Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
- molnart
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7086
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
bude realne pouzitelny akonahle to bude zakonom vynutene aby vsetky to mali vsetky vozidla v sebe a zapnute, bez ohladu na to ci je to tvoja manzelka na ceste do obchodu, smetiarske auto alebo hocikto
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5265
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
To som nestihol spytat, kedze v nejakom inom portaly vravel, ze za rok predal za 16 000e jazd, tak aku to ma navratnost 4 roky ?Mato_Urbasik napísal:- keby som nemenil auto tak navratnost investicie som ratal cca 4 rokyCageJ napísal:23. Aka je ocakavana navratnost startup v rokoch?
Snad som sa nespytal hlupost
Kedze stoji 95k + 5k servis na 4 roky = 100k za 4 roky
1 rok 25k eur + jeho plat aspon 20k (zadarmo to asi robit nebude ) = 45k rocne,
cize by museli predat za 70e jazdy = 643hodin, alebo 100e(2hod) jazdy = 450 jazd.
cize but by museli kazdy den z roku 1,77 jazdy (hod) alebo 1,23 jazdy/hod.
Moje vypocty su velmi optimisticke a nezohladnuju vsetko, cize pochybujem, ze je taky dopyt po zajazdeni na tesle, ved ak by bol tak by sa ani toto PR nerobilo...
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- molnart
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7086
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
nemozes to tak pocitat. on si kupil teslu a popri tom ze ho pouziva to ponuka aj na jazdy, nemyslim si ze je to jediny/hlavny zdroj jeho prijmu
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5265
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
pokial viem, po vysokej skole hladal zamestannie, tak tusim rodina zafinancovala a kupil prvu P75D ci P85D a zacal ponukat jazdy + volaco s tym tesla clubom, nevim ci to je ten isty, lb zacali takyto "biznis" viaceri.
Len asi nepocitali, ze zacnu spoplatnovat rychlonabky, lb potom nabitie vychadza rovnako/drahsie ako klasicke auto. Plus este z toho nieco zarob.
Je to ine ako moj sefino, co parkuje v robote a nabija si ju v robote, kde na streche mame 400m2 solarnych clankov. Preto aj P85D dal svojmu najlepsiemu manazerovi a kupil si P100D.
Ono ked si zoberies ze za podobne $$$ si prenajmes zavodny Civic TypeR a mozes dat par koleciek v Brne na okruhu.... tak
Len asi nepocitali, ze zacnu spoplatnovat rychlonabky, lb potom nabitie vychadza rovnako/drahsie ako klasicke auto. Plus este z toho nieco zarob.
Je to ine ako moj sefino, co parkuje v robote a nabija si ju v robote, kde na streche mame 400m2 solarnych clankov. Preto aj P85D dal svojmu najlepsiemu manazerovi a kupil si P100D.
Ono ked si zoberies ze za podobne $$$ si prenajmes zavodny Civic TypeR a mozes dat par koleciek v Brne na okruhu.... tak
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12415
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
v matematike si nezohladnil jednu sialenu drobnost : zostatkovu hodnotu Tessly po 4 rokoch. Naratal si 45k eur rocne, ze treba 643 jazd po 70eur atd, atd, zanedbali sme nejake drobnosti ala servis, pneumatiky tralala.
Najlacnejsia S v inzeratoch je 2013ka, za 50k eur. Druha najlacnejsia je za 55k eur a netreba vela aby skocili na 60k eur.
Ked sa pozriem na plat kazdy rok 25k eur, nie je to zase az take zle... zato ze sa "vozis v pokroku s truhlikmi co si chcu zajazdit". Netvrdim ze je to kralovske cislo, ja osobne by som to za take ba dokonca ani dvojnasobne peniaze nechcel robit. Zase ked si tie cisla takto naprdis ako si ich dal ty, a po 4 rokoch ti zostane "dodatocnych" 55k eur v ruke... to neni az take zle. Je to vec o ktorej si 99.382% slovakov moze nechat snivat.
Poznamka : ten business naozaj nie je takto postaveny ale to je jedno. Ja osobne by som po zohladneni veci co to obnasa proste nesiel do "kupim si Teslu aby som ju prenajimal na hodinu za tricku akejkolvek verejnosti".
