Všeobecná diskusia
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
mozno by stacilo striekat to na okno namiesto na seba?
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Nohuzial sa musim priklonit k tomu, ze start stop je debilina. Mame sluzobaka a teraz to vobec nefunguje, stale neaka chyba. Skoda rapid 1,6 TDi, asi najviac mi vadi, ze nemozes pouzitnormal baterku (udrzbovka). Mame po 4 rokoch uz druhu.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
A čo by sa dialo, keby tam dáš normálnu, a ten start stop furt vypínaš ? to nejako rozpozná palubný systém, že je tam iná baterka bez podpory start stop ?
Re: Všeobecná diskusia
Nic nerozpozna, za pol roka-rok umrie
Re: Všeobecná diskusia
aj ked ho budeš vždy vypínať ?
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Ohladom S&S -
jednak je nutne mat baterku na toto dimeznovanu - cize nic klasicke, ale AGM ci EFB baterie, co znesu vacsie podvybitie oproti normal bateriam.
A stoja o dost viac.
A dalsia vec - auta so S&S maju casto tzv. "inteligentne" dobijanie...tj. dobija ti baterku tradicnymi 14.7V len ked brzdis motorom a podobne...nie vzdy, ako je clovek zvyknuty.
Napr. na Dusteri 2017 sa to chova nejak adaptivne, nikto presne nevie, ako je to spravene. Co som zatial vypozoroval:
- studeny start, zapnute DRL z vyroby (klasicke ziarovky, verzia 2018 ma uz LED, tam neviem ako to je) - dobija 14.7V kym sa motor nezahreje (alebo nejaky cas jazdy, neviem aky) , potom to dobija len pri brzdeni motorom
- zapnutie stretavaciek drzi dobijanie na 14.7V cely cas, co su zapnute.
- zapnutie klimy nespustii dobijanie tradicnymi 14.7V, aj ked by clovek povedal ze hej, lebo klima zvykne zrat dost prudu
Cize ked clovek jazdi kratke trasy, tak moze po jazde castejsie skoncit s vybitejsou baterkou, ako ked nastartoval.
Nastastie sa da cely tento "system" vypnut prostym odpojenim jedneho kablu z baterie, ktory hliadkuje jej nabitie - auto si potom mysli, ze baterka nema dost stavy a cely S&S odpoji + nabija vkuse tradicnymi 14.7V = baterka netrpi.
Dalsia vec, o ktorej som pocul v spojitosti so S&S - premazavanie ulozenia klukoveho hriadela ci olejovy film okolo piestov.
Proste ked auto stoji napr na zel. priecesti, ci semafore a S&S vypne motor, tak olejovy film zacne stekat gravitaciou nazad dole zo stycnych ploch, kde bol, kym motor bezal. A ked S&S motor znovu nastartuje, tak chvilu trva, kym sa tam olej opat dostane = zbytocne opotrebovanie tohoto ulozenia.
O zbytocnom zatazovani startera a baterie XY startami navyse, ani nehovorim. Clovek stoji na semafore minutu, S&S vypne motor, o 30s ho startuje zas...co sa realne usetri? 0.0nic, bezvyznamne krpate cislo na papieri. Zato casti motora + bateria maju co robit az-az. A minimalne do baterky je potrebne zobratu energiu doplnit nazad...takze ake setrenie?
tl:dr - "vyriesim" jeden vyfabrikovany "problem" tym, ze pojdem kanonom na vrabce...a tym si ja ako vlastnik auta vyrobim dalsich niekolko problemov, ktorymi trvale tyram motor. Genialne.
Miesto pindania na emisie aut, by mali envirodementalisti riesit emisie lietadiel a lodi.Jedina konajnerova lod iduca z HK do Amsterdamu, vyprdi do atmosfery tolko skodlivin, ako niekolko sto aut, ci viac. Tie veci nejazdia ani na naftu, ale mazut = srackova nafta. Lietadla podobne.
jednak je nutne mat baterku na toto dimeznovanu - cize nic klasicke, ale AGM ci EFB baterie, co znesu vacsie podvybitie oproti normal bateriam.
A stoja o dost viac.
A dalsia vec - auta so S&S maju casto tzv. "inteligentne" dobijanie...tj. dobija ti baterku tradicnymi 14.7V len ked brzdis motorom a podobne...nie vzdy, ako je clovek zvyknuty.
Napr. na Dusteri 2017 sa to chova nejak adaptivne, nikto presne nevie, ako je to spravene. Co som zatial vypozoroval:
- studeny start, zapnute DRL z vyroby (klasicke ziarovky, verzia 2018 ma uz LED, tam neviem ako to je) - dobija 14.7V kym sa motor nezahreje (alebo nejaky cas jazdy, neviem aky) , potom to dobija len pri brzdeni motorom
- zapnutie stretavaciek drzi dobijanie na 14.7V cely cas, co su zapnute.
- zapnutie klimy nespustii dobijanie tradicnymi 14.7V, aj ked by clovek povedal ze hej, lebo klima zvykne zrat dost prudu
Cize ked clovek jazdi kratke trasy, tak moze po jazde castejsie skoncit s vybitejsou baterkou, ako ked nastartoval.
