Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2273
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

Tak to je svata pravda, preto som si kupil radsej toho focusa :)
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Používateľov profilový obrázok
dexman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 931
Dátum registrácie: St 04. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Levice

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa dexman »

to je potom o zodpovednosti každého človeka, každý musí vedieť čo si môže dovoliť a hlavne kde si to môže dovoliť. v meste vždy jazdím opatrne a k ostatným v premávke sa snažím správať ústretovo, v živote som nepredbiehal cez plnú čiaru. ale keď na to dôjde tak mám vo svojom okolí pár vyhliadnutých okresných ciest s minimálnou premávkou, kde tomu riadne vytnem. ale aj vtedy jazdím tak aby som vždy zostal vo svojom pruhu.

ale ani sa nečudujem, že koľko mladých ľudí sa zabije v aute. jasné, že v tom svoju rolu hrá aj vek a skúsenosti, ale čo sa tí ľudia naučili v autoškole? smerovky hádzať maximálne. je mi jasné že keby bol zo zákona povinný nejaký kurz šmyku tak by to vyšlo na nekresťanské peniaze, ale aspoň teóriu by mohli učiť. neviem ako ostatným, ale mne nikto nevysvetloval aký je rozdiel medzi autom s pohonom prednej a zadnej nápravy a ako sa také autá správajú v hraničných situáciach a pod. potom mladý frajer na vyblýskanom aute chytí pretáčavý šmyk a chudák nevie čo má robiť.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Snake »

No ja keď som sa učil driftovať (Nissan 200SX, ach :-) ) tak to bolo na otvorenom priestranstve, vyjsť do mesta s účelom poďme páliť gumy by som si veru netrúfol.

PS: to so zadnou/prednou/4kolka je pravda, je tam ozaj rozdiel, hlavne ked uz autu sibe a ide do smyku...





.
Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2273
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

Tak to je potom problem, nedavno som sa poriadne zasmikal na sluzobaku (VW golf 4), mal totalne rozbite predne tlnice, takze uz v 40 km/h isiel v zakrutach riadne do smiku. Bola sranda, ked som pred robotou dostal hodinky take 1/2, kvoli kusku vody :) Isiel som asi 30 :good:
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
LittleMan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 810
Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: NR - okolie, Brno

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa LittleMan »

dexman napísal:je mi jasné že keby bol zo zákona povinný nejaký kurz šmyku tak by to vyšlo na nekresťanské peniaze, ale aspoň teóriu by mohli učiť.
mozno by stalo za uvazenie pouzivat nejaky realisticky trenazer ...

tzn:
  • graficke prostredie bude vyzerat ako-tak k svetu
  • auto sa bude spravat podla realneho fyzikalneho modelu
  • volant bude mat patricny feedback
  • mozno daky simulator narazu, prudkeho brzdenia/zrychlenia formou "buchnutia" do sedadla ...
to co je teraz v autoskolach je dost nanic - bud stara skoda 105 s tymi kotucmi (to som nastastie nezazil) alebo felicia, ktora je sice robena cez PC, bezi na WinXP, ale je to poriadne :shit: :

volant je robeny pomocou nejakych prevodovych "remenov" (su to iba dake spagaty),
auto nedostane nikdy smyk,
90-ku zakrutu v meste date rovnako v rychlosti 20 na dvojke ako v 90-ke na patke (vlastna skusenost)
grafika na urovni cca Wolfenstein 3D
spravanie spojky ako na 15-rocnom neservisovanom aute s 300tis. km ...
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
Používateľov profilový obrázok
Matusak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: Pi 29. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Matusak »

kajfun napísal:cize ty si cele dve sekundy uzivas az pokial nedosiahnes tych 60 ? A teraz mi povedz, stoji to za tu strasnu spotrebu tie dve sekundy?

