ja chodim teraz kazde rano cez mesto do skoly malu odniest a po obede to iste. kratke trasy a v skode povedali pred zimou raz za rok dobit. neorbil som to tiez nikdy ale jwdnu baterku mi uz menili zdarma po 2r. a nedavno cosi dlhsie startoval krasavec tak pre istotu idem dobit kedze kazde rano som taxik cez cely presov. mhd je na hovno
Všeobecná diskusia II
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 766
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Všeobecná diskusia II
Takze kratke trasy alebo cez cely Presov? Standardne plati, ze energiu spotrebovanu pri startovani dobijes za cca 25-30 minut.. Samozrejme inteligentne dobijanie v novych autach je nieco, co moze prave tuto "poucku" celkom rozbit, kedze pocitat moze usudit, ze to nie je potrebne a az posledne minuty do nej zacne tlacit 16 a viac voltov, co teda velmi na dobitie nepostaci..
Navyse ak aj dobijes na max. a podobnymi trasami sa vybija bateria, nepocitaj s tym, ze to dobitie ju udrzi do jari..
Navyse ak aj dobijes na max. a podobnymi trasami sa vybija bateria, nepocitaj s tym, ze to dobitie ju udrzi do jari..
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Ja nabijam asi kazdy mesiac, alebo podla nalady. Lebo mozem a skor pre dobry pocit. Pripadne to tam ide 24/7.
A hej, ctek si oblepuje aj mclaren, ferrari a mnoho dalsich.
Na yt najdes rozobratie a tak.. tie kable a svorky su tiez na mile daleko. Nie je to take lacne, tenke a plastove ako ma CTEK. Ale mam oboje a za rovnaku cenu by som vzal NOCO.
A hej, ctek si oblepuje aj mclaren, ferrari a mnoho dalsich.
.
Re: Všeobecná diskusia II
Ctek nabija fajn. Ale ked to rozoberes tak je to lowcost cina. Naviac tomu odchadza mode button, a IP ochrana je taka super ze ked na nu poriadne zaprsi tak sa ledky zarosia z vnutra od vlhkosti a po par mesiacoch skape
https://youtu.be/Wtz04HOE0dU
https://youtu.be/xeTJTzKRUy0
Noco genius je nasobne kvalitnejsia. Ak noco genius 5 stoji 80€, tak ctek by mal stat tak 30€ maximalne.
https://youtu.be/Wtz04HOE0dU
https://youtu.be/xeTJTzKRUy0
The CTEK MXS5.0 has some good points but boy does it have some bad ones. An expensive piece of very cheap hardware design. We diagnose a dead one and investigate the design the we repair it.
Noco genius je nasobne kvalitnejsia. Ak noco genius 5 stoji 80€, tak ctek by mal stat tak 30€ maximalne.
Re: Všeobecná diskusia II
Jo a zabudol som.. to tlacidlo sa obcas sralo aj mne, takze poslali novu.
.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia II
Stefan, Ty co lietas trasy ako PO-BA by si s nabijanim nemal mat problem... ale kto prdka 3km trasy po meste v podstate bateriu nikdy nedobije, tam sa to oplati aspon "pred zimou" hodit na nabijacku, hlavne ak uz ma bateria nejaky ten rok ci sedem za sebou. Ja mam hrackarsku nabijacku z Lidla.
Re: Všeobecná diskusia II
Ak mas start stop, tak tam je to uplne jedno. Tam si elektronika robi co chce. Kludne moze za 5km trasu dobit bateriu uplne doplna(tym ze tam prazi 16V) alebo mozes mat po 400km trase kludne 12,1-12,2V
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ale moze mat problemy - pretoze inteligentne dobijanie.
>> Standardne plati, ze energiu spotrebovanu pri startovani dobijes za cca 25-30 minut..
nie.
Zober si dakedy kliestovy ampermeter a odmeraj ake bomby tecu do baterie po nastartovani. Starter ti zozerie priblizne 2000 W, su aj trosku slabsie startery, su aj trosku silnejsie, ako dlho startujes ? Jednu sekundu. Takze zozeries "2000 Ws, watt/sekundy" energie - tu jednotku si teraz nevsimajme uplne do detailu, je taka trosku pritiahnuta za vlasy. Watthodinu pozna kazdy, wattsekundu si narychlo spravime aby sme mali solidny vedecky zaklad.
Kedze pri nastartovanej baterke mame 14V v palubnej sieti (14.1V, 14.4V, 14.7V ako ktore auto, technika baterii atd). Alternatory mame >100 amperov, kludne 140 amp, 180 amp podla toho ake auto. Keby sa bateria (spravne oznacenie : akumulator) nabijal len 10 ampermi, tecie do neho 14V x 10 A = 140 wattov. V skutocnosti tam tečú ukrutne vacsie pecky, ale to teraz zanedbame.
Za jednu sekundu teda "140Ws". Kedze pri starte sme zozrali "2000 Ws", potrebujeme radovo 20 sekund aby sme minutu energiu dodali naspat : 2000 Ws deleno 140Ws = 14,2 sekundy minus nejake bulharske konstanty atd.
