Všeobecná diskusia
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
- Bydlisko: Dunajská Streda
Re: Všeobecná diskusia
Jasné, že chcú dízle, nie je jedno či auto žere 10l benzínu, alebo 5 litrov nafty... Ak by cena benzínu bola o 10% nižšia ako dízlu, nikto by nekupoval diesel, ale všetci vidia, že benzin stoji o takmer 20% viac a ešte sa toho spotrebuje viac. A hlavne nie, ak sa jedná o flotilu. Sice moja firemná flotila nie je velká, ale dal som na predpoklad, že diesel pojde out skorej než benzin. Nakúpil som Suzuki atmosferické balená/swifty(1.6 a 1.2), so spotrebou vychádzame na na 6,6l pri 8 autach, nie je to tragédia, no silno uvažujem o LPG ak sa flotila zdvojnásobí.
Čo sa týka predajcov, bol som v škode, pretože som si chcel vyskúšať SuperB sport v 2.0TSi 4x4, predajca mi povedal, že je prakticky nemožné, jeden je na slovesnku a ten majú novinári na rototobanie ak sa vráti, dajú mi vedieť
Čo sa týka predajcov, bol som v škode, pretože som si chcel vyskúšať SuperB sport v 2.0TSi 4x4, predajca mi povedal, že je prakticky nemožné, jeden je na slovesnku a ten majú novinári na rototobanie ak sa vráti, dajú mi vedieť
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia
to uz je co za svet ked medved s-klasse ani cestu na vychod nedava? https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6011209467
inac teraz som si uvedomil ze quicky kupil ten fiat, nejako som bol predvedceny ze isiel do mini
inac teraz som si uvedomil ze quicky kupil ten fiat, nejako som bol predvedceny ze isiel do mini
Spoiler: ukázať
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Ano, nafta moze byt lacnejsia, ale vyvazi sa to servisnymi nakladmi dieslov a turbodieslov...kolko stoja vstreky, turbo, dpf? kolko dvojhmota?
U benzinu minimalne dve veci odpadaju = lacnejsi servis.
Na diesloch sa mi paci akurat ze tahaju odspodu a zrychluju jak raketa.
U benzinu minimalne dve veci odpadaju = lacnejsi servis.
Na diesloch sa mi paci akurat ze tahaju odspodu a zrychluju jak raketa.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Shiro ale to uz nevidis za oponu ze to vyhovuje presne nizsie opisanemu rpebyrokratizovanemu systemu?
Nevadi ze dizel odide skor, auta sa menia vo firmach kazde 3-5 rokov. nevadi ze naklady su vyssie, kedze havarijna poistka je rovnako draha kao na benzin a servis je iba rad ze moze robit viac ukonov.
SpQx,
Respekt za nakup! sam idem prave do swiftu sport heh, atmosfera jak sa patri. S tym LPG chybu neurobis asi kedze mas jednoduche motory. Akurat navratnost no ale to ty vies najlepsie sam si spocitat.
Nevadi ze dizel odide skor, auta sa menia vo firmach kazde 3-5 rokov. nevadi ze naklady su vyssie, kedze havarijna poistka je rovnako draha kao na benzin a servis je iba rad ze moze robit viac ukonov.
SpQx,
Respekt za nakup! sam idem prave do swiftu sport heh, atmosfera jak sa patri. S tym LPG chybu neurobis asi kedze mas jednoduche motory. Akurat navratnost no ale to ty vies najlepsie sam si spocitat.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
nič v zlom ale dnes ma aj benzin turbo, vstreky, dpf, dvojhmotu tak neviem
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
rovnica jednoducha, pre EU rafinerie je jednoduchsie vytazit viacej nafty z ropy, kde sa da este (ofiko tusim do kazdej nafty) domiesavat 8% bionafty.
Cize preto je nafta lacnejsia, viacej pouzivanejsia + vtedajsim spalovanim aj nizsia spotreba, dnes to uz dohanaju priamovstreke benzinyViac ako polovicu z každého barelu ropy, ktorý Slovnaft spracuje, tvorí motorová nafta, štvrtinu automobilové benzíny a sedem percent suroviny na výrobu plastov. Významným podielom k tomuto výsledku prispievajú aj ťažké ropné zvyšky obsiahnuté v rope, ktoré by sa pri neinvestovaní do sofistikovaných technológii nedali využiť inak, ako len na spálenie v teplárni na výrobu tepla a elektrickej energie.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
ale prosim ta vacsine tu tryska benzin aj z prdele manual mal davno vymriet v beznych autach to by ste mali aj o dvojhmotu menej, ktoru som nemenil ani na jednom vozidle svojom. A to ze si kupujete shity je uz vas problem, ja mam svoje turbo od novoty az do terajsich 400xxx km, to ze niekto jazdi ako dement na tdi s manualom a zalepi si VNT .. alebo renault da na 2L diesel turbo co iny davaju na 1.6 je zase ich problem. nie dieslu. a co je na tom ze raz za 200kkm zrepasujes vstreky za cca 100e/ks v pripade solenoidu, piezo som nemal este ... Opakujete sa ako papagaje s tou trojkombinaciou. ale to ze TSI maju turba o velkosti vasho ucha, to vas uz nezaujima ze sa tam smazi v nekonecnych otackach a nekonecnych teplotach ? to ze ten zasrany motorcek vydrzi ledva 200kkm. Alebo to ze vas ospevovany Kodiaq ma takmer taku istu hmostnost ako Octavia 3, no nechcel by som...
kazdopadne nevznika priamym vstrekovanim a vysokym tlakom rovnaky problem ako u dieslov ? ze to je skodlivejsie ?
stanomx: ano maju, ale ta dvojhmota nedostava tak na rit ako u diselu, asi som este nevidel na benzine menit ju. Ale zato kopu rozpadnutych benzinov som uz videl
kazdopadne nevznika priamym vstrekovanim a vysokym tlakom rovnaky problem ako u dieslov ? ze to je skodlivejsie ?
stanomx: ano maju, ale ta dvojhmota nedostava tak na rit ako u diselu, asi som este nevidel na benzine menit ju. Ale zato kopu rozpadnutych benzinov som uz videl
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ani nehovorim "co takto pouzivat kvalitnejsiu ropu" pretoze nie je ropa ako ropa. Ale to uz by bolo o peniazoch takze Chran PanBoh
>> nič v zlom ale dnes ma aj benzin turbo, vstreky, dpf, dvojhmotu tak neviem
DPF na benzine nebude problem (vyssie teploty v rure, regen kazdych 15 kilometrov s prstom v riti ked budes chcet) a aj cenovka bude desatinova oproti dieslu kedze benzinove DPF bude ukrutne jednoduchsie konstrukcne. Ani sa nebude tolko zanasat kedze spalovanie benzinu je krapetko inaksie nez spalovanie dieslu !!! toto je najvyraznejsia zmena.
Vstreky : pokazili sa na WV TSI, na Renuoaltoch, proste kvalita. Zase o peniazoch. Okej, ale v najhorsom : kolko stoji diesel špricka a benzin ?
Dvojhmota : na benzine statisticky nebude problem. Benzin sa tolko netrasie ako diesel, jasnacka dokial nejaky genius nevymysli trojvalec.
EGR : ziadny problem na benzine. Raz za 500.000km vycistit stetcom. Porovnajme to s 900 eurovym EGR na 1.6tdi...
Turba : no aaaano, slimacik sa semtam pokazi. Nemyslim si ze by sa kakali viac ako na diesloch. Navyse sa mi silno zda, ze benzinove turba tlacia ukrutne mensie tlaky a otacky bez dieslove : 2.0tdi 103kW co vsetci poznate sype 1.45 baru pretlak, 125kW verzia sype 1.6 baru a to bolo desat rokov dozadu. Dnesne 1.5ky vyberaju 300.000 rpm, co ti drbe moja, 1.9tdi 85kW tlaci 1.2 baru pretlak na 169.000 rpm. Benzinove turba taketo pecky nemaju a samozrejme sa nezasieraju sadzami tak ako dieslove a samozrejme benzinove oleje netrpia tak ako dieslove (cistota), cize benzinove turba maju sialene mnoho predpokladov na to aby vydrzalo 10x dlhsie nez dieslove.
Akukolvek prieserovu dieslovu technologiu zoberies do benzina, mas prakticky po problemoch. Proste len tak, z principu.
Jasne, cost cutting dokaze zoptimalizovat aj rovnu kolajnicu, ale technicky je benzin nieco diametralne lepsie nez diesel.
>> nič v zlom ale dnes ma aj benzin turbo, vstreky, dpf, dvojhmotu tak neviem
DPF na benzine nebude problem (vyssie teploty v rure, regen kazdych 15 kilometrov s prstom v riti ked budes chcet) a aj cenovka bude desatinova oproti dieslu kedze benzinove DPF bude ukrutne jednoduchsie konstrukcne. Ani sa nebude tolko zanasat kedze spalovanie benzinu je krapetko inaksie nez spalovanie dieslu !!! toto je najvyraznejsia zmena.
Vstreky : pokazili sa na WV TSI, na Renuoaltoch, proste kvalita. Zase o peniazoch. Okej, ale v najhorsom : kolko stoji diesel špricka a benzin ?
Dvojhmota : na benzine statisticky nebude problem. Benzin sa tolko netrasie ako diesel, jasnacka dokial nejaky genius nevymysli trojvalec.
EGR : ziadny problem na benzine. Raz za 500.000km vycistit stetcom. Porovnajme to s 900 eurovym EGR na 1.6tdi...
Turba : no aaaano, slimacik sa semtam pokazi. Nemyslim si ze by sa kakali viac ako na diesloch. Navyse sa mi silno zda, ze benzinove turba tlacia ukrutne mensie tlaky a otacky bez dieslove : 2.0tdi 103kW co vsetci poznate sype 1.45 baru pretlak, 125kW verzia sype 1.6 baru a to bolo desat rokov dozadu. Dnesne 1.5ky vyberaju 300.000 rpm, co ti drbe moja, 1.9tdi 85kW tlaci 1.2 baru pretlak na 169.000 rpm. Benzinove turba taketo pecky nemaju a samozrejme sa nezasieraju sadzami tak ako dieslove a samozrejme benzinove oleje netrpia tak ako dieslove (cistota), cize benzinove turba maju sialene mnoho predpokladov na to aby vydrzalo 10x dlhsie nez dieslove.
Akukolvek prieserovu dieslovu technologiu zoberies do benzina, mas prakticky po problemoch. Proste len tak, z principu.
Jasne, cost cutting dokaze zoptimalizovat aj rovnu kolajnicu, ale technicky je benzin nieco diametralne lepsie nez diesel.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
no vidim ze s panom mame rovnake rozmyslanie a skusenosti
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
no ja neviem, mne sa nezdá, žeby vychádzalo lacnejšie voziť napr. oktavku 2.0 benzin ako 1,9nu... aj s prihliadnutim na servis, teda ak sa nebavime o plyne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
ak sa bavis o 1.9vine z 90tych rokov, tak je to uz stare .. a nemozes sa vozit na 20r aute ... to uznam aj ja sice sa sam vozim .. ale nemozes to nutit kazdemu ....
PS: kamarat bol pozerat oktavie na predaj.... prisiel k jednemu a zacal rozpravat majitel ze to auto nesetri, ze po chipe ide ako sialene, ze tomu naklada ... tak si nasadol kamos, ze sa ide previezt ... tak reku podla slov majitela naklada, a ide ako sialene .. tak ked bol cas a priestor tak tomu dal 4k RPM, majitel takmer vyskocil z koze, a zacal blaptat ze on maximalne vytaca do 2500 RPM ze co robi... a potom ten isty kamrat predaval zbytocnu feliciu 1.3 co mal doma, prisiel kupca a isiel po meste na 1500RPM a hundral ako to nema tah a nejako slabo ide ....takze tolko k tym vozidlam .. automaty na vas
PS: kamarat bol pozerat oktavie na predaj.... prisiel k jednemu a zacal rozpravat majitel ze to auto nesetri, ze po chipe ide ako sialene, ze tomu naklada ... tak si nasadol kamos, ze sa ide previezt ... tak reku podla slov majitela naklada, a ide ako sialene .. tak ked bol cas a priestor tak tomu dal 4k RPM, majitel takmer vyskocil z koze, a zacal blaptat ze on maximalne vytaca do 2500 RPM ze co robi... a potom ten isty kamrat predaval zbytocnu feliciu 1.3 co mal doma, prisiel kupca a isiel po meste na 1500RPM a hundral ako to nema tah a nejako slabo ide ....takze tolko k tym vozidlam .. automaty na vas
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Všeobecná diskusia
jj automaty take co to zabiju pri 45km/h na druhy najvyssi prevodovy stupen kde motor objemu do 1999cm3 dostava epilepticky zachvat pri 1100rpm.