skrotit 250kW je pre mnohych mladych muzov neskutocne komplikovane az nemozne. A su ich plne cintoriny, vratane ich obeti - len aby to nebol tento pripad...
hej,stoji mi to za tu "strasnu" spotrebu.. pretoze nejazdim kazdy den, a ked aj jazdim, tak nie vzdy som prvy na krizovatke vies.. radsej sa "vysantim" takto v meste (samozrejme kde sa da) jedine na rovinke,teda ked idem na krizovatke rovno, lebo nema zmysel sa nahanat do zakruty(napriklad ako som spominal ked sa ide na nadjazd z panonskej smer supermarket terno)... zase si nemyslite ze som nejaky frajer, co potrebuje ist 120 v meste... mimo mesta sa moc neviem vysantit pekne 90tkou, lebo zase v tomto mam lepy ze ma nedajboze zastavia policajti... a samozrejme jazdim v ramci mojich schopnosti... cize tie 3 sekundy stastia mi stacia na to aby som pekne zaspal.... zalezi samozrejme aj na kvalite vozovky, nepojdem niekde rychlo kde su same jamy, a tu v bratislave je ich pozehnane

no ano, frajeri co ledva dostali vodicak, tak uz sa aj zabijaju... nedavno v telke som videl ako nejaka dievcina nemala ani mesiac vodicak nedala prednost v jazde babete... obaja prezili, len ona moze ist pekne na doskolovaci kurz ak sa nemylim...

kajfun predpokladam ze ty si troska starsi, a taketo roky uz mas za sebou, ze sa potrebujes vysantit, ja to berem...

PS: no skola smyku v autoskole by bola fajn, popripade aspon tu teoriu...
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Používateľov profilový obrázok
kajfun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1269
Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava, Petrzalka

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa kajfun »

pravda, som velmi starsi - v juli som mal rokov tridsatdva :)

rozmyslal som - vies o com to skorej bude? Mam rocne decko doma... zenu co nedokaze najblizsi rok a pol zaplatit ani najom za byt ked ja volaco vyvediem, nieto este hypoteku. Umreli by od hladu.


edit : realnu profi skolu smyku by som urcite bral a doprial kazdemu. Problem : nie v 18tich, lebo to by bol kazdy blbec s dierou v riti este vacsi frajer ako je teraz. Tak ako so vsetkym - nezneuzivat iba vyuzivat :)

jo a aby si si nemyslel ze trepem blbosti, toto bolo moje: http://bmw-rada-5.autobazar.eu/540i-pro ... 04018.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tento rok na jar som to predal fesakovi pri Seredi a pozeram ze uz nema na benzin. Takze velmi velmi presne viem, na rozdiel od 99.99% ludi na tomto fore, co je to stvorlitrovy motor - dokonca styri cela styri. Tu mas dalsie fotky vratane mojej:

http://77.247.224.52/bmw540i.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Používateľov profilový obrázok
Matusak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: Pi 29. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Matusak »

tak mne je jasne ze ked uz mas svoju rodinu ze sa nechces zabit, ale to sa asi nikto nechce. zabit sa nechcem ani ja, preto jazdim v ramci svojich schopnosti,stavu vozovky a poveternostnym podmienkam...
teraz ide zima... po prvy krat budem na snehu (samozrejme ak tu nieco nasnezi a udrzi sa), cize ak budem jazdit tak veelmi opatrne... lebo zatial som nemal tu moznost jazdit na snehu. samozrejme jedine so zimnymi pneumatikami...

taka otazka, v akom aute sa lepsie kontroluje smyk ? teda myslim co je jednoduchsie ustat, auto so zadnym pohonom, prednym alebo 4x4??? samozrejme zalezi aj na schopnostiach sofera... na ktorom aute je lahsie dostat smyk ??
PS: snad to neni az moc OT tieto moje otazky, ale len tak pre info by som to chcel vediet...

edit: no pokial clovek chce motor s takymto objemom, tak treba mat aj na ten benzin peniaze.. ale tak zalezi aj ako sa na tom jazdi... co jazdim ja zatial na aute tak to je 1,6... a zere to akruat viacej ked sa obcas santim na tom... kde sa zvazuje kupa takehoto auta, tak treba mat vela penazi, ci uz na benzin,alebo ci uz poistku... lebo 4,4litra je uz riadny peniaz za poistku...
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Používateľov profilový obrázok
kajfun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1269
Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava, Petrzalka

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa kajfun »

najlepsi smyk je ziadny smyk ale ked uz musi byt, tak podla mojho jednoznacne pohon zadnej napravy.

predmetne bmw je jedine auto ktore som kedy so zadnym pohonom vlastnil a sirokodaleko to je najvacsia sranda, povedal by som "instant fun".