Najlacnejsia S v inzeratoch je 2013ka, za 50k eur. Druha najlacnejsia je za 55k eur a netreba vela aby skocili na 60k eur.
Ked sa pozriem na plat kazdy rok 25k eur, nie je to zase az take zle... zato ze sa "vozis v pokroku s truhlikmi co si chcu zajazdit". Netvrdim ze je to kralovske cislo, ja osobne by som to za take ba dokonca ani dvojnasobne peniaze nechcel robit. Zase ked si tie cisla takto naprdis ako si ich dal ty, a po 4 rokoch ti zostane "dodatocnych" 55k eur v ruke... to neni az take zle. Je to vec o ktorej si 99.382% slovakov moze nechat snivat.
Poznamka : ten business naozaj nie je takto postaveny ale to je jedno. Ja osobne by som po zohladneni veci co to obnasa proste nesiel do "kupim si Teslu aby som ju prenajimal na hodinu za tricku akejkolvek verejnosti".
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5265
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
mp3turbo: to je hlupost, ze zostatkova hodnota tesly po 4 rokoch. Ta bude mat nasekane pravdepodobne 150-200tis, nie plynulych ale s kickdownmi a baterky budu mat kolko cyklov za sebou a kapacita 50-60-70% pri dobrej viere ?
Neni to tak, ze tesla ti ponukne odkupit staru, ktoru zgeneralkuje a predava dalej (to budu asi tie za 50k nie ? ) urcite ti za 200k km teslu neda po 4 rokoch polovicu ceny.
Dalej gumy, poistka tiez nebude lacna , kedze musi byt poisteny na akehokolvek sofera a kvazi ako taxi ?
Kedze 100k asi v cashy hned nema, tak uver , kolko ti da banka pri 100k ? 6-7-8% p.a , co je rocne 6-7-8k eur
Mzda 25k superbrutto = 2083 mesacne pre zamestnavatela = brutto pre zamestanca 1500e = netto 1112e, really ? Zato, ze riskuje 100k a vozi sa s cudzimi ludni ?
Neni to tak, ze tesla ti ponukne odkupit staru, ktoru zgeneralkuje a predava dalej (to budu asi tie za 50k nie ? ) urcite ti za 200k km teslu neda po 4 rokoch polovicu ceny.
Dalej gumy, poistka tiez nebude lacna , kedze musi byt poisteny na akehokolvek sofera a kvazi ako taxi ?
Kedze 100k asi v cashy hned nema, tak uver , kolko ti da banka pri 100k ? 6-7-8% p.a , co je rocne 6-7-8k eur
Mzda 25k superbrutto = 2083 mesacne pre zamestnavatela = brutto pre zamestanca 1500e = netto 1112e, really ? Zato, ze riskuje 100k a vozi sa s cudzimi ludni ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12415
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
ved hovorim, ja by som do toho nesiel za tie prachy - ty si napisal ze "jeho plat aspon 20k rocne" tak som to podvihol na 25k
to ze jazdi so sudruhmi neznamena ze autiak bude mat navalane 200k km za 4 roky.Kazda jazda povedzme 40km priemer, kdeze je to od dvesto total.
Isteze nieco nagula sam, ked nie je Bratislavcan a fici do BA po dialnici z PN tak cisla naskakuju ale este raz, toto nie je business pre kazdeho a za kazdych okolnosti ze Mato ? Viem si kludne predstavit ze takto prevadzkovany voz bude mat beznych 120k za styri roky a to nie je ziadny problem, predovsetkym ak baterie nie su peckovane kazdy den na rychlonabijacke co na trase PN-BA nehrozi ani nahodou lebo tam ziadna proste nie je ; ked baterie nie su vytrieskavane na 2% co takisto schopny majitel v pohode osefuje... navyse to moze byt este z tej serie 8 years unlimited warranty ci 250k km warranty alebo ako to bolo cize ta baterky netrapia...
Ak mame najmensiu cenovku 50k eur za auto v inzeratoch dnes, urcite takto prevadzkovany voz nepojde za 29k eur.
to ze jazdi so sudruhmi neznamena ze autiak bude mat navalane 200k km za 4 roky.Kazda jazda povedzme 40km priemer, kdeze je to od dvesto total.
