Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
1adad1
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2589
Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
Bydlisko: Bratislava V - Petržalka

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa 1adad1 »

Ja by som zobral to Clio 3 rs, je to presne to čo hľadáš - ostrejší a rýchlejší Swift.

Zároveň tiež náklady na servis nebudú výrazne horšie.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Otazka je, ci miso naozaj vie co chce.

Ak tomu dobre chapem, tak realne pohodlne auto este nikdy neskusil. Ci by vážne nebolo lepsie nieco na styl leonu cupra atd...

1. Kludne v tom mozes dat trip cez cele Slovensko bez toho aby si skoncil ohucany
2. Mozes si na dialnici kludne dat 160tempomat, motor pri tom prevalovat pri 3300rpm a pocut len vietor okolo spatakov a rádio na ktorom si ani nemusel zvysovat hlasitost
3. Zaroven to stale bude dost zabavne, bude to fungovat na slalome, bude to mat skvele casy na okruhu, bude to proste rychle.

Proste mam pocit ze si sa na to hrr brr nahrnul, listujes recenzie na internete a vyvodzujes z nich prisilne a nespravne zavery.

Ak napr. Mm automotive povie ze cupra je nuda, tak to nepovie preto lebo je to auto nudne, ale preto ze je zvyknuty ist v BMW Z4 v 180tke dverami napred na mokrej okreske, zatial co cupra bude naladena proste neutralne, stabilne a aj za limitom len mierne nedotacavo...


Uz len z tych onboardov ktore som od teba videl si myslim ze skor ocenis ked sa auto bude chovat presne a predvidavo(aka nudne) ako ked ta ma obiehat zadok pri kazdom ubrati plynu(aka zabavne)

A mozno sa mylim, to len tak na zamyslenie

A hej, prispevok som zacal.pisat v tretej osobe, a skoncil v druhej, ale nechce sa mi to prepisovať
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Heatman »

Accord TypeR, ostrejsia "rodinna limuzina".
Na tu vahu to jazdi velmi agilne a po stope, ale treba to tocit je to proste atmosfera, seriovo ma torsen LSD, zadna naprava je multilink, okrem ABS to nema ziadnych asistentov.

To to sice vysoka cena ale just a food for thought:
https://auto.bazos.sk/inzerat/140651858 ... type-r.php
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa HellAngel »

Honda S2000, z novsich toyota gt86
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa lopo1 »

Honda S2000, toyota gt86 budú mimo stanovený finančný limit
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa HellAngel »

tak nie je to lacna sranda. To je fakt, ale tie auta naberaju na cene rok co rok a fun faktor maju obrovsky. Ich kupa je vlastne investicia do buducnosti, ak s nim neskoncis v garate a auto bude na totalku :D
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

GT86 s tymi 200 my little pony musi byt teda vrchol zabavy. Ved tomu ujde aj passat 2.0TDI
Používateľov profilový obrázok
bepetko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št 11. Apr, 2019, 11:08
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa bepetko »

to odvolas
Ach tie slovenské mamičky
shiro napísal:blba mamicka s kocikom sa mi vdrbe do cesty a pre istotu kocikom napred, nech najprv zrazim dieta a mam o to vacsi trest....
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

GT86 je velmi zabavne rychle a agilne auto. V KE je aj jedna oturbena v kazdom pripade aj seriovky lietaju jahodnou velmi slusne, na ringu to iste aj ked samozrejme ku 200km/h uz chyba vykon ale na to tie auta nie su.
Podobny scenar s typeR FN2. Za mna favorit, najviac auta za rozumne peniaze s udrzatelnym servisom a obrovskym aftermarketom. Nie kazdemu ale sadne mrtva atmoska na spodku.

Clio RS je fajn volba ak si ochotny urezat si velky kus z vyuzitelnosti auta. Megane RS je tiez dobra volba, bude to o kuse co najdes tie auta uz maju vek.

WRX samo o sebe nie je sportove auto, pokial sa bavime o STI to ide aktualne 15-20k aj v starsich rocnikoch. Viem o jednom STI co je von a ma spraveny poctivo motor ale to je 20K.

