zážitky s alza.sk
-
- Používateľ
- Príspevky: 1980
- Dátum registrácie: Št 24. Júl, 2008, 17:14
- Bydlisko: Bratislava
Re: zážitky s alza.sk
trojan, neni to len o nakupe a odoberani na fakturu
v alze sa pri nakupe v hotovosti bez dph pozaduje op na overenie totoznosti ci osoba ktora nakupuje je s danou spolocnostou spojena aby v pripade nedorozumeni v buducnosti - tj alza - danovy urad - odberatel mali doklad kto to prebral. /vela ludi nakupuje bez dph na firmu a nepriznava doklady do uctovnictva. Automaticky tak porusuju zakony sr...
pri nakupe s dph na firmu ked sa tovar plati cash je im to 3, lebo dphcka je zaplatena
Alza v SR predava z dvoch subjektov, Alza CZ-vsetky nakupy bez dph a SK tovar zapalteny s dph, slovenska pobocka je platca dph
Podnikatelsky subjekt pri predaji do zahranicia je povinny podavat samostatny vykaz o tejto skutocnosti, je iba otazkou casu kedy sa to bude parovat
tolko skusenost s alzadrive, ich vyherne automaty som zatial neskusal, cize ten postup neviem posudit
v alze sa pri nakupe v hotovosti bez dph pozaduje op na overenie totoznosti ci osoba ktora nakupuje je s danou spolocnostou spojena aby v pripade nedorozumeni v buducnosti - tj alza - danovy urad - odberatel mali doklad kto to prebral. /vela ludi nakupuje bez dph na firmu a nepriznava doklady do uctovnictva. Automaticky tak porusuju zakony sr...
pri nakupe s dph na firmu ked sa tovar plati cash je im to 3, lebo dphcka je zaplatena
Alza v SR predava z dvoch subjektov, Alza CZ-vsetky nakupy bez dph a SK tovar zapalteny s dph, slovenska pobocka je platca dph
Podnikatelsky subjekt pri predaji do zahranicia je povinny podavat samostatny vykaz o tejto skutocnosti, je iba otazkou casu kedy sa to bude parovat
tolko skusenost s alzadrive, ich vyherne automaty som zatial neskusal, cize ten postup neviem posudit
PC> Asus X99-E WS, 5960x@4.7, 32GB/2400, 2xTitanX, Corsair ax1500i
Re: zážitky s alza.sk
Trojan - písal Newmi na firmu preto som vysvetľoval ako to je vlastne...lebo podstatná časť firiem tam nakupuje práve bez DPH na firmu a to tak, že firma čo nakupuje je platca a tiež Alza je platca (samozrejme vtedy to ide na českú časť firmy) DPH. A tam už minulého roku sa veci podstatne zmenili myslím povinnosti atď. Mateso: to sa už páruje ...
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Re: zážitky s alza.sk
Zdravím vás, nedalo mi to a zaregoval som sa kvôli tejto téme, pretože ma zaujala.
Začnem asi tak, od prvej objednávky na alze som vedel že to bude dobrý shop, rýchle dodávky, ceny, platba pri prevzatí,webstránka...postupne som tam začal nakupovať, a nikdy neboli žiadne problémy.
Som študent a "odomkol" som druhú študenstskú cenovú kategóriu (jedna je s číslom ISIC karty a druhá keď vyplníš aj školu ), nakupujeme v tomto obchode pravidelne, ešte trocha rožšíriť sortiment a dal by som shopu 100% zo 100%, vždy mali tovar na sklade, nikdy som nemusel čakať.
Už sme tam nakúpili za viac ako 4000€ všeličo, ntb,tlačiarne.véľa veľa tonerov,tablety, kábliky, cd/dvd média...Na polovicu vecí čo som kúpil som narazil náhodou ani som predtým nevedel že niečo také existuje Majú vždy ochotných ľudí na infolinke, stornovať už vyexpedovanú/ už doručenú (na pobočke) objednávku nikdy nebol problém, aj tri krát tú istú, platba kartou samozrejmosť, cena dopravy no dajme tomu (majú super logistiku) Vernostné akcie typu alzáky, masaker cien, zľavové tornádo, 100 tabletov týždenne . Vždy milí a ochotní predavači, nemal som NIKDY žiaden problém.
