skus odhadnut ktore turbo asi tak moze vydrzat viac.
Ak nahodou nestaci tlak a otacky, pridaj k tomu olejove hospodarstvo. Predpisane vymeny oleja 30.000km hahahahahahaaaa kuc kuc, sibe vam ? Ak by este furt nestacilo, turbo z mojho voyagera musis hodne silno drzat dvomi rukami aby si ho odniesol. Turbo z renoltiku 1.5d je take MALILINKATE ZE HO DO DLANI SKORO CELE SCHOVAS. Takze rozmyslame :
- miniaturne turbicko v renolte
- toci sa jak jebnute, TROJNASOBNE otacky oproti mojmu
- dvojnasobny tlak oproti mojmu
- 3x dlhsi servisny interval na oleje
ktore asi tak moze vydrzat dlhsie, co myslis ? Je uplne jedno o com sa bavis, vstreky, turbo, valce, cim viac vykonu zmykas z nejakeho objemu, TYM MENEJ SPOLAHLIVE TO BUDE, NECH TI HOVORI KTO CHCE CO CHCE. Ked pocujem Ford ze v ekoboostoch zmensili deliace prepazky medzi valcami ABY USETRILI NA MATERIALI, ach pardon zakaznikom sa to prezentuje ako aby odlahcili motor cim zmensia jeho spotrebu, ja uz velmi dobre viem co si mam o tom mysliet. O 0jeb0ch jejda pardon "zlepseniach" Ekoboostov som si uz siahodlho vypustil crevo v inej teme na tomto fore, hladaj mp3turbo ekoboost. Najdes. To je konstrukcny vyplod pomalicky dorovnavajuci 1.2htp fabie a to je teda hodne velka urazka z mojej strany. Este dve generacie a budem to nazyvat nie vyplodmi ale zmrdmi.
Ked skoda povie ze nasadi 9kvaltove DSG prevodovky ktore budu mensie a lahsie ako doterajsie 6kvalty, ja uz velmi dobre viem do ktorej riti to smeruje. Mensia skrina, vacsia teplota, vacsi tocivy moment, vacsi vykon motora na mensich otackach, ukrutne vyssie naroky na superpresnost a toleranciu vyroby v kombinacii s vrazednymi nakladmi. Jasne, mozete mi tahat medove motuzy popod nos. Aj mojmu kolegovi ktoremu padla DSGcka na posratom 1.2pole uz po 27.000km a samozrejme mu ju nechceli vymenit, ved co je to len 1800eur za auto ktore este funguje akurat mu svieti nejaka kontrolka.
Pridaj k tomu nenormalny tlak na cenu. Vsade. Taky ze sa rozum zastavuje a ze mercedes/bmw nema na to ani chut, ani peniaze ani prioritu aby vyvijalo vlastne krpate motory - tak sa spolcia s Pežotom (BMW a Pezot, tusim 1.6 objem), s Renoltom (Mazda, volvo, kopec inych automobiliek nakupuju vyssie zmieneny 1.6d od frantikov)... atd, atd. TIE AUTOMOBILKY TO UZ NEZVLADAJU SAMI, A PROSTE SI TIETO CHRCHLE MUSIA KUPIT OD KONKURENCIE - NEMYSLI SI ZE SA IM TO PACI, ALE INAK TO PROSTE NEJDE. NEMYSLI SI ZE BMW JE STRASNE RADO ZE PEUGEOTU MOZE NECHAT ZAROBIT A ZE SI OD NICH MOZE KUPOVAT MOTOR, VED TO JE HANBA JAK HOVADO.
BMW NEMA INU MOZNOST. CHAPES CO SOM TI TERAZ POVEDAL ? MERCEDES NEMA INU MOZNOST. NEDA SA TO INAK. ROZUMIES O AKEJ SIALENOSTI SA BAVIME ?
Je tisic dalsich veci, avsak vysledok je jednojednoznacny : technika sa komplikuje, cim dalej tym viac VSETKO ide na hranicu materialovych moznosti. Nove motory z tohoto dovodu proste statisticky NEBUDU spolahlivejsie. Nebudu a nebudu, to sa neda. Cim je nieco viac namahane, tym menej to moze vydrzat.
