Všeobecná diskusia
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Cele tzv. inteligentne dobijanie mozem vyrobcom okaslat. Na radiu mam servisne menu, ukazujuce aktualny stav napatia na baterii. Odsledoval som, ze po nastartovani to dobija niekolko minut (v zavislosti od teploty von), ale len na nejakych cca 13.5V max, nepusti tam plnych 14.7V. Tolko tam dava iba ked brzdim motorom, co sa hlavne v rovinatom meste nedeje casto. Takto moze clovek skor baterke ublizovat, lebo ju to nestiha dobijat a stale ostava niekde na spodnej hranici nabitia. Baterku mam z vyroby, EFB 60Ah uz pomaly treti rok a ziadne problemy so startovanim.
Riesim to zapnutim stretavaciek ci parkovaciek, ktore celu "inteligenciu" vypne a trvalo to dobija 14.7V. V zime sa beztak jazdi so stretavackami a v lete baterke takto niekedy pomaham. Sranda je ze parkovacky, zeruce dokopy 10W sposobia vypnutie intelig. dobijania. Ale DRL z vyroby, zeruce dokopy 20W, ho nevypne.
Riesim to zapnutim stretavaciek ci parkovaciek, ktore celu "inteligenciu" vypne a trvalo to dobija 14.7V. V zime sa beztak jazdi so stretavackami a v lete baterke takto niekedy pomaham. Sranda je ze parkovacky, zeruce dokopy 10W sposobia vypnutie intelig. dobijania. Ale DRL z vyroby, zeruce dokopy 20W, ho nevypne.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
Dacia to ma este fajn, ale na VAG tam raz tlaci 15,6 potom zase 12-12,5 podla toho ako je aktualne nabita baterka
Re: Všeobecná diskusia
Preco ako uzivatel riesit to, akym napatim ti dobija akumulator? Co ti tato informacia da ak nevies preco sa tak deje?
Re: Všeobecná diskusia
Mne je to napr. celkom jedno ak to vydrzi nejak priemerne. Extra kratke trasy nejazdim a ak auto dlhsie stoji (2 tyzdne+) tak baterku dobijem.
.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Ak mi ma nieco sposobit prevadzkove problemy auta, tak chcem o tom vediet a davat na to pozor. Nieze rano nenastartujem, ked bude treba.
V lete sa moze stat, ze nastartujes, ono po starte za tu chvilu daco nazad dobije, ale to nestaci na dosiahnutie urovne, aku mala pred nastartovanim. Nasledne pojdes nejaku rovinatu trasu, kde nebrzdis motorom, alebo len minimalne. Baterka stale nieje poriadne nazad nabita. Drzi ju to pri zivote niekde na hrane. Realne sa takto moze stat, ze do ciela dojdes s viac vybitou baterkou, ako ked si startoval. Rob toto nejaky cas a mas po nej. Takze genialny vymysel EU exotov proti emisiam, ktorych takto "usetrime" 0.00nic sposobi, ze sa castejsie vyhadzuju baterky znicene podvybijanim. V ktorych je ovela viac skodlivej chemie.
V lete sa moze stat, ze nastartujes, ono po starte za tu chvilu daco nazad dobije, ale to nestaci na dosiahnutie urovne, aku mala pred nastartovanim. Nasledne pojdes nejaku rovinatu trasu, kde nebrzdis motorom, alebo len minimalne. Baterka stale nieje poriadne nazad nabita. Drzi ju to pri zivote niekde na hrane. Realne sa takto moze stat, ze do ciela dojdes s viac vybitou baterkou, ako ked si startoval. Rob toto nejaky cas a mas po nej. Takze genialny vymysel EU exotov proti emisiam, ktorych takto "usetrime" 0.00nic sposobi, ze sa castejsie vyhadzuju baterky znicene podvybijanim. V ktorych je ovela viac skodlivej chemie.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
Este raz - ak nevies PRECO sa meni nabijacie napatie akumulatora, ako mozes pouzit tuto informaciu na vcasne diagnostikovanie poruchy? Bez toho aby si presne rozumel tomu ako funguje dobijanie akumulatora, ako funguje regulator alternatora a ake vsetky vstupy sa pouzivaju pre regulaciu nabijacieho napatia a prudu, ako ti moze tento udaj cokolvek povedat?
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Pointa je, tento "inteligentny" system ti skracuje zivotnost baterie, pripadne ju moze vybit. Musis to potom riesit, nabijat, vymontovavat, cakat, atd. No naco si sposobovavat pracu navyse, ked nemusis? Malo mas toho cez den?
Baterka ma byt dobijana normalnym sposobom. Nie polovicato, nahodne, podla pocasia...obrazne povedane. Ma do nej ist 14.7V furt, bez riesenia nejakych vstupov, podmienok, obmedzovania uzivatela kratkymi-dlhymi jazdami. Takymto nespravnym dobijanim si to koleduje o predcasnu smrt baterky. Mam aj lepsie dovody na utratenie 100e za novu baterku, ako kvoli hlupemu systemu vymyslenemu kvoli eko-exotom, ktory aj tak nic neusetri.