Čo sa týka reklamácii, nikdy nebol žiaden problém. Mal som dohromady asi 5 reklamácií...:
1. Slúchadlá do uší, jedno prestalo hrať resp. hralo "na povel", bez problémov na ďalší deň nové (tento problém bol dvakrát a vždy prebehlo to rovnako hladko)
2. 3,5mm JACK rozdvojka, lacná plastová za 1,30€ - rozpadla sa, začala šumieť, nemal som od toho ani obal, kde boli nejaké čínske tláchoty ani tú ich nálepku čo tam dávali v sklade a čiarový kód obj, ani doklad som nemal tak som si vytlačil niečo zo stránky, prišiel som, zobral ju do ruky, zajtra si príďte po nové a neviem či tá stará neletela na pobočke hneď do koša , druhá urobila to isté, vykašlal som sa na to, ale išlo o princíp
3. Tablet nemenovanej značky aby som náhodou nikoho nepoškodil . Mal som tablet, ktorý sme kúpili mesiac pred vianocami, zapli sme, fungoval, nainštalovali sme do neho základné veci, aby sme zistili funkčnosť web kamery GPSska...zabalili a počkaj si do vianoc, tablet týždeň po vianociach fungoval normálne, všetci boli spokojný, 7. januára 2014 išiel pomaly ale isto na reklamáciu, sám sa neprimerane rýchlo vybíjal (ale fakt neprimerane aj keď som ako profík vypol všetko, wifi, všetku komunikáciu, aut. synchonizáciu...) za 2 hoďky 70% ale batéria mala veľkú kapacitu, na 100% som si istý že na vine nebol OS ani žiadna appka, asi nejaký skrat na doske, sám sa vypínal...keď mal 80% tak sa sám, nešiel nabiť, šúpli sme na nabíjačku a naskočilo "obnovovacie nabíjanie" - batéria mala byť menej ako 1%, nabil sa, nešiel zapnúť, už ani nabiť z pc ani origoš nabíjačkou ani žiadnou inou, prídeme na pobočku, pracovník schmatol nabíjačku zapojil a išiel, my že WTF a on nám povedal, ja vám to kľudne odošlem, ale ešte to vyskúšajte, slušný rozhovor. Samozrejme nešiel, na druhý deň sme sa naštvali a poslali sme ho teda cez pobočku na RMA, neboli schopný ho do 30 dní opraviť, teda na 30 deň prišiel komplet nový, ešte s neporušenými páskami ani ničím, komplet nový to viem na 100%, pokračujem v bode 4
4. Druhý nový ten istý tablet sme zapli nainštalovali, išiel dve hoďky dohromady, potom už zas kaput, nešiel zapnúť, nabiť obrazovka bola iba hlúpo podsvietená (v tme sme videli), tentokrát sme povedali, že už túto značku nechceme za žiadnu cenu, on povedal, že v reklamačných možnostiach vyznačí dobropis, po 21 dňoch príšla odpoveď že dali dobropis, objednali sme teda iný o 50€ drahší tablet značkový, no pri objednávke sme chceli využit ten dobropis, zavolali sme na infolinku, postupoval som podľa pokynov, call operátor mi povedal oki dobropis nahodený, prídeme na pobočku, 169€, prosím? veď mi tu máme mať dobropis...dal som teda meno pracovníka z faktúry ktorý mi vyťukol faktúru (a zabudol dať ten dobropis, teda meno toho call operátora) a pán na pobočke povedal, dajte mi 50€, ja to už nejako doriešim ohľadom faktúr a dobropisov, ďakujeme za nákup
Ten nový značkový tablet je veľmi dobrý, používateľ (osoba ženského pohlavia) ho používa viac menej len ako hudobný prehrávač no je s výrobkom plne spokojná. Ten pôvodný mal výborné recenzie aj inde, aj na nezávislých serveroch, tá značka bola ako veľký boom, stál 116 € a na to že ho má používať žena a zachádzať s ním a požičiavať ho dieťaťu to bola dobrá suma, načo kupovať na tieto potreby tablet za 300€?
