Všeobecná diskusia
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Cena je podla mna priblizne na rovnakej urovni,ale v prevodovke by menic mal vydrzat viacej,kedze to mas bez hrubeho zaobchadzania
//ako pozeram tak menic je kusok drahsi
//ako pozeram tak menic je kusok drahsi
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Kúsok? Dobre, vezmime si 08 Prassat, diely naň pre menič samotný, a pre zotrvák samotný, ceny sú v CZK
//edit: keby som jazdil jak prasa, že mi DMF vydrží 100k, tak ho vymením dvakrát, a stále to mám za menej, než keby som pri 200k menil menič (kde treba menič aj unášače či mechatroniku)..
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Veru mas pravdu,ale neviem kolko taky menic vydrzi,a myslim ,ze to je viac ako 200t km
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No keby ze vsetko prepocitavame na cenu dielov tak asi este jazdime na Skode 100 Teda nie ze by som vedel kolko stoja nahradne diely na nu ale dufam ze ste pochopili
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
zalezi od jazdy, co viem tak v honda legend vydrzali automaty bez poruchy aj 300t km, ale ak niekto nevie jazdit s automatom tak sa mozno vydrz da ratat iba v desiatkach tisic km
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
cca 250-300 (pritom nezáleží či si fitipáldi alebo dochodca), nesie so sebou ovela ovela viac investícií než keby si menil celý spojkový set 3x za život auta.qq6600 napísal:Veru mas pravdu,ale neviem kolko taky menic vydrzi,a myslim ,ze to je viac ako 200t km
tak ano, ale to my len tak, nech reč nestojípanasonic650 napísal:No keby ze vsetko prepocitavame na cenu dielov tak asi este jazdime na Skode 100 Teda nie ze by som vedel kolko stoja nahradne diely na nu ale dufam ze ste pochopili
nevie jazdiť s automatom? to sa dá? (prasačiny ako rozťahovanie nerátam). Zničiť automat, to musíš byť uberk***t...HellAngel napísal:zalezi od jazdy, co viem tak v honda legend vydrzali automaty bez poruchy aj 300t km, ale ak niekto nevie jazdit s automatom tak sa mozno vydrz da ratat iba v desiatkach tisic km
.
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
panasonic,a co to mas vlastne za auto ?
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
snake: automat sa znicit da, napriklad najvacsia chyba na automatoch co ludia robia je vyradenie rachlosti ked idu do krizovatky a potom opetovne zaradenie ked je zelena. ono nietko nevie ako sa ma jazdit na automate.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No mozno sa hlasim do tej kategorie ked mi niekto povie co znamena "ak niekto nevie jazdit s automatom" ...Snake napísal:nevie jazdiť s automatom? to sa dá? (prasačiny ako rozťahovanie nerátam). Zničiť automat, to musíš byť uberk***t...HellAngel napísal:zalezi od jazdy, co viem tak v honda legend vydrzali automaty bez poruchy aj 300t km, ale ak niekto nevie jazdit s automatom tak sa mozno vydrz da ratat iba v desiatkach tisic km
Poprosim uviest nejaky seriozny zdroj potom... Lebo JPP je vela...
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Vies vysvetlit preco to je chyba ? Ja napriklad ked pridem na cervenu... zastavim a az potom dam neutral a pocvicim nohou aby nebolela... Pred zelenou znovu zaradim rychlost spolu s brzdou samozrejme. Ak by N vadilo tak ho tam podla mna nedavaju.. ci ? Urcite nie dojazd na N... Aby som nezabudol... vsetko samozrejme podla ocakavanej dlzky cervenej... 3 min sa mi na brzde stat nechceHellAngel napísal:snake: automat sa znicit da, napriklad najvacsia chyba na automatoch co ludia robia je vyradenie rachlosti ked idu do krizovatky a potom opetovne zaradenie ked je zelena. ono nietko nevie ako sa ma jazdit na automate.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
hm, vyradiť na križovatke, prečo nie? Mechatronika odpojí menič úplne, kdežto keď máš nohu na brzde (pri D/S), tak je menič pripojený a točí ho naprázdno. Ono to Nko tam neni pre srandu, skôr by som povedal že je chyba že ho ľudia málo využívajú. NO a potom sú takí experti, čo ti vytočia motor pri zaradenom Dčku, a vytlačenou brzdou (ano, aj to ide, a tak si riešia svoj komplex že nemajú LC), prehrejú spojku, a savas
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ze som sa vyjadril, nema sa vyradovat pri dojazdne, napriklad ku krizovatke. Tu je mala diskusia na to:
http://forum.hondaclub.sk/viewtopic.php ... ht=automat
podla mna sa treba naucit trochu s automatom jazdit, nieco ako s turbom na dizloch, nemozes hned po jazde vypnut motor ale chvilku pockat nech vychladne
http://forum.hondaclub.sk/viewtopic.php ... ht=automat
podla mna sa treba naucit trochu s automatom jazdit, nieco ako s turbom na dizloch, nemozes hned po jazde vypnut motor ale chvilku pockat nech vychladne
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
S turbom na dizloch sa o niečo také ako vypnúť motor nemusíš báť...
