Všeobecná diskusia
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
ak je to primalex, tak si este v pohode. Vodou by to mali ist dole
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ty si pokazil tu skrinu ! Je tam napisane DOZIVOTNY OLEJ - NEVYMIENAT
velmi silno sa tohoto drzali aj autoterorizovane servisy styroch kruzkov a nepomohla ani dokumentacia ZF s prikazom na vymenu kazdych 60.000km. Holt...
velmi silno sa tohoto drzali aj autoterorizovane servisy styroch kruzkov a nepomohla ani dokumentacia ZF s prikazom na vymenu kazdych 60.000km. Holt...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
By ma nasralo s primalexom.... vlastne s hocicim
Re: Všeobecná diskusia
Bezna situacia na verejnom parkovisku. Dojdes k autu a zajebane dvere a oskrety roh...
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
a vrchol su kosici travy s vyzinacom. To ked kosia, lietaju kamene, trava a vselico mozne okolo nich. Niektori jedinci su OK, otocia sa pekne chrbtom k parkovisku a tak si kosia, davaju pozor aj na ludi co idu, ale hen co su tam koli podpore, ti to maju uplne v pixi. Kosia hlava nehlava, nedivaju sa co sa okolo nich deje, len kosi lebo chce dostat na konci mesiaca 150e z uradu prace.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
ad jedna co ti uz opakujem niekolkokrat.mp3turbo napísal:ty si pokazil tu skrinu ! Je tam napisane DOZIVOTNY OLEJ - NEVYMIENAT
velmi silno sa tohoto drzali aj autoterorizovane servisy styroch kruzkov a nepomohla ani dokumentacia ZF s prikazom na vymenu kazdych 60.000km. Holt...
drzi sa toho kazdy od chrysleru, jaguaru, bmw, audi, vw, div sa svetu, najviac ich je mrtvych u BMW.
ad dva predpis je 80-120K
Holt
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
mazda ma vraj 120 predpis vraj. mitsu mi tvrdil mechanik ze 60 a to riesil az s japoncami, ze odporucani a nie povinny. tu sa mozu ludia popalit ale chytanie za slovicka je novy trend
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
adjedna, addva a adtri Krajzler vykrikuje vymenit oleje v MANUALNYCH prevodovkach kazdych 35.000km, to nie je preklep... 21.000 miles a von.
Musel by som kuknut ako su na tom automaty, to si nepamatam ale urcite tlacia majitelov do vymen a to uz od roku asi 1970.
Chlapcisko tuto za rohom ma Jaguara Mondeo jak sa to vola S-Type 2.7d tusim 2007, oleje mu diktuju na Roznavskej kazdych 60k km od novoty.
Preco niektore ine znacky tvrdili majitelom aj napriek ich vyslovnej ziadosti o vymenu ze nie, to uz neviem.
Musel by som kuknut ako su na tom automaty, to si nepamatam ale urcite tlacia majitelov do vymen a to uz od roku asi 1970.
Chlapcisko tuto za rohom ma Jaguara Mondeo jak sa to vola S-Type 2.7d tusim 2007, oleje mu diktuju na Roznavskej kazdych 60k km od novoty.
Preco niektore ine znacky tvrdili majitelom aj napriek ich vyslovnej ziadosti o vymenu ze nie, to uz neviem.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Preto menim vo svojom manuale olej raz za 60tis. (doraz bude ďalšia vymena) a motor 10tis.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
aj tak vacsina z nas nema auto od novoty, a dalsia ta cast ludi ma najazdene vyse 300kkm aj ked budiky presvedcuju o niecom inom. Vid ta GM sracka, to auto ma najzdene okolo 150 a na magnete boli casti prevodovky. Na manualoch od Renaultu sa to rozjebe aj keby sa postavis na mihalnice cca pri 200-250 ... takze z toho vyplyva ze aj tak uz moc vody nenamutime
btw turbo, dufam ze uz chyrsler nedava 10w40 oleje do manualov (nepozeral som to na novych, len ked som si chcel z recesie kupit prveho voygagra, ale odradil ma ten VM motori sracka motor komorkovy)
PS: na tej fotke je aj vidno ako sa cely zivot ta prevodovka vnutri odierala, to je tiez cool, co ?
btw turbo, dufam ze uz chyrsler nedava 10w40 oleje do manualov (nepozeral som to na novych, len ked som si chcel z recesie kupit prveho voygagra, ale odradil ma ten VM motori sracka motor komorkovy)
PS: na tej fotke je aj vidno ako sa cely zivot ta prevodovka vnutri odierala, to je tiez cool, co ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> btw turbo, dufam ze uz chyrsler nedava 10w40 oleje do manualov
ak nieco 10w40 naozaj bolo, tak to sa pisal rok 198x a v ziadnom pripade nie po 2000. Od roku 2000, 2.5crd / 2.4i lebo tam iny manual nebol, tusim je to generacia oznacena RG, sa do 5kvalt MANUALNYCH prevodoviek (lebo ine neboli) predpisuje !VYHRADNE! ATF+4 olej : presne ten isty co ide do AUTOMATICKYCH skrin a presne ten co ide do servoriadenia. Ten olej samozrejme mnohonasobne prekracuje poziadavky manualu, kedze dokaze udrzat 3.8i, 4.0i aj ten novy 2011+ Pentastar 3.6i 211kW automat s prstom v riti.
