Všeobecná diskusia II
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
skor som prekvapeny ze nedavaju ten alkohol tester do aut. minimalne stred a vychod eu by mal mensiu nehodovost. vela pijanych ide sam v aute
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia II
hned by jazdilo o polovicu menej aut
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Pozeram stastiku nehod na slovensku. V roku 2021 bol celkovy pocet nehod 11 869, z toho 1536(13%) pod vplyvom alkoholu.
Z tych 1536(13%) len 89% sposobili vodici. Zbytok ozrati cyklisti(7%), chodci(4%) a matorkari(2%)... Kolko z nich bolo smrtelnych sa mi nikde dopatrat nepodarilo. Predpokladam ze drviva vacsina bola na styl "vosiel kolesom do jarku"
Vsetko co som nasiel ze od zaciatku roka v celom kosickom kraji zomreli len dvaja ludia pod vplyvom... Jeden chodec co sa hodil pod auto, a druhy vodic bez pasov co to poslal do stromu a vyletel z auta...
Sorry jako, ale myslim ze aj blby mobil bude mat na svedomi nasobne viac zivotov ako alkohol. A vy by ste kvoli tomu vsade montovali alkozamok.
Ten alkozamok co stoji nizsiu 4cifernu sumu, treba ho pravidelne kalibrovat, hlavne v zime je nespolahlivy a fukas aj na 5x. Si predstav ze ides preparkovat auto a musis tam 3minuty onanovat nad alkozamkom v zime... by som to auto rovno podpalil
Z tych 1536(13%) len 89% sposobili vodici. Zbytok ozrati cyklisti(7%), chodci(4%) a matorkari(2%)... Kolko z nich bolo smrtelnych sa mi nikde dopatrat nepodarilo. Predpokladam ze drviva vacsina bola na styl "vosiel kolesom do jarku"
Vsetko co som nasiel ze od zaciatku roka v celom kosickom kraji zomreli len dvaja ludia pod vplyvom... Jeden chodec co sa hodil pod auto, a druhy vodic bez pasov co to poslal do stromu a vyletel z auta...
Sorry jako, ale myslim ze aj blby mobil bude mat na svedomi nasobne viac zivotov ako alkohol. A vy by ste kvoli tomu vsade montovali alkozamok.
Ten alkozamok co stoji nizsiu 4cifernu sumu, treba ho pravidelne kalibrovat, hlavne v zime je nespolahlivy a fukas aj na 5x. Si predstav ze ides preparkovat auto a musis tam 3minuty onanovat nad alkozamkom v zime... by som to auto rovno podpalil
Re: Všeobecná diskusia II
Tak ale 100Ah AGM nemas asi nikde v beznom aute, lebo ju nepotrebujes. Je to ovela tvrdsi a odolnejsi zdroj energie. 95Ah AGM som videl v touaregu 4.0TDI V8... 105 ide podla konfiguratora az do napr. Q7 V12 TDImp3turbo napísal: ↑Ut 03. Máj, 2022, 23:12 cojaviem https://autobaterie-dipeda.sk/index.php ... uct_id=148
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
to je jedno - 100ah sa pouzivala vo vsetkom normalnom, napriklad BMW E39 uz v roku 1996... dneskaj je moda trepat 35,6Ah baterčičky do vsetkeho lebo sa usetrilo. Hanba.
Ja som mal 110Ah v Galaxy 1.9tdi 2001. Original bol 62Ah, odgabal som kelímok a nadherne sa vosla.
Ja som mal 110Ah v Galaxy 1.9tdi 2001. Original bol 62Ah, odgabal som kelímok a nadherne sa vosla.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
lenze E39 mala
1. baterku vzadu, co je dost uff ked si vezmes ze potrebujes tahat 500-600A cez cele auto
2. autobaterie v roku 1996 boli trosku na nizsej urovni ako tie v roku 2022
sam hovoris ze galaxy z roku 2001 mal "len" 62Ah... Netreba za vsetkym hladat setrenie. A hlavne nie ked ide o pomerne nepodstatny udaj ako je udavana kapacita autobaterie
1. baterku vzadu, co je dost uff ked si vezmes ze potrebujes tahat 500-600A cez cele auto
2. autobaterie v roku 1996 boli trosku na nizsej urovni ako tie v roku 2022
sam hovoris ze galaxy z roku 2001 mal "len" 62Ah... Netreba za vsetkym hladat setrenie. A hlavne nie ked ide o pomerne nepodstatny udaj ako je udavana kapacita autobaterie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
dostal si kladny bod a vcelku rychlo - nech mi ten konkretny vedec vysvetli, naco by si tahal 600A. Startery boli 1.8kW cize okolo 180A kedze napatie baterky poklesne pri takom zurivom odbere.
Navyse nevidim rozdiel ci je baterka vzadu alebo vpredu, vyvazenie hmotnosti atd, ale z hladiska baterky samotnej to nic nemeni. Nic to nemeni na likvidacii baterii dnesnymi start-stop systemami a "inteligentnymi" dobijaniami.
Navyse nevidim rozdiel ci je baterka vzadu alebo vpredu, vyvazenie hmotnosti atd, ale z hladiska baterky samotnej to nic nemeni. Nic to nemeni na likvidacii baterii dnesnymi start-stop systemami a "inteligentnymi" dobijaniami.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Neviem, starter mozno ma 1.8kW, ale ked som s kliestovym ampermetrom meral prud pri starte na starej 1.6atmo tak tam svietilo cez 300A. A na novsom 2.0TDI neviem, pri otoceni klucikom(cize cerpadla, zhavice...) 80A, pri samotnom startovani neviem lebo 400A merak uz bol mimo rozsahu
Re: Všeobecná diskusia II
U mňa 60-70 ah efb,agm cca 200e...autokelly. obyč za 100, ale to by sa nemalo robiť..