Nakupujem tam minimálne raz do týždňa niečo, momentálne zas objednávam dve objednávky takže odo mňa patrí jednoznačná pochvala tomuto obchodu
Ešte trocha odbočím od témy, tie reklamy ma trocha otravujú ale inak sú celkom ok
PS: nie som žiadny najmutý recenzent na to ani nepomyslite, hovorím zo skúsenosti
Pavol
Začnem asi tak, od prvej objednávky na alze som vedel že to bude dobrý shop, rýchle dodávky, ceny, platba pri prevzatí,webstránka...postupne som tam začal nakupovať, a nikdy neboli žiadne problémy.
Som študent a "odomkol" som druhú študenstskú cenovú kategóriu (jedna je s číslom ISIC karty a druhá keď vyplníš aj školu ), nakupujeme v tomto obchode pravidelne, ešte trocha rožšíriť sortiment a dal by som shopu 100% zo 100%, vždy mali tovar na sklade, nikdy som nemusel čakať.
Už sme tam nakúpili za viac ako 4000€ všeličo, ntb,tlačiarne.véľa veľa tonerov,tablety, kábliky, cd/dvd média...Na polovicu vecí čo som kúpil som narazil náhodou ani som predtým nevedel že niečo také existuje Majú vždy ochotných ľudí na infolinke, stornovať už vyexpedovanú/ už doručenú (na pobočke) objednávku nikdy nebol problém, aj tri krát tú istú, platba kartou samozrejmosť, cena dopravy no dajme tomu (majú super logistiku) Vernostné akcie typu alzáky, masaker cien, zľavové tornádo, 100 tabletov týždenne . Vždy milí a ochotní predavači, nemal som NIKDY žiaden problém.
Čo sa týka reklamácii, nikdy nebol žiaden problém. Mal som dohromady asi 5 reklamácií...:
1. Slúchadlá do uší, jedno prestalo hrať resp. hralo "na povel", bez problémov na ďalší deň nové (tento problém bol dvakrát a vždy prebehlo to rovnako hladko)
2. 3,5mm JACK rozdvojka, lacná plastová za 1,30€ - rozpadla sa, začala šumieť, nemal som od toho ani obal, kde boli nejaké čínske tláchoty ani tú ich nálepku čo tam dávali v sklade a čiarový kód obj, ani doklad som nemal tak som si vytlačil niečo zo stránky, prišiel som, zobral ju do ruky, zajtra si príďte po nové a neviem či tá stará neletela na pobočke hneď do koša , druhá urobila to isté, vykašlal som sa na to, ale išlo o princíp
3. Tablet nemenovanej značky aby som náhodou nikoho nepoškodil . Mal som tablet, ktorý sme kúpili mesiac pred vianocami, zapli sme, fungoval, nainštalovali sme do neho základné veci, aby sme zistili funkčnosť web kamery GPSska...zabalili a počkaj si do vianoc, tablet týždeň po vianociach fungoval normálne, všetci boli spokojný, 7. januára 2014 išiel pomaly ale isto na reklamáciu, sám sa neprimerane rýchlo vybíjal (ale fakt neprimerane aj keď som ako profík vypol všetko, wifi, všetku komunikáciu, aut. synchonizáciu...) za 2 hoďky 70% ale batéria mala veľkú kapacitu, na 100% som si istý že na vine nebol OS ani žiadna appka, asi nejaký skrat na doske, sám sa vypínal...keď mal 80% tak sa sám, nešiel nabiť, šúpli sme na nabíjačku a naskočilo "obnovovacie nabíjanie" - batéria mala byť menej ako 1%, nabil sa, nešiel zapnúť, už ani nabiť z pc ani origoš nabíjačkou ani žiadnou inou, prídeme na pobočku, pracovník schmatol nabíjačku zapojil a išiel, my že WTF a on nám povedal, ja vám to kľudne odošlem, ale ešte to vyskúšajte, slušný rozhovor. Samozrejme nešiel, na druhý deň sme sa naštvali a poslali sme ho teda cez pobočku na RMA, neboli schopný ho do 30 dní opraviť, teda na 30 deň prišiel komplet nový, ešte s neporušenými páskami ani ničím, komplet nový to viem na 100%, pokračujem v bode 4