Long story short, ci focus ST, megane RS, wrx, gti a pod. neboli drahe auta na kupu a ked su tyrane nevydrzia vela, cize v konecnom dosledku by som by viac riesil co bude stat prevadzka, novy motor, prevodovka, poloosy brzdy pripadne nejake upgrady.

Atmosky su na to jemne lepsie kvoli nizsiemu krutaku.

Za mna TypeR, da sa s tym jazdit daily, da sa z toho spravit track car. Ale ked bazis po vykone v zmysle pocitu ako ta tlaci do sedacky alebo to chces ukazat firemnym oktavkam na dialnici ( alebo nechces aby to oni ukazali tebe), tak by som siel do turba (megane RS, polo/golf GTI idealne s DSG).

Jo a velmi dolezite je, ci chces mat auto v stave street legal.

Este dodam, ze na zabavu ti nebude stacit nejakych 200-230ps v turbe lebo od toho budes cakat viac. Turbo sa oplati s upravami, kde ides niekde k 250-300PS.

Amerika s 8 valcom je dobra v tom, ze si za relativne maly peniaz mozes lietat rychlostami k 300km/h bez nejakych vacsich obav. to mozes s 2.0T zabudnut.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

takze budem vela spekulovat preco rovno nezobrat zadokolku 300c hemi 5.7 a nemat problemy s firemnymi oktavkami a potom budem pridavat vylepsovat turbo ze... 300c je daily odjakziva.

https://youtu.be/A1c8ZVnJRPs?t=18
https://www.youtube.com/watch?v=-zNs8Mx2z7k
https://www.youtube.com/watch?v=OErtrx5N27o

a najdu sa aj za 7000 lebo vsetci vedia ze Renoalt Klio 2.0 je proste lepsi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa HellAngel »

SKiLEX napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:13 GT86 s tymi 200 my little pony musi byt teda vrchol zabavy. Ved tomu ujde aj passat 2.0TDI
hmm zaujimavy nazor. AK spravne chapem, nebavime sa tu o aute co vie ist na rovinke rychle. To mozes zobrat aj oktaviu RS TDi. GT86/S2000 su auta o niecom inom.
Zo vsetkeho co tu bolo spomenute asi mi ten Civic Typer vychadza ako najnormalnejsia volba

turbo: suhlasim s tebou, c300 s HEMI je urcite zaujmavy kusok a aj zabavu si stym uzijes ked budes chciet, ale primarne je to velka pohodlna lod na hltanie kilometrov.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2082
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

|lucas| napísal: Po 19. Sep, 2022, 17:20 Focus ST mk2 :cool:
praskajuca hlava + vsetky inzertovane kusy maju obrovsky najazd


================================================================================
================================================================================
SKiLEX napísal: Po 19. Sep, 2022, 23:49Ak tomu dobre chapem, tak realne pohodlne auto este nikdy neskusil. Ci by vážne nebolo lepsie nieco na styl leonu cupra atd...
Posledny rok som mal Golf 7 takmer ako druhe daily (sice TDI, ale vela veci to ma spolocne s benzinom). Tazka spojka (asi kvoli dvojhmote?), preposilovane brzdy, ziadny cit vo volante, radiaca paka ma feeling ako keby je strcena v kocke masla. Ako auto na presuny? Dokonala vec. Mne tam ale chybalo mechanicke cvakanie radenia, informacie co robia predne kolesa vo volante, moznost trochu citlivejsie davkovat brzdy.
SKiLEX napísal: Po 19. Sep, 2022, 23:49 1. Kludne v tom mozes dat trip cez cele Slovensko bez toho aby si skoncil ohucany
2. Mozes si na dialnici kludne dat 160tempomat, motor pri tom prevalovat pri 3300rpm a pocut len vietor okolo spatakov a rádio na ktorom si ani nemusel zvysovat hlasitost
Na taketo vyuzitie suhlasim, Cupra by bola lepsia volba ako vsetko uvedene. Ale osobne nepotrebujem auto, v ktorom viem dat 500km po dialnici na druhy koniec republiky. To je cele. Raz mesacne davam BA-PRG a naspat, ale aj to idem radsej vlakom, lebo po ceste sa da cas vyuzit aj efektivnejsie ako sediet za volantom.
SKiLEX napísal: Po 19. Sep, 2022, 23:49Ak napr. Mm automotive povie ze cupra je nuda, tak to nepovie preto lebo je to auto nudne, ale preto ze je zvyknuty ist v BMW Z4 v 180tke dverami napred na mokrej okreske, zatial co cupra bude naladena proste neutralne, stabilne a aj za limitom len mierne nedotacavo...

