mp3turbo napísal:vybrat akumulator, nechat poriadne zohriat cez noc v byte a potom prebehnut nabijackou
Samozrejme, ako som aj tuná písal, akumulátor mám nový (YUASA YBX5019), ten keď prišiel (v utorok), tak si posedel do piatka, v piatok večer som ho dal na nabíjačku a v sobotu sa mi nechcelo, takže v nedeľu som ho odpojil a nahodil do auta. Keby nebolo nového akumulátora, tak túto procedúru samozrejme robievam aj ja...
DC9-32 napísal:Fuha, zaplatit za vymenu spotrebneho materialu na aute +/- 20-30% hodnoty auta, to musí byť Das Auto.
Ale tak, ak je o spravené tak dobre ako to vyzera na papiery, slúž to a si spokojny to je hlavné
Samozrejme, peniaz je to veľký. Lenže ja som z tých slovákov, ktorí nedokážu predávať pozlátené hovno za cenu zlata, tzn. mám 16-ročné auto s nalietanými kilometrami po dvoch krajinách sveta s troma majiteľmi. Som si toho vedomý. Že je tam o celý spodok auta vystarané? A čo? Stále je to 16-ročné železo... ...Koľko by som si za to pýtal? 500€? To nehovoriac o tom, že pred opravou by som to ja jednoducho nedokázal predať... Čo poviem kupujúcemu? Že tunáá dakuštiček kľepe, aľe to šebe zrobíš za 5 korún? a že v koľajách ideš jak eľektrička a nebrzdí ti to porádne, ale inak ťip-ťop auto po nefajčiarovi na 1000€? Nie, toto ja fakt neviem...
Takže v mojom prípade išlo asi o to - pojazdiť do TK (Marec 2017) a zošrotovať, alebo opraviť a voziť sa ďalej?
Takže mám auto s trhovou cenou netuším koľko, pretože ma to nejak nezaujíma, vrazil som teraz servis 1000€, kúsok predtým 4×gumy, autobatéria.
Kúpil by som za takú cenu iné auto? Áno, kúpil. Bude to auto v takom stave, ako teraz moje? Nie, nebude. Bude s tým autom na dĺĺĺho pokoj, pretože som vymenil všetko čo šlo? Nie, nebude. Bolo by to auto komfortom aspoň tam, kde je moje? Zrejme nie, možno áno... ...určito by to neprekonalo dve negatívne odpovede...
Takže takto som to bral ja.
DC9-32 napísal:Nedavno podobna vymena spotrebneho materialu na Forde vyšla okolo 300€ (minus brzdy), i ked je pravda ze to nerobil servis ale svojpomocne
takže dajme plus brzdy, čo v mojom prípade podľa faktúrky na ktorú čumím bolo (len materiál, keď si spomínal iba materiál) 254,75€ (veškeré komplet všetko na predné a zadné brzdy a ručnú brzdu) a sme na 554.75€. Teraz ja si na auto robím mnohé, mnohé, vlastne skoro všetky veci sám, ale vedel som, že chcem meniť napr. aj manžety na poloosách. Na tie vnútorné som sa jednoducho necítil, takže minimálne kvôli ním by to šlo do servisu, kde by aj tak museli rozobrať polku vecí, ktoré by som ja namáhavejšie na klátikoch pred panelákom robil ja. Takže načo?
A to si teda ešte prirátaj, iba cenu dielov, za 4×gufero, veškeré kvapaliny, výfuk a iné....
Mne osobne ten servis nijak drahý neprišiel. Zopakujem sa - peniaz veľký, ale za čo všetko to chceli to mne osobne veľa neprišlo...
Koniec koncov keď pozriem na faktúru, Materiál celkom: 621.96€ bez DPH (746,35€ s DPH); služby celkom: 210.78€ bez DPH (252,94€ s PDH). Diely neovplyvním a za prácu mi to veľa nepríde.