Modely kde internet vyprava o 10w40 boli tusim RS generacia, roky 1995-2000, avsak tam som nasiel servisne manualy ktore hovoria ATF+4. Osobne mam kamarata ktory nasypal do 1999tky (cize 2.5td 85kW, styri samostatne hlavy = alfa 164, ford scorpio 2.5td motor) 10w40 olej a o dva dni vola ze pomoc. Reku aka pomoc, vyklohnit dorici von, dva litre ATF+4, o dva dni von a znovu dalsie dva litre ATF+4 kedze si mudry a potom mi zavolaj ze ideme na piwo. Tak aj bolo.
Motor : odmeraj mu kompresie. Ked ma v pohode, mozes do toho ist. Zakladny problem spociva v sedliakoch majiteloch, pretoze je to odprevodovane nakratko. 130km/h na 2900rpm pri 2.5crd 105kW, zhruba 3200rpm pri tom starsom stvorhlavovom 85kW. Tak si predstav chlapcov co na tom lietali s vozikom a dovazali auta, masina vzduta v jednom kuse, proste prepracovane. Preto tie motory praskali a krutilo im palice. Jo a samozrejme ze 85kW nie je ziadny sportovec tak tomu kazdy pribijal podlahu co to dalo, len aby to islo. Rozvody ozubenymi kolesami netromfne nic na svete.
Inak by to vydrzalo milion bez zavahania. Holt len ked ludia...
ak nieco 10w40 naozaj bolo, tak to sa pisal rok 198x a v ziadnom pripade nie po 2000. Od roku 2000, 2.5crd / 2.4i lebo tam iny manual nebol, tusim je to generacia oznacena RG, sa do 5kvalt MANUALNYCH prevodoviek (lebo ine neboli) predpisuje !VYHRADNE! ATF+4 olej : presne ten isty co ide do AUTOMATICKYCH skrin a presne ten co ide do servoriadenia. Ten olej samozrejme mnohonasobne prekracuje poziadavky manualu, kedze dokaze udrzat 3.8i, 4.0i aj ten novy 2011+ Pentastar 3.6i 211kW automat s prstom v riti.
Modely kde internet vyprava o 10w40 boli tusim RS generacia, roky 1995-2000, avsak tam som nasiel servisne manualy ktore hovoria ATF+4. Osobne mam kamarata ktory nasypal do 1999tky (cize 2.5td 85kW, styri samostatne hlavy = alfa 164, ford scorpio 2.5td motor) 10w40 olej a o dva dni vola ze pomoc. Reku aka pomoc, vyklohnit dorici von, dva litre ATF+4, o dva dni von a znovu dalsie dva litre ATF+4 kedze si mudry a potom mi zavolaj ze ideme na piwo. Tak aj bolo.
Motor : odmeraj mu kompresie. Ked ma v pohode, mozes do toho ist. Zakladny problem spociva v sedliakoch majiteloch, pretoze je to odprevodovane nakratko. 130km/h na 2900rpm pri 2.5crd 105kW, zhruba 3200rpm pri tom starsom stvorhlavovom 85kW. Tak si predstav chlapcov co na tom lietali s vozikom a dovazali auta, masina vzduta v jednom kuse, proste prepracovane. Preto tie motory praskali a krutilo im palice. Jo a samozrejme ze 85kW nie je ziadny sportovec tak tomu kazdy pribijal podlahu co to dalo, len aby to islo. Rozvody ozubenymi kolesami netromfne nic na svete.
Inak by to vydrzalo milion bez zavahania. Holt len ked ludia...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Motorove oleje sa do prevodoviek predpisuju iba ako nudzove riesenie na par km. Kamos takto nalial do prevodovky motorovy olej aby vedel aspon odist domov a bez medziplynu nevedel zaradit ziadny prevod. Potom dal novy olej, bez vyplachu, a uz po par metroch mu to zacalo radit celkom dobre a po par km tam hadzal kvalty aj pri obmedzovaci.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
motorove oleje neobsahuju prisady prevodovych, predovsetkym nie su kompatibilne so "zltymi kovmi" - zliatinami. Zvyknu zalepovat synchrony a rozleptavat ich, proste su jednoznacne dlhodobo nevhodne do prevodoviek, ved to je jasne.
PS: meranie kompresii nema forsáž detailnost a rozlisenie osciloskopu a merania startovacieho prudu s odpojenymi vstrekmi aby masina nechytila.
Na osciloskope okamzite vidis pridrety ventil, zakarbonovany ventil, prasknute / unavene zdvihatka, zacinajucu prasklinu v hlave... vsetko, proste vsetko sa na tych krivkach ukaze.
Holt len to by ho muselo vediet pouzivat viac ludi v tejto republike nez traja... pritom je to ZAKLADNY predmet vyucby na strednych skolach pre mechanikov.
PS: meranie kompresii nema forsáž detailnost a rozlisenie osciloskopu a merania startovacieho prudu s odpojenymi vstrekmi aby masina nechytila.
Na osciloskope okamzite vidis pridrety ventil, zakarbonovany ventil, prasknute / unavene zdvihatka, zacinajucu prasklinu v hlave... vsetko, proste vsetko sa na tych krivkach ukaze.
Holt len to by ho muselo vediet pouzivat viac ludi v tejto republike nez traja... pritom je to ZAKLADNY predmet vyucby na strednych skolach pre mechanikov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.