4. Druhý nový ten istý tablet sme zapli nainštalovali, išiel dve hoďky dohromady, potom už zas kaput, nešiel zapnúť, nabiť obrazovka bola iba hlúpo podsvietená (v tme sme videli), tentokrát sme povedali, že už túto značku nechceme za žiadnu cenu, on povedal, že v reklamačných možnostiach vyznačí dobropis, po 21 dňoch príšla odpoveď že dali dobropis, objednali sme teda iný o 50€ drahší tablet značkový, no pri objednávke sme chceli využit ten dobropis, zavolali sme na infolinku, postupoval som podľa pokynov, call operátor mi povedal oki dobropis nahodený, prídeme na pobočku, 169€, prosím? veď mi tu máme mať dobropis...dal som teda meno pracovníka z faktúry ktorý mi vyťukol faktúru (a zabudol dať ten dobropis, teda meno toho call operátora) a pán na pobočke povedal, dajte mi 50€, ja to už nejako doriešim ohľadom faktúr a dobropisov, ďakujeme za nákup
Ten nový značkový tablet je veľmi dobrý, používateľ (osoba ženského pohlavia) ho používa viac menej len ako hudobný prehrávač no je s výrobkom plne spokojná. Ten pôvodný mal výborné recenzie aj inde, aj na nezávislých serveroch, tá značka bola ako veľký boom, stál 116 € a na to že ho má používať žena a zachádzať s ním a požičiavať ho dieťaťu to bola dobrá suma, načo kupovať na tieto potreby tablet za 300€?
Nakupujem tam minimálne raz do týždňa niečo, momentálne zas objednávam dve objednávky takže odo mňa patrí jednoznačná pochvala tomuto obchodu
Ešte trocha odbočím od témy, tie reklamy ma trocha otravujú ale inak sú celkom ok
PS: nie som žiadny najmutý recenzent na to ani nepomyslite, hovorím zo skúsenosti
Pavol
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: zážitky s alza.sk
ochotny personal? to si bol v alze s ineho vesmiru? ti obchodnici (teda to kde sa plati) su strasne mrzuti konstantne, telefonicky sa s nimi nikdy neda spojit lebo "vsetky linky obsadene" a pod. a na e-mail odpisu tak za tyzden...
(kvoli cenam a rychlej dodacej dobe a tomu ze to mam 5 minut od domu tam nakupujem, ale inak podla mna na tom obchode je toho vela zleho...)
(kvoli cenam a rychlej dodacej dobe a tomu ze to mam 5 minut od domu tam nakupujem, ale inak podla mna na tom obchode je toho vela zleho...)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1980
- Dátum registrácie: Št 24. Júl, 2008, 17:14
- Bydlisko: Bratislava
Re: zážitky s alza.sk
Pavol, plne s tebou suhlasim, aj ja zboznujem nakupy v alze mechanickeho tovaru, tj veci co v sebe neschovavaju ziadnu elektroniku alebo len minimum. Pavnice, hrnce, jednoplatnicku, kablove redukcie, obojstranne pasky, drevenny stojan na sluchatka, parfumeria, sacky do vysavaca a pod. Problem je v tom, je pokial to kupujes ako obcan kral plati obciansky zakonnik a ten je svaty. Pokial ako firma, obchodny, a tam doba na vybavenie reklamacie nieje stanovena 30 dnami ani poctom reklamacii ktore moze produkt absolvovat a v tomto pripade pristup co som zazil ja osobne mi stacil ze radsej si priplatim a kupim dany tovar tam, kde viem ze reklamacia mi prebehne bezproblemov
PC> Asus X99-E WS, 5960x@4.7, 32GB/2400, 2xTitanX, Corsair ax1500i
Re: zážitky s alza.sk
no v TT jakziv nic nepytali, nasukal som € do automatu, vyliezol papier, dal im ho a hotovo a pritom to bolo cez eshop objednavane na firmu. My ako firma sme platci DPH, tak ja neviem. Vlastne je mi to fuk, objednam, zaplatim a nech sa uctovnicka staraGABO napísal:2Newmi: preštuduj si zákon o nákupe v prípade že berieš resp. nakupuješ bez DPH resp. s nulovou DPH. V prípade, že prídeš na pobočku (aj ku mne) a boli by si z Čiech musím ja ako predajca s tým že som platca DPH a vystavujem doklad faktúru na zahraničnú frimu, ktorá je tiež platcom DPH vypísať lajstro na A4 papier tj. ako sa voláš, kto to preberá, poznávaciu značku auta a podobné veci. Rovnako samotná faktúra musí spĺňať náležitosti určite popísané v zákone.
