>> ako velmi to ovplyvni taky video rendering/encoding?
este nevieme, moj odhad je neprilis. Zdovodnenie :
a) +15% nie je v ziadnom pripade bezny zisk, ako obycajne mnohe hry (aplikacie) reaguju rozlicne. Nie je vsetko postavene len na rychlosti RAM/cache
b) IPC sa nezmeni : je to furt rovnaka architektura, rovnake frekvencie (nehovoria o zvyseni, ak nahodou 100MHz tak to nepocitis).
Ak dokazes renderovat viac nez 200GB/s co mas teraz priepustnost cache, tak potom sa ti urcite 300GB/s v novom cipe zide - ani sa nepytam ake mas pamate a ci ti davaju tych 200GB/s

Y-Cruncher alebo taketo veci pristupujuce do pamate mozu byt, zlahka. Photoshop / Premiere / Autodesk Autocad/Maya ovplyvnene nebudu vobec pretoze tie su zavisle na single-core performance cize znovu frekvencia a architektura ; velkost/rychlost L3 cache tam nehra ziadnu ulohu.
Ber to vsetko ako moje nekvalifikovane predpovede, pockame si, uvidime ako vzdycky.
Ked som sa volakde potkol pri zdovodneni, nenehajte ma len tak lezat na zemi, kludne do mna kopnite
