Jawohl, Jeep Commander
![Usmev :-)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile_2.gif)
. Este nesluzi tak ako stary Jeep, ale tento rok sa idem donho pustit a dam ho cely dokopy a urobim z neho moje hlavne auto. Teraz som akurat robil malu udrzbu.
• Olej meneny na jar 2015 (viem, trosku som zanedbal)... dostal sa po spodnu rysku na tycinke. 8 valcov a olej takmer nemizne. Viem, ako mizne olej vo Fobii. Sudruhovia v Skode mozu ist na skolenie.
• Chladenie tieklo na dvoch miestach. Opravene v servise za 122 + 56 EUR (2 rozne casove udalosti, material, robota, vsetko dokopy). Skoro som nemal co jest. Teraz tlakova skuska vicka na radiatore a chladiaceho systemu. Vsetko drzi.
• Dalej problem s ignition switchom. Kupil som original Mopar za ~70,- EUR, vymenil a zatial problem zmizol.
• Reku brzdy chcem vymenit a porobit. Mam dobre skusenosti s EBC. Pozerame brzdy... absolutne nic im nie je. Nic. Okej, presuniem vymenu brzd najskor na koniec roka, naco budem zbytocne platit?
• Tak potrebujem skontrolovat konektory na ABS a pridavnej prevodovke. Mal som taku chybu, ktora mohla byt nimi sposobena. Vsetky konektory v tip top stave, ziadna korozia, ziadne vniknutie kvapaliny a blata. Hmm, okej.
• Tak este mi blbnu TPMS senzory, co som menil (kupoval som najoriginalnejsie Schrader 28308). Problem moze byt v prijimacoch v podblatnikoch. Nic, cisto, vsetko drzi, konektory uplne cistucke. Tak tie senzory budu zle.
• Okej, tak ziarovka v kufri mi nesvieti... aspon nieco je zle. Otvori sa krytka... ziarovka svieti, len kontakty su divne. Poohybalo sa, napravilo sa, ziarovka svieti. 0,- EUR.
• Chladiaca kvapalina OK, servo OK, brzdova kvapalina OK, vsetko ide. Dutiny na podvozku vystriekane olejom.
Boha ved na tomto aute nie je co robit. Len povestne autobazarove -- liat benzin a vozit sa. Nic, tento rok pojde zvyseny podvozok a vacsie pneu + dorobenie dalsich malickosti pre dobry pocit. O 5 rokov ho nanutim quickymu v dobrom stave. Odo mna je radost kupovat auta.
PS: Po naflashovani vsetkych riadiacich jednotiek na najnovsi soft... auto naozaj drzi v meste mensie otacky. HEMI si teraz casto mrmle na 1000-1100 rpm pri 40-60 km/h. Zacinam to auto mat rad. A just pojdem teraz z prace, zaparkujem stareho, vezmem Komandíra a pojdem sa uplne bezcielne a zbytocne povozit.