Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

Pre bezneho cloveka co jazdi normalne aj trocha sportovo tak zbytocne.

Akoze pacilo by sa mi nieco ako Audi S8 alebo Mercedes E63 ale financne to je mimo moju sferu moznosti.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hej, toto je nas lahky problem - ze sme trosku chudobni a vyberame hovna. Tento okruh problemov sa ale neriesil : riesili sme techniku.
Tak nejak tvrdim ze 6.2i bez kompressora mi lahodi viacej v trenkach nez 1.0i kompresor turbo tri hrnčeky. Netusim preco.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3430
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

Zaseknuty gramofon
RAMMSTEIN
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

mp3turbo napísal: Pi 10. Jún, 2022, 17:34 petrolhedi budu vyvadzat na 0.99i trojturbo dvojkompresor 240kW a budu sa cudovat preco nedozije 29.000km cize prvej vymeny oleja.
je to vypocitane, zaruku to dozije. :D musi.
zaciatky automobilizmu--intervaly oleja boli 500-1000mil a <30000 generalka. lebo motor upchaty specenym olejom (surovy ropny
destilat bez obsahu podpornej chemie).
cize nejaky technologicky posun tu je. nemusis pakou menit predstih a startovat klukou. :laugh:
https://cdn.jiffylubeorlando.com/wp-con ... rlando.jpg
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4557
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

marfan napísal: Pi 10. Jún, 2022, 22:23 Mám rád reči, že 1.0,1.2 s turbom sú pomalé prdítke čo nič nevydržia. V rámci max rýchlostných limitov idú tie motory viac než dobre a veľa ľudí na tom spraví ročne veľa km bez nejakej závady tak isto ako keby mali atmosféry benzínové ako má toyota, mazda.

Mne osobne príde atmosféra, ktorá točí do 6500ot nezáživná musí to mať objem aspoň 2-2,5litra aby to nejak išlo ale potom to papá to isté ako turbo motory akurát tie turbo motory sú dynamikou niekde inde.
Lenze tie nezazivne atmosfery dali 350k len s vymenami oleja, filtrov a sviecok.
Nejake 1.2 tsi, tolko proste neprezije, je to nachylnejsie na zaobchadzanie. Ked si nejakej hondackej jednasestke denne nakladal, tak zila dalej. Tie prekonovane mini turbo motory skapu ak im zacnes sustavne nakladat, nemaju dobre riesene chladenie. O tom, ze svoj plny vykon podrzia niektore mozno max. 5 minut ani nehovorim.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2740
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa patro16 »

kde na slovensku pri normalnej jazde potrebujes tak "dlho" vyuzivat plny vykon? poniektori pisete ako by ste denne pretekali :laugh:
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3430
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

to som este nepocul akoze ides na 100kW 1,4tsi ked drzis podlahu 223 podla tachometra a o 5 minut mas zrazu len 50kW a rychlost spadne na 156 ci ako to bolo myslene
RAMMSTEIN
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10034
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Ved to zvladala aj 1.2 tsi.. minimalne do vymeny motora :D

S nohou na podlahe po dialnici celu cestu.
.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1969
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

patro16 napísal: So 11. Jún, 2022, 13:44 kde na slovensku pri normalnej jazde potrebujes tak "dlho" vyuzivat plny vykon? poniektori pisete ako by ste denne pretekali :laugh:
Na Ringu
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1633
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

urcite tam maju take dlhe rovinky ze ide podlahu 5min🤣
volajaka divna ideologia sa tu rozmaha...
aj 3310 vydrzala vela no nikto ju uz nechce
ja sa v rodinnom renaulte 15r+ 1.4 16v necitim bezbecne zo ziadneho uhla pohladu, nehovoriac ze to vecne stoji v servise s niecim mimo motora, ale motor prezije to je zaklad, ibazeby nie
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4557
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

stanomx napísal: So 11. Jún, 2022, 14:19 to som este nepocul akoze ides na 100kW 1,4tsi ked drzis podlahu 223 podla tachometra a o 5 minut mas zrazu len 50kW a rychlost spadne na 156 ci ako to bolo myslene
Ked rozpalis vzduchom chladeny intercooler nad limit, tak nastupuju korekcie.

Okrem ineho, tie malorazky co lietaju 220 po dialnici, su presne motory, co nedoziju ani 100000km. Malokedy je dizajn dokonaly a konci to bud tesnenim pod hlavou alebo turbom, ktore maze zdegradovany prepeceny olej z maleho radiatora.

Trvale jazdit 200+ maju problem jazdit aj objemnejsie benzinove motory.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5501
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

To je dobre, lebo snad kazde TSI ma intercooler chladeny vodou. A ohladom prehrievania oleja tiez nemozem povedat nic. Bol bezpecne pod 110°C aj ked som dal 3x po sebe jahodnu naplno. Ovela skor ta donutia spomalit brzdy ako olej. Bezne mavaju do 110°C aj na okruhu.


Naviac, ak nechces 13-14-15rocne auta, tak ti ostanu ledatak atmosfery s euro 5... Co je maximalne tak tragicky motorovy omyl, a nie nieco co chces dobrovolne pouzivat.
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

Z vlastnej skúsenosti viem, že 1,2TSI vydrží viac ako 5min mať na podlahu plyn. Bez závady to prežilo 205tkm až kým sa to nemenilo v rámci operáku.

S teplotou oleja pri TSI je to ešte OK, na dialnici to neprehreješ ale na okruhu je to už možné. Ja na TDI pri dlhšej jazde 180-220kmh mávam olej 116-122°C. Mám vyskúšané, že na okruhu aj v prípade že olej má 140°C výkon to neobmedzí (niekde som čítal, že limit je 150°C). Na dialnici ani upravené TDI neprehreješ a ani na okruhu.

Je pekné mať veľkú atmosféru, ale je fakt, že to musí byť objem 3litre a viac.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5501
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

TDI maju vyssiu teplotu oleja ako TSI, co som si vsimol.
marfan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1931
Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Veselé pri Pieš

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa marfan »

Ano maju. Aj rychlejsie stupa ale aj klesa. Rozmyslal som nad vacsim chladicom do predu. Len ma odradza cena. To si radsej kupim ine auto uz.
Spoiler: ukázať
MB:ASUS PRIME X370-PRO, CPU:AMD Ryzen 7 2700x, RAM:2x8GB Patriot Viper 4 Black 3200MHz,CLADIC:Thermalte NiC C4,CASE: Fractal Core 3500, PSU:EVGA 650 G3, GPU:AMD XFX RX480 8GB, SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD:WD 1TB RED, GREEN ,Samsung 1TB,2TB, Samsung 750GB, LCD:DELL U2412M,

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"