Teda je dôležité Newmi či berieš tak že položky na faktúre sú čisto s nulovou DPH, alebo berieš na firmu, ale položky na faktúre nie sú s nulovou DPH (vtedy nepotrebujú od teba dodatočné údaje).
PS: hlavne sa tu ukľudnime s nadávkami na seba, nadávajme na vládu a tých, ktorý takýto paškvil dovolia a nech každý začne od seba sám...
btw ako som uz pisal, uz som aj reklamoval, personal v poho a do 20 dni bola reklamacia vybavena. Cize aspon za TT (klop klop klop) v pohode.
myPC CPU:i5 3350P, MB:Gigabyte B75M D3H, RAM:8GB Kingston 1600MHz cl9, VGA:MSI R9 270 Gaming DVD-RW:LG H12NR, HDD:Toshiba 1TB, SSD:Toshiba HG2 256GB, LCD:LG W2220P-BF, Case: SilentiumPC Gladius M35,PSU:Seasonic M12II 520W, Router: Mikrotik hAP ac2 myPhone: Google Pixel 4a myStation: Playstation 3 myHeadphones: Sennheiser HD 438
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: zážitky s alza.sk
no, ked si sukal prachy do automatu tak si to bral s DPH, lebo bez DPH ked je objednavka tak to automat nedovoli a posle ta k pokladni...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: zážitky s alza.sk
Praveze Gaba sa toto netýka - jemu sa to nestane, on ti nepredá zostavu ktorá nie je otestovaná Je to o kvalite predajcu a o tom ako moc sa s tým s prepáčením serieš. Aj malý poctivák (mame jedneho takeho v TO co maka uz asi 10 rokov v tejto branzi - nema urcite nejak vela zakaznikov ledva ma daky eshop no nakolko sa tomu venuje 8h denne, zarobi ) vie zarobit slusne prachy ak ponuka kvalitne sluzby a nerobi to len na zarobok ale aj na spokojnost.ujo MateSo napísal:sorac za OT, Broslo Gabo moze byt na teba hrdy
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: zážitky s alza.sk
ale to neni len o zostavach, cokolvek co si objednas cez eshop tak je tam pre predajcu toto riziko...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1980
- Dátum registrácie: Št 24. Júl, 2008, 17:14
- Bydlisko: Bratislava
Re: zážitky s alza.sk
broslo, narazane na toto,
kvalia predajcu moze byt na max urovni ale par ludi ked ho zacnu pouzivat ako pozicovnu s jeho rozpoctom to urcite zamava, kazdy vrateny tovar pokial nemoze vratit distributorovi zostava na jeho triku, cize zisk je utopeny vo vratenom tovare a od toho sa odvija vsetko ostatne..Broslowski napísal:A este naposledy, to ze predajcovi visi na sklade nepredajný vrátený notebook mne ako spotrebitelovi môže byť ÚPLNE JEDNO (a preto nakupujem u veľkých lebo tých to nebolí, holt ak si niekto nemôže dovoliť prevádzkovať eshop poďla platných zákonom v rámci SR tak nech tak nerobí. )
PC> Asus X99-E WS, 5960x@4.7, 32GB/2400, 2xTitanX, Corsair ax1500i
Re: zážitky s alza.sk
Super, dnes som si vyzdvyhol reproduktor (externý?!) a má vadný nabíjací konektor , hneď som zavolal na infolinku, ešte dnes to idem reklamovať, som zvedavý ako sa k tomu postavia.
