Všeobecná diskusia
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
to ja ale pisem, mimo Europu, je skoda OUT, aj ked sa uplne o NONAME znacku nejedna
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
tusim sa bude zas vracat do usa
Re: Všeobecná diskusia
Obvolal som servisy v Nitre a dal som to odtiahnuť do prvého ktorý chcel zistiť čo s tým je namiesto objednávania spojky popri telefonáte . Niečo bolo so spojkovým valčekom, odvzdušnili systém a nastavili kulisu radenia. Odťah 30€ a 15€ za robotu, nemenili nič.undertaker007 napísal:Jo, spojka, takmer určite...
Ale môže to byť aj kvázi len "hovadina". Už som sa s tým stretol. Típek mal 19 ročné auto, brzdová kvapalina zrejme v živote nevymenená. Raz takto isto s bežiacim motorom nemohol zaradiť rýchlosť. Vypol motor, zasa naštartoval, už išlo. A takto mu to sem-tam spravilo až sa naštval, že to ide riešiť.
Závada primitívna - kopec vzduchu v brzdovom systéme (spojka ovládaná hydraulicky brzdovou kvapalinou. Pýtame sa ho - a brzdiť ti to brzdilo normálne? A on nám hovorí, že hej, niekedy sa mu stalo že stlačil brzdu a nič, ako keby do prázdna, že stačilo pustiť a stlačiť znova a už išla...
My vypúlené oči jak papagáje, že no ty si ch*j...
Ideapad 3 14IIL05 - i3-1005G1 1.2Ghz | 12GB ram | 128GB ssd
Xbox Series S
Xbox Series S
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
ten valvek kplko stoji vymena. kolegovi odisiel valcek na okt 2 pri cca 250tis km a skoda 250e
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
To som rád, že sa v dnešnej dobe nájde niekto, kto vie opraviť, resp. zistiť závadu.Ajri napísal:Obvolal som servisy v Nitre a dal som to odtiahnuť do prvého ktorý chcel zistiť čo s tým je namiesto objednávania spojky popri telefonáte . Niečo bolo so spojkovým valčekom, odvzdušnili systém a nastavili kulisu radenia. Odťah 30€ a 15€ za robotu, nemenili nič.
Každopádne, ako sa tam ten vzduch dostal?
-
- Používateľ
- Príspevky: 2299
- Dátum registrácie: St 25. Sep, 2013, 12:05
- Bydlisko: Spisska Nova Ves
Re: Všeobecná diskusia
Na nezmyselne komenty miestnych intelektualov nereagujem.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
coby to tu bolo, to je tu uz davno
ked chces z paliva vytiahnut 81kW efektivneho vykonu tak toho paliva musis spalit nejake mnozstvo, ALEBO HO MUSIS SPALIT DOKONALEJSIE - INAK AKO DOTERAZ. Ci mas vybrat 81kW z motora 0.76i alebo z motora 2.4i, je to proste furt len nejake mnozstvo benzinu ktore vies len sproste podpalit a potom sproste otacat dokolecka nejakymi haksňami.
Dokial sa principialne nezmeni sposob spalovania paliva alebo energeticka vytaznost paliva, nemozes cakat ze akykolvek maly motor so 100kW bude mat DIAMETRALNE odlisnu spotrebu od akehokolvek normalneho cojaviem 2.0 litra s tym istym vykonom. Ano, v istych jazdnych rezimoch tam budu MALINKE rozdiely, ale nic kategoricke necakat. Jedine ze by pomahal nejaky posahany uradnicek z Bruselu aby boli zase mensie cisla v tabuleckach ale my sa tu bavime o realite.