Uz len z tych onboardov ktore som od teba videl si myslim ze skor ocenis ked sa auto bude chovat presne a predvidavo(aka nudne) ako ked ta ma obiehat zadok pri kazdom ubrati plynu(aka zabavne)
Naschval som si dohladaval informacie aj od beznych ludi, co nemaju take skills a moznosti ako profi automotive novinari (ako napr spominany muldix). A tento fakt povrdili aj oni, GTI/Cupra boli oproti mensim autam inych znaciek (Corsa/Clio/Fiesta) menej zabavne, jazdili bez emocie (napr spominany pocit zo soferovania Golfu vyssie), aj ked rychlo.
SKiLEX napísal: Po 19. Sep, 2022, 23:49A mozno sa mylim, to len tak na zamyslenie
Dobre zamyslenie, stravil som celkom dlhy cas podobnym uvazovanim. S autom ako Cupra by som rad skoncil o par rokov, ked uz nebudem vediet pouzivat motokaru typu SSS ako daily auto. Nehovoriac o tom, ze dobry kus stoji takmer dvojnasobok ceny. Napr: https://auto.bazos.sk/inzerat/141829726 ... rtstop.php


================================================================================
================================================================================
Heatman napísal: Po 19. Sep, 2022, 23:57 Accord TypeR, ostrejsia "rodinna limuzina".
Na tu vahu to jazdi velmi agilne a po stope, ale treba to tocit je to proste atmosfera, seriovo ma torsen LSD, zadna naprava je multilink, okrem ABS to nema ziadnych asistentov.
Rodinna limuzina a auto bez asistentov mi zrovna nejde dokopy. Ale kazdopadne to nie je typ auta, ktore teraz hladam.


================================================================================
================================================================================
HellAngel napísal: Ut 20. Sep, 2022, 06:30 Honda S2000, z novsich toyota gt86
vysoko cez budget, S2000 sa hybe cez 30k


================================================================================
================================================================================
mp3turbo napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:59 takze budem vela spekulovat preco rovno nezobrat zadokolku 300c hemi 5.7 a nemat problemy s firemnymi oktavkami a potom budem pridavat vylepsovat turbo ze... 300c je daily odjakziva.
nechcem byt zly, ale strc si tu americku <>tchovinu uz dakam