Zachrania nas elektrovozy. Tam sa bude flashovat firmware, ale to sme my chlapci od klavesnic, zvyknuti. Ze sa nebude ? Nerob si srandu, Tesla S mala minuly rok verziu firmware 5.8.4 ako MINIMALNU NUTNU a zvolavali majitelov do servisu. Ze preco ? Najdi si co ten firmware riesil
Este raz : verzia PAT OSEM. Na aute ktore je 10x technicky jednoduchsie ako Renaoult 1.5 diesel. Fakt.
Kto docital az sem... cele. Pohov. Dobre uz bolo. Cim su viac auta vysrobovane do vykonu a na cenu, tym MENEJ SPOLAHLIVE budu. Jednoduchy zakon kapitalizmu. Ja som uz nejaky ten motor rozobral a pri zopar dalsich som bol takze BOHUZIAL viem co si o mnohych veciach mam mysliet.
nic v zlom ale blbost si povedal ty.
Dnesne commonraily uz pouzivaju sialene tlaky z ktorych sa konstrukterom nejeden vlas otocil okolo vlastnej osi. Bavime sa o 2200 az 2400 baroch v poslednej generacii, ta pred nou mala 2100 barov, ta pred nou 1900 a to uz vsetci padali do mdlob, ta pred nou mala 1700/1500 barov a ta co mam ja z roku 2002 pod domom tlaci uzasnych 1200 barov takze tak. Pozri si ake tlaky ma BMW 520d F10 a ake tlaky ma Bosch CP3.1 cerpadlo v mojom Voyageri 2.5d. Pozri si, preco je mozne z mojho motora 2.5 litra dostat "uchvatnych" 104kW a preco dnes 104kW robis veselo z jedna-sestky.
Pravdu ma chalan nad tebou : commonrail to uz davno prehana. Kazdy by rad videl 300kW z 1.1d motora, zivotnost 900.000km a spotrebu 2,4l na dvesto kilometrov. Takto to nefunguje a fungovat nebude. Niekde zaplatit musis. To co nikdy vstrekovace na starych non-common-rail diesloch neboli problem (zdoraznujem este raz : NIKDY), to uz 10 rokov neplati a vstrekovace padaju ako sialene. Este raz si pozri ako sa nam zvysovali tie tlaky na commonrailoch a vstrekovace s tymi tlakmi pracuju. Pod tymto sialenym tlakom funguju ako extremne miniaturny, avsak extremne NAMAHANY mikrolis. Prešujú naftu ktoru potom mikroskopickymi - cim dalej tym mensimi samozrejme - otvormi rozprasuju na hmlu, vola sa to atomizacia paliva, a vstrekuju do valcov. Cim rovnomernejsie je palivo rozprasene do hmloveho oparu, tym rovnomernejsie moze vo valci horiet. Cim casovo presnejsie je vstreknute do valca a cim viac predvstrekov a postvstrekov zvlada, tym lepsie ho mozes spalit pri tvorbe mensich emisii (dolezite z pohladu ukrutne draheho DPF).
Turba. 1.9tdi 66kW oktavia 1996-2006 tlaci 0.9baru navrch nad atmosfericky tlak. 85kW (golf, sharan, atd) z rokov 2001-2008 tlacia 1.2 baru, 1.9tdi 96kW v superboch, passatoch golfoch a tychto chrapoch robi okolo 1.3baru, 2.0tdi 105kW tlaci neviemkolko, avsak 2.0tdi passat 125kW tlaci 1.6baru, skoro 1.7 baru navrch nad atmosferu. Pre tvoje info, SUPERPRETEKARSKE porsche gt3 - cize nie "posrana obycajna" 911tka, ale GT3 verzia, nie GT, nie GT2, ale rovno GT3, tlaci 2.0 baru. To by snad na ilustraciu toho co mas pod kapotou v diesliku asi mohlo stacit, ci este furt nie ? Moje turbo v 2.5crd (common rail, bosch cp3.1 cerpadlo, voyager 2001-2008) tlaci 0.9 baru - NULA cela devat baru. Aha, otacky. 1.5d v Renoltikoch ma 260.000rpm. Sharan 85kW, 1.9tdi moj, ma nameranych 169.000rpm. Voyager ? 90.000rpm. Tak mi teraz skus odhadnut ktore turbo asi tak moze vydrzat viac.
