FSR v kazdej hre!
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: FSR v kazdej hre!
Nuz nic takw tam nebidim. Je tam len Virtual Super Resolution a to je nieco ako DSR. Netusim ani ako to funguje. Zapnem to a to je vsetko.
Re: FSR v kazdej hre!
Zapneš to, v hre nastavíš nižšie rozlíšenie a cez FSR algoritmus to automaticky upscaluje z rozlíšenia v hre na natívne rozlíšenie monitora.
Spoiler: ukázať
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: FSR v kazdej hre!
Tu sa vylozene pise, ze sa jedna o hranie vo vyssom rozlíšení ako je natívne. Nic take o com pises sa nedeje. Kazdopadne, zistil som , ze aj so vsetkym vypnutym to so znizenym rozlisenim v hre nevypada vobez zle na tom krpatom nb monitore. Hodil som mu tam Loosless Scaling, ktory funguje a uz to dalej neriešim, kedze bracho siel domov
Re: FSR v kazdej hre!
Netuším kde si vyčítal že to je na hranie vo vyššom rozlíšení ako natívne...
Popis priamo z ovládača:
Popis na stránke AMD:
https://www.amd.com/en/technologies/rad ... resolution
Pre vyššie ako natívne a downscale z neho slúži Virtual Super Resolution ktorý nájdeš v záložke Display, nie Graphics.
Popis priamo z ovládača:
To sa ti zobrazí keď nadídeš kurzorom nad ten otáznik k tejto feature. A keď na ten otáznik klikneš, tak ti nabehne wizard, krok za krokom ti povie čo máš spraviť.Radeon Super Resolution is and in-driver upscaling feature powered by AMD FidelityFX Super Resolution (FSR). Users can now take advantage of Radeon Super Resolution to unleash new levels of performance on any game that runs in exclusive full screen modes.
The feature will be inactive until the user sets the in-game resolution lower than the monitor's native resolution. Radeon Super Resolution will automatically detect the resolution change and upscale to the native monitor resolution, delivering extra performance for gamers to enjoy.
Click on the question mark to show the Radeon Super Resolution wizard, in case you need to refresh your memory on the steps needed to enable it.
Popis na stránke AMD:
https://www.amd.com/en/technologies/rad ... resolution
Pre vyššie ako natívne a downscale z neho slúži Virtual Super Resolution ktorý nájdeš v záložke Display, nie Graphics.
Spoiler: ukázať
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5471
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: FSR v kazdej hre!
Hlavne si to nemýliť s VSR.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: FSR v kazdej hre!
Ja si to nemylim s VSR, ja tam mam len VSR. Ovladace najnovsie. Je to cpu ryzen 3 5300U a gpu je v nom, tak mozno preto
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: FSR v kazdej hre!
Update ohladom pouzivania.
Vsetko co som o nastaveni hovoril zabudnite, kedze to tak nefunguje vzdy. Obcas sa tak stava, ze skalovana hra berie vacsi vykon ako bez.
Cele sa to zjednodusilo. Uvediem priklad, ako to pouzivam ja s 4k monitorom.
1.V hre si nastavim 1920*1080 windowed, popripade ine, podla toho, aku chcem kvalitu. (Mat to windowed je dolezite, kedze app nevie pracovat s fullscreen)
2. V app treba mat nastavene Scale ratio na AUTO a Aspect ratio (Nastavis to len raz, app si to zapamata)
3. Spustit hru a stlacit klavesovu skratku, aby sa aktivoval scaling. Ctrl+Alt+S App nasledne prepne okno s hrou do fullscreen a môžeš hrat
Samozrejme treba mat v nastaveniach app, aby sa spustala po starte win, aby sa spustala minimalizovane a nie ako spravca.
Ak pouzivas Afterburner, resp. RTSS, daj v nom Lossless Scaling app do vynimky, inak to bude zobrazovat OSD chybne.
To je cele. Netreba sa hrat s nijakym koeficientom ani nic ine. Staci len toto.
Cim vacsie bude rozlisenie okna, tym bude logicky kvalita vyssia.
Pri 4k a nastaveni okna na 1080 mam kvalitu ako FSR Performance (resp. vyssiu pri pouziti LS1)
Za dalsie som prisiel na to, resp. developer app to testoval a na steam fore to potvrdili vsetci, ze novy scaling type LS1 ma lepsi obraz ako FSR. Cize odporucam nastavit ten. Ma to dokonca lepsiu kvalitu, ako ked ma hra sama vstavene FSR. Je to niekde medzi FSR a FSR2, popritom to ide vykonovo rovnako ako FSR.
Vsetko co som o nastaveni hovoril zabudnite, kedze to tak nefunguje vzdy. Obcas sa tak stava, ze skalovana hra berie vacsi vykon ako bez.