Isteze nieco nagula sam, ked nie je Bratislavcan a fici do BA po dialnici z PN tak cisla naskakuju ale este raz, toto nie je business pre kazdeho a za kazdych okolnosti ze Mato ? Viem si kludne predstavit ze takto prevadzkovany voz bude mat beznych 120k za styri roky a to nie je ziadny problem, predovsetkym ak baterie nie su peckovane kazdy den na rychlonabijacke co na trase PN-BA nehrozi ani nahodou lebo tam ziadna proste nie je ; ked baterie nie su vytrieskavane na 2% co takisto schopny majitel v pohode osefuje... navyse to moze byt este z tej serie 8 years unlimited warranty ci 250k km warranty alebo ako to bolo cize ta baterky netrapia...
Ak mame najmensiu cenovku 50k eur za auto v inzeratoch dnes, urcite takto prevadzkovany voz nepojde za 29k eur.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
a co ma plat/zisk s navratnostou investicie?
Neurazte sa ale zisk sa pocita az PO SPLATENI NAVRATNOSTI.. a neviem kolko si uctuje na hodinu.
Neurazte sa ale zisk sa pocita az PO SPLATENI NAVRATNOSTI.. a neviem kolko si uctuje na hodinu.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12415
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
zeby naklady ? Naklady ktore priamo ovplyvnuju navratnost investicie ? Ci ty do toho platy neratas, to nie su realne naklady ktore musis vynalozit v suvislosti s tvojou investiciou ?
Ked si kupim chatu s ucelom prenajimat ju a zarabat, pricom chata je v Alpach a ja tam nie som cize potrebujem nejakeho francuzskeho sudruha aby mi tuto cinnost zabezpecil, nemusim zaratat plat toho cloveka ktory sa mi o nu postara do nakladov ktore s tou chatou mam ? Ten plat sa zaplati sam zo vzduchu ?
Ked si kupim chatu s ucelom prenajimat ju a zarabat, pricom chata je v Alpach a ja tam nie som cize potrebujem nejakeho francuzskeho sudruha aby mi tuto cinnost zabezpecil, nemusim zaratat plat toho cloveka ktory sa mi o nu postara do nakladov ktore s tou chatou mam ? Ten plat sa zaplati sam zo vzduchu ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
Bez urazky ale tesla neni v nicom pred konkurenciou a autopilot neni ani len beta test. Vyhlasenie technikov bmw alebo audi kym sa auto nedokaze samo ucit nemozme to nazvat autopilot.molnart napísal:bude realne pouzitelny akonahle to bude zakonom vynutene aby vsetky to mali vsetky vozidla v sebe a zapnute, bez ohladu na to ci je to tvoja manzelka na ceste do obchodu, smetiarske auto alebo hocikto
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5794
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
Ked uz rozoberate ziskovost, navratnost toho projektu...
Osobne?
Jazdil som na Ferrari, a platil som "rovnaku" sumu... A to bolo auto, ktoreho cena je 300 000€ v zaklade. Takze, za teslu, ktora nestoji ani tretinu, je odvaha pytat take sumy za tak malo minut. 50€ ked su nabijacky free by malo byt aspon na 2-3hodiny /samozrejme nie jazdy typu start stop 0-100km/h a pod./.
proste, to je premna prilis drahe, aby som sa vozil na tak "lacnom aute", ked su moznosti ala lambo, porsche, ferrari v cechach za rovnake ceny, a to je v cene letisko, kde sa da skusat maximalka..
kazdopadne, ak mu to aspon vrati 50%, tak moze byt spokojny. Urcite to aj on sam vie, a rata s tym. Mozno su na teslu lacne diely, a ak ma servis aspon v zaruke zdarma, tak mu moze byt jedno, ze niekto skusa 0-100km/h...
lenze, ked to porovname s ferrari, kedze vsak jeden znamy isty cas jazdy na ferku ponukal, to auto je kazdy druhy mesiac v servise, pretoze to uz tak zrychlenia 0-100km/h asi tak "lahko" nezvlada.. napriek tomu, ze naklady su uplne inde, aj cena je.
Ano, jasne, jazdit na tesle je nieco nove, ale za mna urcite radsej ferrari... ale 100 ludi 100 chuti
Osobne?
Jazdil som na Ferrari, a platil som "rovnaku" sumu... A to bolo auto, ktoreho cena je 300 000€ v zaklade. Takze, za teslu, ktora nestoji ani tretinu, je odvaha pytat take sumy za tak malo minut. 50€ ked su nabijacky free by malo byt aspon na 2-3hodiny /samozrejme nie jazdy typu start stop 0-100km/h a pod./.
proste, to je premna prilis drahe, aby som sa vozil na tak "lacnom aute", ked su moznosti ala lambo, porsche, ferrari v cechach za rovnake ceny, a to je v cene letisko, kde sa da skusat maximalka..
kazdopadne, ak mu to aspon vrati 50%, tak moze byt spokojny. Urcite to aj on sam vie, a rata s tym. Mozno su na teslu lacne diely, a ak ma servis aspon v zaruke zdarma, tak mu moze byt jedno, ze niekto skusa 0-100km/h...
lenze, ked to porovname s ferrari, kedze vsak jeden znamy isty cas jazdy na ferku ponukal, to auto je kazdy druhy mesiac v servise, pretoze to uz tak zrychlenia 0-100km/h asi tak "lahko" nezvlada.. napriek tomu, ze naklady su uplne inde, aj cena je.
Ano, jasne, jazdit na tesle je nieco nove, ale za mna urcite radsej ferrari... ale 100 ludi 100 chuti
Spoiler: ukázať
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
potom nehovor o zisku.. o zisku mozes hovorit po splateni nakladovmp3turbo napísal:zeby naklady ? Naklady ktore priamo ovplyvnuju navratnost investicie ? Ci ty do toho platy neratas, to nie su realne naklady ktore musis vynalozit v suvislosti s tvojou investiciou ?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12415
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
>> a co ma plat/zisk s navratnostou investicie?
plat ma s navratnostou investicie spolocne to, ze cim je plat vyssi, tym je navratnost investicie dlhsia. A zisk pride neskorsie.
Neviem o co ti ide. Plat musis zaratat do nakladov, neexistuje jedna jedina firma (okrem tvojej) ktora by to nerobila, ovplyvnuje to tvoj zisk - jeho velkost (ked sa ti vrati investicia teda si na nule, mas mensi zisk ktory by bol vacsi keby bol mensi plat takze ano, plat ovplyvnuje aj velkost zisku - a to presne po navratnosti investicie). Plat ti sposobi zvysenie nakladov nech uz na to pozeras akokolvek deformovanym pohladom.
Ked si myslis ze nie, tak poziadaj svojho zamestnavatela nech ti vyplata stupne na 17.048,-eur pretoze plat nie je rozhodujuci v nakladovosti. Alebo ziskovosti.
Fakt neviem o co ti ide.
plat ma s navratnostou investicie spolocne to, ze cim je plat vyssi, tym je navratnost investicie dlhsia. A zisk pride neskorsie.
Neviem o co ti ide. Plat musis zaratat do nakladov, neexistuje jedna jedina firma (okrem tvojej) ktora by to nerobila, ovplyvnuje to tvoj zisk - jeho velkost (ked sa ti vrati investicia teda si na nule, mas mensi zisk ktory by bol vacsi keby bol mensi plat takze ano, plat ovplyvnuje aj velkost zisku - a to presne po navratnosti investicie). Plat ti sposobi zvysenie nakladov nech uz na to pozeras akokolvek deformovanym pohladom.
Ked si myslis ze nie, tak poziadaj svojho zamestnavatela nech ti vyplata stupne na 17.048,-eur pretoze plat nie je rozhodujuci v nakladovosti. Alebo ziskovosti.
Fakt neviem o co ti ide.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 8026
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Pýtajte sa ma (o Tesle, aute o ktorom sa najviac hovorí a píše)
Len pre uplnost, cenu za najlepsie otazky v tomto tozhovore ziskal uzivatel molnart, gratulujeme