Ak nahodou nestaci tlak a otacky, pridaj k tomu olejove hospodarstvo. Predpisane vymeny oleja 30.000km hahahahahahaaaa kuc kuc, sibe vam ? Ak by este furt nestacilo, turbo z mojho voyagera musis hodne silno drzat dvomi rukami aby si ho odniesol. Turbo z renoltiku 1.5d je take MALILINKATE ZE HO DO DLANI SKORO CELE SCHOVAS. Takze rozmyslame :
- miniaturne turbicko v renolte
- toci sa jak jebnute, TROJNASOBNE otacky oproti mojmu
- dvojnasobny tlak oproti mojmu
- 3x dlhsi servisny interval na oleje
ktore asi tak moze vydrzat dlhsie, co myslis ? Je uplne jedno o com sa bavis, vstreky, turbo, valce, cim viac vykonu zmykas z nejakeho objemu, TYM MENEJ SPOLAHLIVE TO BUDE, NECH TI HOVORI KTO CHCE CO CHCE. Ked pocujem Ford ze v ekoboostoch zmensili deliace prepazky medzi valcami ABY USETRILI NA MATERIALI, ach pardon zakaznikom sa to prezentuje ako aby odlahcili motor cim zmensia jeho spotrebu, ja uz velmi dobre viem co si mam o tom mysliet. O 0jeb0ch jejda pardon "zlepseniach" Ekoboostov som si uz siahodlho vypustil crevo v inej teme na tomto fore, hladaj mp3turbo ekoboost. Najdes. To je konstrukcny vyplod pomalicky dorovnavajuci 1.2htp fabie a to je teda hodne velka urazka z mojej strany. Este dve generacie a budem to nazyvat nie vyplodmi ale zmrdmi.
Ked skoda povie ze nasadi 9kvaltove DSG prevodovky ktore budu mensie a lahsie ako doterajsie 6kvalty, ja uz velmi dobre viem do ktorej riti to smeruje. Mensia skrina, vacsia teplota, vacsi tocivy moment, vacsi vykon motora na mensich otackach, ukrutne vyssie naroky na superpresnost a toleranciu vyroby v kombinacii s vrazednymi nakladmi. Jasne, mozete mi tahat medove motuzy popod nos. Aj mojmu kolegovi ktoremu padla DSGcka na posratom 1.2pole uz po 27.000km a samozrejme mu ju nechceli vymenit, ved co je to len 1800eur za auto ktore este funguje akurat mu svieti nejaka kontrolka.
Pridaj k tomu nenormalny tlak na cenu. Vsade. Taky ze sa rozum zastavuje a ze mercedes/bmw nema na to ani chut, ani peniaze ani prioritu aby vyvijalo vlastne krpate motory - tak sa spolcia s Pežotom (BMW a Pezot, tusim 1.6 objem), s Renoltom (Mazda, volvo, kopec inych automobiliek nakupuju vyssie zmieneny 1.6d od frantikov)... atd, atd. TIE AUTOMOBILKY TO UZ NEZVLADAJU SAMI, A PROSTE SI TIETO CHRCHLE MUSIA KUPIT OD KONKURENCIE - NEMYSLI SI ZE SA IM TO PACI, ALE INAK TO PROSTE NEJDE. NEMYSLI SI ZE BMW JE STRASNE RADO ZE PEUGEOTU MOZE NECHAT ZAROBIT A ZE SI OD NICH MOZE KUPOVAT MOTOR, VED TO JE HANBA JAK HOVADO.
BMW NEMA INU MOZNOST. CHAPES CO SOM TI TERAZ POVEDAL ? MERCEDES NEMA INU MOZNOST. NEDA SA TO INAK. ROZUMIES O AKEJ SIALENOSTI SA BAVIME ?