Spoiler: ukázať
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia II
Neni problem tahat 600A cez cele auto ked je k tomu prisposobana kabelaz, E39 diesle maju 95mm2 kable, V8 70mm2, a I6 50mm2.
Dielse u E39 maju startery od 1,8-2,2 kW.
Inac tie 100Ah akumulatory zvyknu mat udavany spickovy prud aj cez 900A, takze v zimnom obdobi sak tomu asi aj priblizi pri cold starte.
Od E39 a E38 generacie maju vsetky 5 a 7 bavoraky minimalne 95 Ah akumulator, to je proste koly tomu ze uz tam je tolko nacpanej elektroniky ze ked tym autom 2-3 tyzdne nejazdis tak mozes ocakavat ze nenastartujes, aj ked je akumulator v dobrej kondicii.
E31 850i mala uz v 91. roku 2x 65Ah z toho isteho dovodu.
Dielse u E39 maju startery od 1,8-2,2 kW.
Inac tie 100Ah akumulatory zvyknu mat udavany spickovy prud aj cez 900A, takze v zimnom obdobi sak tomu asi aj priblizi pri cold starte.
Od E39 a E38 generacie maju vsetky 5 a 7 bavoraky minimalne 95 Ah akumulator, to je proste koly tomu ze uz tam je tolko nacpanej elektroniky ze ked tym autom 2-3 tyzdne nejazdis tak mozes ocakavat ze nenastartujes, aj ked je akumulator v dobrej kondicii.
E31 850i mala uz v 91. roku 2x 65Ah z toho isteho dovodu.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
AutoKelly je asi najdrahší obchod s dielmi na našom trhu, neviem kto by tam dobrovoľne nakupoval
ITX >>> ATX
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som mal myslim este kusok lacnejsie. Dalo by sa este nieco usetrit ale nevidim v tom zmysel. Rad priplatim za lepsiu vec.
Ano, uz to nie je 100Ah za 65 eur, ale aj tak..
Rozhodne by mohli davat viac fukat ak chcu riesit alkohol. Nie je predsa normalne ze za x rokov som fukal len vtedy, ked som platil priplatok za rychlost. A hej, obcas niekde vedia rano stat.. a tot vsjo. Hlavne treba merat na vyjazde z mesta na 4 pruhoch s oddelenymi chodnikmi. Safety first.SKiLEX napísal: ↑St 04. Máj, 2022, 11:08Sorry jako, ale myslim ze aj blby mobil bude mat na svedomi nasobne viac zivotov ako alkohol. A vy by ste kvoli tomu vsade montovali alkozamok. Ten alkozamok co stoji nizsiu 4cifernu sumu, treba ho pravidelne kalibrovat, hlavne v zime je nespolahlivy a fukas aj na 5x. Si predstav ze ides preparkovat auto a musis tam 3minuty onanovat nad alkozamkom v zime... by som to auto rovno podpalil
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
jj ja netvrdim ze alkohol je hlavny deal breaker. ale ze spominali ho casto a stale nie je. ale tak ja som otvoreny aj inym kazitkam
no idem na stk. pred tym trosku si idem poprdkat po emste na logopedicku malu hodit, do skolky, po zenu a pojdem tam zakarbovany ako us steel lover
no idem na stk. pred tym trosku si idem poprdkat po emste na logopedicku malu hodit, do skolky, po zenu a pojdem tam zakarbovany ako us steel lover
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia II
mam origo 92Ah AGM, vo VW mi povedali, ze 450e, tuna sa da kupit za akciovych 196e https://www.akumania.sk/produkt/varta-o ... 7p0915150cSKiLEX napísal: ↑St 04. Máj, 2022, 13:09Tak ale 100Ah AGM nemas asi nikde v beznom aute, lebo ju nepotrebujes. Je to ovela tvrdsi a odolnejsi zdroj energie. 95Ah AGM som videl v touaregu 4.0TDI V8... 105 ide podla konfiguratora az do napr. Q7 V12 TDImp3turbo napísal: ↑Ut 03. Máj, 2022, 23:12 cojaviem https://autobaterie-dipeda.sk/index.php ... uct_id=148
raz sa vybila v garazi tak ze nevedelo ani odomknut DO, ani otvorit ostatne dvere, ani el. kufor. Ani el. rucnu povolit a baterka vzadu v kufry, este ze ma tie poly na nabijanie vpredu Anyway cely vikend nabijania a prezila
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia II
Tak ono tie varty su nic moc. A este aj drahe. Exide je vraj o uroven vyssie(odlievane dosky vs lisovane u varty...) a este aj stoji o 50€ menej na battery importe
Takze uz aj za 196€ by som sa citil dost oklamano, a za 450 ani nehovorim
Na T6 tiez zadreli za vymenu vo VW nejak cez 300€. Exide vysla na 110 a vymenena bola za 10minut aj s kodovanim.
Takze uz aj za 196€ by som sa citil dost oklamano, a za 450 ani nehovorim
Na T6 tiez zadreli za vymenu vo VW nejak cez 300€. Exide vysla na 110 a vymenena bola za 10minut aj s kodovanim.