4x4 som nikdy nevlastnil akurat tyzden jazdil a nejako ma to nezobralo za srdce ako zadokolka. 4x4 je vyborne, bez diskusie... do snehu, terenu a realne tazkych podmienok [nie Petrzalka, ok?], je na tom urcite lahsie ustat smyk/drift a zaroven tazsie sa do neho dostat - na santenie sa ale proste viac hodi zadokolka a klasicky powerdrift. Dostanes predok do zakruty, mas stopu, presne davkovanym vykonom na zadok [=pritlacis plyn kolko treba, aby ta nepretocilo komplet ale len aby ti ustrelil zadek] a uz ked pritlacas plyn musis zacinat kontrovat volantom na opacnu stranu ako je zakruta. Znie to mozno zlozito ale je to sialene jednoduche, male soplave decko to dokaze.

Najlepsie a najlacnejsie si tuto techniku vyskusas na Skode 105L v zime na snehu. Mas uplne presne vsetko co potrebujes okrem dobreho rozlozenia hmotnosti na predok/zadok [=motor NEMA vpredu] ale to na snehu nie je potrebne. A jazdis bokom...


No a z toho vsetkeho vyplyva ze klasicky predny pohon je nezaujimavy na taketo veci :) hlavne jazdite opatrne a nech sa vam vsetkym buracky vyhybaju.
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa jaffar »

Snake napísal:Ja súhlasím s kajfunom, vyšantiť sa dá aj mimo provoz, avšak nikdy neviete čo vám vbehne pod nos na ceste, 20 za križovatke ubrzdíte, 60 už ťažšie...
To je jasné, nechápem, načo to robiť inak. Ale na druhú stranu, jazdiť ako prasa sa dá aj vo Filcke alebo Fóbiji htp, zvlášť v meste.
A na druhú stranu, ľahšie zastavíš 4l mercedes, ktorý ma trochu inak dimenzované brzdy ako filcku 1,3 z rovnakej rýchlosti (čo neznamená, že máš nárok jazdiť ako prasa, proste len poznámka :) )
kajfun napísal:Najlepsie a najlacnejsie si tuto techniku vyskusas na Skode 105L v zime na snehu. Mas uplne presne vsetko co potrebujes okrem dobreho rozlozenia hmotnosti na predok/zadok [=motor NEMA vpredu] ale to na snehu nie je potrebne. A jazdis bokom...
Otázka znie, čomu to pomôže. Riešeniu reálnej situácie na ceste so skoro akýmkoľvek iným autom minimálne. Jedine fakt tá _zábava_. Ale školu šmyku by som si niekedy dal, lenže kedy na to človek nájde čas...
Naposledy upravil/-a jaffar v St 15. Okt, 2008, 11:17, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
dexman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 931
Dátum registrácie: St 04. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Levice

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa dexman »

LittleMan napísal:mozno by stalo za uvazenie pouzivat nejaky realisticky trenazer ...
tak to by som mal hneď aj návrh. nakúpiť aspoň trochu decentné pc volanty (väčšina dnešných reálnych volantov aj tak nemá ani za mak citu, takže by to malo stačiť). ako trenažér použiť GTR Evolution, trať Macau(mestký okruh), počasie raining, abs low, traction control off, stabilization help off. najprv jazdiť s Mini, potom s BMW 320si. parádna škola :good: a vodičák by som nedal dovtedy kým by na oboch autách nezajazdili 5 súvislých kôl bez nárazu a v nejakom rozumnom čase.
Matu3s napísal:taka otazka, v akom aute sa lepsie kontroluje smyk ? teda myslim co je jednoduchsie ustat, auto so zadnym pohonom, prednym alebo 4x4??? samozrejme zalezi aj na schopnostiach sofera... na ktorom aute je lahsie dostat smyk ??
v podstate každé auto môže dostať aj pretáčivý(P) aj nedotáčavý(N) šmyk, ale v 90% prípadov zažiješ na aute s predným náhonom N šmyk. často si ho ľudia ani neuvedomujú, len podvedome pustia nohu z plynu a auto sa vráti do stopy. horšie je keď človek tlačí na limity auta, potom sa auto doslova po priamke tlačí von zo zákruty, vtedy tiež len pustiť plyn, viac zatočiť volantom a čakať kým chytia predné kolesá. kým to človek brutálne nepreženie tak kontrolovať N šmyk je najjednoduchšie.
autá so zadným náhonom blízko limitu priľnavosti tiež prechádzajú do mierneho N šmyku, ale v tiahlych alebo na výjazdoch z ostých zákrut skôr do P šmyku, keď sa to preženie s plynom. vtedy treba rýchlo kontrovať volantom opačným smerom než ide zákruta a na plyn ani nepomyslieť(na rozdiel od predohrabu v P šmyku), jedine že by si chcel auto udržať v drifte. pre väčšinu ľudí je P šmyk dosť problematická vec, lebo buď neskoro a málo rázne kontrujú volantom alebo nedajbože začnú prudko brzdiť, to sú potom isté hodiny.
4x4 je taká zlatá cesta pre bezpečnú jazdu. vo väčšine prípadov sa správajú ako predohraby, čiže na limite dosť nedotáčavé a so zapnutým stabilizačným programom je takmer nemožné dostať pretáčivý šmyk. na výjazdoch z ostrejších zákrut nemajú konkurenciu.