Cele sa to zjednodusilo. Uvediem priklad, ako to pouzivam ja s 4k monitorom.
1.V hre si nastavim 1920*1080 windowed, popripade ine, podla toho, aku chcem kvalitu. (Mat to windowed je dolezite, kedze app nevie pracovat s fullscreen)
2. V app treba mat nastavene Scale ratio na AUTO a Aspect ratio (Nastavis to len raz, app si to zapamata)
3. Spustit hru a stlacit klavesovu skratku, aby sa aktivoval scaling. Ctrl+Alt+S App nasledne prepne okno s hrou do fullscreen a môžeš hrat
Samozrejme treba mat v nastaveniach app, aby sa spustala po starte win, aby sa spustala minimalizovane a nie ako spravca.
Ak pouzivas Afterburner, resp. RTSS, daj v nom Lossless Scaling app do vynimky, inak to bude zobrazovat OSD chybne.
To je cele. Netreba sa hrat s nijakym koeficientom ani nic ine. Staci len toto.
Cim vacsie bude rozlisenie okna, tym bude logicky kvalita vyssia.
Pri 4k a nastaveni okna na 1080 mam kvalitu ako FSR Performance (resp. vyssiu pri pouziti LS1)
Za dalsie som prisiel na to, resp. developer app to testoval a na steam fore to potvrdili vsetci, ze novy scaling type LS1 ma lepsi obraz ako FSR. Cize odporucam nastavit ten. Ma to dokonca lepsiu kvalitu, ako ked ma hra sama vstavene FSR. Je to niekde medzi FSR a FSR2, popritom to ide vykonovo rovnako ako FSR.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: FSR v kazdej hre!
Par porovnani Nativ vs Upscaled with LS1
https://imgsli.com/MTMwMTI5/3/0
https://imgsli.com/MTMwMTMy/0/2
https://imgsli.com/MTMwMTI5/3/0
https://imgsli.com/MTMwMTMy/0/2
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: FSR v kazdej hre!
V poslednom update bol do app pridany vlastny frame generator. Funguje v kazdej hre, aj na starych gpu. Staci to v app zapnut, hru si framecapnut na polovicu frekvencie vasho monitoru, resp. na 1/2 hodnotu toho, v akych fps chcete, aby hra bezezala a hra pobezi v 2x vacsom fps. Prida to kus input lag, ale pre mna gamechanger a 1080ti sa este ohreje doma.
Re: FSR v kazdej hre!
Ten upscaling vyzera realne v hre pri pohybe rovnako otrasne, ako FSR 1 v driver verzii (a v zasade akykolvek driver level upscaler ktory nema data z motion vektorov priame z enginu v hre). Neviem kto toto moze dobrovolne pouzivat okrem ludi, ktori su na to odkazani aby im vobec isla hra (ktora nema nativne podporu FSR) plynule.
Spoiler: ukázať
Re: FSR v kazdej hre!
Tiež tam spomína že záleží od hry, niekde to vyzerá dobre, inde zle.
Spoiler: ukázať
Re: FSR v kazdej hre!
https://videocardz.com/newz/directsr-is ... resolution
Upscaling po novom bude cez DirectX (API DirectSR), dúfam že to nebude obmedzené na ovládače GPU ale človek si bude môcť vybrať čo chce a aj doinštalovať algoritmy podobne ako video kodeky, napr. ten LS1 založený na AI namiesto FSR, ale aj niektoré iné algoritmy v Lossless scaling boli veľmi zaujímavé, napr. keď som dal Anime algoritmus pre pixelovú hru a zvolil som dostatočne nízke rozlíšenie tak spravilo to z nej namiesto pixelovej vcelku peknú kreslenú a fungovalo to prekvapivo dobre aj v pohybe, teda až na UI
Ešte keď sa na to napichnú videoprehrávače bude to super aj pre seriály či youtube videá nahrané len v nízkom rozlíšení
Upscaling po novom bude cez DirectX (API DirectSR), dúfam že to nebude obmedzené na ovládače GPU ale človek si bude môcť vybrať čo chce a aj doinštalovať algoritmy podobne ako video kodeky, napr. ten LS1 založený na AI namiesto FSR, ale aj niektoré iné algoritmy v Lossless scaling boli veľmi zaujímavé, napr. keď som dal Anime algoritmus pre pixelovú hru a zvolil som dostatočne nízke rozlíšenie tak spravilo to z nej namiesto pixelovej vcelku peknú kreslenú a fungovalo to prekvapivo dobre aj v pohybe, teda až na UI
Ešte keď sa na to napichnú videoprehrávače bude to super aj pre seriály či youtube videá nahrané len v nízkom rozlíšení
Spoiler: ukázať