================================================================================
================================================================================
scream napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:46Clio RS je fajn volba ak si ochotny urezat si velky kus z vyuzitelnosti auta. Megane RS je tiez dobra volba, bude to o kuse co najdes tie auta uz maju vek.
Jednoznacne, cele to stoji na tom, ze budem schopny najst kus v dobrom stave, co nie je predrazeny (ako tento v BA - https://www.ar-cars.cz/renault-clio-2-0 ... ort-recaro). Z Clia vyhovuje jeden kus v Olomouci (z celej CZ/SK), ktory ma ale keramicku spojku :D cize musim vyskusat ako na tom bude pouzitelnost, kedze tieto spojky su vacsionu on/off pedal.
scream napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:46WRX samo o sebe nie je sportove auto, pokial sa bavime o STI to ide aktualne 15-20k aj v starsich rocnikoch. Viem o jednom STI co je von a ma spraveny poctivo motor ale to je 20K.
Subaru ide mimo mna, servis toho motora je drahy ak si to clovek nevie spravit sam doma (tahat von motor pred panelakom v BA naozaj nebudem).
scream napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:46Za mna TypeR, da sa s tym jazdit daily, da sa z toho spravit track car. Ale ked bazis po vykone v zmysle pocitu ako ta tlaci do sedacky alebo to chces ukazat firemnym oktavkam na dialnici ( alebo nechces aby to oni ukazali tebe), tak by som siel do turba (megane RS, polo/golf GTI idealne s DSG).
Ukazovat to druhym ludom na dialnici vobec nemusim, ide mi cisto o zabavu na okreskach/okruhu.
scream napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:46Jo a velmi dolezite je, ci chces mat auto v stave street legal.
Urcite hej, nejake prestavby, pridavanie turba alebo swapy motorov (2.0 turbo z Meganu do Clia) su nerealne.
scream napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:46Este dodam, ze na zabavu ti nebude stacit nejakych 200-230ps v turbe lebo od toho budes cakat viac. Turbo sa oplati s upravami, kde ides niekde k 250-300PS.
S tym pocitam, atmo 150kw+- (TyperR, Clio RS), alebo potom 250+ konove turbo (Megane RS, Cupra)
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Subaru ide mimo mna, servis toho motora je drahy ak si to clovek nevie spravit sam doma (tahat von motor pred panelakom v BA naozaj nebudem).
Naopak, motor je tam za 5korun doslova. 2000E novy OEM shorblock, zrovnanie hlav a nejake tesnenia 1000E, poskladanie a nahodenie nech 1000E si na 4K za prakticky novy motor z fabriky, kde sa nemusis bat nejakej vybrusenej kluky, valcov atd. Blok, piesty, kruzky, loziska, kluka, ojnice vsetko nove a osadene z fabriky. Hlavne ten motor neodchadza, len tak bez priciny ale preto, ze si ludia myslia, ze si kupili rally special, maloco jazdi bez remapu. Prevodovka zulova, dokonala, ta znesie daleko viac jak seriu. Rovno poviem, ze ak su peniazky treba kupit STI, odlozit 4K na motor a to auto nikdy nepredas. Vie to byt daily, vie to byt rodinne auto, vyzera to, ma to zvuk, ma to prevodovku, motor, vykon, emocie a hlavne to brutalne dobre jazdi. A hlavne je to 4x4 takze zabava nekonci ked zaprsi, zasnezi alebo s prezutim na zimne gumy.

Jemne som tym chcel naznacit, ze toto sa ti moze stat aj u megana RS, focusu ST a podobne ale tam ovela viac boli investovat 4-5K do GO motora ak je to relativne slaba predokolka v hatchbacku s cenovkou, co ti to pri pripadnom predaji nepokryje. Preto ked uz nieco starsie tak atmosku alebo auto v ktorom aj ked servis bude stat, tak to bude stat za to.
mp3turbo napísal: Ut 20. Sep, 2022, 10:59 takze budem vela spekulovat preco rovno nezobrat zadokolku 300c hemi 5.7 a nemat problemy s firemnymi oktavkami a potom budem pridavat vylepsovat turbo ze... 300c je daily odjakziva.

https://youtu.be/A1c8ZVnJRPs?t=18
https://www.youtube.com/watch?v=-zNs8Mx2z7k
https://www.youtube.com/watch?v=OErtrx5N27o

a najdu sa aj za 7000 lebo vsetci vedia ze Renoalt Klio 2.0 je proste lepsi.
V tomto rezime bude to auto zabavne presne 10minut, potom sa porucaju bud gumy alebo motor. 4 valce turbo je proste v autach ineho konceptu, tak to proste je to je fakt. Cize ano vylepsuje sa to co je v danom aute.
Naposledy upravil/-a scream v Ut 20. Sep, 2022, 14:55, upravené celkom 1 krát.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1663
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

jeden prispevok je malo, treba tri hej :D
https://youtu.be/nP11hXtmZ7g?t=1267
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1678
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa werwest »

vsak kup novu cupru. lizing a jedem

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"