Ano, iste, male motory a novodobejsie auticka dosahuju REALNE uspory oproti starym mamutom - maly motor ma mensiu spotrebu na volnobeh, mensie vnutorne trenie kvoli mensej ploche/objemu, mensie vnutorne mechanicke straty ktore treba prekonavat a k tomu mu dopomahaj superoptimalizovany olej s viskozitou 12w-17 ktory nevydrzi ani zimu ani teplo, hypermoderne auticka maju optimalizovane zohrievanie (zaluzie na chladici, dvojokruhove motory napriklad aj TSI s dvomi termostatmi), zoptimalizovane PREVODY (velky rozdiel), lepsie spravene kolesa a celkovo neodpruzene hmoty, odlahcene vozy (spojka uz nema 2.67kg, ale len 1.85kg a vydrzi 150.000km namiesto 400.000km, to vsetci vieme, prevodovka to iste, o 25kg lahsi motor to iste, alternator, starter, vsetko sa robi z plastu a z tensich kovov ako doteraz a preto su to v tom lowcoste sracky). Miniaturne turbiatka aby nahodou nevazili prilis vela a hlavne aby sa rozkrutili po dvojitom prdnuti do vyfuku, namiesto 5 prevodov mame sedem, osem, desat aby motor nemusel lietat 1600 az 3000rpm ale aby vrnkal 1300 az 1900 rpm, otacka tu, otacka tam, usetrena kvapka paliva.
Kia presla na nejakom modeli medzigeneracne z 0.9mm plechov na 0.7mm - zase uspora hmotnosti a tympadom aj spotreby ze ? Ale takuto usporu tazko nazvat pokrokom v motoroch.
2% tu, 3.1% tam, optimalizacia je na svete. Ale pokles z 10 litrov na 100km na 4 litre sa proste nekona, taketo rezervy jednoducho nemame za poslednych 10 rokov. Ked si zoberies ze v roku 1970 boli 5litrove motory co mali vykon 120kW pri spotrebe 27 litrov na 100km, tak ano, tam pokrok je, ale proste len preto lebo hentie americke mamuty boli... proste mamuty. Ze sme v roku 1997 jazdili v meste za 7 litrov na benzine (felicia 1.6i, ocktavia 1.6i, skoda 105, favorit, mal som ich vsetky) je nepopieratelny fakt - tak to bolo, tankoval som ja, tankovali ostatni.
Ze dnes jazdime tie iste mesta na benzinoch za 6.5 je takisto nepopieratelny fakt. Uspora ? Nula cela nieco, rozhodne nie tri litre dole za poslednych patnast rokov. Hadam sa neozve nikto komu jazdi 1.2tsi v Bratislave za 4.6l/100km a neda sa viac "nech robim co robim", pretoze takeho fesaka okamzite vyzyvam na reality check s kamerou
Ze nove 350 konove Porše jazdi za viac ako jazdilo povodne 310 konove Porše s trosicku vacsim motorom ? No iste, a co si myslite ze tie koniky vyberieme z dvoch litrov paliva ??? Nie, nevyberieme. Mozes mat aj motor 0.8i s desiatimi turbami, ked bude mat 400 koni tak tie kone budu zrat.
Ked dojdem uplne suchy a natankujem 65 litrov na Svechate cize uplne plnu, dojdem z Wjedne do Mnichova do brany firmy - nie po tabulu !! - A NASPAT co je okolo 980km, pricom na ceste naspat mi tesne pred Wjednou zasvieti rezerva ktora je okolo 10 litrov. A to ideme v autiaku styria chlapi s nejakymi kufrikmi. Mam proste vyskusane ze Švechat-Mnichov-Švechat spravim pri tempe 105-110km/h (tam kde je prikazanych menej tak menej) za priblizne 5.5 litra na 100km, pri 120 mi to pise 6.2. Ano, viem ze existuju auta ktore tuto trasu a tieto rychlosti dokazu uspornejsie, avsak za tri litre nepojde ziadne, avsak to budu klasicke osobaky a preboha ja mam POLODODAVKU S AERODYNAMIKOU CHODIACEJ SKRINE a 400 KILO v nej !!!! Ze tam je dva a pol litrovy motor teraz zlahka zanedbam, ze sa mi DPF nepokaka lebo tam ziadne nie je ma takisto prilis neznepokojuje, ze hore tymi bavorskymi kopcami lietam na poslednom prevode bez radenia a ze Pola so styrmi ludmi na palube by sa ohybali v podbehoch a museli tie kopce ist na trojke ma tiez nechava uplne chladnym.
Proste normalka. Na 65 litrov nafty prejdem ~1150km a vobec nielen po rovine. Na Vojadzeri. DVA A POL LITROVOM so styrmi chlapmi na palube.
U mna dobre. Ostatni si mozu kupovat Fabie. Nemam s tym problem. Ani s tym nezavislym kurenim nemam problem.