Takze nie 25-30 minut, to absolutne nie je spravne tvrdenie.
>> Samozrejme inteligentne dobijanie v novych autach je nieco, co moze prave tuto "poucku" celkom rozbit, kedze pocitat moze usudit, ze to nie je
>> potrebne a az posledne minuty do nej zacne tlacit 16 a viac voltov, co teda velmi na dobitie nepostaci..
ano.
>> Standardne plati, ze energiu spotrebovanu pri startovani dobijes za cca 25-30 minut..
nie.
Zober si dakedy kliestovy ampermeter a odmeraj ake bomby tecu do baterie po nastartovani. Starter ti zozerie priblizne 2000 W, su aj trosku slabsie startery, su aj trosku silnejsie, ako dlho startujes ? Jednu sekundu. Takze zozeries "2000 Ws, watt/sekundy" energie - tu jednotku si teraz nevsimajme uplne do detailu, je taka trosku pritiahnuta za vlasy. Watthodinu pozna kazdy, wattsekundu si narychlo spravime aby sme mali solidny vedecky zaklad.
Kedze pri nastartovanej baterke mame 14V v palubnej sieti (14.1V, 14.4V, 14.7V ako ktore auto, technika baterii atd). Alternatory mame >100 amperov, kludne 140 amp, 180 amp podla toho ake auto. Keby sa bateria (spravne oznacenie : akumulator) nabijal len 10 ampermi, tecie do neho 14V x 10 A = 140 wattov. V skutocnosti tam tečú ukrutne vacsie pecky, ale to teraz zanedbame.
Za jednu sekundu teda "140Ws". Kedze pri starte sme zozrali "2000 Ws", potrebujeme radovo 20 sekund aby sme minutu energiu dodali naspat : 2000 Ws deleno 140Ws = 14,2 sekundy minus nejake bulharske konstanty atd.
Takze nie 25-30 minut, to absolutne nie je spravne tvrdenie.
>> Samozrejme inteligentne dobijanie v novych autach je nieco, co moze prave tuto "poucku" celkom rozbit, kedze pocitat moze usudit, ze to nie je
>> potrebne a az posledne minuty do nej zacne tlacit 16 a viac voltov, co teda velmi na dobitie nepostaci..
ano.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Hej tiez sa cudujem... ved tocis stefan polsko a podobne streky, tebe nic netreba dobijat. Ak by trebalo, sprav za tych 20e vylet a mas dobite full.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
No neviem ci netreba. Uz tu to bolo napisane.
To ze cez tyzden das 1000 km nic moc neznamena. Vytlacis listok z meraku a dobit.
To ze cez tyzden das 1000 km nic moc neznamena. Vytlacis listok z meraku a dobit.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
to ze pre.mna streka cez preslv pride ako uber kratka jazda hocju idem 30,min. a nxbuduce musim.menej piv dat dole.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Roky som prdkal 3 km trasy po meste (podla map 2,2 km do prace, 5,5 km do obchodu) na V8 benzine. Naozaj som mal len taketo kratke trasy a ziadne ze kazdy vikend idem na 200 km vylet. Proste non-stop taketo somarinky, mozno 2x tyzden 6-8 km na nejake veci, ale zase o to viac startovania. Nikdy som to nedobijal, som sa az cudoval, ze to drzi. Asi treba, aby tam nebolo nejake dynamo z bicykla a aby motor chytil na brnk. Uz sa blizi zima, zase budem rano pocuvat dieslovych TDI-ckarov, ako tam startuju svoje skvosty (najprv 6x musi pretocit motor, potom tam hrkoce na celu ulicu). Ale samozrejme nikdy nie je na skodu riadne dobit bateriu (riadne = pomaly a spravnou nabijacou charakteristikou).
K tym nabijackam: Novy C-TEK je Cina. Stary asi tiez, ale mensia (kovove tazke telo, menej sa hrialo). Ale zatial funguje uz roky a som velmi rad za tie stavove diody, ze mam prehlad, co je s bateriou (podla nabitia a potrieb baterie preskoci niektore mody). Ked sa budem obzerat po nejakej novej nabijacke, tak mozem popozerat aj Noco. Ale zase, jedna taka vec... Noco - 2 roky zaruka, C-TEK - 5 rokov zaruka. Takze aj keby bola poddimenzovana, tak na 5 rokov ma clovek pokoj. Pokazila sa? Aha, vymenit.
Re: Všeobecná diskusia II
Nie kazde auto ma dokonaly charge management. V zime a obzvlast dizel dobijes za 20 minut NIC... kym nedrzis otacky nad 2000. Niekde je problem vobec udrzat nabity stav, ked nieje priorita dobit baterku.
Ta spotreba sa razdva nazbiera: 40A ohrev motora, 40A ptc v kureni, 20A sedadla, 10/20A rozmrazovanie skiel, svetla, ventilator.... A nie kazdy alternator vyraba na nizkych otackach dost na vsetko.
Takisto nema kazdy agm baterku. V minusoch olovo velmi tazko prijima energiu, aj ked do nej pchas 15-16V podla teploty.