hej hej... vsetci sme nemleheti... len vy s kamosom ste lietadla. Takto generalizovat...
hej hej... vsetci sme nemleheti... len vy s kamosom ste lietadla. Takto generalizovat...
Spoiler: ukázať
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
na zaklade tvojho zdania si kludne kup vozidlo ake ti vyhovuje, ale cisla su proste cisla. Aj ked vsetci vieme ako sa dnes da lamat statistikami samozrejme.... no to je o inomstanomx napísal:no ja neviem, mne sa nezdá, žeby vychádzalo lacnejšie voziť napr. oktavku 2.0 benzin ako 1,9nu... aj s prihliadnutim na servis, teda ak sa nebavime o plyne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ako verim tomu ze 2.0i versus 1,9d nie je v prospech Total Cost of Ownership benzinu.
100.000km, benzin spotreba 8 litra, diesel 6, delta dva litre [inak nejde o presne cisla, ide len o ten rozdiel]
100.000 deleno 100km = 1.000 krat tankujem, dva litre rozdiel = 2.000 litrov rozdiel krat cena paliva 1.3eura = 2.600 eur.
Ci do Ocktavie polozis 2.600 eur na servis za 100.000km alebo nie neviem, niektori z nas polozili, niektori z nas nepolozili.
Ked najazdis 100.000km, mas na palive rozdiel okolo 2600eur v dnesnych cenach. Jasne, nafta aj benzin sa v priebehu casu hybu, ratal som 1.3, iny vypocet spravite lahko.
Ked vsak tych 100.000km jazdis 0 az 100.000 tak je to rozdiel v servisovani nez ked ich jazdis 140.000 az 240.000... tam naklady idu hore. Sa ti pokaka DPF lebo to zriedka vydrzi 240k km, tak najprv nejake domace pokusy za stovku tu a tam, az nakoniec za 1200 eur original. Nedajboze spojka k tomu lebo ved supersportove otacky 2400 sa nepouzivaju, jazdi sa 1020 az 1490rpm, takze dvojhmota hned k tomu a mas 2000 na servise ani si nezacal.
100.000km, benzin spotreba 8 litra, diesel 6, delta dva litre [inak nejde o presne cisla, ide len o ten rozdiel]
100.000 deleno 100km = 1.000 krat tankujem, dva litre rozdiel = 2.000 litrov rozdiel krat cena paliva 1.3eura = 2.600 eur.
Ci do Ocktavie polozis 2.600 eur na servis za 100.000km alebo nie neviem, niektori z nas polozili, niektori z nas nepolozili.
Ked najazdis 100.000km, mas na palive rozdiel okolo 2600eur v dnesnych cenach. Jasne, nafta aj benzin sa v priebehu casu hybu, ratal som 1.3, iny vypocet spravite lahko.
Ked vsak tych 100.000km jazdis 0 az 100.000 tak je to rozdiel v servisovani nez ked ich jazdis 140.000 az 240.000... tam naklady idu hore. Sa ti pokaka DPF lebo to zriedka vydrzi 240k km, tak najprv nejake domace pokusy za stovku tu a tam, az nakoniec za 1200 eur original. Nedajboze spojka k tomu lebo ved supersportove otacky 2400 sa nepouzivaju, jazdi sa 1020 az 1490rpm, takze dvojhmota hned k tomu a mas 2000 na servise ani si nezacal.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
a este ked turbic dopocita,ze pri kupe noveho je rozdiel benzin nafta vzdy aspon 2-3tisic eur, tak potom kupovat diesel skutocne zmysel nema...