Baterka ma byt dobijana normalnym sposobom. Nie polovicato, nahodne, podla pocasia...obrazne povedane. Ma do nej ist 14.7V furt, bez riesenia nejakych vstupov, podmienok, obmedzovania uzivatela kratkymi-dlhymi jazdami. Takymto nespravnym dobijanim si to koleduje o predcasnu smrt baterky. Mam aj lepsie dovody na utratenie 100e za novu baterku, ako kvoli hlupemu systemu vymyslenemu kvoli eko-exotom, ktory aj tak nic neusetri.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
Odpovies mi aj na otazku? este raz ak nevies PRECO sa meni nabijacie napatie akumulatora, ako mozes pouzit tuto informaciu na vcasne diagnostikovanie poruchy? Lebo "naco si sposobovavat pracu navyse, ked nemusis? Malo mas toho cez den? " - presne toto je moj point. Ako vies ze je nabijanie nespravne? Co znamena nespravne nabijanie?
"Ma do nej ist 14.7V furt" - tato veta je totalny nezmysel, Ako meras to napatie na akumulatore? AK napises ze na zapojeny akumulator prilozis svorky multimetra a odcitas, wow Jedine co s tymto zistis je ""state of charge" co ti nepovie o buducnosti akumulatora nic. Co ta zaujima je "state of healt" na co treba trocha komplexnejsi postup+pristroj.
"Ma do nej ist 14.7V furt" - tato veta je totalny nezmysel, Ako meras to napatie na akumulatore? AK napises ze na zapojeny akumulator prilozis svorky multimetra a odcitas, wow Jedine co s tymto zistis je ""state of charge" co ti nepovie o buducnosti akumulatora nic. Co ta zaujima je "state of healt" na co treba trocha komplexnejsi postup+pristroj.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Preco je to tak, vie ten, co programoval soft v RJ, ktory toto riadi Nemam to skade vediet, aj servisaci maju niekedy nedostatocne info.
A aj keby som to vedel, tak co mi to pomoze, aby mi baterka neumrela skorej alebo sa nevybila? Do auta zasahovat nemozem ci nechcem. Stale tu budu tie iste obmedzenia, ak chcem predist problemom s baterkou. Chcem sa preto vyhnut takemuto haluznemu dobijaniu. Potom nemusis riesit nic. Otazky, ze preco to nabija nejakym sposobom a menej voltami su len nasledok tohoto problemu.
Pokial viem, tak aj AGM/EFB baterie sa tiez najlepsie nabijaju stalymi 14.7V, nie? Preco myslis ze konstantne nabijanie baterky 14.7V, pokial je auto v chode, je nezmysel? Ved to tak bolo odjakziva, pokial neprisli tieto inteligentne dobijania. Baterku nabijes aj s napr. 13V, no trva to dlhsie. Co ked ides kratsiu trasu? Nestihnes. Samozrejme, beriem do uvahy pripadne poklesy napatia, ked zapnes narocnejsi spotrebic. Ale alternator to ma potom co najskor nazad vyrovnat a drzat, ma mat zodpovedajuci vykon na napajanie vsetkych spotrebicov.
A aj keby som to vedel, tak co mi to pomoze, aby mi baterka neumrela skorej alebo sa nevybila? Do auta zasahovat nemozem ci nechcem. Stale tu budu tie iste obmedzenia, ak chcem predist problemom s baterkou. Chcem sa preto vyhnut takemuto haluznemu dobijaniu. Potom nemusis riesit nic. Otazky, ze preco to nabija nejakym sposobom a menej voltami su len nasledok tohoto problemu.
Pokial viem, tak aj AGM/EFB baterie sa tiez najlepsie nabijaju stalymi 14.7V, nie? Preco myslis ze konstantne nabijanie baterky 14.7V, pokial je auto v chode, je nezmysel? Ved to tak bolo odjakziva, pokial neprisli tieto inteligentne dobijania. Baterku nabijes aj s napr. 13V, no trva to dlhsie. Co ked ides kratsiu trasu? Nestihnes. Samozrejme, beriem do uvahy pripadne poklesy napatia, ked zapnes narocnejsi spotrebic. Ale alternator to ma potom co najskor nazad vyrovnat a drzat, ma mat zodpovedajuci vykon na napajanie vsetkych spotrebicov.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Shiro ale naco riesit nieco co aj tak nevplivnis?
a potom, o kolko sa menej dozije bateria nabijana prudom slabsim ako 14V? tvrdis ze to baterke ublizuje a znizuje zivotnost, vies aj povedat o kolko?