to bolo len také zovšeobecnenie, vždy záleží na nastavení konrétneho auta. na výváženie auta a jeho jazdných vlastností vplýva tiež umiestnenie motora(vpredu, vzadu, uprostred), ale to je zas na inú debatu. dnešné autá s fúrou stabilizačných programov sú v podstate bezpečné, ale človek nikdy nevie, preto je dobre byť pripravený na každú možnosť.
Používateľov profilový obrázok
kajfun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1269
Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava, Petrzalka

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa kajfun »

> vždy záleží na nastavení konrétneho auta. na výváženie auta a jeho jazdných vlastností vplýva
> tiež umiestnenie motora(vpredu, vzadu, uprostred), ale to je zas na inú debatu.


zavisi hlavne od vodica. Ake ma tazke tenisky a kolko ma nasrate sedej kory mozgovej pod capicou. Mozes jazdit super-uber-bezpecne so skodou 105L a mozes jazdit smrtelne nebezpecne s Audi A8 s kopou elektroniky.

Ja som cely zivot jazdil bez elektroniky, ABS som necitil fungovat tusim nikdy [=nebolo treba], nikdy som na ziadnom aute nemal ziadne ESP a podobne trojpismenkove blbosti.

A hlavne som nikdy NEPOTREBOVAL. Cim to bude? Prve dve vety tohoto prispevku. O tom to je... iba o tom.
Používateľov profilový obrázok
dexman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 931
Dátum registrácie: St 04. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Levice

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa dexman »

písal si, že si mal päťkového bavora a tam bolo elektroniky požehnane vrátane stabilizačného programu. len tomu nehovoria esp, ale nejako inak, neviem teraz presne. vypnúť sa to dá len do istej miery, ono to naskočí naspäť pri prekročení istej rýchlosti alebo keď to usúdi, že vodič stráca kontrolu nad autom.

inak je jasné, že všetky tieto systémy sú blbuvzdorné len do istej miery. keď človek príliš prepáli nájazdovú rýchlosť tak nepomôže nič. ale zase sa nejak nechápeme, keď má človek ťažkú nohu a jazdí blízko limitu auta to hneď neznamená, že má nasraté v hlave. ide o to kde takto jazdí. keď jazdím pre radosť tak elektroniku citím pomaly každú druhú zákrutu ako mi priškrcuje vnútorné predné koleso. a pritom jazdím zodpovedne, za 5 rokov som nemal žiadnu búračku ani som nič nespôsobil, mám na jazdenie nadanie. viem čo a kde si môžem dovoliť. to je skôr o sebareflexii každého človeka, reálne sa ohodnotiť, že toto by bol už veľký risk vzhľadom na to aký som šofér a vzhľadom na to v čom sedím.
Používateľov profilový obrázok
kajfun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1269
Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava, Petrzalka

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa kajfun »

> písal si, že si mal päťkového bavora a tam bolo elektroniky požehnane vrátane stabilizačného programu. len tomu nehovoria esp, ale nejako inak, neviem teraz presne.


nefungovalo - boli odjebane abs cidla na dvoch kolesach, takze ani abs nefungovalo. Asi to mal nejaky pretekar predo mnou, ze? :) to auto bolo naburane hadam z kazdej strany sestkrat. Presne na nom som sa poucil ze nikomu netreba stvorliter... mal som ho asi polroka.
Používateľov profilový obrázok
kajfun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1269
Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava, Petrzalka

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa kajfun »

akokeby som nekuvikal dost, idem si teraz domov a u nas v Ovsisti... sest policajnych aut, dve sanitky, hasici, rozdrbana skoda 105/120 [hneda], strieborna fabia, strieborny pezot [106 alebo 206], cierna oktavia za nimi, cele na prechode.

chlapci nezabijajte sa prosim vas.... to urcite bude aj v televiznych novinach...

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"