Je tisic dalsich veci, avsak vysledok je jednojednoznacny : technika sa komplikuje, cim dalej tym viac VSETKO ide na hranicu materialovych moznosti. Nove motory z tohoto dovodu proste statisticky NEBUDU spolahlivejsie. Nebudu a nebudu, to sa neda. Cim je nieco viac namahane, tym menej to moze vydrzat.
Zachrania nas elektrovozy. Tam sa bude flashovat firmware, ale to sme my chlapci od klavesnic, zvyknuti. Ze sa nebude ? Nerob si srandu, Tesla S mala minuly rok verziu firmware 5.8.4 ako MINIMALNU NUTNU a zvolavali majitelov do servisu. Ze preco ? Najdi si co ten firmware riesil
Este raz : verzia PAT OSEM. Na aute ktore je 10x technicky jednoduchsie ako Renaoult 1.5 diesel. Fakt.
Kto docital az sem... cele. Pohov. Dobre uz bolo. Cim su viac auta vysrobovane do vykonu a na cenu, tym MENEJ SPOLAHLIVE budu. Jednoduchy zakon kapitalizmu. Ja som uz nejaky ten motor rozobral a pri zopar dalsich som bol takze BOHUZIAL viem co si o mnohych veciach mam mysliet.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do +- 5000
sto veci by som este chcel povedat, ale nevladzem.
Jeden na dobru noc : ked blok motora 1.0i Ekoboost, cize lavy hrncek, pravy hrncek, stredny kalištek, postavis CELY na list papiera A4 cim sa automobilka chvali cize jeho podorys je mensi ako 210x297mm, a ked z tohoto motora dokazes vybrat 90kW uzitocneho vykonu... jeho celkove zatazenie vratane tepelnych strat bude cez 100kW, ze ?
A teraz si predstav DLHODOBO uchladit nejakych 100kW tepla na takom "rozmere". Ach pardon, vysoke to tiez nebude 15 metrov, ale tak 50 az 60 centimetrov. Jasne ten motor nejde furt na maxime. O to nejde. Cim viac tepla skondenzujes na mensom mieste, tym horsie to musi byt.
Ved to sa musi doslova roztapat a krutit jak sibnute. Tam musia praskat hlavy po case... alebo nie ? Nemal nahodou WV 2.0tdi problem s praskajucimi hlavami kvoli teplu ? Nie ? Fakt nie ? A k tomu prihodime priamovstrek ktory nema ako cistit ventily. Zeby sa karbonovali ?
Co si myslite, preco su furt kratsie a kratsie zaruky na nove auta, kratsi cas a menej kilometrov ? Preco pri renolte som videl ze si mozes DOPLATIT za rozsirenu zaruku az na 80.000km ? Len ti co na trhu nemaju vysadu bezbrehej a zaslepenej oblubenosti, napriklad Hyundai a Kia, musia sialene tvrdo bojovat o svojich zakaznikov - napriklad aj zarukami. Jednak maju technicky kvalitne produkty, jednak su do tychto veci dotlaceni krutym bojom o posrateho zakaznika, ktory nepozna nic ine a nic lepsie ako Fabiu ktoru zaparkujes dole kopcom na zaradenom prevode a preskocia jej rozvody (1.2htp). Pripadne oktaviu tsi, ktora sa zozerie sama seba sa (styri generacie napinakov na rozvody). Pripadne ked uz koncern nevie spravit rozvody, tak skusaju rozvodovu retaz, a ani tu nevedia spravit co je abnormalne neslychane. To sa nikdy nikde v historii automobilizmu snad nestalo pri produktoch masoveho nasadenia (neriesime superspecialy a supervykonne verzie a'la AMG, M3 a podobne).
Dobru noc.
Jeden na dobru noc : ked blok motora 1.0i Ekoboost, cize lavy hrncek, pravy hrncek, stredny kalištek, postavis CELY na list papiera A4 cim sa automobilka chvali cize jeho podorys je mensi ako 210x297mm, a ked z tohoto motora dokazes vybrat 90kW uzitocneho vykonu... jeho celkove zatazenie vratane tepelnych strat bude cez 100kW, ze ?
A teraz si predstav DLHODOBO uchladit nejakych 100kW tepla na takom "rozmere". Ach pardon, vysoke to tiez nebude 15 metrov, ale tak 50 az 60 centimetrov. Jasne ten motor nejde furt na maxime. O to nejde. Cim viac tepla skondenzujes na mensom mieste, tym horsie to musi byt.
Ved to sa musi doslova roztapat a krutit jak sibnute. Tam musia praskat hlavy po case... alebo nie ? Nemal nahodou WV 2.0tdi problem s praskajucimi hlavami kvoli teplu ? Nie ? Fakt nie ? A k tomu prihodime priamovstrek ktory nema ako cistit ventily. Zeby sa karbonovali ?
Co si myslite, preco su furt kratsie a kratsie zaruky na nove auta, kratsi cas a menej kilometrov ? Preco pri renolte som videl ze si mozes DOPLATIT za rozsirenu zaruku az na 80.000km ? Len ti co na trhu nemaju vysadu bezbrehej a zaslepenej oblubenosti, napriklad Hyundai a Kia, musia sialene tvrdo bojovat o svojich zakaznikov - napriklad aj zarukami. Jednak maju technicky kvalitne produkty, jednak su do tychto veci dotlaceni krutym bojom o posrateho zakaznika, ktory nepozna nic ine a nic lepsie ako Fabiu ktoru zaparkujes dole kopcom na zaradenom prevode a preskocia jej rozvody (1.2htp). Pripadne oktaviu tsi, ktora sa zozerie sama seba sa (styri generacie napinakov na rozvody). Pripadne ked uz koncern nevie spravit rozvody, tak skusaju rozvodovu retaz, a ani tu nevedia spravit co je abnormalne neslychane. To sa nikdy nikde v historii automobilizmu snad nestalo pri produktoch masoveho nasadenia (neriesime superspecialy a supervykonne verzie a'la AMG, M3 a podobne).
Dobru noc.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- pepkopav
- Notebook expert
- Príspevky: 4131
- Dátum registrácie: Ne 19. Feb, 2012, 19:05
- Bydlisko: Lovinobaňa LC
Re: Auto do +- 5000
No nepovedal si nič akurát si to napísal. Tiež viem svoje,tu na dedine to funguje trochu inak ako v meste myslím odovzdávanie skúseností medzi automechanikmi a bežnými užívateľmi áut,sú tu traja a nik by ma od CR neodrádzal.Nepíšem o high end motoroch v autách ktoré si nemôžeme dovoliť ale o normálnych autách s 1,6 turbo dízlom s cca 100ps.Je tu kopa dízlových áut a 90% ľudí je s nimi spokojných.Nekupujú sa tu autá na 2-3 roky ale aj na 10-15 rokov.
Ak napríklad nevyhováraš Kiu Rio alebo posr. Hyundai,ktoré sú poruchové a po skončení záruky je väčšina dobrá tak do lisu,tak sa nemáme o čom baviť.U nás sa kupujú z ruky nemecké a japonské autá,ktoré sú zárukou kvality aj dlhšej výdrže.
U nás je kopa nezamestnaných,na auto sa pozerá úplne inak ako niekto,čo zarobí mesačne 1500€.Tiež si veľká väčšina udržiava auto aby mu čím viac vydržalo,lebo iné si nebude môcť dovoliť.Aj o BA servisoch viem svoje,neter mala pokazenú Toyotu Auris,najprv tam 3 týždne auto stálo a potom ho tak dojeb...li že ledva z BA prišla domov a automechanik od nás čo jej to opravoval sa len zhrozil,čo vedia urobiť v značkovom servise.Odfláknutá robota,veď tá tekvica znovu príde aby sme znovu zarobili.
Škoda písať,my dvaja máme tak rozdielny názor,že sa nikdy nedohodneme.Prajem pekný večer,ak som niekoho urazil,tak sa ospravedlňujem.
Ak napríklad nevyhováraš Kiu Rio alebo posr. Hyundai,ktoré sú poruchové a po skončení záruky je väčšina dobrá tak do lisu,tak sa nemáme o čom baviť.U nás sa kupujú z ruky nemecké a japonské autá,ktoré sú zárukou kvality aj dlhšej výdrže.
