Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1637
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa werwest »

Skilex najprv musi zacat dospelakovat, potom si mozno bude moct kupit auto.

Ja som si myslel ze na 1.6tdi chvilu trva kym sa roztoci turbo, nie ze to je nastavene tak z tovarne
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

jff - minuly tyzden volal kamos s 4.2V8 MPI (D3), ze ma prasknute tiahla na variabilnom sani (kto si to nevie predstavit vyzera to nejak takto). V audi to je evidovane ako opravarenska sada pre serizovaci prvek, cena 380€ (kus samozrejme, akurat cele tie hribiky), tak sme kukli ze to robi hella, telefonat kamosovi do helly, jooo kuknem ti to zajtra, volal, nooo robila to pre nas firma co to uz nerobi, my sme to len prebalovali, ale volal som do DE ci to neeviduju pod nejakym IPC (interne cislo dielu), za hodinku volal ze volal na SPC (diely), ze ma VW interne cislo (ktore nam je k hovnu a sluzi iba na MFG ucely), ale reku sak daj, pod 077907327A sme nasli same repliky, ebay srandy, nic rentabilne, ako ano lacnejsie ale meh. Hovorim mu mozme to objednat z netu za 30, alebo pohladame nieco, potom pozeram ze lambo malo podobny saci system, reku blbost, ti nemci nemozu byt tak tupi. Otvorim erwin, kontakt na SPC, kontaktujte importera, fasa ked nemame :D, tak pisem do AT reku chlapi kuknite mi tento diel a ci ho mozte poslat na SK, nemozu, ale maju, cena 12e bez DPH :D skoro ma vykotilo, tak sup do viedne kupit tri sady :D





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Automat? Zatial neprichadza v uvahu :D


Mozno ked budem starsi a nekupovat auto za priemernu mesacnu vyplatu
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

werwest napísal: Ut 11. Jún, 2019, 23:21 Ja som si myslel ze na 1.6tdi chvilu trva kym sa roztoci turbo, nie ze to je nastavene tak z tovarne
Skus si na volnobehu tukat do pedalu, a sledovat o kolko neskor zacnu stupat otacky.
To je v podstate na vsetkych motorch co uz maju elektricky plynovy pedal.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Presne tak nič nezvyčajné. Plus comfort režimy ti dovolia aj pri podstatnom zosliapnuti plynu len postupnú akceleráciu.

Pri TSI sa mi osvedčilo plyn pridávať postupne, ak mu pri 1200 stupis takmer podlahu samozrejme auto zareaguje postupným pridávaním plynu až do nástupu krutiaku a potom to odpáli na plno. Ak sa však naučíš pracovať s tým pedalom vieš mat svižne a relatívne lineárne odpichy. Véd poskusaj nič za to nedáš.

Veru už to není jak na karbesoch 😝
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4515
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

Nooo ked porovname nejaku atmo benzin okolo 2.0 a 100kW a diesel 2.0 okolo 100kW, tak je pravda, ze atmo reguje hned na tuknutie do plynu, svoje spravia aj rotujuce hmotnosti a nastavenie ECU (ostrejsia reakcia na plyn je casto jeden z prinosov remapu ECU pri atmosfere). Tj. cukne autom okamzite po stlaceni plynoveho pedala. U dieslu to cuknutie nie je, nastupuje plynuly zatah, mozno s oneskorenim desatin sekund, reakcia na plyn je tam proste horsia.

Problem je, ze u atmo sa toho po cuknuti vela nedeje, u turbodieslu to pekne plynlo zatiahne "vodspoda pyyco" . Takze, ked zmeras pruznost 2000-3000rpm na akomkolvek stupni, diesel bude pruznejsi a bude akcelerovat rychlejsie aj napriek tomu, ze strati nejaku desatinku pri odozve na pedal.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Heatman napísal: St 12. Jún, 2019, 08:40
werwest napísal: Ut 11. Jún, 2019, 23:21 Ja som si myslel ze na 1.6tdi chvilu trva kym sa roztoci turbo, nie ze to je nastavene tak z tovarne
Skus si na volnobehu tukat do pedalu, a sledovat o kolko neskor zacnu stupat otacky.
To je v podstate na vsetkych motorch co uz maju elektricky plynovy pedal.
Sorac ale toto je hlupost, volnobeh je uplne iny stav motoru nez prevadzkovy, ziadny delay na pedali neni, to ze z volnobehu ti chvilu trva kym ti skocia otacky je

1) to ze to je volnobeh
2) to ze mas nieco ako zotrvacnik a fyziku jednoducho neoseres, zvlast ak sa bavime o dvojhmotnom





.
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

No programatory ECU by sa o tom hadali s lepsimi argumentami.

Bavil som sa o tom aj s tunerom co mi robil chip a vravel ze delay je "problem" u OEM RJ, a malokto to vie odstranit alebo modifikovat kedze skoro nikto nema zdrojaky.
Pri aftermarket/volne programovatelnych ECU ten jav nieje.

