Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Marek125 »

Ja som dal tiež do Sharana 100AH lebo niekedy keď prituhlo mal problém štartovať. Od kedy som opravil nezávislé tak neriešim či je -20 alebo +20 štartuje to auto rovnako :D
Používateľov profilový obrázok
zodiaq
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1922
Dátum registrácie: Po 17. Aug, 2009, 09:14
Bydlisko: Nové Zámky/Galanta

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zodiaq »

Cize ak by som vyberal medzi:

VARTA BLUE DYNAMIC 12V 70AH 630A 570 412 063 - 85,20€
EXIDE EXCELL 12V 70AH 540A EB704 - 78,80€
EXIDE START-STOP EFB 12V 60AH 520A EL604 - 78,36€

tak brat tu EL604 kvoli konstrukcii? Nevadi nizsi startovaci prud?
AsRock DeskMini H470 - Pentium G6400 4Ghz, Noctua NH-l9i, Ballistix 2x8GB 2666Mhz, WD Blue SN520 256GB, 2xToshiba L200 2TB, Intel AX200
Sony PS4 Slim - 870 QVO 1TB, Samsung QE55QN90B, Redmi 10C
Používateľov profilový obrázok
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3430
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

Kolkokrat tu treba napisat ze varta je sracka ?
RAMMSTEIN
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5506
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

A ze ta excell je lowendova rada exidu, ktoru oznacuju ako pre "nenarocne pouzitie"

Zatial co EFB je uz bateria urcena pre vozidla so start-stopom, takze u teba bude mat tazku pohodu
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2740
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa patro16 »

pokial nehodlas riesit do vypodkladanie kastlika a vzhladom aj na tie ceny by som zobral tu efb exide EL604 alebo pouvazovat nad EA654 ale ta je cenou este trocha vyssie
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5506
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

El604 > ea654
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6770
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa molnart »

vcera som zistil ze na toyote camry pri dojazde 30 km este nesvieti kontrolka paliva... budem zvedavy kedy skoncim niekde na krajnici bez benzinu
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

Otázne je čo je to dojazd. Mne začne svietiť kontrolka pod 60 km dojazdu. Ak idem až na nulu, tak viem načapovať okolo 72l. Maximum som dal 74 a to som mal už veľmi stiahnutu riťku. Nádrž by mala mať 80l, čiže ešte som mal okolo 50km na úplnú nulu.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

vyhoda plyn vozidla, mozes jazdit dosucha, sak je tam este jedna nadrz :laugh:
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> vcera som zistil ze na toyote camry pri dojazde 30 km este nesvieti kontrolka paliva..

asi zobrali elektroniku z nejakeho elektrodebilu... pardon, elektroňemobilu.

Dneskaj som sa vratil z Juhoslavie : to som zvedavy ako chceme nabijat tie TISICE A TISICE autiakov na dialnici ktore dojdu hadam aj 300km daleko (60kWh na 300km a to som strasidelne milosrdny lebo rychlosti 110-130km/h, klima k tomu a vonku 35 grádusov)... a kazdych 300km sa proste zhrcia na nejakom hlupom "odmorišti" kde nevedie žila rovno z atomovej elektrarne. Ked to niekomu matematicky vyjde, nezabudnite zaratat veselo 10-15% neefektivitu pri nabijani, nutnost chladenia battery packov atd atd, skuste k tomu priratat kamiony a nakladaky.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Turbo: trosku ti doplnim data. Efektivita nabijania je 94-95%, doma aj na DC rychlonabijacke (data za posledny mesiac: do baterie natieklo 983 kWh a nabijacky potrebovali na to 1032 kWh). Priemernu spotrebu mam za posledny mesiac 18.2 kWh/100km, s nabijacimi stratami 19.2 kWh/100km. Takto mi to vyslo aj na trase do Talianska, vzdy MPR +5-10kmh na dialnici.
Len zo zaujimavosti, 6l nafty vyzaduje 42 kWh elektrickej energie na vyrobu (komplet) : https://www.store-charge.com/blog/der-o ... hmen%20mit.
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

doma skutocnu rychlonabijacku asi nemas - cojaviem 11kW je vsetko len nie "rychlo", nieco mi nasepkava ze 150kW doma netlacis do masinky.

co sa tyka strat, udaje som bral z verejne dostupnych zdrojov ktore zohladnovali celkovu spotrebu - cize napriklad aj zurive chladenie vrestiace pocas nabijania 2C alebo 3C (ked do 55kWh batercicky pechujeme 150kW lebo Máničko to se vyplatí). Nieco na sposob tohoto https://fontech.startitup.sk/pri-nabija ... romobilov/

bolo takych clankov viacero. Na autickarskom fore dokonca zahlasil majitel Peužegeuotu é208 ze doma nenabil skoro ani vindru pri normalnej zasuvke 240 V x 16A pretoze takmer vsetko padlo na chladenie battery packu a nie na nabijanie. Doletel odvolakade domov, potrebovat natlacit a dopadlo to rozhorucenou baterkou.

Dovolim si zopakovat : 10-15% neefektivita pri nabijani elektrotragačov je cislo, zverejnene inymi ludmi. Nevycucal som si ho z prstu - to som bol skor milosrdny a nezahlasil som 20% aby nejakeho vizionara hned nevydulo. Nechcem sa nikoho dotknut, nemam v plane.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Turbo: nie že by sa má to dotýkalo, len mám úplne iné údaje a skúsenosti. Nech sa paci, 3 vybrate nabijania. https://photos.app.goo.gl/UB3Wp29sjMcZ7ibm8
Ionity na Mondsee, po 330 km na dialnici, peak ca. 150 kW, ucinnost 95%, nizka vonkajsia teplota.
Supercharger Asten, 36 stupnov vonku, preconditioning baterie, 96% ucinnost
Dnes rano v praci, cesta po dialnici 75km, hned napojenie na nabijacku, opat 95%, 11kW.

Ja som sam ratal, ze straty budu tych 10-15%, ale nie su. Mozno to ma Tesla dobre osefovane, efektivne polovodice (invertor je na baze SiC, cize 98%+ efektivnost), dobre chladenie (aj mne bezi dochladzovanie baterie po ceste doma), ... Zrovna e208 je povodne ICE s naskladanymi bateriami kade tade, také auta budu narocne na chladenie baterie. Aj Mach-E s tym ma vraj problem. Bjorn nedavno pekne popisal problem s klímou pri i4 (bud nabijas a chladis bateriu, alebo chladis seba v aute na nabijacke a prehrievas bateriu).
FVE 12.45 kWp V/Z
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6873
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

stale.mi.neide.do.hlavy nabijanie viacerych aut naraz. velakrat stojim na benzinke na dialnici za niekym kym natankuje
. to budem caka 40min za niekym kym sa dobije? ci ako to bude ?
hry- ps5
doma-HP probook
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Stefan, ja som nikde nečakal. Ionity Mondsee aj Brennero mali 6 stojanov (350kW max), na Brennero za mnou akurát prišla ev6 a chvíľu čakala, kým sa niečo uvoľnilo. Tesla na Astene mala 12 stojanov (250kW max), väčšina bola voľná. Ja som ale ani na pumpe už dávno nečakal na voľný stojan, možno 1-2x ročne chvíľu.
FVE 12.45 kWp V/Z

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"