Nastastie sa da cely tento "system" vypnut prostym odpojenim jedneho kablu z baterie, ktory hliadkuje jej nabitie - auto si potom mysli, ze baterka nema dost stavy a cely S&S odpoji + nabija vkuse tradicnymi 14.7V = baterka netrpi.
Dalsia vec, o ktorej som pocul v spojitosti so S&S - premazavanie ulozenia klukoveho hriadela ci olejovy film okolo piestov.
Proste ked auto stoji napr na zel. priecesti, ci semafore a S&S vypne motor, tak olejovy film zacne stekat gravitaciou nazad dole zo stycnych ploch, kde bol, kym motor bezal. A ked S&S motor znovu nastartuje, tak chvilu trva, kym sa tam olej opat dostane = zbytocne opotrebovanie tohoto ulozenia.
O zbytocnom zatazovani startera a baterie XY startami navyse, ani nehovorim. Clovek stoji na semafore minutu, S&S vypne motor, o 30s ho startuje zas...co sa realne usetri? 0.0nic, bezvyznamne krpate cislo na papieri. Zato casti motora + bateria maju co robit az-az. A minimalne do baterky je potrebne zobratu energiu doplnit nazad...takze ake setrenie?
tl:dr - "vyriesim" jeden vyfabrikovany "problem" tym, ze pojdem kanonom na vrabce...a tym si ja ako vlastnik auta vyrobim dalsich niekolko problemov, ktorymi trvale tyram motor. Genialne.
Miesto pindania na emisie aut, by mali envirodementalisti riesit emisie lietadiel a lodi.Jedina konajnerova lod iduca z HK do Amsterdamu, vyprdi do atmosfery tolko skodlivin, ako niekolko sto aut, ci viac. Tie veci nejazdia ani na naftu, ale mazut = srackova nafta. Lietadla podobne.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
shiro: na tych lietadlach sa trosku pohla technika za posledne roky (airbus a330, boing dreamliner, nastupujuce nove lietadla, ...), klesa spotreba o ca. 20-30 %. Co sa lodi tyka, Maersk je najvacsi kontajnerovy prepravca, tu je jeho zavazok: https://www.maersk.com/en/news/2018/12/ ... et-by-2050
Este co sa toho podielu na emisiach tyka. Nie je to uplne vypovedne, ale pre predstavu to staci. Data z roku 2007 ukazuju, ze v EU27 bloku tvori medzinarodna lodna doprava celkovo nejakych 20% emisii z dopravy, z celkovych emisii ca. 3% http://www.eutransportghg2050.eu/cms/th ... emissions/ . Celkove emisie medzinarodnej lodnej dopravy su asi taketo (http://www.fasterthanexpected.com/2017/ ... lobbyists/), teda ako jedno cele nemecko.
Mne z toho vychadza, ze sa celkom oplati tlacit na emisie automobilov, lebo ak to potlacia dostatocne velke krajiny (subory krajin), tak sa to pretlaci cez cely svet.
Este co sa toho podielu na emisiach tyka. Nie je to uplne vypovedne, ale pre predstavu to staci. Data z roku 2007 ukazuju, ze v EU27 bloku tvori medzinarodna lodna doprava celkovo nejakych 20% emisii z dopravy, z celkovych emisii ca. 3% http://www.eutransportghg2050.eu/cms/th ... emissions/ . Celkove emisie medzinarodnej lodnej dopravy su asi taketo (http://www.fasterthanexpected.com/2017/ ... lobbyists/), teda ako jedno cele nemecko.
Mne z toho vychadza, ze sa celkom oplati tlacit na emisie automobilov, lebo ak to potlacia dostatocne velke krajiny (subory krajin), tak sa to pretlaci cez cely svet.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
kebyze to nabija len 14,7 tak je to este OK, lenze ono to ide stylom nic nic - a potom klude 15,2-15,3Volta
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Prave to, ze ked umrela tak v najvhodnesiu dobu, pred zejeznicnym priecestim v MA
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
Start stop znizuje emisie, tym padom musi za ne automobilka zaplatit menej tym padom zaplatis za auto menej.
Ja som si hned objednal diagnostiku, a start stop vypol
Ja som si hned objednal diagnostiku, a start stop vypol
Re: Všeobecná diskusia
vypnut start stop je najmenej... kebyze auto neni v zaruke
- icefire
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6233
- Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
- Bydlisko: Vieden/Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Tak to je uz tvoja chyba, ze si auto kupil Z mojich penazi taku automobilku nepodporim nikdy. Zasadne nepodporujem blbosti tipu 3-valec, auta bez vymeny casti ramien namiesto iba celeho ramena, demontaz predneho naraznika na vymenu ziarovky a XY podobnych ficurok.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Za start stop a 3valce automobilky nemozu
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
mazda vedela urobit nie 3 valce a splna emisie. ano, ciastocne automobilky mozu za 3 valce .ci?
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook