Záručné podmienky MBSK:
-neprimeraným zaobchádzaním s vozidlom, napríklad prekročením povoleného užitočného zaťaženia vozidla, prekročením dovoleného zaťaženia náprav, prekročením dovolených otáčok motora, nedodržaním pokynov návodu na obsluhu, použitím nevhodných prevádzkových hmôt, a pod.
-použitím vozidla na motoristickom podujatí
Toto normálne platilo aj na obidve AMG čo sme mali, záleží ako som písal od konkrétneho servisu a jeho snahy, a od toho či sa budeš súdiť.
Mne tak ako som písal nechceli vymeniť v Lamači poloos, lebo že auto určite dostávalo kapky, v druhom MB bez problémov. Rovnaká poloos bola pôvodná na predošlom, ktoré malo 200k km a bola v pohode pri predaji, ale proste keď nie je ochota tak treba ísť inam...
Ono zas to netreba brať tragicky, kazí sa proste všetko. Asi ako s tým poistením čo si písal, jediná istota, že sa to nepokazí, je to nekúpiť.
Normálne sa opýtaj suseda, určite ti povie lepšie info ako 80% majiteľov. 80% MB na slovensku, totiž kupujú ľudia ktorí nerozumejú autám, a kupujú to len kvôli tomu, že je to má hviezdu. Zväčša sú v biednej alebo nezmyselnej výbave, a vôbec potom nemáš pocit že šoféruješ prémiové auto.
Potom ešte povedzme otvoríš toxický portál ab.eu a od lokálnych odborníkov sa dočítaš, že keď to má 8 valcov tak tam je viac vstrekovačov ako na štvorvalci a môže to byť drahé, že dve turbá sú drahšie ako jedno, že radšej poctivý manuál lebo automat je drahý na servis.
Títo istí ľudia nechcú adaptívny tempomat, lebo oni radšej šoférujú, keď boli bi-xenóny tak pindali že výbojka je drahšia ako žiarovka, a momentálne keď je full led, tak strašia s cenou svetlometu keď to sa to pokazí. Popritom tie multibeam led sú za posledných 10 rokov aspoň za mňa rozhodne jedna z najlepších vychytávok pasívnej bezpečnosti. Sú to presne tí istí ľudia, čo stále tárajú o starej poctivej atmosfére, a trasú sa pri slove priamovstrek, a zásadne nepoužívajú klímu lebo veď majú okno, a nechcú kožu, lebo v látkových sedačkách sa menej potia...
Najhoršie slovo, ktoré v daných kruhoch nemožno vysloviť, je samozrejme airmatic. To že nemáš vzduchové pruženie, je považované za znak toho, že si znalec značky a odborník. To je samozrejme obrovský bullshit, momentálne máme na dvore dva MB, obidva airmatic, obidva R19. Bez vzduchu by som ja osobne mercedes nechcel a nekúpil. Odišiel už tlmič po 70k km? Áno, ale o tom že na jednom aute nám vydržali 400k km, a myslím že ešte aj dnes dávno po predaji sú pôvodné, sa už nedočítaš. Proste keď chceš mať komfort, tak je riziko že ten drahší systém stojí viac na údržbu.
Vačšina tých referencií o drahote je bullshit, resp. nepochopenie že na auto za 130k, stoja diely aj po 6 rokoch rovnako.
AD2 aspoň z mojej skúsenosti, najukričanejší zákazník je ten čo na to práve nemá peniaze, zvyčajne už po záruke. Minule pani s Ačkom (renault motor) robila pol hodinovú scénu, že ako je možné že za diagnostiku problému si pýtajú 200€. Následne sa rozčúlila, že výmena EGR za 500€ je veľa, ona ide na dovolenku a nemá na to naplánované financie a čo to za autá vyrába ten mercedes keď sa to kazí. Odišla s tým autom spokojne preč, napriek varovaniam, že odťah z chorvátska môže byť drahší... Druhý zas chcel pristreknúť škrabanec na dverách, dostal cenu za celé dvere vrátane odstrojenia, lebo sa to normálne pristreknúť nedá. Zase to isté krik, že to je veľa, nikto mu nebráni aby s tým išiel do lakovne a dal si to fuknúť za 120€. A presne od takýchto ľudí potom počúvaš rôzne horor stories.
Ja si osobne myslím, že na to aby ti auto vydržalo musíš mať aspoň troška technické myslenie, a rozumieť tomu čo sa tam deje. Alebo aspoň používať nejaké "mozkové myšlení". Minule dotiahli 3 mesačné E do servisu, že nejde a zostalo stáť v križovatke. Nebol v ňom benzín Pokazený plavák, ukazoval pol nádrže. Ako áno, naserie to, ale normálneho človeka by napadlo, že to je zvláštne, že po 700km mám pol nádrže... Detto ženská, čo nasadla do náhradného vozidla, a cestou do KN uvarila motor. Zaradila tam totiž 2ku, a tak išla celý čas
Osobne, pokiaľ je to možné, odporúčam kupovať facelift, to ale vždy možné nie je, nekupovať prvý ročník, resp. prvých 100 tisíc kusov. Ale to je len osobná preferencia, netvrdím, že auto č.002 z linky nemôže byť tiež dobré. Každopádne v záruke, doviesť auto z DE za 50k, a potom nemať záruku to vie značne predražiť.
Ale zase, podmienkou spoľahlivosti je hlavne servis aby bol dobrý. Mne pred predajom začali vŕzgať vodičove dvere, a nejak sa mi to už nechcelo riešiť. Dával som lakovať kapotu, lebo bola od kamienkov. Pri výkupe následne začali v TT špekulovať, že to bolo búrané a preto to vŕzga, a nepodarilo sa mi ich presvedčiť že nie. Detto Lamač. Následne som za 7€ vymenil gumený doraz, a všetko OK, len bolo proste treba môjho mechanika...