U nás je kopa nezamestnaných,na auto sa pozerá úplne inak ako niekto,čo zarobí mesačne 1500€.Tiež si veľká väčšina udržiava auto aby mu čím viac vydržalo,lebo iné si nebude môcť dovoliť.Aj o BA servisoch viem svoje,neter mala pokazenú Toyotu Auris,najprv tam 3 týždne auto stálo a potom ho tak dojeb...li že ledva z BA prišla domov a automechanik od nás čo jej to opravoval sa len zhrozil,čo vedia urobiť v značkovom servise.Odfláknutá robota,veď tá tekvica znovu príde aby sme znovu zarobili.
Škoda písať,my dvaja máme tak rozdielny názor,že sa nikdy nedohodneme.Prajem pekný večer,ak som niekoho urazil,tak sa ospravedlňujem.
ASUS ROG Strix G18 Intel Core i9 14900HX,RAM 32GB DDR5,NVIDIA GeForce RTX 4060,SSD 2000Gb,IPS 2560X1600,Windows 11...
Re: Auto do +- 5000
Tato debata dostala "obsirnejsi rozmer" ako som cakal, kazdopadne zatial Vam vsetkym dakujem za rady a nazory. Urobil som si aky taky prehlad, ale nakoniec sa budem musiet aj tak rozhodnut podla aktualnej ponuky.
CPU : C2D E6600 2,8 GHz MB : ASUS P5B deluxe RAM : PQI 2x1Gb 800Mhz GPU : ASUS 260 GTX 896Mb
HDD : SATA 2 Samsung 320Gb + Hitachi 120Gb + WD 750Gb LCD : Samsung 221EL Case : Eurocase ML550 PSU : Fortron 500W
NB : Lenovo Thinkpad Edge E530
HDD : SATA 2 Samsung 320Gb + Hitachi 120Gb + WD 750Gb LCD : Samsung 221EL Case : Eurocase ML550 PSU : Fortron 500W
NB : Lenovo Thinkpad Edge E530
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do +- 5000
ries vtedy ked budes mat spravny cas - co bude o tri mesiace nemozes riesit teraz.
>> Ak napríklad nevyhováraš Kiu Rio alebo posr. Hyundai,ktoré sú poruchové a po skončení záruky je väčšina dobrá tak do lisu
cista blbost, benzinove kie a huyndaie maju konstrukciu na galaxie kvalitnejsiu ako benzinove nemecke uberauta. Ziadny lis sa nekona.
Nech uz je situacia akakolvek u vas na dedine, technicky zaklad je taky ako ti hovorim ja. Ked si o tvojich troch mechanikoch myslis ze su naozaj dobri, tak sa ich prosim ta jednoducho opytaj veci ktore som tu popisal. Napriklad:
a) ake su tlaky commonrailov ?
b) ake su tlaky turboduchadiel ?
c) ake otacky tocia turboduchadla ?
Potom si mozes spravit nazor. Dufam ze cela dedina nie je zavesena na pretaktovavacom fore Len zo srandy, UROB TO. Opytaj sa ich.
>> Ak napríklad nevyhováraš Kiu Rio alebo posr. Hyundai,ktoré sú poruchové a po skončení záruky je väčšina dobrá tak do lisu
cista blbost, benzinove kie a huyndaie maju konstrukciu na galaxie kvalitnejsiu ako benzinove nemecke uberauta. Ziadny lis sa nekona.
Nech uz je situacia akakolvek u vas na dedine, technicky zaklad je taky ako ti hovorim ja. Ked si o tvojich troch mechanikoch myslis ze su naozaj dobri, tak sa ich prosim ta jednoducho opytaj veci ktore som tu popisal. Napriklad:
a) ake su tlaky commonrailov ?
b) ake su tlaky turboduchadiel ?
c) ake otacky tocia turboduchadla ?
Potom si mozes spravit nazor. Dufam ze cela dedina nie je zavesena na pretaktovavacom fore Len zo srandy, UROB TO. Opytaj sa ich.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Ut 06. Jan, 2015, 22:28, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.