A ani nabijacky s tepelnym cidlom niesu spasa pokial nieje kontaktne (na kabliku, pricapis na baterku). Defaultne tie lacne nabijacky su na float nabijanie pri izbovej teplote...
A to doslova. Ktosi "navrhol" nejake viacsrupnove nabijanie a vsetci sa od toho zopicili, pokopirovali, lebo trend. Dosiahne 14.4, znizi prud, dosiahne zasa 14.4 a udrziava na 12.6V. Strc medzi to watmetet a zistic ze tam dotlacilo 5% kapacity miesto 50, ked ta baterka ma este po 2 hodinach v garazi -20
Ta spotreba sa razdva nazbiera: 40A ohrev motora, 40A ptc v kureni, 20A sedadla, 10/20A rozmrazovanie skiel, svetla, ventilator.... A nie kazdy alternator vyraba na nizkych otackach dost na vsetko.
Takisto nema kazdy agm baterku. V minusoch olovo velmi tazko prijima energiu, aj ked do nej pchas 15-16V podla teploty.
A ani nabijacky s tepelnym cidlom niesu spasa pokial nieje kontaktne (na kabliku, pricapis na baterku). Defaultne tie lacne nabijacky su na float nabijanie pri izbovej teplote...
A to doslova. Ktosi "navrhol" nejake viacsrupnove nabijanie a vsetci sa od toho zopicili, pokopirovali, lebo trend. Dosiahne 14.4, znizi prud, dosiahne zasa 14.4 a udrziava na 12.6V. Strc medzi to watmetet a zistic ze tam dotlacilo 5% kapacity miesto 50, ked ta baterka ma este po 2 hodinach v garazi -20
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> V zime a obzvlast dizel dobijes za 20 minut NIC...
zase si dovolim zlahka oponovat. Alternatory uz dekadu su schopne dodavat velke prudy aj pri malinkych otackach, dokonca [nemam overene] som pocul ze sa do nich zabudovavaju malinke prevodovky. Absolutne vobec nie je treba drzat otacky nad 2000, co mimochodom zrovna pre diesel je absolutne v pohode a ziaduce. NIE JE ziaduce chodit - specialne so studenym dieslom - na 1023rpm kvoli tvorbe sadzi a zanasani dpfka ale ved ludia vedia co je pre nich najlepsie.
Ostatne viacmenej sedi. 40A ohrev motora nema zrovna kazdy (zato tri poschodia sedemkrat kaskadovanych okruhov s termostatmi ano), 40A PTC v kureni tiez nema uplne kazdy a hlavne taketo veci nejdu pol hodinu a nejdu uplne hlupo za kazdu cenu. Je tam ciastocne inteligentne riadenie celeho toho cirkusu.
>> Dosiahne 14.4, znizi prud, dosiahne zasa 14.4 a udrziava na 12.6V. Strc medzi to watmetet a zistic ze tam dotlacilo 5% kapacity miesto 50, ked ta
>> baterka ma este po 2 hodinach v garazi -20
tomuto som neporozumel uplne. Ano, pri -20 sa trosku neochotne nabijaju aj AGM EGM akumulatory ; zase na druhu stranu nie je na celom Slovensku celu zimu -20.
zase si dovolim zlahka oponovat. Alternatory uz dekadu su schopne dodavat velke prudy aj pri malinkych otackach, dokonca [nemam overene] som pocul ze sa do nich zabudovavaju malinke prevodovky. Absolutne vobec nie je treba drzat otacky nad 2000, co mimochodom zrovna pre diesel je absolutne v pohode a ziaduce. NIE JE ziaduce chodit - specialne so studenym dieslom - na 1023rpm kvoli tvorbe sadzi a zanasani dpfka ale ved ludia vedia co je pre nich najlepsie.
Ostatne viacmenej sedi. 40A ohrev motora nema zrovna kazdy (zato tri poschodia sedemkrat kaskadovanych okruhov s termostatmi ano), 40A PTC v kureni tiez nema uplne kazdy a hlavne taketo veci nejdu pol hodinu a nejdu uplne hlupo za kazdu cenu. Je tam ciastocne inteligentne riadenie celeho toho cirkusu.
>> Dosiahne 14.4, znizi prud, dosiahne zasa 14.4 a udrziava na 12.6V. Strc medzi to watmetet a zistic ze tam dotlacilo 5% kapacity miesto 50, ked ta
>> baterka ma este po 2 hodinach v garazi -20
tomuto som neporozumel uplne. Ano, pri -20 sa trosku neochotne nabijaju aj AGM EGM akumulatory ; zase na druhu stranu nie je na celom Slovensku celu zimu -20.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Jop 20-30min na jedno nastartovanie je bullshit
Staci, ze baterku co nestartuje necham povrcat na volnobehu 10-15min a 2-3x s nou nastartujem urcite.
Problem je ked je baterka KO a drzi kapacitu po uplnom nabiti max tyzden.
Staci, ze baterku co nestartuje necham povrcat na volnobehu 10-15min a 2-3x s nou nastartujem urcite.
Problem je ked je baterka KO a drzi kapacitu po uplnom nabiti max tyzden.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X