Ako človek, ktorý vie o autách len malo by som to vymenil a to minimálne obe gumy na tej náprave.
Aké sú staré tie pneu lebo tie trhliny v pravom hornom rohu foto tiež nepôsobia moc dôveryhodne.
Ak su take vsetky vymenil by som to uz komplet cele.
Opakujem, moc sa nevyznam, tu jednu napravu by som menil urcite a len pre pokoj v dusi by som to vymenil cele
Úprimne som prekvapený, že pri takom poškodení ešte drží tlak. Akú hĺbku dezénu má pneumatika? Ak je relatívne nová stačí vymeniť len jednu, ak by bol príliš veľký rozdiel (stará vs nová), rovno obe na nápravu.
Tiež by som to riešil v pneuservise a nie robiť na IT fóre odborné analýzy vnútornej pevnosti pneumatiky z fotky
Osobne jednu seknutú pneu som vymenil a druhú používam stále. Tá druhá bola seknutá akurát tam kde je dodatočná ochrana diskov, takže poškodený je len kus dodatočnej gumy ktorý tam je presne na ten účel.
V pneuservise sa dockas odpovede na ktorej najskor najviac zarobia.
To seknutie nevyzera tak hrozne ale vyzera, ze to zdeformovalo kordy v bocnici. Navyse ta guma pozerajuc na dezen a spraskanie vyzera, ze to uz aj tak ma za sebou, takze kupou noveho paru si spravis sluzbu na par rokov.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Oki, toto mi staci. Ja som bol nakloneny to vymenit, len kebyze mi tu 10 ludi povie, ze to urcite netreba, tak si to rozmyslim. Rovno som 2 objednal. Nasiel som v obchode rovnake nez su tam. Buduci rok objednam dalsie 2 a tieto hodim na zadnu napravu (defekt je na prednej).
Pneu uz maju par sezon za sebou, navyse pouzivam celorocne a nemenim ich, lebo ma nebavi saskovat 2x rocne s penumatikami. Z Jeepa som zvyknuty mat jedny a ziaden stres. Zatial este preziju, aj dezen je uplne OK.
Vtip je v tom, ze na Jeepe mam v PZP zaplatene navyse aj pokrytie defektu 1x rocne. Akurat tam mam tvrde pneu s trojitym vystuzenim bocnice a dezenom ze tam mincu schovam a dve pneu ledva udvihnem. Asi som to mal dat na druhe auto... co uz.
Je normálne a bežné že ak má niekto hranicu emisií pre lambdu na zvýšených otáčkach 1.030 a namerajú mu 1.032 dostane do protokolu z emisnej kontroly že auto je nespôsobilé ? Ja chápem že auto musí spĺnať normy, ale čakal by som pri tejto minimálnej odchýlke že mi napíšu do protokolu že auto je aspoň dočasne spôsobilé ... To teraz mám akože ísť auto odhlásiť podľa toho alebo ako to je ? Pri tej kontrole som nebol prítomný čize trochu ma to prekvapuje :/
Je dost mozne ze na emiske robili viacero merani a najlepsie co dosiahli je 1,032 a tym padom system nepusti. Viac krat sa mi na byvalej Honde stalo, ze mi pred emiskou stihol vychladnut kat a prve merania boli mimo normu. Technik to bez nejakeho vymyslania alebo natahovania par krat povytacal az sme sa dostali na hodnoty, ktore boli v norme.
Na poslednej EK mi prdol pletenec a zacalo mi valit dym spod auta. Tak som musel opakovat. Pamatam si ze mi dali dva mesiace na napravu, aj ked si nepamatam ci mi dali docasne sposobile alebo nesposobile, alebo nejake ine potvrdenie.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
mne sa v zivote nestala ziadna udalost s brzdami, tam sa proste nesranduje... az na poslednej estéká prdla brzdova hadicka a masina im tam očúrala celu technologiu. Nadaval ten chlap jak pohan, ja som tam nastastie nebol... hanba jak svina. 18 rocne auto, 360.000km, proste prekvapive.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
error7: Mas tie velke papiere z STK a EK v ruke? Tam mas napisane, kolko plati takato docasna EK. Zvycajne mas 1 mesiac na urobenie opakovanej STK/EK (= lacnejsie), potom uz musis ist normalne za plnu sumu, nehovoriac o tom, ze po tomto termine mas nesposobile auto.
Kazdopadne tvoja situacia vyzera podobne ako moja kedysi:
Bol som svojho casu na STK/EK s vtedy 20-rocnym Jeepom. Vsetko fungovalo - brzdy, svetla, rucna, vsetko. Nic nekvapkalo z auta, emisie ako lusk. Technik chodil okolo auta "vsak vsetko funguje". No ano do psej matere. Nakoniec som samozrejme nemal STK, pretoze som mal odmontovany zadny stierac, co "vytvaralo ostru hranu na karoserii (ten kolik na stierac) a to je nebezpecne". Taktiez hoci som mal v TP zapisane tazne zariadenie, ale nebol tam nejaky blizsi udaj k nemu, tak aj to bolo medzi chybami a musel som to riesit. Tak som im podakoval, ze som tam poslednykrat a aj moje okolie. Sefko sa este pri odchode pytal "a to si nechate opakovanu urobit inde?" No cuduj sa svet, ano. Siel som na inu STK a zrazu ziaden problem.
Cize, hoci mas teraz nesposobile auto, skusil by som zohnat STK po znamosti - nie preto, aby si presiel s vrakom, co nebrzdi, ale preto, aby si sa vyhol takejto konine. Ked taku nemas, tak podla referencii od znamych a pri volani na STK by som rovno spomenul tento problem. Ak mas auto naozaj nesposobile, tak sa tazsie jazdi, ale inak v pohode - najazdil som tak mesiace (nevedomky bez STK). Skus do nikoho nenaburat cestou na STK. A pozor, fizli maju kamerky v autach a rovno to scanuje ECV a ukazuje im, ci mas alebo nemas STK. Viem to preto, lebo na parkovisku pred Tescom sa za mnou rozsvietili majaky, odstavili ma a uz mi chceli brat TP. Riesil som vtedy dost zlozitu zivotnu situaciu, tak som panovi policajtovi vazne povedal, nech ma radsej zastreli na mieste, bude to pre mna lepsie. Asi som posobil presvedcivo, lebo mi papiere nechal, ale do 2 tyzdnov som si musel urobit STK/EK.
Edit: Este jedna vec. Stanice STK sa v priebehu rokov viac a viac spicluju. Stat tam instaluje high-res kamerky, ktore vsetko snimaju a uklada sa to do cloudu, odkial to nezmizne. Aj preto STK po znamosti moze byt uz menej naklonena roznym pokusom. Svojho casu nebol problem mat ine pneu na aute nez je zapisane v TP. Technik povedal, ze dobre je a dobre aj bolo. Teraz uz kamery nasnimaju rozmery pneu na kamerky a hotove. Statna buzeracia.