Len tych 350 kilo chlapov ked nalozis do Rapida, tak sa zdvihne spotreba o viac ako liter - ved to je tretina hmotnosti auta
ked chces z paliva vytiahnut 81kW efektivneho vykonu tak toho paliva musis spalit nejake mnozstvo, ALEBO HO MUSIS SPALIT DOKONALEJSIE - INAK AKO DOTERAZ. Ci mas vybrat 81kW z motora 0.76i alebo z motora 2.4i, je to proste furt len nejake mnozstvo benzinu ktore vies len sproste podpalit a potom sproste otacat dokolecka nejakymi haksňami.
Dokial sa principialne nezmeni sposob spalovania paliva alebo energeticka vytaznost paliva, nemozes cakat ze akykolvek maly motor so 100kW bude mat DIAMETRALNE odlisnu spotrebu od akehokolvek normalneho cojaviem 2.0 litra s tym istym vykonom. Ano, v istych jazdnych rezimoch tam budu MALINKE rozdiely, ale nic kategoricke necakat. Jedine ze by pomahal nejaky posahany uradnicek z Bruselu aby boli zase mensie cisla v tabuleckach ale my sa tu bavime o realite.
Ano, iste, male motory a novodobejsie auticka dosahuju REALNE uspory oproti starym mamutom - maly motor ma mensiu spotrebu na volnobeh, mensie vnutorne trenie kvoli mensej ploche/objemu, mensie vnutorne mechanicke straty ktore treba prekonavat a k tomu mu dopomahaj superoptimalizovany olej s viskozitou 12w-17 ktory nevydrzi ani zimu ani teplo, hypermoderne auticka maju optimalizovane zohrievanie (zaluzie na chladici, dvojokruhove motory napriklad aj TSI s dvomi termostatmi), zoptimalizovane PREVODY (velky rozdiel), lepsie spravene kolesa a celkovo neodpruzene hmoty, odlahcene vozy (spojka uz nema 2.67kg, ale len 1.85kg a vydrzi 150.000km namiesto 400.000km, to vsetci vieme, prevodovka to iste, o 25kg lahsi motor to iste, alternator, starter, vsetko sa robi z plastu a z tensich kovov ako doteraz a preto su to v tom lowcoste sracky). Miniaturne turbiatka aby nahodou nevazili prilis vela a hlavne aby sa rozkrutili po dvojitom prdnuti do vyfuku, namiesto 5 prevodov mame sedem, osem, desat aby motor nemusel lietat 1600 az 3000rpm ale aby vrnkal 1300 az 1900 rpm, otacka tu, otacka tam, usetrena kvapka paliva.
Kia presla na nejakom modeli medzigeneracne z 0.9mm plechov na 0.7mm - zase uspora hmotnosti a tympadom aj spotreby ze ? Ale takuto usporu tazko nazvat pokrokom v motoroch.
2% tu, 3.1% tam, optimalizacia je na svete. Ale pokles z 10 litrov na 100km na 4 litre sa proste nekona, taketo rezervy jednoducho nemame za poslednych 10 rokov. Ked si zoberies ze v roku 1970 boli 5litrove motory co mali vykon 120kW pri spotrebe 27 litrov na 100km, tak ano, tam pokrok je, ale proste len preto lebo hentie americke mamuty boli... proste mamuty. Ze sme v roku 1997 jazdili v meste za 7 litrov na benzine (felicia 1.6i, ocktavia 1.6i, skoda 105, favorit, mal som ich vsetky) je nepopieratelny fakt - tak to bolo, tankoval som ja, tankovali ostatni.
Ze dnes jazdime tie iste mesta na benzinoch za 6.5 je takisto nepopieratelny fakt. Uspora ? Nula cela nieco, rozhodne nie tri litre dole za poslednych patnast rokov. Hadam sa neozve nikto komu jazdi 1.2tsi v Bratislave za 4.6l/100km a neda sa viac "nech robim co robim", pretoze takeho fesaka okamzite vyzyvam na reality check s kamerou
Ze nove 350 konove Porše jazdi za viac ako jazdilo povodne 310 konove Porše s trosicku vacsim motorom ? No iste, a co si myslite ze tie koniky vyberieme z dvoch litrov paliva ??? Nie, nevyberieme. Mozes mat aj motor 0.8i s desiatimi turbami, ked bude mat 400 koni tak tie kone budu zrat.