AK nie, su to len dohady. Elektronika volakedy a dnes je uplne odlisna a funguje inac. Takisto baterie si presli svojim vyvojom a mozno prave ty si myslis, ze je lepsie pre nich dobijanie 14,7 ale opak je pravdou. Dlhsiu zivotnost modernej baterii zaistis ked nabijaci prud striedas
a potom, o kolko sa menej dozije bateria nabijana prudom slabsim ako 14V? tvrdis ze to baterke ublizuje a znizuje zivotnost, vies aj povedat o kolko?
AK nie, su to len dohady. Elektronika volakedy a dnes je uplne odlisna a funguje inac. Takisto baterie si presli svojim vyvojom a mozno prave ty si myslis, ze je lepsie pre nich dobijanie 14,7 ale opak je pravdou. Dlhsiu zivotnost modernej baterii zaistis ked nabijaci prud striedas
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
hluposti, inteligentne nabijanie opotrebuvava baterky vyrazne viac ako klasicke, bodka, tu sa niet o com bavit
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
to zial nie je pravda
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Riesim spojenie nedostatocneho nabijania + kratke trasy + moznost nedostatocneho dobitia (kratke jazdy, alebo nabijanie len pri brzdeni motorom) a z toho vyplyvajucu nizsiu zivotnost baterie.
Pretoze ak by si mal tradicne nabijanie "14.7V vzdy a vsade", tak myslim, ze aj kratke jazdy su pre baterku menej problematicke. Lebo nabijas vyssim a stalym napatim, tj. nazad za jednotku casu dostanes viac energie. Bude menej casu podvybita a tym padom by mala mat dlhsiu zivotnost. Viem, ze AGM/EFB baterky su robene na vacsie podvybitie, ale toto je win-win pre baterku aj uzivatela, nie? Myslim ze mozem takto ovplyvnit aj jej zivotnost.
Ale ak vravis, ze moderne AGM/EFB baterky je lepsie nabijat mensim ci kolisavym napatim, musim sa na to pozriet. Nepocul som zatial o dacom takom. Vsade som cital, ze najlepsie je nabijanie stalymi 14.7V.
Pretoze ak by si mal tradicne nabijanie "14.7V vzdy a vsade", tak myslim, ze aj kratke jazdy su pre baterku menej problematicke. Lebo nabijas vyssim a stalym napatim, tj. nazad za jednotku casu dostanes viac energie. Bude menej casu podvybita a tym padom by mala mat dlhsiu zivotnost. Viem, ze AGM/EFB baterky su robene na vacsie podvybitie, ale toto je win-win pre baterku aj uzivatela, nie? Myslim ze mozem takto ovplyvnit aj jej zivotnost.
Ale ak vravis, ze moderne AGM/EFB baterky je lepsie nabijat mensim ci kolisavym napatim, musim sa na to pozriet. Nepocul som zatial o dacom takom. Vsade som cital, ze najlepsie je nabijanie stalymi 14.7V.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
riesi to lebo jednoducho ked ide napäťie pod uroveň "state of charge" tak to je asi <>a ne?
efb/agm su trochu ine baterie, ale nieje to technologia z marsu aj tieto treba totiž dobíjať
priklad
rano mas napetie 12,4v
nastartujes zacne davat 13,5V (tzn. ze aj dobija)
po 10minutach si tato integilentna sranda povie
pome medzi 12-12,5V, veď to uplne stači (plne nabita bateria by mala mat cca 12,8V)
nasledujuce rano sa ti moze stat ze tam bude menej ako 12,4 a postupne aj odosť menej
preco?
kvoli životnosti baterie? asi nie keďže 20 rokov dozadu vydržali klasicke članky aj viac ako 10 rokov
kvoli emisiam a spotrebe? ano
pomôže to emeisiam a spotrebe? nie
efb/agm su trochu ine baterie, ale nieje to technologia z marsu aj tieto treba totiž dobíjať
priklad
rano mas napetie 12,4v
nastartujes zacne davat 13,5V (tzn. ze aj dobija)
po 10minutach si tato integilentna sranda povie
pome medzi 12-12,5V, veď to uplne stači (plne nabita bateria by mala mat cca 12,8V)
nasledujuce rano sa ti moze stat ze tam bude menej ako 12,4 a postupne aj odosť menej
preco?
kvoli životnosti baterie? asi nie keďže 20 rokov dozadu vydržali klasicke članky aj viac ako 10 rokov
kvoli emisiam a spotrebe? ano
pomôže to emeisiam a spotrebe? nie
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Nejak tak....a v zime mavam rano pred nastartovanim kludne aj 11,9V. To mi pride uz velmi malo.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
ja som len myslel ze v novsich autach s asistentami tie baterky ked kapu, odchadzaju, kolabudu tak asistenti prestavaju fungovat a to je mozny priznak na vymenu baterky. kedze ten mrtvy uhol v spetaku sa nezasvieti na solar. ale 2r odchadzanie baterky je slabota no, moja zatim ide i ked na rocnej fabiii po 4 dnoch nevyzerala ze by sla na prvu supu
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook