Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

SpQx
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 606
Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
Bydlisko: Dunajská Streda

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SpQx »

Jasné, že chcú dízle, nie je jedno či auto žere 10l benzínu, alebo 5 litrov nafty... Ak by cena benzínu bola o 10% nižšia ako dízlu, nikto by nekupoval diesel, ale všetci vidia, že benzin stoji o takmer 20% viac a ešte sa toho spotrebuje viac. A hlavne nie, ak sa jedná o flotilu. Sice moja firemná flotila nie je velká, ale dal som na predpoklad, že diesel pojde out skorej než benzin. Nakúpil som Suzuki atmosferické balená/swifty(1.6 a 1.2), so spotrebou vychádzame na na 6,6l pri 8 autach, nie je to tragédia, no silno uvažujem o LPG ak sa flotila zdvojnásobí.

Čo sa týka predajcov, bol som v škode, pretože som si chcel vyskúšať SuperB sport v 2.0TSi 4x4, predajca mi povedal, že je prakticky nemožné, jeden je na slovesnku a ten majú novinári na rototobanie ak sa vráti, dajú mi vedieť :-D
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6793
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa molnart »

to uz je co za svet ked medved s-klasse ani cestu na vychod nedava? https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6011209467

inac teraz som si uvedomil ze quicky kupil ten fiat, nejako som bol predvedceny ze isiel do mini :facepalm:
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8612
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shiro »

Ano, nafta moze byt lacnejsia, ale vyvazi sa to servisnymi nakladmi dieslov a turbodieslov...kolko stoja vstreky, turbo, dpf? kolko dvojhmota?
U benzinu minimalne dve veci odpadaju = lacnejsi servis.
Na diesloch sa mi paci akurat ze tahaju odspodu a zrychluju jak raketa.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5710
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Shiro ale to uz nevidis za oponu ze to vyhovuje presne nizsie opisanemu rpebyrokratizovanemu systemu?

Nevadi ze dizel odide skor, auta sa menia vo firmach kazde 3-5 rokov. nevadi ze naklady su vyssie, kedze havarijna poistka je rovnako draha kao na benzin a servis je iba rad ze moze robit viac ukonov.

SpQx,
Respekt za nakup! :) sam idem prave do swiftu sport heh, atmosfera jak sa patri. S tym LPG chybu neurobis asi kedze mas jednoduche motory. Akurat navratnost no ale to ty vies najlepsie sam si spocitat.
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3431
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

nič v zlom ale dnes ma aj benzin turbo, vstreky, dpf, dvojhmotu tak neviem
RAMMSTEIN
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5192
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

rovnica jednoducha, pre EU rafinerie je jednoduchsie vytazit viacej nafty z ropy, kde sa da este (ofiko tusim do kazdej nafty) domiesavat 8% bionafty.

Obrázok
Viac ako polovicu z každého barelu ropy, ktorý Slovnaft spracuje, tvorí motorová nafta, štvrtinu automobilové benzíny a sedem percent suroviny na výrobu plastov. Významným podielom k tomuto výsledku prispievajú aj ťažké ropné zvyšky obsiahnuté v rope, ktoré by sa pri neinvestovaní do sofistikovaných technológii nedali využiť inak, ako len na spálenie v teplárni na výrobu tepla a elektrickej energie.
Cize preto je nafta lacnejsia, viacej pouzivanejsia + vtedajsim spalovanim aj nizsia spotreba, dnes to uz dohanaju priamovstreke benziny
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

ale prosim ta :D vacsine tu tryska benzin aj z prdele :D manual mal davno vymriet v beznych autach to by ste mali aj o dvojhmotu menej, ktoru som nemenil ani na jednom vozidle svojom. A to ze si kupujete shity je uz vas problem, ja mam svoje turbo od novoty az do terajsich 400xxx km, to ze niekto jazdi ako dement na tdi s manualom a zalepi si VNT .. alebo renault da na 2L diesel turbo co iny davaju na 1.6 je zase ich problem. nie dieslu. a co je na tom ze raz za 200kkm zrepasujes vstreky za cca 100e/ks v pripade solenoidu, piezo som nemal este ... Opakujete sa ako papagaje s tou trojkombinaciou. ale to ze TSI maju turba o velkosti vasho ucha, to vas uz nezaujima ze sa tam smazi v nekonecnych otackach a nekonecnych teplotach ? to ze ten zasrany motorcek vydrzi ledva 200kkm. Alebo to ze vas ospevovany Kodiaq ma takmer taku istu hmostnost ako Octavia 3, no nechcel by som...