A aby sme sa pochopili, rovnako ako nestojíš s MT na spojke na červenej, rovnako nebudeš stáť ani s automatom na Dčku. Fakt, že aby si jeden alebo druhý typ prevodovky poslal do kytek úplne by si to musel robiť 2 h denne, ale aj tak...
A aby sme sa zas nepochopili zle, to, že niekto vyradí keď ide ešte 20 do neutrálu, nie o tom sa bavím, vzniká nápor na menič, bavím sa o tom že prídem ku križovatke, zastavím, viem že budem stáť dlhšie lebo som práve chytil červenú, tak vyradím...
keď si odmyslíme že 90% príspevku je totálna <>na, tak posledná veta platí na 50%. Keď si mám vybrať, či do$ebem menič tým, že budem jak eskimák stáť na brzde, (a pri DSGčku budem lokálne prehrievať spojku nepárneho prevodu), alebo tam jednoducho šupnem neutrál, ktorý odpojí lamelu (čo sa AJ TAK DEJE VŽDY KEĎ PREVODOVKA radí), tak budem radšej vyraďovať, síce, ja sa ani nedivím, keby som pôsobil na nejakom autofóre, tak tiež si naháňam kšefty tak, že ľuďom odporučím postupy aby sa im niečo čo najskôr dodrßalo...nesmie sa vyradovat, kazdym zaradenim sa opotrebuvaju lamely to ad1. a ad2 pri volnobeznej jazde s neutralom ti ATF olej neprudi a lokalne sa prehrieva, pretoze cerpadlo je pohanane od HD menica, a ten sa toci s otackami motora, cize ak mas otacky na kluke male, a otacky od kolies velke, rozdiel otacok (vzniknuta energia) sa meni na teplo atd atd... proste, tvojim cielom by malo byt a spravat sa tak, aby prevodovka co najmenej radila. preto tam mas napr. aj polohu D3, ktora je na to, aby ked tahas prives, alebo ides do prudkeho kopca, obmedzovala pendlovanie prevodov medzi 3-4-3 (co nici prevodovku) a stale drzala 3
do N sa oplati dat len ked vies, ze budes dlhsie stat s nastartovanym motorom, na krizovatke vsak rozhodne nie
A aby sme sa pochopili, rovnako ako nestojíš s MT na spojke na červenej, rovnako nebudeš stáť ani s automatom na Dčku. Fakt, že aby si jeden alebo druhý typ prevodovky poslal do kytek úplne by si to musel robiť 2 h denne, ale aj tak...
A aby sme sa zas nepochopili zle, to, že niekto vyradí keď ide ešte 20 do neutrálu, nie o tom sa bavím, vzniká nápor na menič, bavím sa o tom že prídem ku križovatke, zastavím, viem že budem stáť dlhšie lebo som práve chytil červenú, tak vyradím...
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ono toto sa skor tyka asi tych starsich automatov. Viem ze ked som kupoval CR-V tak co som obehoval rozne fora a zistoval co sa da, ze si mam jednoducho dat na automat pozor. Protze maju hodne nabehane a ak nebolo on vobec starane (menienie kvapaliny) tak moze dost rychlo odist, kde oprava je uz celkom nakladna.
Zas ale co som cital o novych prevedovkach tak staznosti na ne niesu. Mozno je to len moja obava z niecoho nepreskumaneho a nemam v nich doveru
ale k mojmu stylu jazdy sa automat este nehodi, mam super pocit ked mozem manualne tresnut o dva stupne nizsie a vytocit motor a trochu sa vyblaznit.
Zas ale co som cital o novych prevedovkach tak staznosti na ne niesu. Mozno je to len moja obava z niecoho nepreskumaneho a nemam v nich doveru
ale k mojmu stylu jazdy sa automat este nehodi, mam super pocit ked mozem manualne tresnut o dva stupne nizsie a vytocit motor a trochu sa vyblaznit.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)