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: zážitky s alza.sk
normálne, reklamáciou alebo nasiluúsmevnouvýmenou...
Spoiler: ukázať
Re: zážitky s alza.sk
sak ja neviem ako to maju, ja to objednaval cez web cez udaje, ktore tam mame regnutu firmu. Neviem ani kto nas registroval, mozno zabudol dat, ze sme platci DPHlandrower napísal:no, ked si sukal prachy do automatu tak si to bral s DPH, lebo bez DPH ked je objednavka tak to automat nedovoli a posle ta k pokladni...
myPC CPU:i5 3350P, MB:Gigabyte B75M D3H, RAM:8GB Kingston 1600MHz cl9, VGA:MSI R9 270 Gaming DVD-RW:LG H12NR, HDD:Toshiba 1TB, SSD:Toshiba HG2 256GB, LCD:LG W2220P-BF, Case: SilentiumPC Gladius M35,PSU:Seasonic M12II 520W, Router: Mikrotik hAP ac2 myPhone: Google Pixel 4a myStation: Playstation 3 myHeadphones: Sennheiser HD 438
Re: zážitky s alza.sk
Super, zajtra nový repráčik, alza opäť nesklamala
Re: zážitky s alza.sk
Keď spätne čítam príspevky v tejto téme, tak niektorým vymenili tovar sfleku a iným to trvalo x dní.
Je to asi dané jednou vecou, ak máte na faktúre uvedené že záruka 24 (12) a za tým tie písmenká, príklad:
24 PRG
24 GE
96 AL
24 AL
Tam, kde je niečo iné ako AL, tak reklamáciu rieši servis daný (PRG = PRESTIGIO,GE = GENIUS)
Ak je tam AL, tak o reklamácii rozhoduje priamo alza (lacné veci ktoré sa "nedajú" servisovať resp. by to bolo zybotčné)
Napríklad mám HP ProBook, na faktúre je že záruka 24 HP, teda servis vybavuje servisné stredisko HP, ale napríklad pri tom malom repráčiku rozhodujú oni priamo (buď na pobočke, alebo nanajvýš na reklamačnom oddelení)
Neviem, ako je to s nákupom na firmu, ale ak nakupujete na seba (proste nie na IČO) tak je jedno, kde reklamujete, aj keď to vybavuje externý servis, môžete zaslať servisu alebo aj doniesť na pobočku, kde to následne oni pošlú, ale to je strata času ale zase nemusíte vybavovať pick-up službu alebo kuriéra
A inač ten môj vymenený kus funguje na 100%
Tušém že to takto funguje
Je to asi dané jednou vecou, ak máte na faktúre uvedené že záruka 24 (12) a za tým tie písmenká, príklad:
24 PRG
24 GE
96 AL
24 AL
Tam, kde je niečo iné ako AL, tak reklamáciu rieši servis daný (PRG = PRESTIGIO,GE = GENIUS)
Ak je tam AL, tak o reklamácii rozhoduje priamo alza (lacné veci ktoré sa "nedajú" servisovať resp. by to bolo zybotčné)
Napríklad mám HP ProBook, na faktúre je že záruka 24 HP, teda servis vybavuje servisné stredisko HP, ale napríklad pri tom malom repráčiku rozhodujú oni priamo (buď na pobočke, alebo nanajvýš na reklamačnom oddelení)
Neviem, ako je to s nákupom na firmu, ale ak nakupujete na seba (proste nie na IČO) tak je jedno, kde reklamujete, aj keď to vybavuje externý servis, môžete zaslať servisu alebo aj doniesť na pobočku, kde to následne oni pošlú, ale to je strata času ale zase nemusíte vybavovať pick-up službu alebo kuriéra
A inač ten môj vymenený kus funguje na 100%
Tušém že to takto funguje