kazdopadne nevznika priamym vstrekovanim a vysokym tlakom rovnaky problem ako u dieslov ? ze to je skodlivejsie ?

stanomx: ano maju, ale ta dvojhmota nedostava tak na rit ako u diselu, asi som este nevidel na benzine menit ju. Ale zato kopu rozpadnutych benzinov som uz videl :D
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ani nehovorim "co takto pouzivat kvalitnejsiu ropu" pretoze nie je ropa ako ropa. Ale to uz by bolo o peniazoch takze Chran PanBoh


>> nič v zlom ale dnes ma aj benzin turbo, vstreky, dpf, dvojhmotu tak neviem

DPF na benzine nebude problem (vyssie teploty v rure, regen kazdych 15 kilometrov s prstom v riti ked budes chcet) a aj cenovka bude desatinova oproti dieslu kedze benzinove DPF bude ukrutne jednoduchsie konstrukcne. Ani sa nebude tolko zanasat kedze spalovanie benzinu je krapetko inaksie nez spalovanie dieslu !!! toto je najvyraznejsia zmena.

Vstreky : pokazili sa na WV TSI, na Renuoaltoch, proste kvalita. Zase o peniazoch. Okej, ale v najhorsom : kolko stoji diesel špricka a benzin ?

Dvojhmota : na benzine statisticky nebude problem. Benzin sa tolko netrasie ako diesel, jasnacka dokial nejaky genius nevymysli trojvalec.

EGR : ziadny problem na benzine. Raz za 500.000km vycistit stetcom. Porovnajme to s 900 eurovym EGR na 1.6tdi...

Turba : no aaaano, slimacik sa semtam pokazi. Nemyslim si ze by sa kakali viac ako na diesloch. Navyse sa mi silno zda, ze benzinove turba tlacia ukrutne mensie tlaky a otacky bez dieslove : 2.0tdi 103kW co vsetci poznate sype 1.45 baru pretlak, 125kW verzia sype 1.6 baru a to bolo desat rokov dozadu. Dnesne 1.5ky vyberaju 300.000 rpm, co ti drbe moja, 1.9tdi 85kW tlaci 1.2 baru pretlak na 169.000 rpm. Benzinove turba taketo pecky nemaju a samozrejme sa nezasieraju sadzami tak ako dieslove a samozrejme benzinove oleje netrpia tak ako dieslove (cistota), cize benzinove turba maju sialene mnoho predpokladov na to aby vydrzalo 10x dlhsie nez dieslove.



Akukolvek prieserovu dieslovu technologiu zoberies do benzina, mas prakticky po problemoch. Proste len tak, z principu.
Jasne, cost cutting dokaze zoptimalizovat aj rovnu kolajnicu, ale technicky je benzin nieco diametralne lepsie nez diesel.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no vidim ze s panom mame rovnake rozmyslanie a skusenosti :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3431
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

no ja neviem, mne sa nezdá, žeby vychádzalo lacnejšie voziť napr. oktavku 2.0 benzin ako 1,9nu... aj s prihliadnutim na servis, teda ak sa nebavime o plyne
RAMMSTEIN
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

ak sa bavis o 1.9vine z 90tych rokov, tak je to uz stare .. a nemozes sa vozit na 20r aute ... to uznam aj ja :D sice sa sam vozim .. ale nemozes to nutit kazdemu ....
PS: kamarat bol pozerat oktavie na predaj.... prisiel k jednemu a zacal rozpravat majitel ze to auto nesetri, ze po chipe ide ako sialene, ze tomu naklada ... tak si nasadol kamos, ze sa ide previezt ... tak reku podla slov majitela naklada, a ide ako sialene .. tak ked bol cas a priestor tak tomu dal 4k RPM, majitel takmer vyskocil z koze, a zacal blaptat ze on maximalne vytaca do 2500 RPM ze co robi... :D a potom ten isty kamrat predaval zbytocnu feliciu 1.3 co mal doma, prisiel kupca a isiel po meste na 1500RPM a hundral ako to nema tah a nejako slabo ide ....takze tolko k tym vozidlam .. automaty na vas :D
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
Zubesuch
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1045
Dátum registrácie: Ut 23. Okt, 2012, 18:32
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Zubesuch »

jj automaty take co to zabiju pri 45km/h na druhy najvyssi prevodovy stupen kde motor objemu do 1999cm3 dostava epilepticky zachvat pri 1100rpm.

hej hej... vsetci sme nemleheti... len vy s kamosom ste lietadla. Takto generalizovat...
Spoiler: ukázať
PC1=> MB: Asus X99-Deluxe/USB3.1 <|> CPU: Intel Core i7 5820K @ 4,6 GHz / 1.28V <|> Cooler: Cryorig R1 Ultimate <|> RAM: Kingston HyperX Fury Black 4x8GB DDR4 2666 MHz CL15 <|> GPU: furt sa meni <|> SSD1: Samsung 840 Pro 256GB <|> SSD2: Samsung 850 Pro 1TB <|> HDD1: Seagate SV35.5 1TB <|> ext.Storage: AXAGO EE35-XA3 ALINE + WD 1TB RE4 <|> PSU: SuperFlower Golden King 550W + Silverstone Black Singlesleeve Extensions <|> Case: Define R4 + Noiseblocker PK1 a PK2 fans <|> Mouse: Razer Deathadder BE <|> Mouse Pad: Razer Goliathus Alpha Speed <|> OS: W10 pro

PC2=> MB: MSI H87i <|> CPU: Intel i5 4590 <|> Cooler: be quiet! Shadow Rock TopFlow SR1 <|> RAM: Kingston 2x8GB 1600MHZ CL9 <|> GPU: Asus R9 270x 2GB <|> SSD: Samsung 830 128GB <|> HDD1: Hitachi DeskStar 320GB <|> HDD2: WD RED 3TB <|> PSU: be-quiet! Pure power L8 430W CM <|> Case: Define Nano S windowed + Venturi fans <|> OS: W10 pro
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5710
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

stanomx napísal:no ja neviem, mne sa nezdá, žeby vychádzalo lacnejšie voziť napr. oktavku 2.0 benzin ako 1,9nu... aj s prihliadnutim na servis, teda ak sa nebavime o plyne
na zaklade tvojho zdania si kludne kup vozidlo ake ti vyhovuje, ale cisla su proste cisla. Aj ked vsetci vieme ako sa dnes da lamat statistikami samozrejme.... no to je o inom :)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ako verim tomu ze 2.0i versus 1,9d nie je v prospech Total Cost of Ownership benzinu.

100.000km, benzin spotreba 8 litra, diesel 6, delta dva litre [inak nejde o presne cisla, ide len o ten rozdiel]

100.000 deleno 100km = 1.000 krat tankujem, dva litre rozdiel = 2.000 litrov rozdiel krat cena paliva 1.3eura = 2.600 eur.
Ci do Ocktavie polozis 2.600 eur na servis za 100.000km alebo nie neviem, niektori z nas polozili, niektori z nas nepolozili.

Ked najazdis 100.000km, mas na palive rozdiel okolo 2600eur v dnesnych cenach. Jasne, nafta aj benzin sa v priebehu casu hybu, ratal som 1.3, iny vypocet spravite lahko.

Ked vsak tych 100.000km jazdis 0 az 100.000 tak je to rozdiel v servisovani nez ked ich jazdis 140.000 az 240.000... tam naklady idu hore. Sa ti pokaka DPF lebo to zriedka vydrzi 240k km, tak najprv nejake domace pokusy za stovku tu a tam, az nakoniec za 1200 eur original. Nedajboze spojka k tomu lebo ved supersportove otacky 2400 sa nepouzivaju, jazdi sa 1020 az 1490rpm, takze dvojhmota hned k tomu a mas 2000 na servise ani si nezacal.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
quicky
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 9823
Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: Nitra

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa quicky »

a este ked turbic dopocita,ze pri kupe noveho je rozdiel benzin nafta vzdy aspon 2-3tisic eur, tak potom kupovat diesel skutocne zmysel nema...

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"