Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

jasneze pocul, co tym chces naznacit?
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

https://www.audiworld.com/news/02/geneva/a2/a205.jpg

http://autoworld.com.my/news/wp-content ... -curve.jpg

Vidis tu spicku u atmo? Tak to je to tvoje pistanie, oproti tomu mas oturbeny (dobre vyladeny) motor pekne linearny (tzn vies co mas cakat), niektore auticka to maju este krajsie, napriklad funfzylinder - https://dopice.sk/n5o

Alebo tu mas moje oblubene: https://dopice.sk/n5p

S tym predbiehat naozaj neni problem, a ked nie si drzgros, tak pridas este dve turba tak si mozes dopriat od 1800-6500rpm ktora je naozaj RPM happy a cim viac RPM tym viac adidas a tym viac ti bude stat (ano to je 1600nm, to je jak keby si posadil vedla seba 5-6 ropnych 2.0 TDI passatov)

http://i.imgur.com/IzK9SAx.jpg

Najvacsia prdel je ze tento motor skapina pri 1500 konoch, a vies co sa s tolkymi konmi da robit? Vsetko, toto by pouzil boh na nastartovanie planety keby sa prestala tocit.





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ano, ma to priebeh tociveho momentu ako stolova hora, ale ten prichadza kludne par sekund od toho co ty stlacis plyn, hlavne pri velmi nizkych otackach(1500-1800rpm)

Aspon teda v kategorii 1.0-1.4TSI, u 2.0TDI to neni tak vyrazne aby mi to vadilo a ostatne som nejazdil
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

A neviem preco do toho vobec tahas priebeh momentu vzhladom na otacky, (ktory je u turba samozrejme bezkonkurenčný)

ked sa bavime o tom za aku od stlacenia pedala je ten moment realne dostupny
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

A atmo mas ako co? http://www.ausmotive.com/images2/Audi-RS5-91s.jpg

Vsak tam realne nejaky tah zacnes citit od 2500+rpm

Neviem kolko modernych aut si jazdil ale turbo diera rozhodne nie je to co ty popisujes, alebo mas predsudky, neviem :)
A neviem preco do toho vobec tahas priebeh momentu vzhladom na otacky,
Pretoze priebeh momentu a vykonu je prave zavisly od otacok moj pekny, nie od pedalu. To tvoje od pedalu staci ze je nakkt nastavena klapka, blbe cidlo a to znamena ako ze motor je zadrety hej? Nesranduj.





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Takze ked na 1.4tsi po brzdeni v 1500rpm stlacim plyn na 3/4 prip. na podlahu

Ma to sice poslabsie, ale okamzite bez akeholkovek oneskorenia zacat akcelerovat?
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Moj zlaty to co ty riesis je pruznost, a to absolutne nema nic s typom motora (turbo vs atmo), aby si pochopil

3.0 TDI A4 bude vzdy viac pruznejsia nez 3.0 TDI A6 (a ta zas menej menej nez 3.0 TDI A8)
Lupo GTI bude vzdy pruznejsie nez Fabia 1.4 TSI
Golf 2.0 MPI bude menej pruznejsi nez Golf 2.0 TSI

Proste nastup vykonu a tociveho momentu je zavisly aj od typu vozidla, ty nemozes cakat ze 1.5 TSI superb ti bude po stlaceni plynu pri podtoceni podavat rovnaky "pocitovy" tah ako Fabia 1.5 TSI, to proste nejde, detto plati aj o atmosfere.

Totozne motory v rozdielnych autach = riesime pruznost
Rozdielne motory v roznych autach = riesime haluze





.
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

ak je vsetko v pohode tak ti to ma nabiehat takmer s pedalom, toto robia blbe repasy ze trva sekundu kym to ide po plnke
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6149
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa wingo »

Skilex ty asi popisuješ spomalené reakcie moderných motorov na stlačenie plynového pedálu, ak má auto režim Sport treba ho vybrať a malo by to zmiznúť, ak nemá ten režim máš smolu a nezmeníš to čo nastavil výrobca, možno tak preprogramovaním ECU - musíš s tým rátať už pri kúpe a vyberať motor aj podľa toho.
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB Plus
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Wingo bingo

Tak to asi zajtra budem musiet natocit, nech ma nemate za blazna :)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

To neni o blaznovstve, ale o realnych predpokladoch, mne tiez auto lepsie ide ked si to kotulam 180 a potom na to dupnem, nez ked to podtocim na 1100 s odpojenym menicom a dam tomu full podlahu. V takej A4 by to bolo lepsie (ale to neni fer vymena)





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Tak ci tak, ked presadnes zo starsej atmo do noveho turba, tak reakcia na plyn je jednoznacne horsia, niekedy to citit velmi(1500rpm) niekedy takmer vobec(4000rpm), ale rozdiel citis jednoznacne


Bohuzial, okrem ceny a jednoduchosti je to asi jedina vyhoda atmo, ak to si po par km proste zvyknes pracovat s plynom tak aby ti to vyhovovalo

Az na tu jednu konkretnu situaciu teda, na nu som este nenasiel liek :)
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Mrhas svoje nervy Snake...

Treba si uvedomit ze OEM vyrobca dava do RJ aj urcity delay na plynovy pedal, to je proste feature aby s tym "vedel jazdit kazdy".
Chalani, Snake to napisal dobre, to co popisuje Skilex je pruznost vozidla s danou motorizaciu a do toho este treba zapocitat ten delay.
Taktiez aj zalkezi od typu motora, poriadny motor bude mat vecsi krutak na volnobehu ako tie 1,0 alebo 1,5 prditka v spicke.

Zaroven aj chapem co Skilex popisuje ze atmo "taha instantne", ver mi je to len zdanlivy pocit, kebyze tie auta postavis vedla seba na zrychlenie tak turbo vyhra, samozrejme pokial to su porovnatelne auta.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Ja nemam nervy :D tie som mal v nedelu, dnes som uz ok :D.





.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7077
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

skilex dalsie auto si kup automat. :D ja uz manual a sermovanie v aute nechcem.
hry- ps5
doma-HP probook

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"