nemal som vela casu, ale tak minimalne ten katastrofalny x-krat vnoreny if by si mohol upravit
Totiz stale tam mas if(TP==1){ if(dalsi vzorec) } a potom opat to iste len iny vzorec (nemam ten zdrojak pred sebou teraz...)
to TP==1 staci raz, potom uz len v tele podmienky das jeden if(vzorec) a dalej else if(vzorec)
Borland C++ (pomoc plz)
Re: Borland C++ (pomoc plz)
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: So 27. Nov, 2010, 02:13
Re: Borland C++ (pomoc plz)
Nebude to iste ked pouzijem else if() ....?
Re: Borland C++ (pomoc plz)
ide o to, ze pri tvojom style ak sa tato podmienka vyhodnoti ako pravdiva
tak hoci nie je dovod overovat dalsie, tak tvoj program ich aj tak overi. Uvedomujes si, ze pravdivost
podmienky if(xP<e1X) vylucuje pravdivost if(xP>e1X). Ten kusok kodu je idealny na
skus to takto
A este co chces aby sa dialo ked sa x P bude rovnat e1X ? (ak dam x P spolu, tak zobrazi )
Inac, neviem ci si studoval nazvove konvencie, ale nie je to dobre ak nazvy funkcii a premennych
zacinaju velkym pismenom.
Spoiler: ukázať
podmienky if(xP<e1X) vylucuje pravdivost if(xP>e1X). Ten kusok kodu je idealny na
skus to takto
Spoiler: ukázať
Inac, neviem ci si studoval nazvove konvencie, ale nie je to dobre ak nazvy funkcii a premennych
zacinaju velkym pismenom.
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: So 27. Nov, 2010, 02:13
Re: Borland C++ (pomoc plz)
Nechapem jak to myslis ze ked dam x P (x Player) spolu ... No inac to x P bude robit viacej veci napr ked tam budu 2ja nepriatelia ako napr e2X(enemy 2 x) tak bude chodit za hracom teda za (xP a yP) aby ho znicil ako to robi enemy 1 teda (e1X a e2Y).
A inac netusis jak by sa dali vpratat napr do if < == zaroven, aby to bralo ze ked tie dve podminky budu splnene tak sa vykona if ako myslim "int a=1,b=2,c=2; if(a<b,b==c).
A poradis my preco nieje dobre davat velkymi pismenami nazov premennych...?
A inac netusis jak by sa dali vpratat napr do if < == zaroven, aby to bralo ze ked tie dve podminky budu splnene tak sa vykona if ako myslim "int a=1,b=2,c=2; if(a<b,b==c).
A poradis my preco nieje dobre davat velkymi pismenami nazov premennych...?
Re: Borland C++ (pomoc plz)
no ak chces porovnat vacsi rovny /mensi rovny tak je to if(a<=b) alebo if(a>=b)
a pre viacero hodnot v podienke pouzijes logicke operatory && - and , || - or
cize if(a<b && c==b) - Musia byt splnene vsetky, aby sa vyhodnotila ako pravdiva. Z toho vyplyva
tzv. skratene vyhodnocovanie. Ak by napr. a bolo vacsie ako b, tak sa podmienka uz dalej nevyhodnocuje.
v pripade OR teda if(a<b || c==b) zas staci, aby prva hodnota bola pravda. Vtedy program opat neoveruje dalsie.
A k tym nazvom. Spravne by sa premenne a funkcie mali oznacovat malymi pismenami a mal by si sa snazit o co najvystiznejsi
nazov. napr funckie sa bezne pisu takto: funkcia() , druhaFunkcia(), funckciaCisloTri(), funkcia_styri()
(to neznamena, ze kazdu funkciu nazves funkcia to je len ukazka)
Ide o to, ze velkym pismenom sa oznacuju najma triedy (zaklad C++0) TriedaAuto auto = new TriedaAuto();
P.S.:
a to x P... napis si tu do prispevku x P bez medzery a daj si nahlad
a pre viacero hodnot v podienke pouzijes logicke operatory && - and , || - or
cize if(a<b && c==b) - Musia byt splnene vsetky, aby sa vyhodnotila ako pravdiva. Z toho vyplyva
tzv. skratene vyhodnocovanie. Ak by napr. a bolo vacsie ako b, tak sa podmienka uz dalej nevyhodnocuje.
v pripade OR teda if(a<b || c==b) zas staci, aby prva hodnota bola pravda. Vtedy program opat neoveruje dalsie.
A k tym nazvom. Spravne by sa premenne a funkcie mali oznacovat malymi pismenami a mal by si sa snazit o co najvystiznejsi
nazov. napr funckie sa bezne pisu takto: funkcia() , druhaFunkcia(), funckciaCisloTri(), funkcia_styri()
(to neznamena, ze kazdu funkciu nazves funkcia to je len ukazka)
Ide o to, ze velkym pismenom sa oznacuju najma triedy (zaklad C++0) TriedaAuto auto = new TriedaAuto();
P.S.:
a to x P... napis si tu do prispevku x P bez medzery a daj si nahlad
PC -> Topping DX7 Pro+ -> Meze 109 PRO / Microlab B77
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: So 27. Nov, 2010, 02:13
Re: Borland C++ (pomoc plz)
Jj to x P som vydel ze tam da smajlika ... no ale ked som robil ten program tak som netusil ze x P je tu ako . Ah uz to chapem co si chcel napisat ze ak dam x P spolu
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 40
- Dátum registrácie: So 27. Nov, 2010, 02:13
Re: Borland C++ (pomoc plz)
Ahoj materik uz som zpet, mohol by si mi prosim pomoct ako by som mohl predom definovat rozlisenie mojho okna(EXE)?
Inac spravil som taku malilinkatu hru ^^ mam tu aj videjko, to video nadviazuje na to co som sa pital teda aby sa mi nestalo to co vo videu 0 - 10 sec.
Tu je link na video http://www.youtube.com/watch?v=ywqRXdkUENQ
Inac spravil som taku malilinkatu hru ^^ mam tu aj videjko, to video nadviazuje na to co som sa pital teda aby sa mi nestalo to co vo videu 0 - 10 sec.
Tu je link na video http://www.youtube.com/watch?v=ywqRXdkUENQ