Ked dojdem uplne suchy a natankujem 65 litrov na Svechate cize uplne plnu, dojdem z Wjedne do Mnichova do brany firmy - nie po tabulu !! - A NASPAT co je okolo 980km, pricom na ceste naspat mi tesne pred Wjednou zasvieti rezerva ktora je okolo 10 litrov. A to ideme v autiaku styria chlapi s nejakymi kufrikmi. Mam proste vyskusane ze Švechat-Mnichov-Švechat spravim pri tempe 105-110km/h (tam kde je prikazanych menej tak menej) za priblizne 5.5 litra na 100km, pri 120 mi to pise 6.2. Ano, viem ze existuju auta ktore tuto trasu a tieto rychlosti dokazu uspornejsie, avsak za tri litre nepojde ziadne, avsak to budu klasicke osobaky a preboha ja mam POLODODAVKU S AERODYNAMIKOU CHODIACEJ SKRINE a 400 KILO v nej !!!! Ze tam je dva a pol litrovy motor teraz zlahka zanedbam, ze sa mi DPF nepokaka lebo tam ziadne nie je ma takisto prilis neznepokojuje, ze hore tymi bavorskymi kopcami lietam na poslednom prevode bez radenia a ze Pola so styrmi ludmi na palube by sa ohybali v podbehoch a museli tie kopce ist na trojke ma tiez nechava uplne chladnym.
Proste normalka. Na 65 litrov nafty prejdem ~1150km a vobec nielen po rovine. Na Vojadzeri. DVA A POL LITROVOM so styrmi chlapmi na palube.
U mna dobre. Ostatni si mozu kupovat Fabie. Nemam s tym problem. Ani s tym nezavislym kurenim nemam problem.
Len tych 350 kilo chlapov ked nalozis do Rapida, tak sa zdvihne spotreba o viac ako liter - ved to je tretina hmotnosti auta
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
turbp ja stale placem od dsmiechu ked ostavas chladny:D inac ren voyager je supa ale neverim ze lepsia ako polo od felipehp a na tretiny by to nekupil.
ale jk veci. kamos co ma zivnost chodi po jarmokoch a slavnostiach a predava obcerstvenie. kupil uz 3tie berlingo teraz a stale len nove. lebo najst v tej kategorii neznicenu jazdenlu je realne asi ako turba kvidiet v showroome skoda autpo.
ale jk veci. kamos co ma zivnost chodi po jarmokoch a slavnostiach a predava obcerstvenie. kupil uz 3tie berlingo teraz a stale len nove. lebo najst v tej kategorii neznicenu jazdenlu je realne asi ako turba kvidiet v showroome skoda autpo.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
turbo pridaj, nalozena rapida os 400kg + plna nadrz, pri normalnej jazde pod 8l nepojdes.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
skusenosti s malym objemom a plnenalozenym autom
aby som bol konkretny, Rapid 1.2TSI, 3 ludia (c-hlapy cca 280kg), to auto sa trapilo. Cesta Turcianske Teplice - Banska Bystrica - Zvolen. Isli sme aj Sturec. Furt sa muselo podradovat,zrychlenie z 80-100 ideal zrychlovat na 3jke, 5tka bola trapenie
to auto je ak tak ideal pre 1 osobu
aby som bol konkretny, Rapid 1.2TSI, 3 ludia (c-hlapy cca 280kg), to auto sa trapilo. Cesta Turcianske Teplice - Banska Bystrica - Zvolen. Isli sme aj Sturec. Furt sa muselo podradovat,zrychlenie z 80-100 ideal zrychlovat na 3jke, 5tka bola trapenie
to auto je ak tak ideal pre 1 osobu
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7934
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
tak co ja viem aj na 1.2htp s plnym autom vies ist pod 7l (bez plneho kufru) (KK-BJ a spat, 4 ludia, 47kW ,6.4l, ale tak ano to bola vacsina cesty tak 70-90)
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Ono do 80 stabilnejsie udrziavanyh sa da pod 7, ale ked to uz ide okolo 100 a dlialnica 120, tak to uz celkom pekne zere. 130 sme ani nesli, to bol hluk jak prasa.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
takze pri 110tke tych slabych osem litrov ak nie devat dobre, priznat treba ze HTP je veeeelmi ine ako TSI.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7934
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
ano to je jasne, to nad 90 stym autom to uz ani nejde ...
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2