Samozrejme sme sa bavili dieslovych RJ, a spominal ze nejaky Sved vyvyja vlastnu,a podla videi ako tukol do pedalu tak mu "instantne" lietali otacky.
Mas tiez pravdu o fizikalnom oneskoreni koly dvojhmote, ale uznaj sam ze aj ked si v otackach a pridas tak je citit to oneskorenie kym to zase zacne nieco robit.

Video od jednej firmy co to vraj vie modifikovat, ale tiez to uplne neodstranili.



Tu zase druhe video kde je mechanicke cerpadlo ovladane lankom, a je vidno ze ten motor reaguje rychlejsie ako ako v prvom videu po uprave, samozrejme su to aj ine motory a technologie, prve je CR a druhe je radove cerpadlo.
Sleduj tipka ko taha lankom a motor reaguje hned.
https://youtu.be/XsTgptGbe-w?t=32
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Este raz, nebavme sa nikdy o volnobehu, nakolko to je uplne iny stav motora. Hadat sa nikto nemusi, nakolko ani Hanko o tejto veci nepocul, auto ma reagovat na plyn hned, vsetky auta v ktorych som sedel aj reaguju, vsak sa na to pozrite zo strany vyrobcu, keby bol delay 1.5s tak to je vo vela pripadoch rozdiel medzi uspesnym predbiehanim a celnou zrazkou.

A rovnako neriesme motor na stolici kde neni pripojeny k prevodovke, lebo to je uz prehnane naozaj.





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Tak ono hlavne neobiehas pri 1500rpm, ale mas tam 4000+ a plyn na podlahe uz chvilku pred zacatim obiehania ..
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5183
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

Snake napísal: Ut 11. Jún, 2019, 23:41 jff - minuly tyzden volal kamos s 4.2V8 MPI (D3), ze ma prasknute tiahla na variabilnom sani (kto si to nevie predstavit vyzera to nejak takto). V audi to je evidovane ako opravarenska sada pre serizovaci prvek, cena 380€ (kus samozrejme, akurat cele tie hribiky), tak sme kukli ze to robi hella, telefonat kamosovi do helly, jooo kuknem ti to zajtra, volal, nooo robila to pre nas firma co to uz nerobi, my sme to len prebalovali, ale volal som do DE ci to neeviduju pod nejakym IPC (interne cislo dielu), za hodinku volal ze volal na SPC (diely), ze ma VW interne cislo (ktore nam je k hovnu a sluzi iba na MFG ucely), ale reku sak daj, pod 077907327A sme nasli same repliky, ebay srandy, nic rentabilne, ako ano lacnejsie ale meh. Hovorim mu mozme to objednat z netu za 30, alebo pohladame nieco, potom pozeram ze lambo malo podobny saci system, reku blbost, ti nemci nemozu byt tak tupi. Otvorim erwin, kontakt na SPC, kontaktujte importera, fasa ked nemame :D, tak pisem do AT reku chlapi kuknite mi tento diel a ci ho mozte poslat na SK, nemozu, ale maju, cena 12e bez DPH :D skoro ma vykotilo, tak sup do viedne kupit tri sady :D
Nejake lambo malo 4.2 mpi? Alebo podobne sanie, ktore?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Gallardo, malo 5.0 V10
SKiLEX napísal: St 12. Jún, 2019, 12:13 Tak ono hlavne neobiehas pri 1500rpm, ale mas tam 4000+ a plyn na podlahe uz chvilku pred zacatim obiehania ..
Neviem ako obiehas ty, ale ja sa pozrem, ak nic nejde tak pridam (kickdown), prevodovka si podradi a idem, ziaden plyn chvilku pred zacatim na podlahe nemam, duplom nie 1.5s (vsak to je nonsens, si skuste odratat kolko to vlastne je pri 90kmh, toboz pri 130).

Napr starsie video tu: https://www.youtube.com/watch?v=Rmchm0j ... e=youtu.be
A8 musim pozriet ci nieco take mam, mam tu aj video z passata (manual) kde pocujes pedal na podlahe, ak mas zaujem nahram ti ho, ziadny delay tam nie je





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Sak samozrejme ze to uz neni 1.5sec, nad 2500rpm je reakcia takmer okamzita
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

ok, tak nic, tak si zite kludne v tom ze pedal ma delay :), a este ze sa to urcuje podla otacok :)





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Ked presadnes zo starej euro 4 atmo a do noveho euro 6 TSI rozdiel v reakcii citis jasne a citelne


Nic to ale nemeni ja tom ze turbo je aj tak ovela prijemnejsie na jazdu(pre 99% ludi)
Môj Premiér, môj premiér, drž sa. Milujeme ťa. Celé Slovensko ti drží prsty a drž sa. Tento súboj musíš zvíťaziť pre našu krajinu, pre nás všetkých. Držíme ti prsty. Sme s tebou. Milujeme ťa. Môj Premiér, máme ťa radi a nech sa uzdravíš. Si náš najväčší politik akého sme kedy mali. Môj premiér, drž sa. Zvládni to pre nás.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"